آخرین اخبار

افتخار مي کنيم که ترامپ با ما دشمن است سياسي

افتخار مي کنيم که ترامپ با ما دشمن است

  بزرگنمايي:

چه خبر - رضايي: افتخار مي کنيم ترامپ دشمن ما است

سرلشگر محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام صبح روز (چهارشنبه- 26 مهر96) در همايش "آينده پژوهي در مسير بالندگي دفاع و امنيت" که در دانشگاه عالي دفاع ملي و تحقيقات راهبردي برگزار شد، با بيان اينکه امروز دانشمندان، سياستمداران و کارشناسان همگي در نيازمندي به آينده‌پژوهي تاکيد مي‌کنند، اظهار کرد: آينده‌پژوهي يعني مطالعه تغييرات و تحولات آينده و هر ملتي بايد بتواند آينده خود را پيش بيني کند و تصور داشته باشد که چه رويدادهايي در آينده روبروي او قرار خواهند گرفت.
وي با بيان اينکه حوزه‌هاي امنيتي و دفاعي نيازمند دانش آينده پژوهي هستند، خاطر نشان کرد: طبيعي است که اگر مي خواهيم ملتي باشيم که در رقابت‌هاي فرهنگي، اقتصادي و سياسي دست بالا را داشته باشيم نمي توانيم بدون مطالعه آينده به چنين سطحي دست يابيم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: وضعيت کنوني جامعه بشري نسبت به قبل از تغييرات پيچيده و سريع‌تري برخوردار است و مسائلي نظير عدم اطمينان، عدم قطعيت، مه‌آلود بودن آينده و مسيرهاي پيش رو براي ملت‌ها روز به روز بيشتر مي شود. به همين دليل زماني که کارشناسان امنيتي و دفاعي مي خواهند براي نيروهاي مسلح پيش بيني‌هايي انجام دهند و برنامه ريزي کنند، با چنين تغييرات پيچيده اي روبرو و نيازمند دانش کافي در اين زمينه هستند.
رضايي تاکيد کرد که ممکن است در زمينه علم آينده پژوهي نسبت به کشورهاي غربي عقب باشيم، اما در موضوع آينده نگاري حتما جلوتر از آمريکا و اروپا حرکت مي کنيم.
وي در ادامه به بيان عوامل موثر در شکل دادن آينده يک جامعه در بخش‌هاي مختلف پرداخت و فهم را مهمترين عامل در اين زمينه عنوان و اظهار کرد: فهم تغييرات ، روندها و رويدادها و اصول و قواعد حاکم در حرکت بشر مهمترين عامل در شکل دادن آينده است. در همين زمينه چنانچه امريکا ادعا دارد که مي خواهد به منطقه خاورميانه نظم دهد بايد بداند که بدون فهم اسلام و مسلمانان و رابطه رهبري انقلاب با ملت ايران و ملتهاي منطقه اين موضوع امکانپذير نيست. چنانچه فهم قواعد حاکم بر حرکت جامعه وجود نداشته باشد، اگر هم بهترين علوم در اختيار قدرتي باشد، دستيابي به اهداف براي او امکانپذير نخواهد بود.در اين راستا آنچه که آمريکايي ها را روز به روز با شکست‌هاي سخت تري روبرو خواهد کرد، نداشتن فهم است.
رضايي با بيان اينکه خطر نفهمي از ديوانگي بيشتر است، ادامه داد : ابله بودن يک رئيس‌جمهور از ديوانه بودن او خطرناک تر است.
به گزارش ايسنا، محسن رضايي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به سابقه 100ساله مواجهه ملت ايران با آمريکا و انگليس خاطر نشان کرد: غرب همواره در برابر ملت ايران با شکست مواجه بوده است که علت آن نيز دارا بودن مشکل فهم است. تا اين فهم ايجاد نشود غرب حتي با داشتن بهترين علوم با بحران‌هايي نظير بحران مالي سال 2007 ميلادي مواجه خواهند شد.
وي همچنين با بيان اينکه غرب به دنبال اجراي سريال توطئه ها و فشارها عليه ايران است، اظهار کرد: تا پيش از حمله آمريکا به عراق مسئله نفود جمهوري اسلامي ايران براي غرب مهم نبود بلکه اصل نظام براي آنها اهميت داشت اما از زمان حمله به عراق و ايجاد داعش، مسئله نفوذ و محاصره متحدان آمريکا از سوي آنها مطرح شد. در همين راستا نيز ترامپ و دوستانش اقدام به طراحي سندي استراتژيک و جامع در قبال ايران کردند و طي آن گفتند که اوباما تنها ايران را يک تهديد هسته‌اي تلقي مي کرد در حالي که ايران تهديدات ديگري نيز به همراه دارد. براساس سند راهبردي کاخ سفيد که اخيرا منتشر شده است، درباره ايران خنثي سازي نفوذ ايران در منطقه، احيا و موازنه قدرت بيشتر براي متحدان و آمريکا در منطقه و برخورد با سپاه به عنوان کانون اصلي تحولات منطقه و جلوگيري از پيشرفت توان موشکي به عنوان يکي از مولفه هاي موازنه قدرت ايران در منطقه و همچنين توقف فعاليت هسته‌اي ايران براي هميشه آمده است.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد: من به غرب مي گويم که اگر ايران امروز تبديل به قدرت اول منطقه شده شما خود باعث آن شده‌ايد. امروز عراق که هشت سال جنگ تحملي را با حمايت شما انجام داد امروز به يکي از بهترين دوستان ما در منطقه تبديل شده است. همچنين شما در سوريه با ايجاد داعش کاري کرديد که امروز مي گوييد ايران در سوريه نفوذ کرده است. حال پرسش اين است که چرا مي خواهيد دوباره همان اشتباهات را تکرار کنيد و باعث شويد که ايران در کل منطقه نفوذ کند.
وي خاطر نشان کرد: به جرات مي گويم که طي 25 سال آينده در منطقه اثري از اسرائيل و آمريکا و تکفيري ها وجود نخواهد داشت و در اين مدت نيز مسلمانان با هم اتحادي قويتر از اروپا تشکيل خواهند داد.
رضايي با بيان اينکه افتخار مي کنيم که از ابتداي انقلاب تاکنون افرادي مانند صدام، داعش و ترامپ ربروي ما بوده اند، اظهار کرد: امروز فردي در مقابل ما قرار گرفته که تمام دنيا او را تمسخر مي کنند. اين افتخار بزرگي است؛ هر کس مي خواهد ملت ايران را بشناسد بايد ببيند که چه کساني در مقابل او قرار دارند.
وي با اشاره به بمباران شيميايي مناطق مرزي در طول دفاع مقدس ادامه داد:بدترين موجودات روي زمين که از حيوانات نيز بدتر هستند، در مقابل ايران قرار داشته‌اند. صدام با هواپيماهاي ميراژ فرانسوي و سلاح هاي شيميايي آلماني در حلبچه که هزاران عراقي در آنجا بودند، بمباران شيميايي کرد و آمريکايي ها سکوت کردند.
رضايي خاطر نشان کرد: ترامپ ابله نيز فردي است که حتي قادر نيست نوشته اي که به او داده‌اند را به درستي بيان کند و من مطمئن هستم که بعد از سخنراني اخير او نويسندگان متن سخنراني اعتراضات بسياري به او کرده اند که چرا از عبارت خليج عربي استفاده کرده است.
وي با تاکيد بر اينکه مشکل اساسي غرب در مواجهه با ملت ايران، عدم فهم صحيح است و همچنين فهم نيز بدون ايمان امکانپذير نيست، گفت: اينکه مقام معظم رهبري مي گويد در 25 سال آينده خبري از اسرائيل نيست، آنها بايد به فکر بيفتند و بدانند که به دنبال هوا و هوس دنيا هستند و اين هوا و هوس به آنها اجازه نمي دهد که به درک عميقي از جامعه انساني دست يابند.
وي تصرح کرد: ما نيز بايد همواره خود را در مواجهه با استراتژي جديد آمريکا و غرب آماده کنيم و بدانيم که اگر خدايي نکرده در کشور ما انحراف و تنبلي ايجاد شود و سهل انگاري صورت بگيرد و ارزشهاي انقلاب عوض شود و همچنين ما نسبت به بيانات رهبري ضعيف عمل کنيم، از فهم درست عقب خواهيم ماند. امروز متاسفانه با وجود آنکه در عرصه سياست، دفاع و امنيت ملي انقلاب پرقدرت در ريل خودپيش مي رود، در اقتصاد شاهد وجود عدم فهم هستيم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاکيد بر اينکه دولتمردان بايد در عرصه هاي مختلف و در تصميم گيريها تجديد نظر کنند به انتقاد از عملکرد دولت در موضوع برجام پرداخت و اظهار کرد: چرا سرنوشت برجام به خوبي پيش بيني نشد و مشکل آن کجا بود؟آيا اين نبود که ما بسيار خوشبينانه با نظام غرب برخورد کرديم؟ اگر پيش بيني مي شد که ممکن است رئيس‌جمهوربعدي مانند اوباما و کلينتون نباشند و فردي مانند بوش و يک جمهوري خواه روي کار مي آيد، آيا او برجام را تغيير ميدهد يا آن را حفظ مي کند؛ بايد اين فکر مي شد که اگر آنها برجام را تغيير دهند ما بايد چه کنيم.
رضايي گفت: اين غفلتها به فهم باز مي گردد و فهم نيز ناشي از ايمان است؛ کوچکترين ترديد در اينکه دستي پرقدرتي پشت انقلاب است و براي برون رفت از مشکلات بايد تکيه گاهمان به قدرت لايزال الهي و حضور وليعصر و همچنين داشتن يک رهبري مقتدر باشد، حتما در فهم و تصميم‌گيري و انتخاب سناريوهاي درست در آينده دچار مشکل خواهيم شد.
وي در پايان تاکيد کرد: امروز بهترين فرصت تاريخي براي جوانان ما ايجاد شده که بار ديگر در اقتصاد و تحريم‌ها، آمريکا را نابود کنند.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد