آخرین اخبار

5 اشتباه مهم امنيتي که هرروز تکرار مي کنيد! چه خبر ... ؟

5 اشتباه مهم امنيتي که هرروز تکرار مي کنيد!

  بزرگنمايي:

چه خبر - پنج اشتباه امنيتي باور نکردني که هر روز مرتکب مي شويم

هک شدن يا نشدن ما از عهده خودمان خارج است، اما چرا با جلوگيري از اين پنج اشتباه امنيتي احتمال آن را کاهش ندهيم؟!

گرچه نمي‌توان به طور صد درصد از دست هکرها و ويروس‌ هاي مخرب در فضاي بزرگ اينترنت در امان ماند، اما حداقل مي‌توانيد از چندين اشتباه امنيتي که همه‌روزه مرتکب مي‌شويد، جلوگيري کنيد تا نهايتا، خطر هک شدن را کاهش دهيد.

زمان آن رسيده که پنج اشتباه امنيتي باور نکردني را بشناسيد و از اين به بعد ديگر مرتکب آن‌ها نشويد:

هيچ‌گاه پسورد خود را تغيير نمي‌دهيد

مطمئنا تاکنون بارها در مورد اين اشتباه امنيتي شنيده‌ايد، اما ما دوست داريم دوباره تکرارش کنيم، چرا که بسياري از افراد به اين موضوع مهم توجه نمي‌کنند. يادتان باشد که براي چندين اکانت، از يک پسورد استفاده نکنيد و هميشه سعي کنيد هر چند وقت يک بار پسوردتان را تغيير دهيد. اگر مشکل‌تان اين است که پسوردها را سريع فراموش مي‌کنيد، با استفاده از اپليکيشني مناسب، اين مشکل را رفع کنيد.

استفاده از يک پسورد براي تمامي اکانت‌ها، مثل اين است که يک کليد داشته باشيد و با آن بتوانيد درِ خانه و ماشين را باز کنيد و حتي به حساب‌هاي بانکي خود هم دسترسي داشته باشيد. بنابراين اگر کسي بتواند به آن دسترسي پيدا کند، عملا همه‌چيزتان را از دست مي‌دهيد.

با اين حال، تغيير دادن پسوردها شما را از مشکلي که مي‌توان گفت اين روزها معمول شده، در امان نگه دارد؛ يعني لو رفتن داده‌هاي ذخيره شده در ديتابيس شرکت‌ها که از ميان بزرگ‌ترين‌شان، مي‌توان به فاجعه ياهو اشاره کرد. اگر اطلاعات مربوط به لاگين شما در فضاي مجازي لو برود، در صورتي که تغييرش داده باشيد، ديگر هيچ نگراني سراغ شما نمي‌آيد. پس يادتان باشد، پسوردتان را زود به زود عوض کنيد.

دارن گوچوني، مديرعامل کمپاني Keeper Security، در اين باره گفته است: «امروزه فناوري کرک کردن پسورد اکانت‌ها، بسيار پيشرفته شده است. افراد سودجو صفحات مجازي قربانيان‌شان را براي مدتي طولاني تحت نظر مي‌گيرند و با شگردهاي خاصي که دارند، به پسوردها دسترسي پيدا مي‌کنند. هيچ کسي از پسورد خوشش نمي‌آيد، اما يادمان باشد که امروز اهميت پسورد مناسب از هر موقع ديگري بيشتر شده است. پسوردهايي که پنج سال پيش استفاده مي‌کرديد، ممکن است الان به کارتان نيايد.»

قفل صفحه مناسبي براي گوشي‌تان در نظر نمي‌گيريد

يکي ديگر از پنج اشتباه امنيتي که افراد ممکن است مرتکب شوند، مربوط به لاک اسکرين است. وقتي فردي بتواند از صفحه قفل گوشي‌تان عبور کند، مي‌تواند بر روي صفحه فيسبوک‌تان مطلب منتشر کند، ايميل‌هايتان را بخواند و به مخاطبين‌تان دسترسي پيدا کند. تحقيقات نشان داده‌اند که 15 درصد مردم، بر روي گوشي‌شان از قفل صفحه استفاده نمي‌کنند.

فناوري اين روزها به حدي پيشرفته شده که مي‌توان با استفاده از عکس چهره يا اثر انگشت، قفل گوشي را باز کرد؛ بنابراين هيچ دليلي براي عدم استفاده از قفل صفحه قابل‌قبول نيست. البته يادتان باشد که يک پين طولاني هنوز هم مي‌تواند مانع بسيار خوبي براي کساني که مي‌خواهند به گوشي شما دسترسي پيدا کنند، باشد.

چيزي که به طور حتم نبايد از آن استفاده کنيد، الگوي قفل صفحه است. چرا که تحقيقات اخير دانشگاه مريلند نشان داده است به راحتي مي‌توان آن را پيدا کرد. در اين تحقيقات آمده است که دو سوم مردم مي‌توانند پس از يک بار ديدن الگوي قفل صفحه، آن را دوباره تکرار کنند. اين در حالي است که تقريبا فقط يک نفر از هر ده نفر مي‌تواند پس از ديدن يک رمزِ شش حرفي، آن را به خاطر سپرده و تکرارش کند.

روي کوبر، يکي از محققان اين گزارش، گفته است: «الگوهاي قفل صفحه اندرويد در نگاه اول امن‌تر از ديگر روش‌ها به نظر مي‌رسند. اما بررسي‌هاي ما نشان داده است که امن‌ترين روش براي حفاظت از لاک اسکرين گوشي، يک رمز شش رقمي است.»

از تاييد هويت دو مرحله‌اي استفاده نمي‌کنيد

سومين اشتباه امنيتي که خيلي‌ها مرتکب مي‌شوند عدم استفاده از قابليت احراز هويت دو مرحله‌اي است. اخيرا بارها در مورد لو رفتن اطلاعات مربوط به لاگين افراد در سايت‌هاي مختلف شنيده‌ايم و اين موضوع، خيلي‌ها را نگران کرده است. استفاده از ويژگي تاييد هويت دو مرحله‌اي مي‌تواند يک مانع اضافي را در پيش روي هکرهاي اکانت شما قرار دهد. با فعال کردن اين قابليت، هکرها براي وارد شدن به اکانت شما، علاوه بر نام کاربري و رمز عبور به يک کد ديگر نيز نياز خواهند داشت.
کد مربوط به تاييد هويت دو مرحله‌اي گاهي اوقات توسط اپليکيشني خاص ساخته و به شما تحويل داده مي‌شود و گاهي اوقات نيز در قالب پيام کوتاه به دست‌تان مي‌رسد. به هر روشي که باشد فرقي ندارد، استفاده از ويژگي تاييد هويت دو مرحله‌اي مي‌تواند اکانت شما را بسيار امن‌تر از قبل کند.

تقريبا در همه جاهايي که مي‌توانيد اکانت درست کنيد، امکان فعال‌سازي ويژگي تاييد هويت دو مرحله‌اي نيز براي‌تان فراهم شده است؛ فيسبوک، توييتر، گوگل، اپل، مايکروسافت، اينستاگرام، تلگرام، دراپ‌باکس، آمازون و ده‌ها شرکت مطرح ديگر همگي جزو اين ليست هستند.

دانشمند ارشد McAfee در گفت‌و‌گو با سايت Gizmodo گفته است: «اگر شما فردي هستيد که فقط دوست داريد در دنياي آنلاين بچرخيد و چيزهاي مختلف را جست‌و‌جو کنيد، يا اگر فردي هستيد که دوست داريد به تماشاي ويديو در فضاي آنلاين بپردازيد، نيازي به تاييد هويت دو مرحله‌اي نداريد.

اما اگر اهل خريد در دنياي مجازي هستيد، ماجرا کاملا فرق مي‌کند؛ چرا که شما با خريد يک آيتم، اطلاعات مالي خود را منتشر مي‌کنيد. در اين صورت شما بايد حساب کاربري خود را بسيار امن کنيد تا از رخداد هر گونه مشکلي، در امان باشيد. هک کردن اکانتي که از ويژگي تاييد هويت دو مرحله‌اي استفاده مي‌کند، اصلا براي هکرها جذاب نيست. چون گذشتن از موانع امنيتي اين اکانت‌ها، کار ساده‌اي به حساب نمي‌آيد.»

اطلاعات بسياري را از خود به اشتراک مي‌گذاريد

هر گونه اطلاعاتي که به صورت عمومي در فضاي مجازي به اشتراک مي‌گذاريد، مي‌تواند بر عليه شما استفاده شود. هکرها مي‌توانند با استفاده از آن‌ها، هويت شما را جعل کنند، پسوردهايتان را حدس بزنند يا سوالات امنيتي مربوط به اکانت‌تان را به راحتي جواب دهند. پس هيچ‌گاه مرتکب اين اشتباه امنيتي مهم نشويد.

امروزه به اشتراک‌گذاري اطلاعات به کاري روتين تبديل شده، اما در گذشته اصلا اين‌طور نبود. کساني که سن بالايي دارند مي‌دانند که به اشتراک‌گذاري تصاوير شخصي در جايي مثل فيسبوک، در گذشته واقعا کاري عجيب و البته خطرناک به حساب مي‌آمد.

حرف ما اين نيست که به کلي، منتشر کردن اطلاعات خود را متوقف کنيد. منظور ما اين است که اگر تصويري به اشتراک مي‌گذاريد، محل زندگي خود را بر روي آن تگ نکنيد و تا حد امکان، نام و اطلاعات واقعي خود را محفوظ نگه داريد. شما همچنين مي‌توانيد مشخص کنيد که چه افرادي پست شما را ببينند، تا از ديده نشدن آن‌ها توسط افراد غريبه خيال‌تان راحت شود.

ديويد ام، محقق ارشد تحقيقات امنيتي در کمپاني Kaspersky Lab، در مورد اين موضوع مهم مي‌گويد: «آگاهي از اين‌که ديگران تا چه حد مي‌توانند از طريق دنياي آنلاين به اطلاعات شما دسترسي پيدا کنند، امري بسيار مهم است. تحقيقات صورت گرفته توسط Kaspersky Lab نشان مي‌دهند که تقريبا يک سوم کساني که از رسانه‌هاي آنلاين استفاده مي‌کنند، اطلاعات‌شان را نه فقط براي دوستان، بلکه براي تمامي افراد موجود در اينترنت به اشتراک مي‌گذارند و اين موضوع، يک اشتباه امنيتي مهم به حساب مي‌آيد.»

از هر شبکه واي فاي بدون فکر کردن استفاده مي‌کنيد

خيلي‌ها بدون فکر کردن به عواقب متصل شدن به واي فاي ناشناس، هر زمان که موقعيتش پيش بيايد، اين کار را انجام داده و با استفاده از آن اينترنت، به بازديد از صفحات شخصي‌شان مي‌پردازند. اين افراد احساس خوبي بهشان دست مي‌دهد، چون به اينترنت رايگان دسترسي پيدا کرده‌اند. اين کارِ اشتباهي است.

بزرگ‌ترين مشکل واي فاي عمومي اين است که بقيه افراد هم مي‌توانند به آن متصل شوند. به همين دليل، واي فاي‌هاي عمومي امنيت بسيار کمتري از اينترنت خانگي‌تان دارند. اگر مجبور هستيد که در بيرون از خانه از اينترنت واي فاي استفاده کنيد، يکي از بهترين راه‌ها تبديل گوشي موبايل به هات اسپات است.
اگر زماني خواستيد به واي فاي عمومي متصل شويد، هيچ‌گاه با استفاده از آن اينترنت، وارد صفحات شخصي خود نشويد، کارهاي مهمي مثل چک کردن ايميل يا سر زدن به سايت بانکي خود را انجام ندهيد و قبل از ورود به هر سايتي‌، در قسمت URL مرورگر خود، به دنبال واژه HTTPS باشيد.
منبع: gadjetnews.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ماجراي تبليغ نوشابه پپسي در فضا و آسمان

زندگي کردن انگل هاي ترسناک برروي صورت شما!!

عکس جالب از تغيير چهره يکتا ناصر و افسانه بايگان در گذر زمان!

4 نشانه طلاق در آينده از نگاه عکاس هاي مراسم عروسي!

ثروتمند شدن با پرورش سوسک!! عکس

خون کروکوديل و درمان ايدز!

همزمان خربزه و عسل بخوريد، مي ميريد؟!

جدايي خانم بازيگر از همسر دومش پس از 1 سال زندگي مشترک!

تغيير چهره بازيگر جذاب سريال بازي تاج و تخت پس از 7 سال! عکس

تبليغ جنجالي يک آرايشگاه زنانه در ايران! عکس

عکس: کارت مراسم عروسي الهام حميدي بازيگر 41 ساله

نوزاد 258 گرمي از بيمارستان مرخص شد! عکس

آموزش کنترل مصرف اينترنت گوشي موبايل

نگار جواهريان از انجام وظيفه اش نوشت! عکس

استقبال از نيکي کريمي در جشنواره جهاني فيلم فجر! عکس

احتمال وجود يک سياره ديگر در منظومه شمسي!

اگر اسنپ چت شما کار نمي کند اين کار را انجام دهيد

آگهي ساده درگذشت سهراب سپهري از ديد پرويز پرستويي! عکس

عکس هاي جديد نگار جواهريان در دوران بارداري اش

چگونه نوزادي با 1 پدر و 2 مادر به دنيا آمد؟!

محمد عليزاده در جشن تولد خواهرش! عکس

آموزش: حذف افراد از اينستاگرام بدون بلاک کردن

سفر هدايت هاشمي و همسر دومش به شيراز! عکس

آيا از گوشي هاي تاشو استقبال مي شود؟

5 زني که علم فضا را متحول کردند

واکنش بهنوش بختياري به توهين سالومه سيدنيا مجري شبکه من و تو

عرضه گوشي آيفون ارزان قيمت شبيه آيفون 8

7 نکته براي گرفتن عکس خوب با موبايل

تلاش بهنوش طباطبايي براي نشان دادن گوشواره اش! عکس

عکس جديد يکتا ناصر در کنار خواهر و شوهر خواهرش

تيپ فلور نظري بازيگر 50 ساله در آلمان! عکس

2 مردي که قلب روناک يونسي را تسخير کرده اند! عکس

نوت 10 پرو بهترين گوشي توليدي سامسونگ

نقش کرم چاله ها چيست؟

دستگاهي که با غذاي کمتر شما را سير مي کند

تبريک خاص مليکا شريفي نيا به مناسبت تولد خواهرش مهراوه! عکس

قارچ جاودانگي باعث افزايش طول عمر مي شود!

خيانت شاهزاده ويليام به کيت ميدلتون؛ ارتباط با دوست صميمي کيت!! عکس

استقبال از صفحه اينستاگرام زنان و دختراني که با رنگ کردن مو مخالف هستند! عکس

ماجراي کمک 1 ميليارد توماني هديه تهراني به سيل زدگان! عکس

آنجلينا جولي نام خانوادگي اش را تغيير داد

جزئياتي از پلي استيشن 5 و زمان عرضه آن

فايده الکي لبخند زدن!

دختر عماد طالب زاده به دنيا آمد + عکس و نام وي

6 رسم عجيب و غريب در زمان غذا خوردن در کشور هاي مختلف

فايده ويژه خوردن شکلات براي افراد بالاي 40 سال

به دنيا آمدن نوزاد از اولين پيوند رحمي رباتيک در جهان!

تمام زناني که لئوناردو دي کاپريو با آنها ارتباط داشته است! عکس

روناک يونسي: پيامبري بفرست که فقط گوش کند! عکس

خوابيدن در وان نفت براي درمان بيماري ها! عکس