آخرین اخبار

از بين بردن چربي شکم با 5 ادويه تند و تيز تغذيه

از بين بردن چربي شکم با 5 ادويه تند و تيز

  بزرگنمايي:

چه خبر - بهترين ادويه ها براي از بين بردن چربي شکم

هدف اين ادويه ها از بين بردن يا حداقل کاهش *چربي احشايي شکم و کاهش نفخ است. بعد از خواندن اين مقاله حتما آنها را در دستور آشپزي خود اضافه خواهيد کرد.
* چربي احشايي شکم visceral belly fat: يا چربي شکمي نوعي از چربي بدني است که در شکم وجود دارد و ارگان هاي بدن را محاصره ميکند . همه افراد مقداري از آن را دارند به ويژه کساني که فعاليت بدني ندارند , دائما در شرايط استرس قرار دارند و يا رژيم نادرستي دارند.
نوع ديگري از چربي که زير پوست ساخته مي شود ( چربي زيرپوستي ) اثرات منفي کمتري بر سلامتي دارد و راحت تر از چربي احشايي مي توان آن را از دست داد . در حقيقت , ذخيره بيش از حد چربي احشايي با بسياري از مشکلات سلامتي مانند بيماري هاي قلبي عروقي , ديابت نوع 2 و افزايش فشار خون در ارتباط است.
يک مطالعه رفتاري که روي بزرگسالان با اضافه کردن گياهان و ادويه ها به جاي نمک براي طعم دار کردن غذا انجام شد نشان داد که در اين رژيم مصرف سديم حدود 1000 ميلي گرم در روز کاهش پيدا کرده بود.
حتي اگر نمي خواهيد با مصرف ادويه ها رگ هاي خوني تان را خوشحال کنيد بايد بدانيد که مطالعه اخير نشان داده است که مصرف مقداري ادويه مي تواند چربي احشايي شکم را هدف قرار داده و نفخ را کاهش دهد و به طول کلي زندگي و چاقي افراد را تا 110 درصد بهبود دهد. از امروز به بعد براي از بين بردن چربي شکم، غذاهايتان را با اين ادويه ها مزه دار کنيد.

1. از بين بردن چربي شکم با زنجبيل Ginger

1. از بين بردن چربي شکم با زنجبيل Ginger

من نمي توانم تاييد کنم که کنفوسيوس Confucius سيکس پک داشته ( يا يک شکم گرد و مدور ) ولي اين فيلسوف افسانه اي چين به همراه هر وعده غذايي خود زنجبيل استفاده مي کرده. در حال حاضر شواهد علمي اي وجود دارد که زنجبيل مي تواند تعدادي از علايم مشکلات دستگاه گوارش را بهبود بخشد. علاوه بر دل درد، مطالعه اي که در مجله Gastroenterology and Hematology چاپ شده نشان مي دهد که زنجبيل توانايي منحصر به فرد در تخليه معده دارد.
زنجبيل تازه رنده شده يک طعم دهنده خوشمزه و طعم دهنده اي عالي براي سس سالاد است يا مي توانيد به عنوان تسکين دهنده دستگاه گوارش تان از چاي زنجبيل استفاده کنيد.

2. از بين بردن چربي شکم با فلفل سياه Black Pepper

2. از بين بردن چربي شکم با فلفل سياه Black Pepper

با پيپرين Piperine ، نينجاي آب کننده چربي شکم آشنا شويد! پيپرين عامل طعم و بوي فلفل سياه است. پيپرين قرن هاست که در طب شرقي براي درمان بيماري هاي مختلف از جمله التهاب و مشکلات شکم مورد استفاده قرار مي گيرد. و مطالعه حيواني اخير نشان داد که پپپرين توانايي دخالت در شکل گيري سول هاي جديد چربي را دارد – واکنشي که به نام اديپوجنسيس adipogenesis شناخته مي شود، که نتيجه آن کاهش سايز دور کمر، کاهش چربي بدن و کاهش سطح کلسترول است.
گوشت گريل شده و سالادتان را با کمي پودر فلفل سياه مزه دارد کنيد تا دور کمرتان از شما سپاسگذار باشد.

3. از بين بردن چربي شکم با دارچين Cinnamon

3. از بين بردن چربي شکم با دارچين Cinnamon

دارچين حاولي آنتي اکسيدان هايي قوي به نام پلي فنل polyphenols است که ترکيبات بدن را تغيير داده و حساسيت به انسولين را بهبود مي بخشد. يک مطالعه حيواني در آرشيو Biochemistry and Biophysics نشان داده اضافه کردن دارچين به رژيم غذايي باعث از بين بردن يا کاهش تجمع چربي شکم مي شود. و يک سري مطالعه چاپ شده در مجله آمريکايي Clinical Nutrition نشان داد که اضافه کردن يک قاشق چايخوري دارچين به يک وعده غذايي نشاسته اي مي تواند به تثبيت قند خون کمک کند و بالارفتن يکباره سطح انسولين را متوقف کند.
دارچين را روي پرک جو دوسر صبحانه تان بپاشيد يا به اسموتي خود اضافه کنيد تا دور کمرتان کوچک تر شده، کمتر گرسنه شويد و اشتهايتان کنترل شود.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : پلي فنل (polyphenols) چيست؟

4. از بين بردن چربي شکم با فلفل کاين Cayenne pepper

4. از بين بردن چربي شکم با فلفل کاين Cayenne pepper

غذاهاي خيلي تند باعث مي شود زود به زود به دستشويي برويد ولي ثابت شده کمي تندي کپسايسين capsaicin (ترکيبي که باعث تندي زياد فلفل چيلي مي شود) کاهش چربي شکم را بهبود مي دهد، اشتها را سرکوب کرده و ترموژنز thermogenesis (توانايي بدن براي سوزاندن غذا به عنوان منبع انرژي) را افزايش مي دهد. يک مطالعه منتشر شده در مجله Clinical Nutrition نشان داد که مصرف روزانه کپسايسين کاهش چربي شکمي را بهبود مي بخشد. و مطالعه دوم که توسط محققان کانادايي انجام شد نشان داد مرداني که غذاهاي تند مصرف مي کنند نسبت به ديگران در وعده غذايي بعدي 200 کالري کمتر مصرف مي نمايند.
کپسايسين را مي توانيد در سس تند پيدا کنيد ولي سس ها حاوي نمک هستند و فقط چند بار فشار روي ظرف سس مي تواند حدود 20 درصد مقدار سديم مورد نيازتان را تامين کند پس براي مصرف کمتر نمک بهتر است از کمي پودر فلفل براي مزه دار کردن ماهي گريل شده، گوشت و تخم مرغ استفاده کنيد.

5. از بين بردن چربي شکم با دانه خردل Mustard Seed

5. از بين بردن چربي شکم با دانه خردل Mustard Seed

خردل را به غذاي خود اضافه کنيد و حس سوزاندن را به معناي واقعي کلمه احساس کنيد! دانشمندان موسسه پلي تکنيک آکسفورد انگلستان متوجه شدند که با مصرف 1 قاشق چايخوري خردل ( حدود 5 کالري ) مي توانيد تا چندين ساعت بعد از غذا متابوليسمتان را تا 25 درصد افزايش دهيد. نه تنها اين مطالعه بلکه مطالعه اي که در مجله آسيايي Clinical Nutrition منتشر شد نسان داد که بافت چربي احشايي موش هايي که رژيم غذاييشان همراه با خردل بود نسبت به زماني که مکمل روغن خردل استفاده مي کردند، کاهش پيدا کرده بود. خاصيت کاهش چربي هاي شکم خردل مي تواند به دليل وجود آلايل ايزوتيوسيانات allyl isothiocyanates باشد، يک ماده *فيتوکميکال‌ها phytochemicals که باعث ايجاد طعم خاص خردل مي شود. فقط سعي کنيد از محصولات خالص و کم کالري خردل استفاده کنيد ( دانه خردل و سرکه خردل ) و از مصرف سس هاي زرد و عسلي خردل اجتناب کنيد.
*مواد شيميايي گياهي، مواد مؤثر در گياهان دارويي، فيتوکميکال‌ها يا گيامغذي phytochemicals: (برگرفته از واژه phyto به معناي «گياه» در زبان يوناني) ترکيباتي شيميايي هستند که بطور طبيعي در گياهان بوجود مي‌آيند و معمولاً اشاره به ترکيباتي دارند که بيشتر اثرات پزشکي دارند تا تغذيه‌اي. بعضي از اين مواد عامل پديد آمدن رنگ و ديگر ويژگي‌هاي ارگانولپتيک، همانند رنگ تند بعضي ميوه‌ها يا بوي سير، هستند. فيتوکميکال‌هايي چون کاروتنوئيدها يا زردينه‌ها از اهميت زيستي بالايي برخوردارند، اگرچه شايد ارزش غذايي بالايي نداشته باشند. شمار فيتوکميکال‌ها در طبيعت ممکن است بيشتر از 4٬000 نوع مختلف باشد.


منبع: سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خواص شير کاکائو و برخي عوارض شير کاکائو

خواص دارويي زرشک + ميزان مصرف زرشک چقدر است؟

مقدار شير و لبنيات مورد نياز بدن کودکان چقدر است؟

معرفي 22 ميان وعده جديد و کم کالري

کاهش سريع فشار خون با نوشيدني معجزه آساي زنجبيل و سير

پيشگيري از پوکي استخوان با مصرف پروتئين کافي

درمان پوکي استخوان و خستگي زودرس با معجون شير و پودر سنجد

اين 2 عادت غذايي عمرتان را کوتاه مي کند

خواص آب گيلاس از عضله سازي تا بهبود خواب

مزاياي سلامت روغن فلفل سياه از درمان عفونت تا کاهش کلسترول

خواص تخمه کدو تنبل، از افزايش ميل جنسي تا درمان يبوست

مواد غذايي مناسب براي مصرف در فصل بهار

ميزان کالري بيسکويتها چقدر است؟ از بيسکويت مادر تا ساقه طلايي

دم کرده آويشن شيرازي و پونه چه خواصي دارد؟

اگر روزي 2 عدد خرما بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

غذاهايي که فکرش را نمي کنيد شما را بي خواب کنند

گردو بر هر درد بي‌درمان دواست!!

بخور نخور هاي وعده شام

خواص نبات در طب سنتي و درمان بيماري ها

بهترين ساعت روز براي جذب ويتامين هاي مختلف چه ساعتي است؟

درمان کمر درد و سياتيک در طب سنتي با شربت گل گندم

زنجبيل تقويت کننده نيروي جنسي يا دشمن آن؟

پاکسازي کبد و دفع سنگ کيسه صفرا با سرکه انگبين

هشدار ناخن ها در مورد کمبود هاي رژيم غذاييتان

کاهش وزن با ليمو و زنجبيل

ارتباط نمک يددار با افزايش فشار خون

سم زدايي بدن در هواي آلوده با اين خوراکي ها

اين خوراکي ها بيشتر از تخم مرغ پروتئين دارند

چرا هر چه مي خورم چاق نمي شوم

آلرژي بهاره با اين 7 خوراکي بدتر مي شود

فوايد سير براي کودکان

بهترين سبزي ها براي کاهش وزن

مکمل ها را بهتر است چه زماني مصرف کنيم

کنترل فشار خون با لبو

کاهش التهاب و پيشگيري از ديابت و آرتروز با اين خوراکي ها

خام گياهخواري را به اين 7 دليل ترک کنيد

چطور هوس شديد شيريني خوردن را ترک کنيم؟

تاثير شگفت انگيز آجيل در رژيم غذايي کودکان

کدام سبزيجات از ابتلا به کبد چرب پيشگيري مي کنند

بهترين صبحانه رژيمي براي کاهش وزن

درمان سردرد شديد با پوست موز

مصرف کره بادام زميني مفيد است يا مضر

روش صحيح مصرف دانه چيا براي کاهش وزن و کاهش فشار خون

عوارض رژيم هاي سم زدايي براي سلامت

خواص پوست ليموترش از ميوه اش بيشتر است

نکاتي که هنگام مصرف ميوه ها بايد رعايت کنيد

اصول رژيم غذايي براي کنترل وزن در نوروز

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها