آخرین اخبار

12 نکته مهم براي استفاده راحت از فيس بوک چه خبر ... ؟

12 نکته مهم براي استفاده راحت از فيس بوک

  بزرگنمايي:

چه خبر - نکات مهم براي استفاده راحت تر از فيس بوک

شبکه اجتماعي فيس بوک از جمله شبکه هاي اجتماعي قديمي و محبوب دنياست. کاربران آماتور و حتي کاربران حرفه اي بهتر است نسبت به مهم ترين نکات کاربردي فيس بوک آگاهي پيدا کنند.

تقويم خود را همگام سازي کنيد، تاريخچه خود را خلاصه کنيد و پست هاي عالي را ذخيره کنيد. اين ها فقط جزيي از مهم ترين نکات کاربردي فيس بوک براي بهبود تجربه استفاده از يک شبکه اجتماعي است.


استاد کليدهاي ميانبر (Shortcuts) شويد
آيا مي خواهيد پيام ها و به روز رساني هايتان را زنده کنيد؟ فيس بوک به طور خودکار ترکيبي از کاراکترهاي خاص را به شکلک هاي گرافيکي تبديل مي کند: براي مثال، اگر شما عبارت “: D” وارد کنيد آن را به عنوان صورت خنده دار ظاهر مي کند، در حالي که عبارت”<3″ به شما قلب مي دهد. براي مشاهده فهرست کامل اين نشانه ها و علامت ها به آدرس اينترنتي emojicodes.com مراجعه کنيد. کاربران لپ تاپ همچنين مي توانند از ميانبرهاي صفحه کليد براي سرعت بخشيدن به فعاليت هاي خود در اطراف سايت استفاده کنند. مثلا در کروم براي ويندوز، با فشار دادن alt + 2 شما را به طور مستقيم به جدول زماني خود مي برد، در حالي که alt + 3 ليست دوستان شما را باز مي کند. ترکيبات کليد بسته به مرورگر شما متفاوت است. Shortcuts يکي ازمهم ترين نکات کاربردي فيس بوک محسوب مي شود.


يادداشت هاي سبک وبلاگ نويسي را ايجاد کنيد
بخش Status Update شبکه اجتماعي فيس بوک عالي اما طولاني است. اگر ميخواهيد چيزي را به صورت دائمي پست کنيد، يک يادداشت ايجاد کنيد چرا که هميشه در زير پروفايل کاربري شما قابل مشاهده است. براي انجام اين کار، شما بايد از يک مرورگر دسکتاپ استفاده کنيد: بخش «يادداشتها» (Notes) را در قسمت «بيشتر» (More) صفحه نمايه (پروفايل) خود پيدا خواهيد کرد. با کليک بر روي “اضافه کردن يادداشت” مي توانيد بسياري از مطالبي را که دوست داريد ايجاد کنيد و همچنين مي توانيد تصميم بگيريد که چه کسي فقط اين ياداشت ها را مشاهده کند. براي مشاهده يادداشت ها در برنامه تلفن همراه، به سادگي پروفايل کاربري را باز کنيد و بر روي “درباره” (About) کليک کنيد.


پست هاي جالب را براي بعد ذخيره کنيد
مطالب و استوري هاي به اشتراک گذاشته فيس بوک داراي يک ويژگي خاصي هستند. اگر چيزي را ديديد که مي خواهيد بعدا به آن بازگرديد، مي توانيد به راحتي آن را براي مرجع آينده ذخيره کنيد. به سادگي روي گزينه بيضي مانند در سمت راست بالاي هر پست ضربه بزنيد و “ذخيره” (Save) را از منوي پاپ آپ انتخاب کنيد. براي بازبيني موارد ذخيره شده، روي نماد منو در سمت راست بالاي صفحه ضربه بزنيد و “ذخيره شده” (Saved) را از ليست لينکهايي که ظاهر مي شود انتخاب کنيد. در يک مرورگر دسکتاپ، روي پيوند «ذخيره شده» (Saved) در سمت چپ اخبار خبري کليک کنيد.


ايجاد «ليست دوستان» براي حريم خصوصي
نمي خواهيد همه چيز را با خانواده و همکارانتان به اشتراک بگذاريد؟ با «ليست دوستان» شما به راحتي مي توانيد پست هايي را که فقط براي افراد خاص قابل مشاهده هستند ارسال کنيد. شما مي توانيد فهرست هاي بسياري را ايجاد کنيد، اما شما بايد از يک مرورگر دسکتاپ براي انجام آن استفاده کنيد: لينک فهرست دوستان شما در سمت چپ News Feed شما قرار دارد. هنگامي که يک ليست ايجاد مي کنيد، مي توانيد روي منوي کشويي “حريم خصوصي” ضربه بزنيد و يک پست جديد ايجاد کنيد تا بتوانيد مشخص کنيد چه کسي قادر به ديدن آن خواهد بود.


سابقه فعاليت خود را بررسي (و سانسور) کنيد
فيس بوک همه آن‌ چيزي را که انجام مي دهيد در حافظه خود ذخيره مي کنيد.به اين معني است که شما مي توانيد جستجوها و اقدامات گذشته خود را به سادگي با استفاده از آيکون «تنظيمات» (Settings) در سمت راست بالاي برنامه و باز کردن گزارش فعاليت (Activity Log) مرور کنيد. شما مي توانيد پست هاي قديمي که قبلا دوست داشتيد و يا رويدادهايي که به آن سفر کرده ايد، و همچنين پست هاي ديگر افرادي که شما در آن ذکر شده يا برچسب گذاري شده ايد را بازبيني کنيد. اگر چيزي وجود دارد که ترجيح مي دهيد يادآوري نشود، روي آن ضربه بزنيد و متوجه مي شويد گزينه اي براي حذف يا پنهان کردن آن از TimeLine شما وجود دارد.


فردي را براي مديريت اکانت خود پس از مرگ انتخاب کنيد
چه اتفاقي براي حساب فيس بوک پس از فوت شما خواهد افتاد؟ يک مخاطب مورد اعتماد خود را پيدا کرده و آن را براي اين کار انتخاب کنيد. او‌ قادر خواهد بود مشخصات شما را به روز کند، اطلاعات را با دوستان شما به اشتراک بگذارد و به صورت اختياري، حساب شما را ببندد. (نگران نباشيد، آنها نمي توانند پست هاي شما را ويرايش کنند يا پيام هاي شما را بخوانند.) براي انتخاب يک مخاطب قديمي، “تنظيمات” (Settings) را در برنامه تلفن همراه باز کنيد، سپس به اين مسير برويد: account settings > general > manage account. اگر شما مخاطب مورد اعتماد پيدا‌ نکرديد، مي توانيد حساب خود را بطور صحيح حذف کنيد.


همگام سازي رويدادها و روزهاي تولد با تقويم معمولي شما
فيس بوک رويدادهاي آينده و جشن هاي تولد شما را يادآوري مي کند اما اغلب راحت تر است که آنها را در تقويم معمولي خود مشاهده کنيد. شما مي توانيد اين کار را به راحتي تنظيم کنيد: فيس بوک را در يک مرورگر دسکتاپ باز کنيد، به صفحه “events” برويد و سپس به پايين برويد؛ در سمت راست پايين صفحه، دو پيغام را براي «رويدادهاي آينده» و «روزهاي تولد» خواهيد ديد. با کليک روي اين لينک يک iCal، Google Calendar يا Microsoft Outlook را وارد کنيد تا همه تاريخ هاي مهم شما در يک مکان باشد.


يک حساب با نام يک کلمه ايجاد کنيد
فيس بوک به طور معمول نام يک کلمه اي مانند Cher يا Bono را اجازه نمي دهد، اما براي کاربران اندونزيايي که اغلب واقعا نام خانوادگي ندارند، يک استثنا وجود دارد. بنابراين، اگر ميخواهيد نام خانوادگي خود را پنهان کنيد، مجبوريد فيس بوک را قانع کنيد که در اندونزي هستيد. اين کار ممکن است با استفاده از يک سري ترفند هاي خاص مانند استفاده از: از وي.پي.ان (مانند expressvpn.com ) براي اتصال اينترنت از طريق جاکارتا عملي شود، سپس زبان خود را به Bahasa Indonesia تغيير دهيد. به تنظيمات حسابتان برويد و مي توانيد نام خانوادگي خود را حذف کنيد.


ويديوها را از TimeLine خود دانلود کنيد
فيس بوک امکان دانلود عکسها با کيفيت کامل از Newsfeed و Timeline خود را آسان کرده است. متاسفانه، دانلود فيلم ها يک گزينه نيست، اگر چه مي توان با ابزار شخص ثالث اين کار را انجام داد. اگر از دسکتاپ و مرورگر Chrome استفاده مي کنيد، ساده ترين راه اين است که برنامه افزودني رايگان Social Video Downloader را نصب کنيد. با استفاده از افزونه مي توانيد تمامي ويديوهاي قرار گرفته شده در وبسايت فيس بوک را دانلود کنيد. اگر از يک دستگاه تلفن همراه استفاده مي کنيد، به fbdown.net مراجعه کرده و در کادر مربوطه URL يک ويديو به اشتراک گذاشته شده را قرار دهيد تا به صورت خودکار آن را دانلود کنيد.


داستان (Story) را ايجاد کنيد و ببينيد که چه کسي به آن توجه دارد
بخش Stories فيس بوک، تصاوير، ويدئو و پوشش هاي گرافيکي سرگرم کننده را با هم ترکيب و به يک نمايش اسلايد مانند فوري تبديل مي کند که پس از 24 ساعت از بين مي رود. براي شروع، بر روي «داستان خود» (Your Story) در بالاي صفحه اصلي ضربه بزنيد سپس، هنگامي که فايل خود را گردآوردي کرديد، فلش بزرگ را در پايين فشار دهيد تا آن را با جهان به اشتراک بگذاريد. نکته قابل توجه درباره بخش Stories فيس بوک اين است که افرادي که فيد شما را دنبال مي کنند‌ و استوري شما را مي بينند به شما نشان داده مي‌شود. براي مشاهده اين افراد روي آيکون چشم در پايين سمت چپ داستان ضربه بزنيد تا ببينيد چه کسي آن را مشاهده کرده است.


به روز رساني وضعيت پست از طريق SMS
تنظيمات حساب فيس بوک شامل يک گزينه براي فعال کردن پشتيباني از پيام هاي متني است، به طوري که شما مي توانيد آپديت هاي خود را ارسال و اطلاعيه ها را توسط SMS دريافت کنيد. اين ايده ممکن است قديمي باشد، اما در شرايط اضطراري مي تواند يک نجات دهنده باشد: زماني که شما به شدت با قدرت باتري کم مواجه هستيد يا پوشش داده اي نداريد، مي توانيد پيامي به تمام دوستان فيس بوک خود بفرستيد. کافيست فقط عبارت (FBOOK) را به شماره 32665 ارسال کنيد شما همچنين مي توانيد “OTP” را براي دريافت رمز عبور يک بار مصرف زماني که احساس مي‌کنيد حساب کاربري شما به خطر افتاده‌‌ است، به شمار 32665 ارسال کنيد.


فيس بوک بدون نقص
برنامه موبايلي فيس بوک به دليل کاهش سرعت گوشي و افزايش مصرف باتري اعتبار خود را از دست داده است. يکي از گزينه هاي ايده آل اين است که از طريق مرورگر وب گوشي هوشمند خود به فيس بوک دسترسي پيدا کنيد يا از يکي از برنامه هاي شخص ثالث مانند Facebook Lite for Android يا Lite for Facebook در iOS را امتحان کنيد. فيس بوک همچنين برنامه Lite خود را منتشر کرده است اما اين برنامه تنها در کشورهاي در حال توسعه مانند هند وجود دارد. بنابراين اگر مي خواهيد آن را امتحان کنيد، بايد از وي.پي.ان براي تغيير آي پي موقعيت مکاني خود استفاده کنيد.
منبع: click.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ماجراي تبليغ نوشابه پپسي در فضا و آسمان

زندگي کردن انگل هاي ترسناک برروي صورت شما!!

عکس جالب از تغيير چهره يکتا ناصر و افسانه بايگان در گذر زمان!

4 نشانه طلاق در آينده از نگاه عکاس هاي مراسم عروسي!

ثروتمند شدن با پرورش سوسک!! عکس

خون کروکوديل و درمان ايدز!

همزمان خربزه و عسل بخوريد، مي ميريد؟!

جدايي خانم بازيگر از همسر دومش پس از 1 سال زندگي مشترک!

تغيير چهره بازيگر جذاب سريال بازي تاج و تخت پس از 7 سال! عکس

تبليغ جنجالي يک آرايشگاه زنانه در ايران! عکس

عکس: کارت مراسم عروسي الهام حميدي بازيگر 41 ساله

نوزاد 258 گرمي از بيمارستان مرخص شد! عکس

آموزش کنترل مصرف اينترنت گوشي موبايل

نگار جواهريان از انجام وظيفه اش نوشت! عکس

استقبال از نيکي کريمي در جشنواره جهاني فيلم فجر! عکس

احتمال وجود يک سياره ديگر در منظومه شمسي!

اگر اسنپ چت شما کار نمي کند اين کار را انجام دهيد

آگهي ساده درگذشت سهراب سپهري از ديد پرويز پرستويي! عکس

عکس هاي جديد نگار جواهريان در دوران بارداري اش

چگونه نوزادي با 1 پدر و 2 مادر به دنيا آمد؟!

محمد عليزاده در جشن تولد خواهرش! عکس

آموزش: حذف افراد از اينستاگرام بدون بلاک کردن

سفر هدايت هاشمي و همسر دومش به شيراز! عکس

آيا از گوشي هاي تاشو استقبال مي شود؟

5 زني که علم فضا را متحول کردند

واکنش بهنوش بختياري به توهين سالومه سيدنيا مجري شبکه من و تو

عرضه گوشي آيفون ارزان قيمت شبيه آيفون 8

7 نکته براي گرفتن عکس خوب با موبايل

تلاش بهنوش طباطبايي براي نشان دادن گوشواره اش! عکس

عکس جديد يکتا ناصر در کنار خواهر و شوهر خواهرش

تيپ فلور نظري بازيگر 50 ساله در آلمان! عکس

2 مردي که قلب روناک يونسي را تسخير کرده اند! عکس

نوت 10 پرو بهترين گوشي توليدي سامسونگ

نقش کرم چاله ها چيست؟

دستگاهي که با غذاي کمتر شما را سير مي کند

تبريک خاص مليکا شريفي نيا به مناسبت تولد خواهرش مهراوه! عکس

قارچ جاودانگي باعث افزايش طول عمر مي شود!

خيانت شاهزاده ويليام به کيت ميدلتون؛ ارتباط با دوست صميمي کيت!! عکس

استقبال از صفحه اينستاگرام زنان و دختراني که با رنگ کردن مو مخالف هستند! عکس

ماجراي کمک 1 ميليارد توماني هديه تهراني به سيل زدگان! عکس

آنجلينا جولي نام خانوادگي اش را تغيير داد

جزئياتي از پلي استيشن 5 و زمان عرضه آن

فايده الکي لبخند زدن!

دختر عماد طالب زاده به دنيا آمد + عکس و نام وي

6 رسم عجيب و غريب در زمان غذا خوردن در کشور هاي مختلف

فايده ويژه خوردن شکلات براي افراد بالاي 40 سال

به دنيا آمدن نوزاد از اولين پيوند رحمي رباتيک در جهان!

تمام زناني که لئوناردو دي کاپريو با آنها ارتباط داشته است! عکس

روناک يونسي: پيامبري بفرست که فقط گوش کند! عکس

خوابيدن در وان نفت براي درمان بيماري ها! عکس