آخرین اخبار

در اولين قرار ملاقات دونفره تان مراقب اين اشتباهات باشيد!! روابط عاطفي

در اولين قرار ملاقات دونفره تان مراقب اين اشتباهات باشيد!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - اشتباهاتي بزرگ در اولين قرارهاي دو نفره

هميشه اولين برخورد با يک خواستگار تعيين‌کننده‌ تريــن تصوير را در ذهن مي‌نشاند. اولين برخورد است که نوع شخصيت طرف مقابل را نشان مي‌دهد و حتي مي‌تواند تعيين کند که رابطه‌اي ادامه پيدا کند يا نه. فرض کنيد که آقايي از شما به عنوان يک خانم جوان خواستگاري کرده و قرار است با يکديگر براي يک جلسه صحبت کنيد، احتمالا براي اين جلسه اضطراب زيادي خواهيد داشت و حتي شايد گيج شويد که چه بگوييد و چه نگوييد؛ به شما نمي‌گوييم آرامش خود را حفظ کنيد چون اين جلسه اصلا مهم نيست. نمي‌خواهيم گول‌تان بزنيم، ترجيح مي‌دهيم به شما بگوييم که چطور رفتار کنيد و چه اشتباهاتي را مرتکب نشويد، به هر صورت اين ديداري است که نمي‌توان آن را جدي نگرفت، زيرا ممکن است در زندگي شما نقشي تعيين‌کننده داشته ‌باشد.

در اولين قرار ملاقات دو نفره از گذشته تان صحبت نکنيد

شما قرار است آينده را با خواستگارتان بسازيد و به همين دليل بايد بيشتر درباره برنامه‌‌‌هاي آتي خود صحبت کنيد؛ اينکه چه اشتباهاتي کرده‌ايد، چه خواستگاراني داشته‌ايد، چه بر سر زندگي‌تان آمده‌ و... نبايد در جلسه اول گفته شود زيرا جلسه اول آشنايي، وقت تاريخچه گفتن نيست. در جلسات بعدي مي‌توانيد کمي به گذشته برويد و هم از گذشته خودتان حرف بزنيد و هم از گذشته او باخبر شويد ولي فعلا بايد بفهميد چقدر با برنامه‌هاي آينده‌تان به هم مي‌خوريد.

در اولين قرار ملاقات دو نفره دير نکنيد

به طور متوسط 30 درصد مردان و 50 درصد زنان سعي مي‌کنند در جلسه اول ديدار کمي دير به قرار برسند تا به طرف مقابل نشان دهند خيلي هم اشتياق ندارند اما بايد بدانيد دير کردن سر قرار، اولين اشتباهي است که مي‌توانيد مرتکب شويد؛ بسياري از خانم‌ها گمان مي‌کنند که دير کردن براي جلسه اول يک رسم رايج خانم‌هاست اما بايد بدانيد که درحقيقت اينگونه نيست؛ وقتي سر قرار دير مي‌رسيد، اولين پيامي که به خواستگارتان منتقل مي‌کنيد اين است که چندان برايتان ارزش ندارد تا بخواهيد سر وقت به قرار برسيد.

در اولين قرار ملاقات دو نفره تنها نبايد گوينده باشيد

زندگي زناشويي وقتي مي‌تواند موفق باشد که دو طرف بتوانند به راحتي با هم حرف بزنند و حرف يکديگر را بفهمند. وقتي در جلسه اول فقط بخواهيد خودتان حرف بزنيد اين فکر را در طرف مقابل به وجود مي‌آوريد که شنونده خوبي نيستيد؛ در همان جلسه اول اجازه بدهيد طرفتان هم فرصت حرف زدن داشته باشد. بايد بدانيد که لازم نيست همه اطلاعات مربوط به زندگي، شغل، تحصيلات و خانواده‌تان را پشت‌سر هم و يک‌نفس بيان کنيد؛ کمي صبور باشيد؛ اگر از يکديگر خوشتان بيايد در جلسات بعدي فرصت اين حرف‌ها پيش مي‌آيد.

در اولين قرار ملاقات دو نفره پول را فراموش کنيد

درست است که مسائل مالي نقش مهمي در زندگي زناشويي دارد ولي به طور حتم در درجه اول اولويت نيست. چيزهاي با اهميت‌تري وجود دارد که آنها را هنگام انتخاب همسر در اولويت قرار دهيد؛ به همين دليل در جلسه اول ديدار با خواستگارتان هم خيلي سراغ ماديات نرويد، لازم نيست در همان جلسه اول شروع به خط و نشان کشيدن و بيان انتظارات مالي‌تان کنيد. چون او را به اين نتيجه مي‌رسانيد که خيلي فرد مادي‌اي هستيد و اولويت اول زندگي‌تان پول است؛ نگذاريد او حس کند در حال چشم‌وهم‌چشمي هستيد. درباره مسائل مالي مي‌توانيد با کمک بزرگ‌ترها به توافق برسيد.

در اولين قرار ملاقات دو نفره زياد صميمي نشويد

در جلسه اول آشنايي دو طرف فقط يکديگر را ارزيابي مي‌کنند تا ببينند آيا به هم مي‌‌آيند که بخواهند رابطه را ادامه دهند يا نه؛ به همين دليل توصيه مي‌کنيم حتما حريم‌تان را حفظ کنيد و حتي اگر در همان نگاه اول او را پسنديديد و احساس کرديد همسر موفقي براي شما خواهد شد، ذوق‌زده رفتار نکنيد. بگذاريد رابطه‌تان روند طبيعي خود را طي کند و کم‌کم جلو برود تا رسميت پيدا کند. در نزديک کردن رابطه عجله نکنيد.

در اولين قرار ملاقات دو نفره خود را بي‌خيال نشان ندهيد

بعضي‌ها هستند که گمان مي‌کنند بايد در جلسه اول خود را بي‌خيال جلوه دهند تا عزت نفس‌شان را حفظ کنند. همه آدم‌ها به طريقي از رد شدن مي‌ترسند. وقتي تظاهر مي‌کنيد اصلا درگير نيستيد، باعث مي‌شود احساس امنيت کنيد اما ممکن است از نظر طرف مقابل کناره‌‌گير و بي‌خيال باشيد و همين او را دلسرد ‌کند. اشکالي ندارد که بهترين شکل و شخصيت خودتان را به طرف مقابل نشان دهيد و کمي محتاط باشيد اما بايد جرات داشته و خود واقعي‌تان را به طرف مقابل نشان دهيد.

اول سؤال بعد جواب

وقتي يک نفر از شما خواستگاري مي‌کند احتمالا از قبل درباره خانواده‌تان کمي تحقيق کرده است. در واقع خواستگار شما و خانواده‌اش، موقعيت‌تان را مي‌دانند. اگر هم از قبل چيزي درباره شما ندانند، با ورود به خانه‌تان مي‌توانند نقاط قوت خانواده شما را درک کنند؛ بنابراين روي دارايي‌هايتان، اصل و نسب و جايگاه‌تان بيش از حد تاکيد نکنيد. فقط در حد معرفي بگوييد و بقيه موارد را به سؤال پرسيدن او واگذار کنيد.

در اولين قرار ملاقات دو نفره شکسته‌ نفسي نکنيد

جلسه اول، فرصتي براي بيشتر آشنا شدن است؛ بنابراين از خودتان و چارچوب‌هاي زندگي‌تان بگوييد. نمي‌گوييم فخرفروشي کنيد ولي تواضع بيش از اندازه هم به خرج ندهيد زيرا او شما را نمي‌شناسد و نمي‌فهمد که اين گفته‌ها ناشي از فروتني شماست نه عدم موفقيت‌تان در زندگي. به اندازه کافي از موفقيت‌ها و برنامه‌هاي آينده‌تان بگوييد اما مختصر و کلي. وقت براي صحبت درباره جزئيات زياد است؛ آن را به جلسات بعد موکول کنيد.

در اولين قرار ملاقات دو نفره عروس نشويد

همين‌طور که هستيد باشيد؛ يعني به هيچ وجه بيش از اندازه آرايش نکنيد و دنبال لباس‌هاي خاص و عجيب هم نباشيد. درست است كه دوست داريد زيبايي و برازندگي خود را نشان دهيد اما قرار نيست مثل يک عروس آرايش کنيد و لباس بپوشيد! سادگي اين حسن را دارد که واقعيت شما را نشان مي‌دهد و علاوه بر اينها با سليقه هيچ‌کس هم ناسازگار نيست و خواستگارتان هر سليقه‌اي داشته‌ باشد، به نظرش شما نامتناسب جلوه نخواهيد کرد.

در اولين قرار ملاقات دو نفره،بگذاريد محل ملاقات را خانواده ها تعيين کنند

اگر در جلسه خواستگاري قرار شد يکديگر را خارج از خانه هم ملاقات کنيد، ترجيحا تعيين محل ملاقات را به خانواده‌ها بسپاريد. در غير اين صورت سعي کنيد شما تعيين‌کننده باشيد و تا حد ممکن محل اين قرار در اطراف خانه شما، محل کار يا دانشگاه‌تان نباشد تا در صورت به هم خوردن نامزدي و آشنايي، نگران قضاوت اطرافيان نباشيد.

در اولين قرار ملاقات دو نفره به موبايل جواب ندهيد

در قرار اول يک تصوير کلي از شما در ذهن طرف مقابل خواهد نشست؛ تصويري که مي‌تواند تعيين‌ کننده باشد. وقتي او در حال صحبت است اگر شما به دليل جواب دادن به گوشي همراه‌تان حرف‌هايش را قطع کنيد، گمان مي‌کند شما آدمي هستيد که نمي‌توانيد بين مسائل مهم و خانوادگي و مسائل جزئي تمايز قائل شويد و در كل خيلي فرد منضبطي نيستيد؛ پس حتي اگر جراح قلب هم هستيد تلفن‌تان را در اين جلسه مهم خاموش کنيد.

در اولين قرار ملاقات دو نفره کودک درونتان را مهار کنيد

بعضي از دخترها هستند که با دوستانشان با لحني کودکانه صحبت مي‌کنند و در واقع اين طرز حرف زدن برايشان نوعي شوخي است؛ توصيه مي‌کنيم در اولين جلسه با خواستگارتان همانند يک خانم جوان کاملا باوقار صحبت کنيد و واژه‌اي كودكانه را به کار نبريد. لازم نيست در همان جلسه اول آنقدر با خواستگارتان خودماني شويد که همانند جمع‌هاي دوستانه‌تان رفتار کنيد. البته اين بدان معنا هم نيست که آنقدر رسمي صحبت کنيد که طرف مقابل را بترسانيد؛ به طوري كه ديگر نتواند حرف‌هايش را به راحتي با شما مطرح کند.

در اولين قرار ملاقات دو نفره مدام سؤال نپرسيد

اشتباه ديگري که بسياري از خانم‌ها مرتکب مي‌شوند، پرسيدن سؤال شخصي و البته بسيار زياد است؛ سؤالاتي چون «شما تا به حال چند بار خواستگاري رفته‌ايد؟» يا «آيا تا به حال شکست عشقي خورده‌ايد؟» يا... درست است که شما مي‌‌خواهيد او را بيشتر بشناسيد ولي قرار نيست در همان جلسه اول درباره تمام جزئيات زندگي او بدانيد؛ خودتان را جاي او بگذاريد؛ اگر فرد ناآشنا ناگهان چنين سؤال‌هايي را از شما بپرسد، چه جوابي مي‌دهيد؟ پس اجازه دهيد در جلسه اول او هم راحت باشد.


منبع : zendegionline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟