آخرین اخبار

براي کاهش اشتها چي بخوريم؟ تناسب و زيبايي

براي کاهش اشتها چي بخوريم؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - ميان وعده هايي براي کاهش اشتها

اين يک حقيقت آشکار است: وقتي پاي سلامتي به ميان مي‌آيد، چيزيي که مي‌خوريد، بيشتر از هر چيز ديگري، اهميت پيدا مي‌کند. انتخاب غذاي درست مي‌تواند بيماري‌ها را از شما دور کند، پوست و موهاي‌تان را زيبا و سالم نگه دارد و حتي به شما کمک کند بيشتر عمر کنيد. شواهد بسيار فراواني نشان داده که رژيم غذايي روزانه‌ي شما، مي‌تواند اشتهاي کاذب را از بين ببرد.
همه‌ي ما چيزهايي را هوس مي‌کنيم بخوريم که معمولا هم ارزش غذايي ندارند. اما حرکتي به سادگي انتخاب يک ميان وعد‌ه‌ي مناسب مي‌تواند به شما کمک کند، هميشه انتخاب‌هاي بهتري در تغذيه داشته باشيد.

قدرت پروتئين در رژيم غذايي

اينکه رژيم‌هاي غذايي پُر پروتئين، متدهايي موثر در کاهش وزن هستند، دليل دارد؛ وقتي شما سير و راضي هستيد، بهتر فکر مي‌کنيد و بنابراين تصميماتي که مي‌گيريد خيلي کمتر از روي وسوسه يا يک ميل ناگهاني است. پروتئين موجود در غذا، توسط تمام بخش‌هاي بدن‌تان مصرف مي‌شود تا رشد کنيد و عملکرد خوبي داشته باشيد. پروتئين، در طيف بسيار متنوعي از غذاها يافت مي‌شود، هم منابع حيواني و هم منابع گياهي، بنابراين مي‌توانيد در هر نوع رژيمي که هستيد، به مقدار کافي پروتئين مصرف کنيد.

پروتئين، چگونه اشتها را کم مي‌کند؟

ساده است؛ وقتي شما براي مدت طولاني‌تري احساس سيري مي‌کنيد، احتمال اينکه گرسنه شويد و تصميم‌هاي بد غذايي بگيريد خيلي کمتر خواهد شد. وقتي گرسنه باشيد، يک برش بزرگ پيتزا يا کيک شکلاتي، بسيار وسوسه برانگيز به چشم خواهد آمد.
پروتئين از دو راه ديگر هم اشتهاي‌تان را کم مي‌کند: قند خون را تثبيت کرده و خلق و خوي‌تان را بهتر مي‌کند. اسيد آمينه‌‌ي موجود در پروتئين، براي تعديل هورمون‌ها ضروري است، يعني هورمون‌هايي که خلق‌تان را تثبيت کرده و به عنوان يک داروي طبيعي ضد اضطراب عمل مي‌کنند. وقتي شما آرام و خونسرد هستيد، خيلي راحت‌تر مي‌توانيد انتخاب‌هاي سالم غذايي داشته باشيد.
مغزها، سرشار از پورتئين هستند و مدتهاست که متخصصين تغذيه، آنها را به عنوان ميان وعده‌اي بسيار عالي توصيه مي‌کنند. اما طبق مطالعه‌اي جديد روي مغز، گردو براي غلبه بر گرسنگي و اشتها، کامل و شگفت انگيز است.
اين مطالعه که در نوع خود، اولين است نشان داد افرادي که اسموتي‌هاي ترکيب شده با گردو خورده بودند نسبت به گروهي که اسموتي‌هاي‌شان گردو نداشت، در طول روز کمتر احساس گرسنگي کرده بودند. اين افراد با استفاده از MRI مورد آزمايش قرار گرفتند و معلوم شد گروهي که اسموتي با گردو مصرف کرده بودند، نسبت به گروهي که گردويي مصرف نکرده بودند، واکنش بسيار کمتري نسبت به تصاوير پيتزا و دسر نشان دادند. محققان دريافتند وقتي اين افراد گردو خورده بودند، آن بخش از مغز که به کنترل اشتها مربوط است، فعال شده بود.

دلايل ديگري که بايد گردو بخوريد

گردو، منبعي بسيار مغذي است که به ويژه از نظر ويتامين E، امگا 3 و فيبرهاي غذايي زيادي که دارد، براي‌تان فوق العاده مفيد است. خوردن گردو براي سلامت قلب و سيستم تنفسي سودمند است و حتي خواص ضد سرطاني دارد. توانايي گردو براي فريب دادن مغز جهت انتخاب غذاهاي سالم‌تر، امتيازي است که نمي‌توان به راحتي از آن گذشت.
گردو مي‌تواند ميان وعده‌ي هوشمندانه‌اي باشد اما براي اينکه از فوايد آن بيشترين بهره را ببريد مي‌توانيد آن را به سالاد، ماست و اسموتي‌هاي‌تان اضافه کنيد، حتي مي‌توانيد خودتان کره‌ي گردو درست کنيد.
چيزي که براي غلبه بر اشتها، هرگز نبايد فراموش کنيد اين است که به خوردن ميان وعده اهميت بدهيد. شايد فکر کنيد خوردن بين وعده‌هاي اصلي غذايي، براي کاهش وزن و حفظ وزن ايده‌آل، مناسب نيست، اما واقعيت اين است که خوردن ميان وعده‌هاي سالم حتي مي‌تواند بهترين راه غلبه بر اشتها و گرسنگي باشد. وقتي در شرايط «گرسنه بودن» قرار نگيريد، احتمال اينکه غذاهاي سالم و مغذي را انتخاب کنيد خيلي بيشتر مي‌شود و سراغ اولين چيزي که براي خوردن در دسترس داريد نخواهيد رفت.


منبع : زندگي ايده آل


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

برس مو حرارتي بخرم يا ساده؟ کدام بهتر است؟

چربي شکم و پهلو هايم آب نمي شود، چيکار کنم؟

درمان تيرگي زير بغل با 6 روش موثر خانگي

چند ماسک عالي براي درمان خشکي صورت

شکم تخت مي خواهيد؟ اين خوراکي ها را قبل از خواب بخوريد!!

اين مواد غذايي را در صبحانه تان نخوريد!!

کانتورينگ لب، يک ترفند فوق العاده زيبايي که هر خانمي بايد بداند

رنگ مو و 6 اشتباه رايجي که خانم ها انجام مي دهند

بهترين و بدترين سس ها براي سلامتي و بدن

براي کوچک کردن شکم چي بخوريم؟

چگونه پرخوري نکنم؟

چند حرکت مفيد براي کارمندهاي پشت ميز نشين

خطرات واي فاي و روش در امان بودن از اين خطرات را بدانيد

اين نشانه ها در رژيم لاغري تان مي گويد بايد غذاي بيشتري بخوريد!!

کمر درد شما به دليل اين عادتهاي بد است، مراقب باشيد

پر کردن و کشيدن ابرو با چند نکته ساده و کاربردي

زنان شاغل دور اين مدل کفش را يک خط قرمز بکشند!!

مانع کاهش وزن تان اين اشتباهات ساده صبحگاهي است!!

رنگ مو هاي پرطرفدار زمستاني، به پيشنهاد ستارگان هاليوودي

6 دمنوش لاغري خانگي که بيشترين مقدار چربي سوزي را دارند

6 گياهي که روند پيري را در زنان کند مي کند

تقويت ابرو و مژه با چند روغن گياهي و موثر

شب يلدا ناخن هاي تان را به شکل هندوانه طراحي کنيد

رنگ مو و نکته هاي مهمي که هر خانمي بايد بداند

پرپشت کردن مو با 9 روش موثر

راز تناسب اندام ستارگان خوش اندام هاليوودي که فاش شد!!

کالري اضافي خوردن دو برش پيتزا را چگونه بسوزانيم؟

تقويت ناخن با چند ماده غذايي موثر

کاهش وزن با 10 روش بدون رژيم و گرسنگي

10 ماسک صورت خانگي که خانمها بايد استفاده کنند

درمان جوش بعد از اپيلاسيون با چند روش موثر

عروس خانمها بخوانند، اين مطلب مخصوص شما است!!

با عرق کردن واقعا کالري مي سوزانيم؟

درمان پوست چرب با روشهاي خانگي

درمان ترک پوستي با چند روش طبيعي و خانگي

کوچک کردن شکم با 5 روش موثر واقعي!!

ماندگاري عطر را چگونه بالا ببريم؟

علت ريزش مو هاي تان يکي از اين 9 عادت بد است

شب يلدا ناخن هاي تان را با اين رنگ لاک طراحي کنيد

در رنگ مو کاربرد وارياسيون ها چيست؟

کالري سوزي با کدام ورزش ها بهتر است؟

رفع سياهي دور چشم با چند روش موثر واقعي!

ماسک مو هايي که معجزه مي کند

لايه برداري پوست صورت با چند ماسک طبيعي

تخت کردن شکم با چند نکته ساده

از نظر طب سنتي کدام گوشت را استفاده کنيم بهتر است؟

درمان کبد چرب با چند گياه موثر

لاغري با کارهاي خانه واقعا صحت دارد؟

ماسک سفيد کننده صورت را با اين ترکيب معجزه گر درست کنيد!!

8 فايده آب عسل در درمان هاي خانگي