آخرین اخبار


براي کاهش اشتها چي بخوريم؟ تناسب و زيبايي

براي کاهش اشتها چي بخوريم؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - ميان وعده هايي براي کاهش اشتها

اين يک حقيقت آشکار است: وقتي پاي سلامتي به ميان مي‌آيد، چيزيي که مي‌خوريد، بيشتر از هر چيز ديگري، اهميت پيدا مي‌کند. انتخاب غذاي درست مي‌تواند بيماري‌ها را از شما دور کند، پوست و موهاي‌تان را زيبا و سالم نگه دارد و حتي به شما کمک کند بيشتر عمر کنيد. شواهد بسيار فراواني نشان داده که رژيم غذايي روزانه‌ي شما، مي‌تواند اشتهاي کاذب را از بين ببرد.
همه‌ي ما چيزهايي را هوس مي‌کنيم بخوريم که معمولا هم ارزش غذايي ندارند. اما حرکتي به سادگي انتخاب يک ميان وعد‌ه‌ي مناسب مي‌تواند به شما کمک کند، هميشه انتخاب‌هاي بهتري در تغذيه داشته باشيد.

قدرت پروتئين در رژيم غذايي

اينکه رژيم‌هاي غذايي پُر پروتئين، متدهايي موثر در کاهش وزن هستند، دليل دارد؛ وقتي شما سير و راضي هستيد، بهتر فکر مي‌کنيد و بنابراين تصميماتي که مي‌گيريد خيلي کمتر از روي وسوسه يا يک ميل ناگهاني است. پروتئين موجود در غذا، توسط تمام بخش‌هاي بدن‌تان مصرف مي‌شود تا رشد کنيد و عملکرد خوبي داشته باشيد. پروتئين، در طيف بسيار متنوعي از غذاها يافت مي‌شود، هم منابع حيواني و هم منابع گياهي، بنابراين مي‌توانيد در هر نوع رژيمي که هستيد، به مقدار کافي پروتئين مصرف کنيد.

پروتئين، چگونه اشتها را کم مي‌کند؟

ساده است؛ وقتي شما براي مدت طولاني‌تري احساس سيري مي‌کنيد، احتمال اينکه گرسنه شويد و تصميم‌هاي بد غذايي بگيريد خيلي کمتر خواهد شد. وقتي گرسنه باشيد، يک برش بزرگ پيتزا يا کيک شکلاتي، بسيار وسوسه برانگيز به چشم خواهد آمد.
پروتئين از دو راه ديگر هم اشتهاي‌تان را کم مي‌کند: قند خون را تثبيت کرده و خلق و خوي‌تان را بهتر مي‌کند. اسيد آمينه‌‌ي موجود در پروتئين، براي تعديل هورمون‌ها ضروري است، يعني هورمون‌هايي که خلق‌تان را تثبيت کرده و به عنوان يک داروي طبيعي ضد اضطراب عمل مي‌کنند. وقتي شما آرام و خونسرد هستيد، خيلي راحت‌تر مي‌توانيد انتخاب‌هاي سالم غذايي داشته باشيد.
مغزها، سرشار از پورتئين هستند و مدتهاست که متخصصين تغذيه، آنها را به عنوان ميان وعده‌اي بسيار عالي توصيه مي‌کنند. اما طبق مطالعه‌اي جديد روي مغز، گردو براي غلبه بر گرسنگي و اشتها، کامل و شگفت انگيز است.
اين مطالعه که در نوع خود، اولين است نشان داد افرادي که اسموتي‌هاي ترکيب شده با گردو خورده بودند نسبت به گروهي که اسموتي‌هاي‌شان گردو نداشت، در طول روز کمتر احساس گرسنگي کرده بودند. اين افراد با استفاده از MRI مورد آزمايش قرار گرفتند و معلوم شد گروهي که اسموتي با گردو مصرف کرده بودند، نسبت به گروهي که گردويي مصرف نکرده بودند، واکنش بسيار کمتري نسبت به تصاوير پيتزا و دسر نشان دادند. محققان دريافتند وقتي اين افراد گردو خورده بودند، آن بخش از مغز که به کنترل اشتها مربوط است، فعال شده بود.

دلايل ديگري که بايد گردو بخوريد

گردو، منبعي بسيار مغذي است که به ويژه از نظر ويتامين E، امگا 3 و فيبرهاي غذايي زيادي که دارد، براي‌تان فوق العاده مفيد است. خوردن گردو براي سلامت قلب و سيستم تنفسي سودمند است و حتي خواص ضد سرطاني دارد. توانايي گردو براي فريب دادن مغز جهت انتخاب غذاهاي سالم‌تر، امتيازي است که نمي‌توان به راحتي از آن گذشت.
گردو مي‌تواند ميان وعده‌ي هوشمندانه‌اي باشد اما براي اينکه از فوايد آن بيشترين بهره را ببريد مي‌توانيد آن را به سالاد، ماست و اسموتي‌هاي‌تان اضافه کنيد، حتي مي‌توانيد خودتان کره‌ي گردو درست کنيد.
چيزي که براي غلبه بر اشتها، هرگز نبايد فراموش کنيد اين است که به خوردن ميان وعده اهميت بدهيد. شايد فکر کنيد خوردن بين وعده‌هاي اصلي غذايي، براي کاهش وزن و حفظ وزن ايده‌آل، مناسب نيست، اما واقعيت اين است که خوردن ميان وعده‌هاي سالم حتي مي‌تواند بهترين راه غلبه بر اشتها و گرسنگي باشد. وقتي در شرايط «گرسنه بودن» قرار نگيريد، احتمال اينکه غذاهاي سالم و مغذي را انتخاب کنيد خيلي بيشتر مي‌شود و سراغ اولين چيزي که براي خوردن در دسترس داريد نخواهيد رفت.


منبع : زندگي ايده آل




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

اتاق خواب با اين ويژگي جالب، از پيري شدنتان جلوگيري مي کند!!

طراحي ناخن 2018،مدلهاي زيباي تابستاني که ميتوانيد در خانه انجام دهيد!

کالري سوز ترين ورزش ها براي يک کاهش وزن بدون بازگشت

رژيم سم زدايي، 6 گام براي سم زدايي سريع بدن

توصيه هاي مهم قبل از استفاده از کرم ضد آفتاب!

رفع لاغري صورت با 8 روش جادويي و موثر!!

دمنوش هاي گياهي خوشمزه و مفيد براي بدن + طرز تهيه

روشن کردن پوست صورت با چند ماسک موثر و ارزان قيمت خانگي

مدل مو هاي برتر جنيفر لارنس از 2008 تا 2018

براي کاهش وزن چه زماني صبحانه، ناهار، شام و ميان وعده بخوريم؟

ورزش براي گردن درد، اين بار مخصوص کارمندان پشت ميز نشين

مراقبت از پوست و جلوگيري از پيري زودرس با يک شربت خوش طعم تابستاني!

لاغري با چند خوراکي سالم و لاغر کننده

مراقبت از پوست صورت با رعايت 5 نکته در ماه رمضان!

چند نکته ساده براي سالم غذا خوردن در رستوران

مراقبت از ناخن کاشت با چند نکته ساده!

9 رژيم لاغري سريع اما خطرناک که بهتر است بشناسيد!!

راهنماي خريد عينک آفتابي، 8 نکته کليدي که بايد بدانيد!

ضد آفتاب طبيعي، اين روغن پرخاصيت را جايگزين ضد آفتاب شيميايي کنيد!

جوان سازي پوست صورت با 7 روش جادويي!!

مواد غذايي چربي سوز براي لاغري آسان و موثر!!

فوايد نوشيدن آب گرم، 7 فايده مهمي که براي بدن دارد و نمي دانستيد!!

کانتورينگ بيني، يک روش عالي براي کوچک نشان دادن بيني هاي بزرگ

رژيم غذايي دواين جانسون معروف به راک، سوپر استار خوش اندام هاليوودي

مواد غذايي که حال بد شما را خوب مي کند!!

چگونه چربي شکم را آب کنيم؟ مواد غذايي مفيد براي کاهش چربي شکم

درمان گياهي جوش کف سر با روشهاي ارزان قيمت خانگي

کم پشتي مو، عادتهاي ساده اي که باعث کم پشتي مو مي شود!

رفع تشنگي در ماه رمضان با دو شربت سنتي

از بين بردن لک صورت با 5 ماسک خانگي ارزان قيمت

13 رژ لب مناسب براي پوست برنزه تابستاني

چربي سوزي اين مواد غذايي براي کاهش وزن ثابت شد!

مقايسه جالب مدل مو و آرايش مگان مارکل و کيت ميدلتون در روز عروسي شان

برنج دودي بخوريم يا نه؟

رژيم غذايي مخصوص 40 ساله ها، براي حفظ جواني و سلامتي!!

لايه بردارهاي طبيعي براي پوست هاي خشک

رفع عطش در ماه رمضان با چند نوشيدن خوش طعم و بو

رنگ مو فانتزي جديد براي سال 97

ماسک صورت، چند نکته مهم در استفاده از ماسک ها

ماه رمضان لاغر شويد! 5 راه اصولي و ساده

اپيلاسيون موهاي زائد با چند روش طبيعي

کاهش وزن : 5 قانون مفيد و ساده که بهتر است بدانيد

حفظ تناسب اندام بعد از 30 سالگي با چند نکته ساده!

ريزش مو هاي شما به دليل اين اشتباه ساده در حمام است!

خواص ماست براي پوست و مو، درمان آکنه و شوره تا تقويت رشد مو

سردرد در ماه رمضان و 7 نکته ساده براي پيشگري از آن

3 اشتباه بزرگ در رژيم لاغري که نمي گذارد وزن کم کنيد!

رفع تشنگي در ماه رمضان با چند توصيه طب سنتي

درشت کردن چشم با 10 ترفند آرايشي جالب!

افطاري ماه رمضان چي بخوريم؟