آخرین اخبار


طبيعي ترين و موثرترين روش هاي کاهش وزن!! تناسب و زيبايي

طبيعي ترين و موثرترين روش هاي کاهش وزن!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - طبيعي‌ترين روش‌هاي کاهش وزن کدامند؟

تحقيقات نشان مي‌دهد، غذاهايي که در خانه آماده مي‌شوند، سالم‌تر هستند و در حقيقت تاثير به‌سزايي در تغيير عادات غذايي شما و در نتيجه کاهش وزن خواهند داشت. در اينترنت يا همان فضاي مجازي خودمان، اخبار نه چندان درستي درباره انواع روش‌هاي کاهش وزن وجود دارد. خيلي از اين روش‌ها سئوال برانگيز هستند و احتمالا بيشترشان پايه و اساس درست و منبع علمي موثقي ندارند.

مصرف پروتئين را در رژيم غذايي خود قرار دهيد

زماني که صحبت از کاهش وزن به ميان مي‌آيد، پروتئين حرف اول را در مواد خوراکي مغذي مي‌زند. با خوردن پروتئين، بدن براي هضم و سوخت وساز، کالري مي‌سوزاند. بنابراين، يک رژيم غذايي با پروتئين زياد مي‌تواند سوخت و ساز (متابوليزم) بدن را به 80 تا 100 کالري در روز افزايش دهد.
داشتن يک رژيم غذايي مملو از پروتئين باعث مي‌شود، شما احساس سيري کنيد و اشتها کمتري داشته باشيد. حتي خوردن يک صبحانه ساده و اما پر از پروتئين مثل تخم‌مرغ مي‌تواند تاثير به سزايي در سلامت شما و يا کاهش وزن داشته باشد.

از خوردن غذاهاي فرآوري شده دوري کنيد

معمولاً غذاهاي فرآوري شده حاوي مقدار زيادي شکر افزوده، انواع چربي‌ها و کالري مضاعف هستند. علاوه بر اين‌ها، غذاهاي فرآوري شده طوري تهيه شده‌اند که شما بيشتر از آن‌ها بخوريد. در حقيقت مصرف اين دسته از غذاها باعث اعتياد به خوردن بيشتر مي‌شوند.

از اسنک‌هاي سالم و غذاهاي خانگي استفاده کنيد

تحقيقات نشان مي‌دهد، غذاهايي که در خانه آماده مي‌شوند، سالم‌تر هستند و در حقيقت تاثير به‌سزايي در تغيير عادات غذايي شما و در نتيجه کاهش وزن خواهند داشت. استفاده هميشگي از غذاهاي سالم خانگي، شانس شما را در خوردن غذاهاي ناسالم چه براي خودتان و يا خانواده‌تان کمتر خواهد کرد. در هر خانه‌اي مي‌توان غذاها و يا اسنک‌هاي سالم، طبيعي و ساده‌اي براي مصرف درست کرد. ماست، انواع ميوه‌ها، دانه‌ها، هويج و تخم‌مرغ آب‌پز از جمله اين غذاها هستند.

مصرف شکر خود را محدود کنيد

خوردن انواع غذاها با شکر زياد دليل اصلي بسياري از بيمار‌ي‌ها در همه دنيا است. بيماري‌هايي مثل: مشکلات قلبي، ديابت نوع2 و سرطان. به‌طور ميانگين مصرف شکر در آمريکا چيزي نزديک به 15 قاشق چايخوري در روز است و در اصل اين ميزان، شکر نهفته در بسياري از غذاهاي‌ فرآوري شده است و در نتيجه شما بدون آگاهي اين اندازه شکر مصرف مي‌کنيد. از آنجايي که شکر با اسم‌هاي مختلف در بسياري از ترکيبات نام برده مي‌شود، تشخيص آن مشکل خواهد بود. خلاصه اينکه، کاهش مصرف شکر روش صحيحي در يک رژيم غذايي سالم است.

زياد آب بنوشيد

اين يک حقيقت است که نوشيدن آب به کاهش وزن کمک خواهد کرد. نوشيدن 0.5 ليتر آب در يک ساعت، مي‌تواند سوزاندن کالري را 24 تا 30 درصد افزايش دهد. نوشيدن آب، قبل از غذا باعث مي‌شود کالري کمتري مصرف کنيد، مخصوصا در افراد ميانسال و يا مسن. اثربخشي بيشتر آب، زماني است که با نوشيدني‌هاي پرکالري و شيرين جايگزين شود.

بيشتر سبزيجات و ميوه بخوريد

ميوه‌ها و سبزيجات بي‌اندازه سالم هستند و با اينکه حاوي مقدار زيادي آب، مواد مغذي لازم و فيبر هستند، بسيار کم کالري هستند و اين خاصيت باعث مي‌شود استفاده از اين منابع مغذي در رژيم غذايي ما کارآمد باشد و هم‌زمان کالري کمتري در جهت کاهش وزن مصرف کنيم.

بشقاب غذاي خود را کوچک کنيد

نتيجه برخي از تحقيقات نشان مي‌دهد، استفاده از يک بشقاب کوچک به عنوان ظرف غذا باعث مي‌شود کمتر غذا بخوريد. بشقاب کوچک، ديد شما را نسبت به اندازه ميزان غذايتان تغيير مي‌دهد. احساس مي‌کنيد بشقاب غذايتان همان است و تنها اندازه‌اش تغيير کرده است. استفاده از بشقاب کوچک سبب مي‌شود ميزان غذايي که مي‌خوريد کم‌تر شود و در عين حال احساس کنيد غذايي که مي‌خوريد به همان ميزان سابق است.

گروه بک زندگي سيمرغ
منبع




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

اتاق خواب با اين ويژگي جالب، از پيري شدنتان جلوگيري مي کند!!

طراحي ناخن 2018،مدلهاي زيباي تابستاني که ميتوانيد در خانه انجام دهيد!

کالري سوز ترين ورزش ها براي يک کاهش وزن بدون بازگشت

رژيم سم زدايي، 6 گام براي سم زدايي سريع بدن

توصيه هاي مهم قبل از استفاده از کرم ضد آفتاب!

رفع لاغري صورت با 8 روش جادويي و موثر!!

دمنوش هاي گياهي خوشمزه و مفيد براي بدن + طرز تهيه

روشن کردن پوست صورت با چند ماسک موثر و ارزان قيمت خانگي

مدل مو هاي برتر جنيفر لارنس از 2008 تا 2018

براي کاهش وزن چه زماني صبحانه، ناهار، شام و ميان وعده بخوريم؟

ورزش براي گردن درد، اين بار مخصوص کارمندان پشت ميز نشين

مراقبت از پوست و جلوگيري از پيري زودرس با يک شربت خوش طعم تابستاني!

لاغري با چند خوراکي سالم و لاغر کننده

مراقبت از پوست صورت با رعايت 5 نکته در ماه رمضان!

چند نکته ساده براي سالم غذا خوردن در رستوران

مراقبت از ناخن کاشت با چند نکته ساده!

9 رژيم لاغري سريع اما خطرناک که بهتر است بشناسيد!!

راهنماي خريد عينک آفتابي، 8 نکته کليدي که بايد بدانيد!

ضد آفتاب طبيعي، اين روغن پرخاصيت را جايگزين ضد آفتاب شيميايي کنيد!

جوان سازي پوست صورت با 7 روش جادويي!!

مواد غذايي چربي سوز براي لاغري آسان و موثر!!

فوايد نوشيدن آب گرم، 7 فايده مهمي که براي بدن دارد و نمي دانستيد!!

کانتورينگ بيني، يک روش عالي براي کوچک نشان دادن بيني هاي بزرگ

رژيم غذايي دواين جانسون معروف به راک، سوپر استار خوش اندام هاليوودي

مواد غذايي که حال بد شما را خوب مي کند!!

چگونه چربي شکم را آب کنيم؟ مواد غذايي مفيد براي کاهش چربي شکم

درمان گياهي جوش کف سر با روشهاي ارزان قيمت خانگي

کم پشتي مو، عادتهاي ساده اي که باعث کم پشتي مو مي شود!

رفع تشنگي در ماه رمضان با دو شربت سنتي

از بين بردن لک صورت با 5 ماسک خانگي ارزان قيمت

13 رژ لب مناسب براي پوست برنزه تابستاني

چربي سوزي اين مواد غذايي براي کاهش وزن ثابت شد!

مقايسه جالب مدل مو و آرايش مگان مارکل و کيت ميدلتون در روز عروسي شان

برنج دودي بخوريم يا نه؟

رژيم غذايي مخصوص 40 ساله ها، براي حفظ جواني و سلامتي!!

لايه بردارهاي طبيعي براي پوست هاي خشک

رفع عطش در ماه رمضان با چند نوشيدن خوش طعم و بو

رنگ مو فانتزي جديد براي سال 97

ماسک صورت، چند نکته مهم در استفاده از ماسک ها

ماه رمضان لاغر شويد! 5 راه اصولي و ساده

اپيلاسيون موهاي زائد با چند روش طبيعي

کاهش وزن : 5 قانون مفيد و ساده که بهتر است بدانيد

حفظ تناسب اندام بعد از 30 سالگي با چند نکته ساده!

ريزش مو هاي شما به دليل اين اشتباه ساده در حمام است!

خواص ماست براي پوست و مو، درمان آکنه و شوره تا تقويت رشد مو

سردرد در ماه رمضان و 7 نکته ساده براي پيشگري از آن

3 اشتباه بزرگ در رژيم لاغري که نمي گذارد وزن کم کنيد!

رفع تشنگي در ماه رمضان با چند توصيه طب سنتي

درشت کردن چشم با 10 ترفند آرايشي جالب!

افطاري ماه رمضان چي بخوريم؟