آخرین اخبار

طبيعي ترين و موثرترين روش هاي کاهش وزن!! تناسب و زيبايي

طبيعي ترين و موثرترين روش هاي کاهش وزن!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - طبيعي‌ترين روش‌هاي کاهش وزن کدامند؟

تحقيقات نشان مي‌دهد، غذاهايي که در خانه آماده مي‌شوند، سالم‌تر هستند و در حقيقت تاثير به‌سزايي در تغيير عادات غذايي شما و در نتيجه کاهش وزن خواهند داشت. در اينترنت يا همان فضاي مجازي خودمان، اخبار نه چندان درستي درباره انواع روش‌هاي کاهش وزن وجود دارد. خيلي از اين روش‌ها سئوال برانگيز هستند و احتمالا بيشترشان پايه و اساس درست و منبع علمي موثقي ندارند.

مصرف پروتئين را در رژيم غذايي خود قرار دهيد

زماني که صحبت از کاهش وزن به ميان مي‌آيد، پروتئين حرف اول را در مواد خوراکي مغذي مي‌زند. با خوردن پروتئين، بدن براي هضم و سوخت وساز، کالري مي‌سوزاند. بنابراين، يک رژيم غذايي با پروتئين زياد مي‌تواند سوخت و ساز (متابوليزم) بدن را به 80 تا 100 کالري در روز افزايش دهد.
داشتن يک رژيم غذايي مملو از پروتئين باعث مي‌شود، شما احساس سيري کنيد و اشتها کمتري داشته باشيد. حتي خوردن يک صبحانه ساده و اما پر از پروتئين مثل تخم‌مرغ مي‌تواند تاثير به سزايي در سلامت شما و يا کاهش وزن داشته باشد.

از خوردن غذاهاي فرآوري شده دوري کنيد

معمولاً غذاهاي فرآوري شده حاوي مقدار زيادي شکر افزوده، انواع چربي‌ها و کالري مضاعف هستند. علاوه بر اين‌ها، غذاهاي فرآوري شده طوري تهيه شده‌اند که شما بيشتر از آن‌ها بخوريد. در حقيقت مصرف اين دسته از غذاها باعث اعتياد به خوردن بيشتر مي‌شوند.

از اسنک‌هاي سالم و غذاهاي خانگي استفاده کنيد

تحقيقات نشان مي‌دهد، غذاهايي که در خانه آماده مي‌شوند، سالم‌تر هستند و در حقيقت تاثير به‌سزايي در تغيير عادات غذايي شما و در نتيجه کاهش وزن خواهند داشت. استفاده هميشگي از غذاهاي سالم خانگي، شانس شما را در خوردن غذاهاي ناسالم چه براي خودتان و يا خانواده‌تان کمتر خواهد کرد. در هر خانه‌اي مي‌توان غذاها و يا اسنک‌هاي سالم، طبيعي و ساده‌اي براي مصرف درست کرد. ماست، انواع ميوه‌ها، دانه‌ها، هويج و تخم‌مرغ آب‌پز از جمله اين غذاها هستند.

مصرف شکر خود را محدود کنيد

خوردن انواع غذاها با شکر زياد دليل اصلي بسياري از بيمار‌ي‌ها در همه دنيا است. بيماري‌هايي مثل: مشکلات قلبي، ديابت نوع2 و سرطان. به‌طور ميانگين مصرف شکر در آمريکا چيزي نزديک به 15 قاشق چايخوري در روز است و در اصل اين ميزان، شکر نهفته در بسياري از غذاهاي‌ فرآوري شده است و در نتيجه شما بدون آگاهي اين اندازه شکر مصرف مي‌کنيد. از آنجايي که شکر با اسم‌هاي مختلف در بسياري از ترکيبات نام برده مي‌شود، تشخيص آن مشکل خواهد بود. خلاصه اينکه، کاهش مصرف شکر روش صحيحي در يک رژيم غذايي سالم است.

زياد آب بنوشيد

اين يک حقيقت است که نوشيدن آب به کاهش وزن کمک خواهد کرد. نوشيدن 0.5 ليتر آب در يک ساعت، مي‌تواند سوزاندن کالري را 24 تا 30 درصد افزايش دهد. نوشيدن آب، قبل از غذا باعث مي‌شود کالري کمتري مصرف کنيد، مخصوصا در افراد ميانسال و يا مسن. اثربخشي بيشتر آب، زماني است که با نوشيدني‌هاي پرکالري و شيرين جايگزين شود.

بيشتر سبزيجات و ميوه بخوريد

ميوه‌ها و سبزيجات بي‌اندازه سالم هستند و با اينکه حاوي مقدار زيادي آب، مواد مغذي لازم و فيبر هستند، بسيار کم کالري هستند و اين خاصيت باعث مي‌شود استفاده از اين منابع مغذي در رژيم غذايي ما کارآمد باشد و هم‌زمان کالري کمتري در جهت کاهش وزن مصرف کنيم.

بشقاب غذاي خود را کوچک کنيد

نتيجه برخي از تحقيقات نشان مي‌دهد، استفاده از يک بشقاب کوچک به عنوان ظرف غذا باعث مي‌شود کمتر غذا بخوريد. بشقاب کوچک، ديد شما را نسبت به اندازه ميزان غذايتان تغيير مي‌دهد. احساس مي‌کنيد بشقاب غذايتان همان است و تنها اندازه‌اش تغيير کرده است. استفاده از بشقاب کوچک سبب مي‌شود ميزان غذايي که مي‌خوريد کم‌تر شود و در عين حال احساس کنيد غذايي که مي‌خوريد به همان ميزان سابق است.

گروه بک زندگي سيمرغ
منبع


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

چربي شکم و پهلو هايم آب نمي شود، چيکار کنم؟

درمان تيرگي زير بغل با 6 روش موثر خانگي

چند ماسک عالي براي درمان خشکي صورت

شکم تخت مي خواهيد؟ اين خوراکي ها را قبل از خواب بخوريد!!

اين مواد غذايي را در صبحانه تان نخوريد!!

کانتورينگ لب، يک ترفند فوق العاده زيبايي که هر خانمي بايد بداند

رنگ مو و 6 اشتباه رايجي که خانم ها انجام مي دهند

بهترين و بدترين سس ها براي سلامتي و بدن

براي کوچک کردن شکم چي بخوريم؟

چگونه پرخوري نکنم؟

چند حرکت مفيد براي کارمندهاي پشت ميز نشين

خطرات واي فاي و روش در امان بودن از اين خطرات را بدانيد

اين نشانه ها در رژيم لاغري تان مي گويد بايد غذاي بيشتري بخوريد!!

کمر درد شما به دليل اين عادتهاي بد است، مراقب باشيد

پر کردن و کشيدن ابرو با چند نکته ساده و کاربردي

زنان شاغل دور اين مدل کفش را يک خط قرمز بکشند!!

مانع کاهش وزن تان اين اشتباهات ساده صبحگاهي است!!

رنگ مو هاي پرطرفدار زمستاني، به پيشنهاد ستارگان هاليوودي

6 دمنوش لاغري خانگي که بيشترين مقدار چربي سوزي را دارند

6 گياهي که روند پيري را در زنان کند مي کند

تقويت ابرو و مژه با چند روغن گياهي و موثر

شب يلدا ناخن هاي تان را به شکل هندوانه طراحي کنيد

رنگ مو و نکته هاي مهمي که هر خانمي بايد بداند

پرپشت کردن مو با 9 روش موثر

راز تناسب اندام ستارگان خوش اندام هاليوودي که فاش شد!!

کالري اضافي خوردن دو برش پيتزا را چگونه بسوزانيم؟

تقويت ناخن با چند ماده غذايي موثر

کاهش وزن با 10 روش بدون رژيم و گرسنگي

10 ماسک صورت خانگي که خانمها بايد استفاده کنند

درمان جوش بعد از اپيلاسيون با چند روش موثر

عروس خانمها بخوانند، اين مطلب مخصوص شما است!!

با عرق کردن واقعا کالري مي سوزانيم؟

درمان پوست چرب با روشهاي خانگي

درمان ترک پوستي با چند روش طبيعي و خانگي

کوچک کردن شکم با 5 روش موثر واقعي!!

ماندگاري عطر را چگونه بالا ببريم؟

علت ريزش مو هاي تان يکي از اين 9 عادت بد است

شب يلدا ناخن هاي تان را با اين رنگ لاک طراحي کنيد

در رنگ مو کاربرد وارياسيون ها چيست؟

کالري سوزي با کدام ورزش ها بهتر است؟

رفع سياهي دور چشم با چند روش موثر واقعي!

ماسک مو هايي که معجزه مي کند

لايه برداري پوست صورت با چند ماسک طبيعي

تخت کردن شکم با چند نکته ساده

از نظر طب سنتي کدام گوشت را استفاده کنيم بهتر است؟

درمان کبد چرب با چند گياه موثر

لاغري با کارهاي خانه واقعا صحت دارد؟

ماسک سفيد کننده صورت را با اين ترکيب معجزه گر درست کنيد!!

8 فايده آب عسل در درمان هاي خانگي

چرا بايد در فصل پاييز لبو بخوريم؟