آخرین اخبار

نوبخت: مساله جهانگيري ارتباطي به دولت ندارد سياسي

نوبخت: مساله جهانگيري ارتباطي به دولت ندارد

  بزرگنمايي:

چه خبر - ادعاي دست داشتن دولت در ماجراي بالا رفتن نرخ ازر از سوي جناح مخالف دولت است

محمدباقر نوبخت در جلسه هفتگي خود با اصحاب رسانه در پاسخ به اين سوال که دولت درباره تذکر نمايندگان مبني بر کم بودن حقوق بازنشستگان چه کاري انجام خواهد داد، گفت: ترديد نکنيد به هر ميزان توانايي مالي داشته باشيم به آن‌ها خدمت خواهيم کرد. يک بودجه جدا براي بازنشستگان در نظر گرفته ايم.
مواضع دولت درباره سپاه روشن است
سخنگوي دولت درباره اظهارات اخير آمريکا درباره سپاه پاسداران عنوان کرد: مواضع دولت در خصوص سپاه روشن است، سپاه يک ارگان ارزشي و از ارکان قدرت است.
وي تاکيد کرد: مردم هيچ‌گاه شجاعت و ايثار سپاه را فراموش نمي‌کنند و در حال حاضر هم جهان بايد با چشم واقع‌بينانه تلاش سپاه را در مقابله با تروريسم ببينيد.
نوبخت خاطرنشان کرد: سپاه مدافع ملت و مهاجم به تروريسم است. جهان بايد از سپاه براي مبارزه با تروريسم قدرداني کند و هر کشوري از سپاه انتقاد مي‌کند بايد در صف تروريست‌ها قرار بگيرد.
افزايش بودجه سپاه مصوبه مجلس است
وي در پاسخ به سوالي مبني بر افزايش بودجه سپاه پاسداران به 20 هزار ميليارد براي توسعه طرح‌هاي اين ارگان گفت: اين افزايش بودجه مصوبه مجلس شوراي اسلامي است و شوراي نگهبان هم آن را تاييد کرده است.
ادعاي دست داشتن دولت در ماجراي بالا رفتن نرخ ازر از سوي جناح مخالف دولت است
نوبخت درباره بالا رفتن نرخ دلار و سکه و ادعاي دست داشتن دولت در ماجرا براي جبران کسري بودجه گفت: اين سخنان از سوي جناح مخالف دولت است. سياست ما اين نيست که پول ملي تضعيف شود، با کاهش ارزش ريال در برابر دلار مخالف هستيم قصدمان مديريت نرخ ارز شناور است.
سخنگوي دولت تاکيد کرد: نرخ دلار کاهش پيدا خواهد کرد، سال گذشته هم دلار بالا رفت و من به عنوان سخنگو گفتم که کاهش پيدا مي کند و کرد.
وي تاکيد کرد: سياست دولت کاهش نرخ تورم است و اين يک تهمت به دولت است که مي‌گويند در اين امر دست دارد آقاي رئيس‌جمهور در ستاد اقتصاد مقاومتي بر اين است که نرخ ارز کنترل شود.
برخي دنبال کشاندن تشنج حرف‌هاي ترامپ در داخل هستند
نوبخت با بيان اين که ما غالبا اين حرف‌ها را از کساني مي‌شنويم که دنبال کشاندن تشنج حرف‌هاي ترامپ در داخل هستند و محابايي ندارند، اظهار داشت: بر کسي پوشيده نيست که دولت آمريکا چگونه است. ممکن است پايان هفته ترامپ حرف‌هايي بزند اين نبايد باعث آشفتگي کشور ما شود ، ما باثبات هستيم و در سخت‌ترين شرايط اقتصاد خود را کنترل مي‌کنيم.
وي ادامه داد: در برابر يک آدم هرزه‌گو بايد مشترک باشيم. اين برجام هيچ کاري هم نکرده باشد به سال 92 نگاه کنيد کدام کشور منزوي بود و امروز چه کسي منزوي است.
نوبخت اظهار داشت: امروز ايران به عنوان يک کشور پايبند به تعهدات بين‌المللي قابل احترام است و آمريکا مورد احترام نيست. اگر شرايط به قبل از برجام بازگردد ما هم به سرعت مي‌توانيم به شرايط قبل بازگرديم.
راضي نمي‌شويم سياست‌هاي ما موجب آسيب مردم اقليم کردستان شود
رئيس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: دولت خواهان تقليل ارزش پول ملي و افزايش قيمت دلار نيست.
وي درباره نشست سه جانيه ايران و ترکيه و عراق در خصوص اقليم کردستان گفت: موضع جمهوري اسلامي ايران يک پارچگي کشور همسايه ما عراق است. دولت عراق از ما کمک خواست و معتقديم بايد به اين کشور کمک کنيم و يک هماهنگي بين ايران ترکيه وجود دارد.
نوبخت با اشاره به سفر اردوغان به ايران گفت: سفر رئيس‌جمهور ترکيه به ايران در خصوص اقليم کردستان بود. ما هيچگاه راضي نمي‌شويم که سياست‌هاي ما موجب آسيب مردم اقليم کردستان شود.
وي ادامه داد: در خصوص تاريخ بعدي اين نشست نمي‌توانم فعلا سخني بگويم.
بايد منتظر گزارش وزارت اطلاعات درباره دري اصفهاني باشيم
نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگار سياسي ايلنا درباره اظهارات وزارت امور خارجه درباره دري اصفهاني گفت: با عنايت به اين که مباحث جاسوسي و شناسايي بر عهده وزارت اطلاعات است، اين نهاد بايد گزارش دهد.
وي ادامه داد: همانگونه که گزارش‌هايي اين وزارتخانه در خصوص رد اتهام جاسوسي فرزندان يکي از سران قوا را تاييد مي‌کنيم بايد منتظر گزارش وزارت اطلاعات در اين خصوص هم باشيم.
اقدامات قوه قضاييه به گونه‌اي باشد که شبهه سياسي نداشته باشد
سخنگوي دولت در واکنش به گران شدن نرخ بليط اتوبوس‌ها در مراسم اربعين گفت: اتوبوسران‌ها معتقدند که در مراسم اربعين تنها زائران را به مرزها منتقل مي‌کنند و به صورت خالي باز مي‌گردند و نمي‌توانند ضرر کنند و دولت هم نمي‌تواند در اين شرايط تحکم داشته باشد و اي کاش دولت مي‌توانست اين ضرر را متحمل شود که توان اين کار را ندارد.
نوبخت درباره حساسيت رئيس‌جمهور به پديده فساد گفت: خط قرمزي براي رئيس دولت در برخورد با فساد وجود ندارد و اين را هم نشان داده است. چه کسي بايد با فساد مقابله کند؟ اين امر وظيفه قوه قضائيه است ، اما اقدامات اين قوه بايد به گونه‌اي باشد که شبهه سياسي نداشته باشد.
عده‌اي در داخل حرف‌هاي آمريکا را تکرار مي‌کنند
سخنگوي دولت تاکيد کرد: بايد بين سران سه قوا اتحاد باشد. مردم هم همين را مي‌خواهند. در آن سر دنيا آمريکا حرف‌هايي مي زند و در داخل هم عده‌اي ديگر همان‌ها را تکرار مي‌کنند. اختلاف سران سه قوه نگراني بين مردم را بيشتر مي‌کند. قوه قضائيه مستقل است و ما انتظار داريم که اين گونه رفتار کند.
نوبخت با بيان اين که برخي از رخدادهاي سياسي براي عده‌اي از مسئولان به گونه‌اي ديگر بازگو مي‌شود، گفت: گاهي يک رسانه سخنان ما را به گونه‌اي ديگر انتشار مي‌دهد که اين خوب نيست آن هم در شرايطي که تشنج در داخل تفکر آمريکا است.
به اتحاد نيازمنديم نه تفرقه
وي در ادامه درباره لايحه بازنشستگي پيش از موعد گفت: در اين مورد اطلاعات لازم را ندارم.
رئيس سازمان برنامه و بودجه درباره محدوديت‌هاي رئيس دولت اصلاحات گفت: موضع رسمي دولت را رئيس‌جمهور بيان کردند. در چنين شرايطي که همه تلاش مي‌کنند ايران را نا‌امن کنند، ما به اتحاد نيازمنديم نه تفرقه، واقعا در اين شرايط ما بايد اتحاد داشته باشيم.
پرونده برادر جهانگيري ارتباطي به اين دولت ندارد
سخنگوي دولت درباره بازداشت برادر معاون اول رئيس‌جمهور گفت: آقاي جهانگيري با صراحت در اين مورد موضع خود را اعلام کرده‌اند و اين پيگيري‌ها از دولت قبل بوده است و هيچ ارتباطي به اين دولت ندارد.
وي تاکيد کرد: اميدوارم در اين شرايط حساس، شائبه سياسي در اين باره به وجود نبايد، به هر حال بايد حيثيت‌ها را هم رعايت کنيم.
حرف‌هاي آمريکا در قبال برجام نبايد موضع جهان تلقي شود
سخنگوي دولت درباره مذاکره بر سر قدرت موشکي گفت: به هيچ وجه قدرت موشکي ما قابل مذاکره نيست و آن کسي که براي خروج از برجام تلاش مي‌کند آمريکا و هم فکرانش هستند و ما نبايد اين طرز فکر را تقويت کنيم.
وي ادامه داد: يک کشور مخالف برجام است و اين موضع نبايد موضع جهان تلقي شود. آمريکا با اين کارهايش مردم کشور و جهان را به زحمت مي‌اندازد، اين کشور گاف زياد مي‌دهد اما ما مي‌توانيم عقلاني رفتار کنيم.
اقدامات دولت براي اصلاح نظام بانکي
رئيس سازمان برنامه و بودجه در خصوص اصلاح نظام بانکي گفت: مجموعه‌اي از اقدامات در دست اجرا است.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد