آخرین اخبار

توضيحات دادستان کل درباره آمدنيوز و تلگرام اخبار ويژه

توضيحات دادستان کل درباره آمدنيوز و تلگرام

  بزرگنمايي:

چه خبر - تکليف تلگرام و آمد نيوز را روشن ميکنيم

حجت الاسلام والمسلمين منتظري در حاشيه همايش سراسري پليس پيشگيري ناجا و موسسات حفاظتي و مراقبتي (انتظام) در جمع خبرنگاران درباره پرونده مهدي جهانگيري گفت: اين پرونده در هفته اخير در کرمان تشکيل شده است. اکنون از بيان جزييات آن معذورم.
وي گفت: وي اکنون در بازداشت است و پرونده نيز در مرحله تخقيقات مقدماتي قرار دارد.
دادستان کل کشور درباره محاکمه خاوري در تاريخ 30 آبان ماه، گفت: آقاي خاوري به صورت غيابي محاکمه خواهد شد.
منتظري در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه يکي از اعضاي ناظر کميته تعيين مصاديق محتواي مجرمانه گفته تاکنون شکايتي از يکي از کانال‌هاي تلگرامي ضدانقلاب - آمدنيوز - مطرح نشده است، گفت: اين کانال براي فعاليت‌هاي ضدانقلابي خود از بستر تلگرام استفاده مي‌کند و به زودي تکليف تلگرام را روشن مي‌کنيم.
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه حج تمتع تمام شد، ديه حجاج ايراني به کجا رسيد گفت: بايد اين سوال را از وزارت خارجه و سازمان حج و زيارت بپرسيد، زيرا دستور قضايي ندارد.

گزارش تکميلي

وقتي قوه قضاييه با مقامات برخورد مي‌کند، به آن انگ سياسي مي‌زنند

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدجعفر منتظري در همايش سراسري پليس پيشگيري ناجا و موسسات حفاظتي و مراقبتي (انتظام) ضمن تبريک فرا رسيدن هفته نيروي انتظامي، گفت: اميدواريم اين هفته زمينه‌اي باشد براي اينکه مردم عزيز بتوانند بيشتر با خدمات و جانفشاني هاي اين عزيزان که حافظين امنيت مردم اند، آشنايي پيدا کنند و حلقه اتصال بين مردم و نيروي انتظامي تقويت شود.
وي افزود: يکي از بزرگترين نعمت هايي که خداوند متعال به ملتي ارزاني مي دارد، نعمت امنيت است.
منتظري بيان کرد: دو نعمت است که پوشيده شده و توجه مستقيم و مستمري به آن نمي شود، يکي امنيت و ديگري عافيت است.
دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: اگر امنيت در کشور، شهر، محله و منزل نباشد هيچ چيز در جاي خود قرار نخواهد گرفت. ما شاهديم که در اطراف ما ناامني در برخي کشورها حاکم است، ديديم که در عراق چه خبر بود. چه خانه هايي را ويران و چه تجاوزهايي انجام شد. در سوريه، افغانستان و ميانمار هم به همين شکل بود. اگر در يک جامعه امنيت نباشد مردم در مصيبت و بلا زندگي مي کنند. اقتصاد و پيشرفت يک جامعه در عرصه هاي گوناگون مرهون امنيت است. هر لذت و خوشي که انسان در زندگي‌اش تصور کند مرهون وجود امنيت و داشتن يک جامعه امن است.
وي تاکيد کرد: ما امروز به لطف پرودگار و رهبري هاي داهيانه رهبر بزرگوار انقلاب و تلاش نيروهاي اطلاعاتي و شما عزيزان خدمتگزار در نيروي انتظامي از اين نعمت بزرگ برخورداريم و خدا را شاکريم.
منتظري اظهار کرد: امنيتي که خداوند به پاس خون شهداي عزيز براي ما ارزاني داشته را بايد قدر بدانيم، ولي اگر به جان هم بيفتيم و فضاي ناامن را به وجود آوريم کفران نعمت الهي است. نزاع و اختلاف و ايجاد شکاف در جامعه آسيب بزرگي است که اگر جامعه اي دچار آن شود، قدرت و اقتدارش از بين مي رود. مي بينيد که دشمنان به دنبال براندازي و نابود کردن نظام جمهوري هستند و وظيفه همه مسولان در قواي سه گانه و نيروي انتظامي اين است که در درون خود انسجام و وحدت را حفظ کنند. چرا ما بايد شاهد باشيم که عده اي به دنبال تضعيف قواي سه گانه باشند. مقام معظم رهبري مکرر فرموده اند که از دولت‌هاحمايت کنيم. اگر در درون خودمان مشکلاتي داريم نبايد اجازه دهيم که دشمن سوءاستفاده کند.
وي تاکيد کرد: امروز اقتدار قوه قضاييه را از بين بردن به نفع کي تمام مي شود؟ دشمن اين پروژه را از مدت ها قبل کليک زده که يکسري دستگاه‌ها و قوايي که مي توانند در برابر انحرافات و کج روي ها بايستند و اجازه ندهند دشمن ورود پيدا کنند را تضعيف کند. اکنون 38 سال از انقلاب مي گذرد، تاريخچه قوه قضاييه را ببينيد.
دادستان کل کشور بيان کرد: قوه قضاييه از پيروزي انقلاب تا امروز در برابر فتنه ها اعم از فتنه منافقين و فتنه سال 88 ايستاده است. استراتري دشمن اين است که اين قدرت ها را تضعيف کند. برنامه اين است که بيايند چهره قوه قضاييه را در جامعه از بين ببرند و نسبت‌هاي ناروا و دروغ‌هاي عجيب و غريب مطرح کنند.
منتظري ادامه داد: وقتي که در يک فضاي گسترده با جعل و سندسازي نسبت سئوال برانگيز به رييس قوه قضاييه مي دهند، به دنبال چه هستند؟ چه هدفي را دنبال مي کنند؟ يکي از بزرگترين رسالت هاي قوه قضاييه برخورد با عوامل نفوذ است. اين که ملاحظه مي کنيد تهاجم گسترده اي عليه برخي نهادها انجام مي شود و از اين فضاي مجازي استفاده مي کنند با چه هدفي است؟ آيا جز اين است که مي‌خواهند اقتدار قوه قضاييه را از بين ببرند؟
وي ادامه داد: اين قوه هرگز زير بار اين گونه حرکات ناجوانمردانه نمي رود. آبشخور اين جريان، جرياني است که در آمريکا و صهيونيست و کشورهاي اروپايي تغذيه مي شود، با آنها مصاحبه مي‌کنند و چهره‌هاي آنان را در تلويزيون مي آورند و از آنها سواري مي گيرند براي رسيدن به اهداف خود و در نهايت آنها را مانند دستمال کاغذي دور مي اندازند، مثل شاه و صدام، بعد که تمام شد در فاضلاب مي اندازند.
منتظري گفت: ملت ايران با رهبري داهيانه مقام معظم رهبري همه اين امواج پوشالي و کف هاي روي دريا را از بين خواهند برد. چهار روز خبر و شايعه اي را ايجاد کنند، ولي هيچ وقت حق و حقيقت مخفي نمي ماند. دروغ نمي تواند دوام داشته باشد، آنها مانند کف روي اب هستند. ما بايد بيدار و مراقب باشيم.
وي گفت: گاهي قوه قضاييه با نامهرباني‌هايي مواجه مي شود، ولي رسالت اين قوه برخورد با جرم و مجازات متخلفين و مجرمين است و اگر جايي ديده مي شود که قوه به وظايفش عمل مي کند آيا بايد تشويق شود يا آن را تضعيف کنيم، ولي تضعيف قوه به نفع هيچ کس نيست، چرا که وظيفه قوه قضاييه اجراي عدالت است.
دادستان کل کشور در ادامه سخنان بيان کرد: وقتي دستگاه قضايي بخواهد برخورد کند انگ سياسي مي زنند. وقتي قوه قضاييه با معاون رييس جمهور سابق و نزديکان رييس جمهور سابق برخورد مي کند و همچنين با نزديکان دولت فعلي برخورد مي کند، مي گويند سياسي برخورد مي کند. جالب است که قوه قضاييه با همه اشخاص و مقامات که برخورد مي کند انگ سياسي به اين دستگاه مي زنند. اگر چنانچه بخواهيم همه جزييات پرونده را بيان کنيم تنها شنونده اسناد مردم نيستند بلکه دشمنان هم دسترسي پيدا مي کنند. اين چنين نيست و قوه قضاييه سياسي برخورد نمي کند. اسناد موجود است. آقايان تريبون بدست مي آورند و انگ سياسي مي زنند، ولي بدانند که قوه قضاييه بر اساس اسناد برخورد مي کند.
منتظري در بخش ديگري از سخنانش بيان کرد: فضاي مجازي رها که هنوز در کشور مديريت نمي شود، از آسيب زنندگان جدي به کيان و اخلاق خانواده است و يکي از عوامل موثر در افزايش طلاق، فضاي مجازي است، ما بايد بسيار مراقب باشيم.
وي ادامه داد: حدود يک سال و نيم به دنبال ضابطين عام و خاص بوديم و ان‌شاءالله تا پايان مهر ماه کارت هاي ضابطين را توزيع مي کنيم.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ميزان استفاده جوانان از تلگرام و اينستاگرام

ايران يک ميليارد دلار گاز مجاني به ترکيه تحويل داد

آتليه‌اي که عکس‌هاي مستهجن از بچه‌ها مي‌گيرد!

مازني: مديران اينستاگرام عذرخواهي کنند

درز اطلاعات کاربران يک تاکسي اينترنتي تأييد شد

تکذيب اجبار سيل‌زدگان براي بازگشت به خانه

هلال احمر از سردار سعيد قاسمي شکايت مي‌کند

نمايندگان دنبال حاشيه امن براي انتخابات هستند؟

خط و نشان پليس در خصوص برخورد با بدحجابي

دختر ترامپ پشت دستگاه سنتي پارچه بافي+عکس

استاندار خوزستان از 28اسفند تاکنون خانه نرفته!+عکس

کشف فساد جديد در پرونده دکل نفتي گمشده

بازداشت عوامل ترويج فساد و فحشا در شيراز

سقوط 40 درصدي توليد خودرو در ايران

جريمه ميلياردي گران‌فروشان و محتکران موبايل

اقبال خانه اولي‌ها به وام مسکن کم شد

پرايد، نقش اول در تصادفات نوروزي

ماجراي مرده‌اي که از خارج کشور پيامک مي‌فرستاد

چشم‌انداز بازار خودرو و ارز در سال 98

افتتاح خط 6متروي تهران فردا با حضور روحاني

سپاه، درگيري با سيل‌زدگان خوزستان را تکذيب کرد

جهانگيري: کمک‌هاي خوبي براي سيل‌زدگان داريم

تب مهاجرت از ايران به دهه هشتادي‌ها رسيد

تعطيلات مرگبار؛ افزايش 7 درصدي تلفات جاده‌اي

رهاسازي ناگهاني آب سد علت تشديد سيل گلستان

حکم سه قاچاقچي ميلياردي صادر شد

انبارهاي مرغ و گوشت تنظيم بازاري سالم ماندند

قايق حامل مهاجران ايراني در مديترانه غرق شد

دادستان شيراز: شهردار در شيراز نيست

اعاده دادرسي سعيد طوسي در حال بررسي است

بازداشت دو ايراني در آرژانتين با گذرنامه اسرائيل

برخورد متفاوت شهرداري گرگان با پاکبانان

فرح: اميدوارم ايرانيان نوروزِ آزادي را جشن بگيرند!

فرماندار دشستان: به شهردار برازجان تذکر دادم

خريد و فروش گوشي در بازار موبايل نصف شد

قيمت اينترنت، از ساندويچ هم ارزان‌تر است

نه به آجيل؛ راه جديد مبارزه با گراني

ماجراي بازداشت يک استاد بلژيکي در ايران

آستان قدس در دوره رئيسي ماليات مي‌داد؟

تکرار بلاي پرايد بر سر لادا

جزئيات تازه درباره پرونده قتل شرور معروف تهران

هرج و مرج در بازار موبايل

چرا قيمت گوشي دوباره بالا رفت؟

شوراي شهر، فاتحه‌ي باغ‌هاي تهران را خواند!

بازداشت زن دوم در ماجراي مرگ مرد بازنشسته

مزايا و معايب مصوبه پرحرف و حديث مجلس

حمله خمپاره‌اي تروريست‌ها به حومه حلب

ثروت ترامپ چقدر است؟

جزئيات نشت آب از پايه‌هاي برج آزادي

آخرين وضعيت پرونده مرگ رئيس تامين اجتماعي