آخرین اخبار

رفتارهايي که از پدر و مادر به ارث مي بريم تازه هاي سلامت

رفتارهايي که از پدر و مادر به ارث مي بريم

  بزرگنمايي:

چه خبر - رفتارهايي که به ارث مي بريم

لب هاي سخت و جمع شده نشانه تنش و عدم پذيرش است. تبسم با لب هاي بسته، تنها براي اداي ادب و احترام و نزاكت است. اگر به چهره اطرافيانتان دقت كنيد بسياري از اين حالات را در چهره شان خواهيد يافت كه مي تواند نشان دهنده افكارشان باشد
اخم و لبخند ، خوشحالي و ناراحتي عصبانيت و آرامش ، همه و همه حس هايي است که در تمام افراد وجود دارد. زماني که اخم مي کنيم حالت چهره مان تغيير مي کند و زماني که مي خنديم نيز تغييراتي در چهره رخ مي دهد. اما آيا تابحال از خود پرسيده ايد که اين تغييرات چهره از کجا سرچشمه گرفته است؟
شايد شنيده باشيد که: وقتي عصباني مي شوي، جذابتري! شما وقتي عصباني مي شويد، چه شكلي مي شويد؟ وقتي خوشحاليد چطور؟ غم، ياس، هيجان، تاسف و تعجب در چهره شما چه اثري به جاي خواهند گذاشت؟

اصلا تا به حال فكر كرده ايد كه ما از كجا ياد گرفته ايم كه وقتي ناراحت و عصباني مي شويم، چرا اخم هايمان را درهم مي كشيم؟ چرا مثلا چشمانمان گرد نمي شود؟ شايد بگوييد خوب از اول تمام اطرافيانمان در اين شرايط، اين حالات را به چهره خود داده اند و اين حالات صورت را از ديگران ياد گرفته ايم.
ولي محققان نظر متفاوتي دارند. تحقيقات جديد نشان مي دهند دست كم بخشي از حالات صورت انسان از پدر و مادر به فرزندان به ارث مي رسد و اين عقيده كه انسان ها حالات صورت مرتبط با احساسات مختلف را از كودكي و با مشاهده ديگران ياد گرفته اند، درست نيست.

لبخند مادرانه يا پدرانه؟

اين بار محققان فلسطيني اين مطالعه جالب را درباره حالات چهره انسان ها انجام داده اند. به گزارش سايت اينترنتي “نيوساينتيست” اين محققان به منظور درك اين مطلب كه آيا حالات چهره هر فرد در شرايط احساسي مختلف از والدين به او به ارث رسيده و يا در كودكي با مشاهده حالت چهره ديگران آموخته شده، 21 داوطلب كه نابينا به دنيا آمده بودند را به همراه 30 تن از اقوام اين افراد مورد آزمايش قرار دادند.
محققان از چهره اين 51 نفر هنگامي كه در حال بازگو كردن خاطرات شاد و غمگين خود بودند و همچنين هنگام حل يك معماي دشوار و نيز موقع شنيدن يك داستان جنايي و در مرحله آخر هنگام شنيدن يك خبر غيرمنتظره تصويربرداري كردند. در مرحله بعد محققان اين تصاوير را كه در آنها تمامي تغييرات صورت داوطلبان، از جمله حركت ابروها، حالت چشمان و جمع شدن لبها ثبت شده بود، به رايانه وارد كرده و با يك نرم افزار آماري به بررسي آنها پرداختند.
نتيجه اين مطالعه نشان داد افرادي كه نابينا متولد مي شوند، به ميزان زيادي در هنگام احساسات مختلف، حالاتي در صورت خود ايجاد مي كنند كه مشابه حالات ايجاد شده در صورت اقوامشان هنگام مواجهه با همان احساسات است و اين در حالي است كه اين افراد هيچ گاه صورت اقوام خود را نديده بودند. دانشمندان عقيده دارند با توجه به نتايج اين مطالعه، احتمالا عوامل ژنتيكي در حالات صورت انسان ها نقش داشته و ژن ها بر عضلات و ساختار عصبي صورت تاثير مي گذارد.

زبان چهره شما

حالات مختلف چهره همه ما، ناشي از حركت يا موقعيت عضلات حالت دهنده زير پوست صورت است. حالات چهره ما، بخشي از زبان بدن ما را شامل مي شوند. شما ممكن است با طرف مقابلتان حتي يك كلمه هم صحبت نكنيد ولي بدون شك مي توانيد با حالات چهره خود، آنچه را كه در ذهنتان داريد به او بفهمانيد.
در حقيقت، حالات چهره يك راه ارتباطي غيركلامي بين ما و ديگران است. اگر توجه كرده باشيد شما در روابط اجتماعي خود، در محيط كار، در منزل و در مدرسه، از اين زبان بي صدا بسيار استفاده مي كنيد. مطالعات دانشمندان نشان مي دهد به جز انسان، برخي از گونه هاي حيوانات نيز با حالات چهره خود با افراد هم گونه خود ارتباط برقرار مي كنند. بسياري از انسان ها اين توانايي را دارند كه حالات مختلف صورت خود را برنامه ريزي كنند، يعني به شكل ويژه اي، دقيقا مشابه خودشان بخندند اخم كنند و يا فرياد بكشند.

خيلي جالب است اگر فكر كنيم به اندازه تمام انسان هاي روي اين كره خاكي ژست هاي اختصاصي در چهره افراد در شرايط احساسي متفاوت شكل مي گيرد. بسياري از انسان ها حتي اگر تلاش كنند افكار خود را پنهان كنند نمي توانند حالات چهره خود را از ديد ديگران پنهان كنند. چندي پيش دانشمندان دانشگاه بوفالوي نيويورك روشي ابداع كردند كه مي تواند دروغگويان را از روي حالات صورتشان تشخيص دهد. به گزارش يونايتد اينترنشنال، اين دانشمندان معتقدند آموزش اين روش به كاركنان ايست بازرسي امنيتي كمك مي كند تا علائم آگاهانه و ناآگاهانه رفتاري در ارتباط با دروغ را شناسايي كرده و تغييرات حالات چهره افراد دروغگو مانند برافروختگي صورت را تشخيص دهند.

كامپيوترهاي مهربان

اين روزها كامپيوترها عرصه فرمانروايي خود را روزبه روز وسيع تر مي كنند تا جايي كه حتي مي توانند حالات چهره شما را بخوانند. محققان موفق به ساخت دستگاهي كامپيوتري شده اند كه مي تواند ذهن شما را بخواند. اين محققان در نخستين مرحله با استفاده از يك دوربين ويژه از صورت شما فيلم برداري مي كنند، سپس اين تصاوير به كامپيوتر منتقل شده و سپس وضعيت 24 نقطه از چهره شما ارزيابي مي شود.

زاويه بيني، زاويه ابروها و گوشه هاي لب مورد ارزيابي قرار مي گيرد. تكان دادن سر، بالا انداختن ابروها و كشيدن گوشه هاي لب همه معاني خاصي دارند. محققان با مطالعه مجموعه اين حالات در چهره افراد مي توانند آنچه در ذهنشان مي گذرد را پيش بيني كنند. پروفسور پيتر رابينسون، استاد تكنولوژي كامپيوتر از دانشگاه كمبريج معتقد است: بايد باور كرد كه روش هاي بسيار محدودي وجود دارد كه انسان ها با آن حالات و احساسات خود را به ديگران نشان مي دهند. اين محققان براي ساختن برنامه كامپيوتري خود، از تعدادي بازيگر خواسته اند كه حالات مختلف چهره انسان را در شرايط روحي و احساسي مختلف به خود بگيرند و سپس تصاوير متعددي از آنها تهيه كرده اند.

جالب تر اينكه آنها پا را از اين نيز فراتر گذاشته و از اين تكنولوژي براي تامين امنيت رانندگان در طي رانندگي در جاده ها بهره جسته اند. به اين ترتيب با همكاري يك شركت اتومبيل سازي بزرگ، اين دستگاه را در داخل اتاق اتومبيل، مقابل راننده نصب كرده اند. بنابراين با ارزيابي حالات خستگي، خواب آلودگي يا گيجي رانندگان از روي حالات چهره آنها، زنگ خطر به صدا درآمده و رانندگان را به توقف دعوت مي كند. البته اين تكنولوژي هنوز مراحل تحقيقاتي را طي مي كند اما مي توان اميدوار بود تا چند سال آينده اين سيستم به اتومبيل ها افزوده گردد.

چشم هاي سخنگو

روانشناسان با مطالعه حالات چهره انسان ها در شرايط مختلف توانسته اند بعضي از كليدهايي كه در چهره هر فرد در شرايط ذهني متفاوت شكل مي گيرد را شناسايي كنند. به عنوان مثال، اگر هنگامي كه در حين صحبت كردن با ديگري او چشمانش را برمي گرداند مي تواند نشان دهنده نيرنگ، دروغ يا گناه باشد، حركت چشم ها به سمت بالا مي تواند نشانه غضب يا عصبانيت باشد. بالا انداختن ابرو زماني كه يك ابروي ديگر پايين باقي مي ماند مفهومش اين است كه <حرف شما را باور نمي كنم.> اگر مخاطب شما بيني اش را لمس مي كند، نشانگر آن است كه موضوعي را كتمان مي كند. فراخ كردن بيني نشانه خشم، غضب و عصبانيت است.
لب هاي سخت و جمع شده نشانه تنش و عدم پذيرش است. تبسم با لب هاي بسته، تنها براي اداي ادب و احترام و نزاكت است. اگر به چهره اطرافيانتان دقت كنيد بسياري از اين حالات را در چهره شان خواهيد يافت كه مي تواند نشان دهنده افكارشان باشد، فقط كافي است كمي دقت كنيد.


منبع: pezeshkin.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

فوايد علمي براي استفاده از ظروف مسي

شارژ و ترميم سلول هاي مغز با اين ورزش

6 تغيير ساده و مهم براي حفظ سلامت و عمر طولاني تر

علت خواب آلودگي بهاري چيست و چطور با خواب آلودگي مقابله کنيم؟

8 قسمت بدن که نبايد لمس کنيد

مسموميت با قارچ سمي را چطور درمان کنيم

غذاهاي مفيد و مضر براي شما که حساسيت فصلي داريد

چرا پشت سر هم عطسه مي کنم؟ آيا عطسه در خواب اتفاق مي افتد؟

خواب راحت شبانه با ترک اين عادت هاي اشتباه

10 بيماري عجيب و هولناک که از طريق نيش پشه منتقل مي شوند

روش هاي طبيعي براي افزايش هورمون شادي

علايم نشان دهنده بيماري در چشم ها

12 دليل براي نفخ ناگهاني

هنگام انجام فعاليت هاي خلاقانه موسيقي گوش ندهيد

علت عرق زياد زير بغل و روش هاي درمان

علت تيک هاي عصبي چيست؟ آيا تيک عصبي درمان مي شود؟

براي به تعويق انداختن پيري مغز بايد اين دو نکته را رعايت کنيد

داغ شدن بدن نشانه چيست؟ چرا هميشه بدنم گرم است؟

باکتري سالمونلا در ماهي قرمز و بيماري هاي ناشي از آن

ژله و پاستيل چه خواصي دارد و براي چه کساني ممنوع است؟

افزايش وزن در تعطيلات و باورهاي غلطي که بايد کنار بگذاريد

روش هايي براي درمان ميگرن بدون نياز به دارو

دوش گرفتن با آب سرد چه فوايدي براي سلامت دارد؟

عوامل تهديد کننده قلب از شب کاري گرفته تا ازدواج ناشاد

خطرناک ترين شوينده هاي خانه تکاني کدامند؟

آيا توقف قلب امکان پذير است؟ به بهانه پخش برنامه عصر جديد

چگونه طول عمرمان را مثل يک ورزشکار افزايش دهيم

علت سردي پاها چيست؟

گياهان آپارتماني که نگهداري آنها براي حفظ سلامت ضروري هستند

مهم ترين دلايل پزشکي کم اشتهايي چيست؟

شوينده هاي شيميايي که براي خانه تکاني نوروز نبايد استفاده کنيد

مشکلات بينايي نوزادان چه علايمي دارد

هر آنچه بايد در مورد مدفوع بدانيد + پيوند مدفوع چيست؟

کدام بيماري ها باعث بر هم خوردن تعادل شما مي شوند؟

چرا با افزايش سن حس بويايي کاهش پيدا مي کند

خطرات مصرف عطر و ادکلن که تاکنون نشنيده ايد!

پير شدن غير عادي مغز با اين علايم همراه است

نوار مغز EEG چيست و چه زماني بايد نوار مغز بگيريد؟

علايمي که نشان ميدهد متابوليسمتان کند است

اين سرفه ها يعني قلب شما بيمار است، مراقب باشيد

مراقب سم خطرناک سيب زميني سبز رنگ باشيد

چشم قهوه اي ها بيشتر به افسردگي فصلي دچار مي شوند يا چشم آبي ها؟

آيا قرص لاغري واقعا باعث کاهش وزن مي شود؟

علت داغ کردن بدن چيست؟

6 استفاده خانگي قرص آسپرين، از درمان شوره سر تا رفع جوش پوستي

چرا هميشه خسته ام؟ چطور از خستگي مزمن خلاص شويم؟

مور مور شدن وبي حسي دست و پا نشانه چيست؟

کاهش وزن با رژيم ماست + برنامه غذايي روزانه با ماست

مشکلات دست ها که نشان دهنده بيماري است

آلوده ترين اشيائي که هر روز به آنها دست مي زنيم