آخرین اخبار

آب آلوئه ورا و خواص و مضرات نوشيدن آن براي سلامتي تغذيه

آب آلوئه ورا و خواص و مضرات نوشيدن آن براي سلامتي

  بزرگنمايي:

چه خبر - آلوئه ورا Aloe vera چيست؟

آلوئه ورا Aloe vera چيست؟

گياه آلوئه ورا يک *گياه آبدار از سرده genus *آلوئه Aloe است که به طور گسترده اي در آب و هواي گرمسيري رشد مي کند و قرن هاست که به عنوان گياه دارويي مورد استفاده قرار گرفته است.
*گياه آب‌دار يا گياه گوشتي يا گياه ساکولنت Succulent plant: گياهاني هستند که با ذخيره آب در برگ‌هاي گوشتي، ساقه و ريشه، خود را با شرايط زيستي مناطق گرم و خشک تطبيق داده‌اند و به همين دليل توانايي تحمل گرما و کم‌آبي‌هاي طولاني را دارند.
*آلوئه يا سگل‌ Aloe : سرده‌اي از گياهان گل‌ده آبدار است که شامل بيش از 500 گونه مختلف مي‌شود. شناخته‌شده‌ترين گونهٔ اين سرده آلوئه ورا است که در مصارف پزشکي و داروخانه‌اي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. گونه‌هاي ديگري چون آلوئه فروکس نيز براي همين مصارف کشت مي‌شوند. زيستگاه طبيعي اعضاي اين سرده از مناطق گرمسير آفريقا تا جنوب آن، ماداگاسکار، اردن تا شبه جزيره عربستان است.

آب آلوئه ورا Aloe Vera Juice چيست؟

آب آلوئه ورا Aloe Vera Juice چيست؟

آب آلوئه ورا يک مايع غليظ و چسبناک است که از مغز برگ گياه آلوئه ورا بوجود مي آيد. معمولا به عنوان درمان آفتاب سوختگي شناخته مي شود. ولي نوشيدن اين اکسير سلامتي به شکل آبميوه و شربت فوايد سلامتي زيادي را براي شما به ارمغان مي آورد.
آب آلوئه ورا با خرد کردن و له کردن تمام برگ گياه آلوئه ورا بدست مي آيد سپس مراحلي براي تميز کردن و صاف کردن مايعش انجام مي شود. آب آلوئه ورا عطر و طعم ملايم و قابل تحملي دارد و به راحتي مي توانيد از آن در اسموتي ها smoothies و شيک ها shakes استفاده کنيد و به صورت يک مکمل غذايي کامل عمل کند.

فوايد آب آلوئه ورا چيست؟
1. فوايد آب آلوئه ورا: قليايي کردن بدن Alkalinity

1. فوايد آب آلوئه ورا: قليايي کردن بدن Alkalinity

بدني که PH اسيدي داشته باشد مکاني مناسب براي پرورش بيماري است. فضايي است که بيماري در آن رشد مي کند. با خوردن و نوشيدن خوراکي هاي قليايي مانند آب آلوئه ورا به حفظ تعادل بدنتان کمک کنيد.

مواد غذايي قليايي:- آلوئه ورا
- سبزيجات با برگ سبز مثل اسفناج و شاهي و...
- ريشه سبزيجات يا سبزيجات ريشه اي مثل پياز و هويچ و...
- مرکبات
- آجيل و دانه ها
- سرکه سيب
- سرکه نارگيل coconut vinegar
2. فوايد آب آلوئه ورا: هيدراتاسيون يا آب رساني بدن Hydration

2. فوايد آب آلوئه ورا: هيدراتاسيون يا آب رساني بدن Hydration

گياه آلوئه حجم آب بالايي دارد بنابراين براي پيشگيري يا درمان کم آبي بدن فوق العاده است. هيدراته ماندن (پر آب ماندن بدن) به سم زدايي بدن با ارائه راهي براي پالايش و از بين بردن ناخالصي ها کمک مي کند. آب آلوئه ورا همچنين سرشار از مواد مغذي است که خروجي اندام هاي بدنتان را بهينه مي کند. اين موضوع بسيار مهم است زيرا کليه ها و کبدتان عمدتا مسئول سم زدايي خون و توليد ادرار هستند. به همين دليل، شما بايد آنها را سالم نگه داريد.
ريکاوري (بازسازي بدن) بعد از يک ورزش سنگين هم نيازمند آبرساني مجدد به بدن از طريق مصرف مايعات بيشتر است. بدنتان براي خلاص شدن از *اسيد لاکتيک lactic acid ساخته شده در اثر ورزش به آب بيشتري نياز دارد. اين هفته بعد از ورزش سنگين به جاي آب نارگيل يا هر آبميوه ديگري ، آب آلوئه ورا را امتحان کنيد.
*اسيد لاکتيک lactic acid: يک آلفاهيدروکسي اسيد کايرال است که در صورت کمبود اکسيژن‌رساني به بدن، ايجاد مي‌گردد که ازدياد بيش از اندازه اين ترکيب در ياخته‌هاي ماهيچه‌اي بعد از يک ورزش سنگين سبب گرفتگي و درد ماهيچه‌ها مي‌شود.

3. فوايد آب آلوئه ورا: بهبود عملکرد کبد

3. فوايد آب آلوئه ورا: بهبود عملکرد کبد

هنگامي که صحبت از سم زدايي مي شود، عملکرد درست کبد يک نکته کليدي است. آب آلوئه ورا يک راه عالي براي حفظ سلامت کبد است. زيرا عملکرد کبد زماني که بدن به اندازه کافي تغذيه مي شود و هيدراته است، بهتر مي شود. آب آلوئه ورا براي کبد ايده آل است، زيرا آن را آبدار و غني از مواد مغذي مي کند.

4. فوايد آب آلوئه ورا: درمان يبوست

4. فوايد آب آلوئه ورا: درمان يبوست

نوشيدن آب آلوئه ورا به افزايش محتواي آب روده ها کمک مي کند. تحقيقات نشان مي دهد که ارتباط بين افزايش محتواي آب روده ها و تحريک حرکات دودي شکل روده به شما کمک مي کند که راحت مدفوع را منتقل و از بدن خود خارج کنيد.
اگر يبوست داريد يا به صورت مکرر دچار يبوست مي شويد آب آلوئه ورا را به برنامه غذايي روزانه خود اضافه کنيد. ضمن اين که آلوئه به نرمال سازي باکتري هاي سالم روده کمک کرده و تعادل *فلور روده را حفظ مي کند.
*فلور روده intestinal flora: روده‌هاي ما ميزبان 800 تا 1000 نوع باکتري مختلف هستند. تعداد اين باکتري‌ها به حدود 100 ميليارد مي‌رسند که چيزي حدود ده برابر بيشتر از تعداد سلول‌هاي بدن است. اين باکتري‌ها فلور روده را تشکيل مي‌دهند و حدود دو کيلوگرم وزن دارند.

5. فوايد آب آلوئه ورا: داشتن پوستي صاف و شفاف

5. فوايد آب آلوئه ورا: داشتن پوستي صاف و شفاف

آبرساني آب آلوئه ورا به بدن به کاهش ميزان و ظهور آکنه روي پوست کمک مي کند. همچنين باعث کاهش بيماري هاي پوستي از قبيل پسوريازيس psoriasis و درماتيت (اگزما) dermatitis مي شود.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : پسوريازيس چيست؟

آلوئه ورا يک منبع غني از آنتي اکسيدان ها و ويتامين هايي است که ممکن است براي محافظت از پوست شما مفيد باشد. ترکيبات موجود در آلوئه ورا مي توانند اثرات مخرب اشعه ماوراء بنفش را خنثي کرده و پوستتان را ترميم نمايد و جلوي ايجاد چين و چروک هاي ريز روي پوست را بگيرد.

6. فوايد آلوئه ورا: بهبود و ارتقاء دادن تغذيه

6. فوايد آلوئه ورا: بهبود و ارتقاء دادن تغذيه

آب آلوئه ورا سرشار از مواد مغذي است. نوشيدن آن يک راه عالي براي اطمينان از اين است که دچار کمبود مواد مغذي نمي شويد.

مواد مغذي موجود در آب آلوئه ورا:- ويتامين E
- ويتامين C
- ويتامين B
- اسيد فوليک folic acid
همچنين داراي مقادير کمي :
- کلسيم calcium
- مس copper
- کروم chromium
- سديم sodium
- سلنيوم selenium
- منيزيم magnesium
- پتاسيم potassium
- منگنز manganese
- روي zinc
- ويتامين B12: آلوئه ورا تنها منبع گياهي ويتامين B12 است. که اين خبر براي گياه خواران عالي است.

مصرف مداوم خوراکي ها و نوشيدني هاي غني از مواد مغذي کليد مبارزه با بيماري هاي قابل پيشگيري است.

7. فوايد آب آلوئه ورا: تسکين دهنده سوزش معده

7. فوايد آب آلوئه ورا: تسکين دهنده سوزش معده

نوشيدن آب آلوئه ورا زمانيکه دچار حمله سوزش معده شده باشيد، ممکن است شما را تسکين دهد. ترکيبات موجود در آب آلوئه ورا به کنترل ترشح اسيد معده کمک مي کند. حتي براي مبارزه با زخم معده و جلوگيري از بزرگتر شدن آن هم موثر است.

8. فوايد آب آلوئه ورا: مزاياي گوارشي

8. فوايد آب آلوئه ورا: مزاياي گوارشي

آلوئه ورا حاوي چندين آنزيم شناخته شده براي کمک به تجزيه قندها و چربي هايي است که هضم شما را بهبود مي بخشد. اگر سيستم گوارش شما بهينه نباشد و درست کار نکند نمي توانيد تمام مواد مغذي موجود در غذاها را جذب کنيد. براي اين که بتوانيد از مزاياي رژيم غذايي خود بهره مند شويد بايد موتور داخلي (دستگاه گوارش) خود را سالم نگه داريد.
آلوئه ورا باعث کاهش تحريک روده و معده مي شود. حتي ممکن است به افرادي که مبتلا به سندرم روده تحريک پذير IBS و انواع بيماري هاي التهابي روده هستند کمک کند. يک مطالعه در 33 بيمار مبتلا به IBS نشان داد که آب آلوئه ورا به کاهش درد و ناراحتيشان کمک مي کند. اين مطالعه تحت کنترل گروه دارونما نبوده بنابراين تحقيقات بيشتري براي اثبات آن مورد نياز است.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد :انواع بيماري هاي التهابي روده IBD، علائم، علل و درمان

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : به بيماري IBS مبتلا هستيد؟ از خوردن اين 12 خوراکي اجتناب کنيد


همچنين در يک مطالعه دوسويه کور به همراه دارو نما، مشخص شد که آلوئه ورا در افرادي که دچار کوليت زخمي هستند مفيد است.

9. فوايد آب آلوئه ورا: آرايش و زيبايي

9. فوايد آب آلوئه ورا: آرايش و زيبايي

آب آلوئه ورا مي تواند براي تعدادي از نيازهاي آرايش و زيبايي هم مفيد باشد. سعي کنيد از آب آلوئه ورا براي موارد زير استفاده کنيد:

- *پرايمر آرايش
- آرايش پاک کن
- تسکين دهنده آفتاب سوختگي
- مرطوب کننده سبک
- درماني براي پوست سر تحريک شده ( به همراه چند قطره روغن نعنا )
*پرايمر primer يا کرم‌هاي پايه آرايشي: پايه اساسي براي زيرسازي و آرايش صورت است که باعث يک‌دستي و ماندگاري آرايش مي‌شود.
عوارض جانبي نوشيدن آب آلوئه ورا چيست؟

عوارض جانبي نوشيدن آب آلوئه ورا چيست؟

استفاده از آب آلوئه وراي خالص با ميزان آنتراکينون anthraquinone پايين کاملا ايمن است. مطالعه اي که اخيرا روي موش ها با غلظت هاي متفاوت از خلوص آلوئه ورا به مدت 3 ماه انجام شد نشان داد که مصرف آب آلوئه ورا هيچ گونه عوارض جانبي در پي ندارد.

عوارض مصرف آب آلوئه وراي ناخالص و غير رنگي نشده:

از سوي ديگر آب آلوئه وراي ناخالص و غير رنگي نشده مي تواند عوارض جانبي ناخوشايندي را شامل شود:

- اسهال
- گرفتگي
- آدنوم هاي کولون colon adenomas ( تومورهاي خوش خيم )
- سرطان کولون در صورت مصرف طولاني مدت ( به ندرت )

اسهال مي تواند منجر به درد شديد، کم آبي و عدم تعادل الکتروليتي شود.محققان نتيجه گرفته اند که عوارض جانبي آب آلوئه وراي تصفيه نشده (اسهال) در نتيجه وجود آنتراکينون است که به عنوان ملين مورد استفاده قرار مي گيرد.اگرچه آنتراکينون anthraquinone يک ترکيب ارگانيک است که به طور طبيعي در برگ گياه آلوئه ورا يافت مي شود ولي سمي بوده و از مصرف آن بايد اجتناب شود.مطالعات نشان داده است که آب تصفيه شده و بدون رنگ آلوئه ورا در مقايسه با آب رنگي آن، گزينه امن تري است.

هنگام خريد آب آلوئه ورا دنبال اين عناوين روي برچسب ها باشيد:- تصفيه شده purified
- رنگ زدايي شده decolorized
- ارگانيک organic
- تست ايمني safety tested
تداخلات دارويي با آب آلوئه ورا

آب آلوئه ورا با برخي داروهاي خاص تداخل دارد. اگر در حال مصرف دارويي هستيد که زير شاخه سيتوکروم Cytochrome P450 3A4 و CYP2D6 شناخته مي شود آب آلوئه ورا ننوشيد. زيرا ممکن است آب آلوئه ورا عوارض جانبي اين داروها را افزايش مي دهد.
همچنين آلوئه ورا اثر sevoflurane (ماده بيهوشي) را تشديد کرده و باعث افزايش خونريزي در حين جراحي مي شود. اگر در حال مصرف sevoflurane هستيد قبل از نوشيدن آب آلوئه ورا با پزشکتان مشورت نماييد.

آب آلوئه ورا حاوي چه مقدار قند است؟

بر خلاف اغلب آب ميوه ها، يک وعده 4 اونسي ( 112 گرمي ) آب آلوئه ورا بدون قند بوده و فقط مقدار کمي کالري دارد. اگر مراقب مصرف قندتان هستيد، آب آلوده ورا يک انتخاب سالم براي شماست.

آب آلوئه ورا را از کجا بخريد؟

آب آلوئه ورا را مي توانيد به صورت آنلاين يا از سوپرمارکت ها و فروشگاهها مواد غذايي سالم بخريد. زماني که قصد خريد آب آلوئه ورا را داريد، در نظر گرفتن کيفيت توليد از اهميت بالايي برخوردار است.
به دنبال آب آلوئه وراي ارگانيک، خالص و صد در صد باشيد. مهم است که به جاي مخلوط blend آب آلوئه ورا با ديگر نوشيدني ها، آب آلوئه وراي خالص pure aloe vera juice بنوشيد. موقع خريد به برچسب روي بسته بندي دقت کنيد.

قدم بعدي

براي بهبود سلامت بدنتان مي تواند روزانه تا 8 اونس ( 224 گرم ) آب آلوئه ورا بنوشيد. مي توانيد آب آلوئه ورا را به همراه يخ مصرف کنيد يا با اسموتي يا آبميوه مورد علاقه تان مخلوط نماييد يا مستقيما از خود بطري آن را بنوشيد.


منبع: سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خواص شير کاکائو و برخي عوارض شير کاکائو

خواص دارويي زرشک + ميزان مصرف زرشک چقدر است؟

مقدار شير و لبنيات مورد نياز بدن کودکان چقدر است؟

معرفي 22 ميان وعده جديد و کم کالري

کاهش سريع فشار خون با نوشيدني معجزه آساي زنجبيل و سير

پيشگيري از پوکي استخوان با مصرف پروتئين کافي

درمان پوکي استخوان و خستگي زودرس با معجون شير و پودر سنجد

اين 2 عادت غذايي عمرتان را کوتاه مي کند

خواص آب گيلاس از عضله سازي تا بهبود خواب

مزاياي سلامت روغن فلفل سياه از درمان عفونت تا کاهش کلسترول

خواص تخمه کدو تنبل، از افزايش ميل جنسي تا درمان يبوست

مواد غذايي مناسب براي مصرف در فصل بهار

ميزان کالري بيسکويتها چقدر است؟ از بيسکويت مادر تا ساقه طلايي

دم کرده آويشن شيرازي و پونه چه خواصي دارد؟

اگر روزي 2 عدد خرما بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

غذاهايي که فکرش را نمي کنيد شما را بي خواب کنند

گردو بر هر درد بي‌درمان دواست!!

بخور نخور هاي وعده شام

خواص نبات در طب سنتي و درمان بيماري ها

بهترين ساعت روز براي جذب ويتامين هاي مختلف چه ساعتي است؟

درمان کمر درد و سياتيک در طب سنتي با شربت گل گندم

زنجبيل تقويت کننده نيروي جنسي يا دشمن آن؟

پاکسازي کبد و دفع سنگ کيسه صفرا با سرکه انگبين

هشدار ناخن ها در مورد کمبود هاي رژيم غذاييتان

کاهش وزن با ليمو و زنجبيل

ارتباط نمک يددار با افزايش فشار خون

سم زدايي بدن در هواي آلوده با اين خوراکي ها

اين خوراکي ها بيشتر از تخم مرغ پروتئين دارند

چرا هر چه مي خورم چاق نمي شوم

آلرژي بهاره با اين 7 خوراکي بدتر مي شود

فوايد سير براي کودکان

بهترين سبزي ها براي کاهش وزن

مکمل ها را بهتر است چه زماني مصرف کنيم

کنترل فشار خون با لبو

کاهش التهاب و پيشگيري از ديابت و آرتروز با اين خوراکي ها

خام گياهخواري را به اين 7 دليل ترک کنيد

چطور هوس شديد شيريني خوردن را ترک کنيم؟

تاثير شگفت انگيز آجيل در رژيم غذايي کودکان

کدام سبزيجات از ابتلا به کبد چرب پيشگيري مي کنند

بهترين صبحانه رژيمي براي کاهش وزن

درمان سردرد شديد با پوست موز

مصرف کره بادام زميني مفيد است يا مضر

روش صحيح مصرف دانه چيا براي کاهش وزن و کاهش فشار خون

عوارض رژيم هاي سم زدايي براي سلامت

خواص پوست ليموترش از ميوه اش بيشتر است

نکاتي که هنگام مصرف ميوه ها بايد رعايت کنيد

اصول رژيم غذايي براي کنترل وزن در نوروز

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها