آخرین اخبار

تقويت ابرو با 10 روش موثر خانگي تناسب و زيبايي

تقويت ابرو با 10 روش موثر خانگي

  بزرگنمايي:

چه خبر - روش هاي خانگي براي تقويت ابرو

ابروهاي پهن و پرپشت، معمولا مورد پسند اکثر افراد است و چشمان شما را زيباتر نشان مي‌دهد در حالي‌ که ابروي نازک، کوتاه و کم‌پشت سن فرد را بالاتر مي‌برد. بسياري از افراد آن‌قدر ابروهايشان را برمي‌دارند که در نهايت مجبورند تا پايان عمر ابروهايي نازک و کم‌پشت را تحمل کنند. گاهي اوقات هم نازک و کم‌پشت شدن ابروها حاصل بالا رفتن سن، کمبود برخي مواد مغذي، استفاده از لوازم آرايشي بي‌کيفيت يا مشکلاتي مثل کم‌کاري تيروئيد، اگزما و آلوپسي (ريزش مو) است. درمان‌هاي پزشکي مانند شيمي‌درماني و پرتودرماني هم باعث ريزش موها به‌ويژه ابروها مي‌شود.

تقويت ابرو با روغن کرچک

اين روغن براي مبارزه با هر گونه ميکروارگانيسم که مانع رشد مو‌هاي ابرو مي‌ شود مفيد است. استفاده از روغن کرچک يکي از راه‌ حل‌هاي مؤثر براي افزايش رشد ابروهاست. اين روغن شامل پروتئين، انواع ويتامين‌ها، اسيدهاي چرب و آنتي‌اکسيدان‌ها‌يي است که فوليکول‌هاي مو را تغذيه مي‌کنند و موجب رشد مو مي‌شوند. به‌علاوه، اين روغن براي مبارزه با هرگونه ميکروارگانيسم که مانع رشد مو‌هاي ابرو مي‌شود، مفيد است.

براي پرپشت کردن ابرو به‌وسيله‌ روغن کرچک، مراحل زير را دنبال کنيد :

يک گوش‌پاک‌کن را به کمي روغن کرچک خالص آغشته کنيد و روي هردو ابرويتان بکشيد؛ هر دو ابرو را با نوک انگشتان‌ خود به آرامي براي 2 تا 3 دقيقه ماساژ بدهيد؛ مي‌توانيد براي 30 دقيقه يا يک شب روغن را روي هردو ابرو نگه‌داريد؛ سپس ابروهايتان را با آب ولرم و يک پاک‌کننده‌ي ملايم شست‌وشو بدهيد؛ اين روغن را براي چند هفته، يک‌بار در روز استفاده کنيد تا بهبود را حس کنيد. توجه داشته‌ باشيد که اگر روغن کرچک باعث هرگونه تحريک يا سوزش پوستي شد، استفاده از آن را متوقف کنيد.

تقويت ابرو با روغن نارگيل

روغن نارگيل براي تقويت ابرو و لذت بردن از ابروهاي پهن و پرپشت، بسيار مفيد است. پروتئين‌هاي مختلف و مواد مغذي موجود در روغن نارگيل، ويتامين E و آهن موجود در اين روغن، باعث سالم ماندن ابرو و پرپشتي آن مي‌شود و مي‌تواند باعث تيره‌تر شدن ابروهاي شما شود.

روغن نارگيل را کمي گرم کنيد و با نوک انگشتان‌ خود روي ابروها بماليد؛ به آرامي ابروها را ماساژ بدهيد و بگذاريد خون در آنها به جريان بيفتد؛ بگذاريد اين روغن يک شب روي ابروهايتان بماند؛ صبح روز بعد با آب گرم ابروها را بشوييد؛ اين کار را هر روز براي مدت 1 تا 2 ماه تکرار کنيد تا متوجه‌ي افزايش ضخامت ابروها بشويد.

براي پرپشت کردن ابرو به‌ وسيله‌ روغن نارگيل، مراحل زير را دنبال کنيد : تقويت ابرو با روغن زيتون

روغن زيتون سرشار از ويتامين E است روي پرپشت و ضخيم شدن ابروها تأثير زيادي دارد. روغن زيتون براي تقويت ابرو بسيار مفيد است. از آنجايي‌که اين روغن سرشار از ويتامين E است، روي پرپشت و ضخيم شدن ابروها تأثير زيادي دارد و ابروها را تيره‌تر مي‌کند.

براي پرپشت کردن ابرو به‌ وسيله‌ روغن زيتون، مراحل زير را دنبال کنيد :روش اول : ابروهاي خود را 5 دقيقه قبل از رفتن به رختخواب با روغن زيتون گرم ماساژ بدهيد؛ بگذاريد اين روغن به‌مدت يک شب روي ابروهايتان بماند و سپس ابروها را با آب گرم بشوييد؛

روش دوم : نصف قاشق چاي‌خوري روغن زيتون را با چند قطره عسل مخلوط کنيد و ابروها را براي چند دقيقه با اين مخلوط ماساژ بدهيد؛ 30 دقيقه صبر کنيد، سپس ابروها را با آب گرم بشوييد. يکي از اين دو روش را يک‌بار در روز انجام بدهيد تا به نتيجه‌ مطلوب برسيد.

تقويت ابرو با آب پياز

آب پياز به رشد سريع‌ تر ابروها و متراکم‌ تر شدن آنها کمک مي‌ کند. آب پياز به رشد سريع‌تر و تقويت ابرو و متراکم‌تر شدن آنها کمک مي‌کند. آب پياز حاوي گوگرد است که بافت کلاژني مناسب و مورد نياز براي رشد ابروها را بهبود مي‌بخشد. از طرفي فوليکول‌هاي مو را هم تقويت مي‌کند.

براي پرپشت کردن ابرو به‌ وسيله‌ آب پياز، مراحل زير را دنبال کنيد :يک پياز کوچک را رنده و آب آن را صاف کنيد؛ ابروهايتان را براي 5 دقيقه با اين محلول ماساژ بدهيد؛ اجازه بدهيد ابروهايتان خشک شوند، سپس با يک پاک‌کننده‌ي ملايم يا آب سرد ابروها را تميز کنيد؛ اين روش را يک‌بار در روز براي چند هفته تکرار کنيد.

تقويت ابرو با زرده‌ تخم‌مرغ

جنس موي ابروها از پروتئين کراتين است و تخم‌مرغ منبع عالي پروتئين به‌شمار مي‌رود. بنابراين به بهبود سلامت، ضخيم شدن و تقويت ابرو کمک مي‌کند.

براي پرپشت کردن ابرو به‌ وسيله‌ زرده تخم مرغ، مراحل زير را دنبال کنيد :

زرده‌ يک عدد تخم‌ مرغ را از سفيده‌ي آن جدا کنيد؛ زرده را خوب هم بزنيد و آن را با يک تکه پنبه يا يک گوش‌ پاک‌کن به ابروهايتان بماليد؛ 15 تا 20 دقيقه صبر کنيد، سپس ابروهايتان را با آب سرد بشوييد. اين روش درماني را يک يا دو بار در هفته تکرار کنيد تا به نتيجه‌ي مطلوب برسيد.

تقويت ابرو با بذر شنبليله

بذر شنبليله هم جزو دانه‌هايي است که به تقويت ابرو و افزايش ضخامت موهاي ابرو کمک مي‌کند. اين بذر سرشار از پروتئين، نيکوتين و لسيتين که براي رشد و تقويت ابرو مؤثر است. بذر شنبليله به بازسازي فوليکول‌هاي مو کمک مي‌کند.

براي پرپشت کردن ابرو به‌ وسيله‌ بذر شنبليله، مراحل زير را دنبال کنيد :

1 قاشق چاي‌خوري بذر شنبليه را حداقل براي 5 ساعت بخيسانيد؛ بذر خيس‌خورده‌ي شنبليله را خوب له کنيد؛ سپس کمي روغن نارگيل يا بادام به آن اضافه کنيد؛ اين مخلوط را قبل از خواب به ابروهايتان بزنيد و بگذاريد تمام شب روي ابروهايتان بماند؛ صبح روز بعد ابروهايتان را با کمي آب گرم بشوييد. اين روش درماني را 2 تا 3 بار در هفته به‌مدت 2 ماه ادامه بدهيد.

تقويت ابرو با آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا داراي خواص مرطوب‌کنندگي و حاوي آنزيم‌هايي است که فوليکول‌هاي مو و ابرو را براي رشد سريع‌تر و ضخيم‌تر تغذيه مي‌کند. آلوئه‌ورا پوست اطراف ابروها را هم بسيار نرم و لطيف مي‌کند.

براي پرپشت کردن ابرو به‌ وسيله‌ آلوئه ورا، مراحل زير را دنبال کنيد :

روش اول : از يک برگ آلوئه‌ورا، قسمت اصلي يعني همان بخش ژلاتيني آن را را جدا کنيد و به آرامي ابروهايتان را با آن ماساژ بدهيد؛ 30 دقيقه زمان بدهيد و سپس با مقداري آب ولرم ابروهايتان را بشوييد؛
روش دوم : نصف قاشق چاي‌خوري، ژل آلوئه‌ورا را با مقداري عسل يا روغن نارگيل مخلوط کنيد و روي ابروهايتان بماليد؛ 30 دقيقه صبر کنيد و سپس ابروهايتان را بشوييد؛ براي کسب نتيجه‌ي بهتر يکي از اين روش‌ها را يک‌بار در روز انجام بدهيد.

تقويت ابرو با ليمو ترش

ليمو ابروهاي‌ شما را براق مي‌کند و مي‌تواند براي رشد موهاي ابرو و ضخيم‌تر شدن تارهاي آنها مفيد باشد. ليمو ترش سرشار از ويتامين C و B، اسيد فوليک و ساير مواد مغذي است که کيفيت رشد موهاي ابرو را بالاتر مي‌برد.

براي پرپشت کردن ابرو به‌ وسيله‌ ليمو ترش، مراحل زير را دنبال کنيد :

روش اول : يک برش ليمو را به آرامي روي ابروهايتان ماساژ بدهيد؛ 15 تا 20 دقيقه صبر کنيد و سپس با آب گرم بشوييد؛
روش دوم : چند برش ليمو ترش را در يک چهارم فنجان روغن نارگيل بخوابانيد و بگذاريد براي مدت حداقل 15 روز در جاي خشک و خنک بماند؛ اين معجون را هر شب قبل از خواب با يک گوش‌پاک‌‌کن يا مقداري پنبه روي ابروها بماليد؛ صبح روز بعد با کمي آب ولرم بشوييد.
هرکدام از اين روش‌ها را يک‌بار در روز براي پرپشت شدن ابروهايتان انجام بدهيد. زماني‌که اين محلول را روي ابروهايتان مي‌زنيد، تا 2 ساعت در معرض نور آفتاب قرار نگيريد چون ليمو باعث روشن شدن رنگ ابروها مي‌شود.

تقويت ابرو با شير

شير هم جزو موادي است که به پرپشت کردن ابرو و ضخيم‌تر شدن آنها کمک مي‌کند. شير سرشار از پروتئين و بسياري مواد مغذي ديگر است که ريشه‌‌ي مو را تغذيه مي‌کنند و رشد موها را بهبود مي‌بخشد.

براي پرپشت کردن ابرو به‌ وسيله‌ شير، مراحل زير را دنبال کنيد :

مقداري شير در يک کاسه بريزيد؛ مقداري پنبه را به کمي شير آغشته کنيد و به آرامي روي ابروهايتان بماليد؛ اجازه بدهيد ابروها خشک شوند، سپس آنها را با آب گرم بشوييد؛ اين روش درماني را تا رسيدن به نتيجه‌ي مطلوب ادامه بدهيد.

تقويت ابرو با تغذيه‌ سالم

دوستان عزيزم توجه داشته باشيد که يک رژيم غذايي سالم براي داشتن ابروهايي سالم و پرپشت ضروري است. بنابراين تصميم گرفته‌ايم برخي مواد غذايي سالم را که براي رشد سريع موها مفيد هستند به شما معرفي کنيم.
غذاهاي سرشار از ويتامين A مانند فلفل قرمز، سيب‌زميني و هويج؛ غذاهاي سرشار از ويتامين C مانند ليمو، فلفل، کلم بروکلي، پاپايا و پرتقال؛ غذاهاي سرشار از ويتامين E مانند بادام، بادام زميني، ريحان، اسفناج و زيتون؛ غذاهاي سرشار از پروتئين مانند پنير، سويا، لوبيا، عدس و ماست؛ غذاهاي سرشار از اسيدهاي چرب امگا3 مانند آووکادو، گردو، روغن زيتون و ماهي قزل‌آلا؛ غذاهاي سرشار از آهن مانند شير، ماهي، سبزيجات سبزبرگ و گوشت قرمز؛ دوستان عزيزم در صورت نياز مي‌توانيد از مولتي‌ويتامين يا مکمل‌هاي غذايي ديگر هم استفاده کنيد.

چند نکته‌ مهم ديگر براي تقويت ابرو

_ سعي کنيد فوليکول‌هاي زير موهاي ابرو‌ي خود را روزانه با حرکات دايره‌اي ماساژ بدهيد؛
_ پوست اطراف ابروهايتان را يک‌بار لايه‌برداري کنيد تا با حذف سلول‌هاي مرده‌ي پوست و افزايش گردش خون، رشد موها سريع‌تر شود؛
_ امتداد دور خط ابروهايتان را 2 تا 3 بار در روز وازلين بزنيد، اين کار به مرطوب ماندن ابروها و ضخيم‌تر شدن آنها کمک مي‌کند؛
_ دوبار در روز يک عدد کپسول ويتامين E را بشکنيد و چند قطره از روغن آن را روي ابروهاي خود بماليد؛
_ از برداشتن مداوم ابروها اجتناب کنيد؛
_ بيش از حد از لوازم آرايشي ابرو استفاده نکنيد؛
_ وقتي از مداد ابرو استفاده مي‌کنيد آن را بيش از حد روي ابروها فشار ندهيد؛
_ سعي کنيد ابروهايتان را با شدت نخارانيد؛
_ سعي کنيد آرامش داشته باشيد، بالا رفتن استرس سرعت رشد ابروها را کاهش مي‌دهد؛
_ حداقل 6 ساعت در روز بخوابيد، خواب کافي به رشد ابروها و پرپشت ماندن آنها کمک مي‌کند؛
_ به اندازه‌ي کافي آب بنوشيد، اگر بدن‌تان همواره هيدراته بماند موهاي ابروها حالت و جنس بهتري خواهند داشت؛
_ مدل ابروهايتان را هنگامي تغيير بدهيد که ابروها به اندازه‌ي کافي ضخيم هستند و در وضعيت سالمي قرار دارند.


منبع : chetor.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد