آخرین اخبار

لکه هاي پوستي تان را با 10 روش ساده خانگي از بين ببريد تناسب و زيبايي

لکه هاي پوستي تان را با 10 روش ساده خانگي از بين ببريد

  بزرگنمايي:

چه خبر - درمان هاي خانگي براي از بين بردن لکه هاي پوستي

لکه هاي کبدي مشکلات پوستي شايعي است که در اثر بالا رفتن سن و افزايش ترشح ملانين يا همان رنگ دانه هاي پوست، ايجاد مي شود. عموما، علاوه بر افراد بالاي 50 سال، رنگ دانه هاي پوستي در جوانان و افرادي با پوست روشن نيز در اثر قرار گرفتن بيش از حد در معرض نور خورشيد، به طور فزاينده اي توليد مي شود.
لکه هاي کبدي همچنين در اثر استفاده از لامپ ها و يا تخت هاي برنزه کننده پوست نيز ايجاد مي شوند. اندازه اين لکه ها متفاوت بوده و معمولا در صورت، دست ها، شانه ها و يا بازوها پديد مي آيند، زيرا اين نواحي بيش از قسمت هاي ديگر بدن در معرض نور آفتاب قرار دارند. اين لکه ها عموما صاف و بيضوي شکل بوده و رنگ آن قهوه اي متمايل به زرد، قهوه اي و يا سياه است. اما خوشبختانه، يکسري درمان هاي خانگي طبيعي وجود دارد که مي تواند لکه ها را محو کنند. البته اگر رنگ لکه ها بسيار تيره بوده و يا ظاهر آنها تغيير کرده باشد، حتما بايد به يک متخصص رجوع کرد. در ادامه 10 روش خانگي را مطرح مي کنيم که به کمک آنها مي توان با اين مشکلات پوستي مقابله کرد.

درمان لکه هاي پوستي با سرکه سيب

_ سرکه سيب حاوي اسيدهاي هيدروکسي آلفا مي باشد که به خوبي مي توانند پوست را لايه برداري کنند. براي اين کار، مقدار مساوي آب و سرکه سيب طبيعي که رقيق و تصفيه نشده است را با هم مخلوط نماييد. سپس به محلول حاصل مقداري عسل اضافه کنيد. بعد، محلول را به لکه هاي پوستي بماليد و به مدت 15 الي 20 دقيقه آن را به حال خود رها سازيد. در نهايت، پوست خود را با آب بشوييد. اين کار را روزي يکبار انجام دهيد.
_ همچنين، 1 تا 2 قاشق چايخوري سرکه سيب طبيعي را در 1 ليوان آب ريخته و آن را روزي 1 تا 2 بار بنوشيد. اين کار به مرور زمان پوست را شفاف و سلامت عمومي را بهبود مي بخشد. در ضمن، خارش يا سوزش هاي اوليه پوستي که در اثر استفاده از اين محلول ايجاد مي شود، طبيعي است. اما اگر شرايط بدتر و آزاردهنده شد، اين روش درماني را متوقف کنيد.

درمان لکه هاي پوستي با ليمو ترش

_ ليموترش حاوي اسيد سيتريک ملايمي است که با شکستن رنگدانه هاي ملانين، سلول هاي مرده پوست را از بين مي برد. با توجه به اينکه ليموترش لايه هاي پوستي تيره تر را برمي دارد، به مرور پوست روشن تر شده و در نتيجه، لکه هاي قهوه اي ايجاد شده به تدريج روشن تر مي شوند. علاوه بر اين، ويتامين c موجود در ليموترش به صورت يک آنتي اکسيدان عمل کرده و سلول هاي مخرب راديکال آزاد را از بدن خارج مي کند. بنابراين، ابتدا آب يک ليموترش تازه را گرفته و به قسمت هاي آسيب ديده پوست بماليد. سپس، آن را به مدت 10 دقيقه به حال خود رها کرده و در انتها پوست تان را با آب گرم بشوييد. اين کار را روزي 2 بار تکرار کنيد.
_ اگر پوستي حساس داريد، قبل از آنکه آن را به پوست خود بزنيد، آب ليموترش را با مقداري گلاب مخلوط کرده تا رقيق شود.
_ همچنين مي توانيد آب يک عدد ليموترش تازه را گرفته و آن را با 2 تا 3 قاشق غذاخوري شکر سفيد مخلوط کنيد. سپس، مخلوط حاصل را به آرامي روي پوست خود بماليد تا کاملا جذب پوست شود. بعد از 30 دقيقه، پوست تان را بشوييد. اين کار را مي توانيد هفته اي 1 تا 2 دوبار تکرار کنيد. البته نبايد بعد از ماليدن اين مخلوط به پوست، درمعرض نور خورشيد قرار بگيريد، زيرا ممکن است پوست تان تيره تر شود.

از بين بردن لکه هاي پوستي با آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوي ترکيباتي است که به تدريج مي توانند سلول هاي مرده پوست را خارج کرده و باعث رشد سلول هاي تازه شوند. در ضمن، آلوئه ورا داراي خواص يک مرطوب کننده بوده و باعث پرآب و جوان شدن پوست مي شود. براي استفاده، برگ آلوئه ورا را شکسته و آن را از وسط ببريد تا به ژل درون برگ دسترسي پيدا کنيد. سپس، ژل را به لکه هاي پوستي خود به آرامي بماليد. بعد از 1 ساعت، پوست تان را با آب بشوييد. اين کار را مي توانيد روزي 2 بار تکرار نماييد.

از بين بردن لکه هاي پوستي با روغن کرچک

آنتي اکسيدان موجود در روغن کرچک قادر است پوست را شفاف کرده و از آن محافظت نمايد. بنابراين، مقداري روغن کرچک را روي لکه هاي قهوه اي قرار داده و به آرامي محل را حدود 1 تا 2 دقيقه ماساژ دهيد تا کاملا جذب پوست شود. بعد از چند ساعت، پوست را کاملا بشوييد. اين کار را مي توانيد صبح ها و شب ها قبل از خواب تکرار کنيد.

از بين بردن لکه هاي پوستي با ماست

_ اسيد لاکتيک موجود در ماست براي مقابله با لکه هاي کبدي بسيار مفيد مي باشد. زيرا به آرامي مي توانند سلول هاي مرده پوست را از بين ببرند. در ضمن، ماست مي تواند به صورت يک مرطوب کننده خوب عمل کرده و پوست را پرآب نگه دارد. براي اين منظور، مقداري ماست چکيده را به محل هاي صدمه ديده بماليد. اجازه دهيد تا ماست در محل کاملا خشک شده و بعد از 20 دقيقه، پوست تان را با آب سرد کاملا بشوييد. اين کار را مي توانيد 2 تا 3 بار در روز تکرار کنيد.
_ همچنين مي توانيد با مخلوط کردن 1 قاشق غذاخوري ماست چکيده، 2 قاشق غذاخوري بلغور جوي دوسر آسياب شده و 1 قاشق غذاخوري آب ليموترش تازه، ماسکي براي صورت خود تهيه کرده و آن را به محل هاي آسيب ديده بزنيد. سپس بعد از 30 دقيقه، صورتتان را با آب سرد بشوييد. اين کار را در ضمن مي توانيد روزي 2 تا 3 بار تکرار کنيد.

از بين بردن لکه هاي پوستي با آبدوغ

_ آبدوغ همانند ماست داري اسيد لاکتيک مي باشد؛ بنابراين، پوست را به تدريج لايه برداري کرده و باعث شفافيت و جوانسازي آن مي شود. براي اين منظور، آبدوغ چکيده را به طور مستقيم به محل هاي صدمه ديده زده و آن را حدود 10 دقيقه به حال خود را رها سازيد. سپس محل را با آب بشوييد. اين روند را مي توانيد 2 الي 3 مرتبه در روز تکرار نماييد.
_ در ضمن به عنوان روشي جايگزين، مي توانيد مخلوطي از 4 قاشق غذاخوري آبدوغ و 2 قاشق غذاخوري آب گوجه فرنگي تهيه کرده و آن را به پوست آسيب ديده خود بماليد. سپس، بعد از 10 دقيقه محل را بشوييد. اين روند را مي توانيد روزي 2 بار تکرار کنيد.

از بين بردن لکه هاي پوستي با ويتامين E

ويتامين E به عنوان يک آنتي اکسيدان قادر است اثرات ناشي از اشعه ماورابنفش ايجاد شده روي پوست را کاهش دهد. اين ويتامين همچنين يک مرطوب کننده مناسب نيز مي باشد. بنابراين، روزي 2 بار مقداري از روغن ويتامين E را روي محل صدمه ديده حدود 10 تا 15 دقيقه ماساژ دهيد.

از بين بردن لکه هاي پوستي با زردچوبه

پودر زردچوبه از گذشته تا به حال براي معالجه پوست، استفاده مي شود. براي استفاده از اين آنتي اکسيدان طبيعي، 2 قاشق غذاخوري پودر زردچوبه را با مقداري کمي شير مخلوط کنيد. ماده حاصل را به محل صدمه ديده زده و پس از 20 دقيقه آن را بشوييد. اين کار را هفته اي 2 تا 3 بار تکرار کنيد.

از بين بردن لکه هاي پوستي با گوجه فرنگي

گوجه فرنگي اسيدي بوده و بنابراين، مي تواند از آن به عنوان يک لايه بردار طبيعي کرد. اين ماده همچنين يک آنتي اکسيدان قوي نيز مي باشد. براي استفاده، يک گوجه فرنگي را خرد کرده و تکه هاي آن را روي لکه هاي پوستي بماليد. بعد از 20 دقيقه، محل را با آب سرد بشوييد. اين کار را 2 بار در روز تکرار کنيد.

از بين بردن لکه هاي پوستي با چوب صندل

2 قاشق غذاخوري از پودر چوب صندل را با 2 قاشق غذاخوري گلاب مخلوط کرده و به آن مقداري آب ليموترش اضافه کنيد. سپس، پماد حاصل را به مدت 15 دقيقه به لکه هاي قهوه اي پوست زده تا کاملا روي پوست خشک شوند. در نهايت، محل را با آب سرد بشوييد.


منبع : zendegionline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد