آخرین اخبار

تفاوت هاي پژو 207 و پژو 208 چيست؟ ماشين

تفاوت هاي پژو 207 و پژو 208 چيست؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - نقد و بررسي پژو 207 و پژو 208

علاقه مردم ايران به محصولات خانواده پژو ديگر قدمتي تاريخي به خود گرفته و در سال هايي که بازار خودروي ايران پر بود از محصولات تکراري، پژوهاي مونتاژ ايران همواره نبض بازار را به دست مي گرفتند.

خودروهايي نظير پژو 405 و 206 که با وجود بي بهره بودن از فناوري و امکانات روز دنيا، در حوض بي ماهي بازار خودروي ايران جوان پسند و چالاک تلقي مي شدند که به طور مداوم و بدون کمترين تغيير و البته با قيمت هاي گاه بالاتر از حد معمول در مقايسه با امکاناتي که داشتند به فروش مي رفتند.

پژو 207 از جمله محصولاتي بود که ايران خودرو در سال هاي ابتدايي تحريم ها تصميم به مونتاژ آن در کشور گرفت اما با تشديد فشارها عرضه اين خودرو در ايران دچار مشکل شد. پس از پايان تحريم هاي بخش خودرو نيز قرار شد خط توليد فيس ليفت جديد پژو 207 در ايران راه اندازي شود. در واقع شرکت پژو به جاي پرداخت غرامت، باز هم کلاه گشاد و تاريخ گذشته اي را بر سر خودروسازي ايران نهاد چراکه فيس ليفت جديد پژو 207 آنچنان هم که تصور مي شد جديد نيست و مربوط به سال 2008 ميلادي است و البته هر دو مدل قديم و جديد از نوع 207i هستند که در واقع ظاهر آن شبيه 207 بوده و در باطن همان 206 است!

در اين مطلب قصد داريم تا پژو 207 ايران خودرو را با پژو 208 همان هاچ بک جذابي که پيش بيني مي شود در سال هاي آينده پا به ايران بگذارد، مقايسه کنيم.

طراحي خارجي

پژو 207 در کلاس خودرويي هاچ بک قرار مي گيرد و به لحاظ ظاهري شباهت زيادي به پژو 206 دارد. با اين وصف، چندان عجيب نيست که اين خودرو با استقبال خوبي مواجه شود. مردم ايران که بيش از يک دهه پژو 206 را با ظاهري يکنواخت تحمل کرده بودند با ورود پژو 207 که همچون نسخه اي فيس ليفت براي پژو 206 به حساب مي آمد به خريد آن روي خوش نشان دادند. اگرچه پژو 207 در قسمت هاي جلوپنجره و چراغ هاي جلو تغييرات مثبتي دارد و از چهره اي خشن تر برخوردار است اما در نماي جانبي يک تکرار يکنواخت از برادر قديمي خود محسوب مي شود. نماي عقب پژو 207 نيز به جز چراغ هاي کمي برجسته تر و مه شکن هاي روي سپر تقريبا تفاوتي با پژو 206 ندارد.

در سوي ديگر، پژو 208 در سال 2012 در نمايشگاه خودرو ژنو معرفي شد. اين خودرو به طور ميانگين 110 کيلوگرم از پلتفرم پژو 207 سبک تر است. مهم ترين اصل طراحي بيروني هاچ بک ها جذابيت و نماي اسپرت و جوان پسند است که در ظاهر پژو 208 به خوبي نمايان شده. اين خودروي جذاب و تهاجمي در مقايسه با پژو 207 از انحناي بيشتري برخوردار است و طراحان به خوبي توانسته اند با طرح لچکي شيشه جلو، قسمتي از آن را تا گلگير جلو امتداد دهند و از ايجاد يک زاويه تند در بدنه جلوگيري کنند.

اين طراحي بي نظير در همان نگاه اول نيز آيروديناميک بودن خودرو را به خوبي نشان مي دهد به طوري که ضريب درگ پژو 208 نزديک به 0.29 است که براي خودرويي در اين کلاس رقم مناسبي محسوب مي شود. در نماي روبرو، جلوپنجره و چراغ هاي برجسته با همراهي نوارهاي کرومي ظاهري زيبا و مدرن تر به خود گرفته اند و با رينگ هاي قرار گرفته در زير خودرو نيز هماهنگي بيشتري دارند. در نماي عقب نيز چراغ ها در ترکيب با انحناي پايين درب صندوق عقب يک لبخند را در ذهن بيننده تداعي مي کنند.

مشخصات فني

پژو 207 از يک موتور 16 سوپاپ TU5 به حجم 1587 سي سي با قدرت 105 اسب بخار و گشتاور 142 نيوتن متر برخوردار است نيروي خود را با استفاده از گيربکس 4 سرعته اتوماتيک (AL4) انتقال مي دهد. اين گيربکس از معايب زيادي نظير تاخير و ضربه هاي شديد برخوردار است و بنا به گفته بسياري از رانندگان به موقع معکوس نمي دهد. در نتيجه پژو 207 در اين بخش حرفي براي گفتن در برابر رقيب خود ندارد. همچنين اين خودرو از استاندارد آلايندگي يورو 4 و مصرف سوخت ترکيبي 7.1 ليتر در هر 100 کيلومتر برخوردار است که در مقايسه با پژو 208 چندان قابل توجه نيست.
در سوي ديگر اين رقابت، پژو 208 در 5 مدل مختلف با پيشرانه هايي به حجم 1.2 و 1.6 توربو شارژر توليد مي شود که از گيربکس هاي 5 و 6 سرعته دستي و خودرکار برخوردارند. علاوه بر اين، پژو 208 در تمام مدل ها از مصرف سوخت بهينه تر در مقايسه با پژو 207 برخوردار است و با استاندارد آلايندگي يورو 6 در پرمصرف ترين مدل تنها 5.5 ليتر و در کم مصرف ترين نسخه 4.2 ليتر در هر صد کيلومتر مي سوزاند. با اين وصف به نظر مي رسد که پژو 207 توليدي ايران چندان شانسي براي پيروزي در اين رقابت ندارد.

کابين و طراحي داخلي

در نماي داخلي پژو 207 به جز يک تريم خاکستري و سيستم مالتي مديا با صفحه نمايش 7 اينچي لمسي چيز تازه و جذاب ديگري مشاهده نمي کنيد. در اين بين اما معايب زيادي پيرامون اين طراحي مطرح شده است. اولين ايراد که شايد تنها مختص پژو 207 توليد ايران خودرو است و به طور حتم در محصولات فرانسوي ديده نمي شود مونتاژ ضعيف و کيفيت پايين کابين اين خودرو است به طوري که بسياري از رانندگان از صداي جيرجير داخل اتاقک گلايه دارند. افزون بر اين، پژو 207 را به سختي مي توان حتي يک خودروي خانواده 4 نفره دانست چراکه در قسمت عقب سرنشينان به دليل فضاي کم، چندان احساس راحتي نمي کنند.

اما اوضاع پژو 208 کاملا متفاوت است. جالب است که پژو 208 با 110 کيلوگرم کاهش وزن فضاي بيشتري براي سرنشينان عقب فراهم کرده است. افزون بر اين، حجم صندوق عقب اين خودرو نيز از پژو 207 بيشتر است (285 - با صندلي تاشده). در بحث طراحي کابين و امکانات داخلي نيز تنها با يک نگاه ساده و بدون تخصص به زيبايي داخلي پژو 208 پي خواهيد برد. طراحي دو رنگ، صفحه نمايشي 7 اينچي با فرم قرارگيري متفاوت، دنده اي خوش دست، خروجي هاي هواي برجسته و غربيلک فرماني جذاب همراه با يک پنل زيبا و مدرن در پشت آن همگي يک سر و گردن از طراحي داخلي پژو 207 بالاتر هستند. گذشته از اين، سيستم‌هايي نظير تهويه مطبوع خودکار دوگانه، برف پاک‌کن اتوماتيک، ترمز اضطراري خودکار، سامانه کمک پارک، دوربين ديد عقب، ايموبلايزر، سنسور فشار باد تايرها، کروز کنترل، چهار اسپيکر، دماسنج، نشانگر دنده و کامپيوتر سفري از ديگر امکانات پژو 208 محسوب مي شوند که بسياري از آنها در پژو 207 يافت نمي شوند.

قيمت

قيمت پژو 207 نسخه گيربکس دستي هم اکنون در بازار آزاد نزديک به 43 ميليون تومان ارزيابي مي شود. اين در حالي است که قيمت پژو 207 گيربکس اتوماتيک در حدود 50 ميليون تومان است. بهاي اين خودرو در يک مقايسه با امکاناتي که در اختيار مشتريان مي گذارد چندان هم مقرون به صرفه به نظر نمي رسد. همچنين اگر گذارتان به تعميرگاه ها افتاده باشد به طور حتم از قيمت بالاي قطعات پژو 206 آگاهيد و مژده اينکه اين قيمت ها براي قطعات پژو 207 بالاتر نيز خواهد رفت!

سوي ديگر اين ميدان رقابت، پژو 208 قرار دارد که در 5 مدل با قيمت هاي مختلف از 15 هزار دلار براي نسخه پايه تا 30 هزار دلار براي مدل GTI (با موتور 1.6 توربوشارژر به حجم 208 اسب بخار و گشتاور 300 نيوتن متر و شتاب 6.5 ثانيه) عرضه مي شود. در اين بين پژو 207 اگرچه از پيشرانه اي قوي تر نسبت به مدل پايه پژو 208 برخوردار است اما با توجه به برخورداري از گيربکس ضعيف 4 سرعته و البته وزن بيشتر، از شتاب صفر تا صد کمتري برخوردار است به گونه اي که شتاب اعلام شده توسط ايران خودرو براي پژو 207 عددي نزديک به 12.6 ثانيه است؛ در حالي که شتاب صفر تا صد کيلومتر پژو 208 در نسخه پايه با پيشرانه اي به قدرت 82 اسب بخار و گشتاور 118 نيوتن متر 12.2 ثانيه اعلام شده است. اين در حالي است که پژو 208 مصرف سوخت بسيار کمتري نسبت به پژو 207 دارد. با اين وصف، ايران خودرو با توليد پژو 207 بار ديگر کلاه گشادي بر سر خريداران خودروي داخلي گذاشته است.
منبع: jamejamonline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها