آخرین اخبار

ديدار روحاني با سران چند کشور اروپايي و آسيايي+ عکس سياسي

ديدار روحاني با سران چند کشور اروپايي و آسيايي+ عکس

  بزرگنمايي:

چه خبر - ديدارهاي روحاني با سران چند کشور در نيويورک

دکتر روحاني با سران برخي از کشورها از جمله ژاپن، بلژيک، نروژ، پاکستان و بلغارستان ديدار کرد.

دکتر روحاني در ديدار نخست وزير بلژيک

لازمه توسعه همکاري‌هاي اقتصادي تقويت روابط بانکي است
ييس جمهور در ديدار نخست وزير بلژيک ، روابط دو کشور را ديرينه و در حال توسعه خواند و اظهارداشت که ما از حضور شرکتهاي بلژيکي براي سرمايه گذاري و يا فعاليت هاي مشترک در ايران استقبال مي کنيم.
به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري،حجت‌الاسلام‌والمسلمين دکتر حسن روحاني عصر سه شنبه در ديدار "چارلز ميشل " که در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد انجام شد، با بيان اينکه مردم ايران بلژيکي‌ها را مردمي فرهنگدوست در مرکز اروپا مي‌دانند، روابط خوب دو ملت را سرمايه خوبي براي دولت‌ها دانست.رييس جمهور با بيان اينکه بعد از برجام شرايط خوبي براي توسعه روابط اقتصادي فراهم شده ، گفت: براي استحکام توافق ، بايد فضاي مثبت بوجود آمده را با همکاري اقتصادي تقويت مي‌کنيم. شرکته‌اي زيادي از اروپا و بلژيک به ايران آمده‌اند، توافقات خوبي حاصل شده و مذاکرات زيادي هم ادامه دارد.
1409592_985.jpg1409592_985.jpg
1409594_382.jpg1409594_382.jpg
1409593_394.jpg1409593_394.jpg
دکتر روحاني همچنين لازمه توسعه همکاري‌هاي اقتصادي را تقويت روابط بانکي برشمرد و افزود: ما علاقه مند به توسعه روابط علمي و فناوري با بروکسل هستيم و ايجاد تسهيلات بيشتري براي گردشگران دو کشور را ضروري مي‌دانيم.رييس جمهور در ادامه با اشاره به 17 هزار ايراني که به دست تروريست‌ها به شهادت رسيده‌اند، گفت: ايران به عنوان يکي از بزرگترين قربانيان تروريسم آماده توسعه همکاريهاي خود با بروکسل و اتحاديه اروپا درعرصه مبارزه با تروريسم است.
نخست وزير بلژيک نيز در اين ديدار برجام را فرصت بزرگي براي تقويت روابط ايران و بلژيک دانست و گفت: انتخاب ما، همکاري با تهران است و معتقديم برجام مي‌تواند افق بلندي براي همکاري ايجاد کند و من نيز اين پيام را به همه همکارانم در اروپا خواهم فرستاد.
"چارلز ميشل " همچنين گفت که کشورش خواهان توسعه روابط همه جانبه با ايران است و شرکت‌هاي بلژيکي علاقه مند به سرمايه گذاري در ايران هستند و همزمان بايد همکاري‌هاي علمي و دانشگاهي دو کشور گسترش يابد و ما تداوم اين فرايند را تشويق مي‌کنيم.وي همچنين از رييس جمهور براي سفر رسمي به بروکسل دعوت کرد و اظهارداشت:اين سفر نشانه خوبي براي همکاري با 27 کشور اروپا خواهد بود.

دکتر روحاني در ديدار نخست وزير پاکستان

تکميل خط لوله انتقال گاز به نفع ايران و پاکستان است

به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري،حجت‌الاسلام‌والمسلمين دکتر حسن روحاني عصر سه شنبه در ديدار نخست وزير پاکستان در نيويورک، از تحرکي که در روابط دو کشور در سالهاي اخير ايجاد شده ، استقبال و اظهارداشت: خواست دو ملت ، روابطي مستحکم و هميشگي ميان ايران و پاکستان است.
رييس جمهور با اشاره به ظرفيت‌هاي گسترده ايران و پاکستان براي تعميق همکاري‌هاي مشترک گفت: ما آماده تامين انرژي پاکستان و همچنين استقبال از سرمايه گذاران پاکستاني در اين حوزه هستيم.دکتر روحاني ، لازمه توسعه روابط اقتصادي را همکاري بهتر بانکهاي دو کشور دانست و افزود: بايد بانک‌هاي ايراني و پاکستاني بر مبناي توافقات انجام شده براي ايجاد شعباتي در دو کشور تشويق و حمايت شوند.
رييس جمهور همچنين به خط لوله انتقال گاز ايران به پاکستان اشاره کرد و گفت: در اين بخش ما به سهم خود عمل کرديم و در قالب يک کار عظيم ، لوله‌هاي خطوط انتقال گاز را تا نزديک مرز دو کشور آورده‌ايم.دکتر روحاني با بيان اينکه ايران آماده تکميل خط لوله انتقال گاز است، گفت: اميدوارم تعهدات دو طرف عملي شود که اين به نفع هر دو کشور خواهد بود.
رييس جمهور افزود: ما همچنين آماده‌ايم با سرمايه‌گذاري مشترک کشورهاي ديگر در مناطق مرزي با پاکستان نيروگاه احداث و برق به پاکستان صادر کنيم.
دکتر روحاني همچنين لازمه توسعه مناطق مرزي دو کشور و تقويت روابط را مرزهاي امن و مطمئن برشمرد و اظهارداشت:اينکه گروه‌هاي تروريستي از داخل پاکستان به مرزهاي ما حمله کنند به نفع روابط ما نيست و از دولت پاکستان انتظار داريم گروه‌هاي تروريستي را شناسايي و مانع فعاليت آنها عليه ايران شود.
دکتر روحاني رابطه خوب ميان پاکستان و افغانستان را نيز براي ايران حائز اهميت برشمرد و گفت: بهترين راه تقويت امنيت منطقه، در کنار هم بودن ايران ، افغانستان و پاکستان است و ما کاملا آماده ايم با پاکستان براي امنيت بيشتر افغانستان همکاري کنيم.رييس جمهور همچنين وضعيت مسلمانان ميانمار را اسفناک خواند و گفت که وظيفه همه جوامع اسلامي ياري رساندن به آنها است.نخست وزير پاکستان نيز در اين ديدار با بيان اينکه ايران کشوري بسيار مهم و به قلب ما بسيار نزديک است ، خواهان توسعه و تعميق روابط دو کشور در همه حوزه ها شد.
شاهد خاقان عباسي همچنين همکاري‌هاي اقتصادي، امنيتي و منطقه اي را مقوم پايه مناسبات مشترک دانست و گفت: ما پيگير نگراني‌ها شما در مورد مرزها هستيم و ارتش را براي محافظت مرز ، مستقر کرده‌ايم.
وي سخنان رييس جمهور در نشست گروه تماس سازمان همکاري اسلامي درباره ميانمار را حکيمانه خواند و اظهارداشت: ما خواستار همکاري در جهت حل مشکلات جهان اسلام هستيم.نخست وزير پاکستان همچنين گفت که کشورش به دنبال راه حل‌هاي مسالمت آميز و ايجاد صلح در افغانستان است.

1409587_174.jpg1409587_174.jpg
1409589_969.jpg1409589_969.jpg
1409588_307.jpg1409588_307.jpg

ديدار روحاني با رييس جمهور بلغارستان

بلغارستان مي‌تواند در بخش انرژي ايران سرمايه‌گذاري کند

حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني روز سه‌شنبه به وقت نيويورک در ديدار «رومن رادف» رييس جمهور بلغارستان، با اشاره به جايگاه استراتژيک ايران و بلغارستان و اتصال راه‌آهن ايران از طريق آذربايجان و گرجستان به شرق درياي سياه و اروپا، گفت: ايران و بلغارستان مي‌توانند از اين ظرفيت براي توسعه روابط خود در بخش‌هاي مختلف حمل و نقل و تجارت استفاده کنند.
رييس جمهور افزود: ايران به عنوان بزرگترين منبع انرژي و نفت و گاز مي‌تواند نيازهاي اروپا در اين بخش را برطرف کند که در اين بخش نيز آماده توسعه همکاري‌ها با بلغارستان هستيم.
دکتر روحاني گسترش روابط دو جانبه، منطقه‌اي و بين المللي تهران- صوفيه را موجب تقويت مناسبات دو کشور و ساير کشورهاي اروپايي برشمرد و خاطر نشان کرد: امروز اراده ايران و بلغارستان پس از برجام بر توسعه روابط همه جانبه، سياسي، اقتصادي، علمي و فرهنگي و استفاده از قابليت‌ها و پيشرفت‌هاي گسترده دو کشور در گسترش همکاري‌هاي اقتصادي و تجاري است.
رييس جمهور با اشاره به پيشرفت‌ها و گام‌هاي بلند ايران در بخش هاي مختلف علم و فناوري، اظهار داشت: بايد در راستاي توسعه همکاري‌هاي علمي و فناوري و روابط دانشگاهي و پارک‌هاي علم و فناوري دو کشور با يکديگر تلاش کنيم.
دکتر روحاني با بيان اينکه در حال حاضر نزديک به 200 ميليارد دلار پروژه در بخش انرژي براي سرمايه‌گذاري در ايران آماده بوده و تقاضا براي سرمايه گذاري در اين پروژه ها از سوي شرکت هاي خارجي نيز زياد است، گفت: شرکت‌هاي فني – مهندسي و بخش‌هاي خصوصي بلغارستان نيز مي‌توانند از اين فرصت استفاده کرده و در اين پروژه‌ها سرمايه‌گذاري کنند.
رييس جمهور برقراري پرواز مستقيم تهران – صوفيه را در توسعه گردشگري و ارتباط مردم دو کشور، تأثيرگذار دانست و افزود: دو ملت ايران و بلغارستان فرهنگ نزديکي با يکديگر داشته و سابقه طولاني در روابط با هم دارند، لذا دولت‌هاي دو کشور بايد شرايط مساعد براي توسعه اين روابط را فراهم کنند.
دکتر روحاني همچنين بر تلاش کميسيون‌هاي مشترک دو کشور براي برنامه‌ريزي در راستاي گسترش همکاري‌ها و مناسبات في‌مابين تأکيد کرد.
رييس جمهور بلغارستان نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از ملاقات با رييس جمهور کشورمان، روابط ديپلماتيک دو کشور را داراي قدمتي 120 ساله عنوان کرد و گفت: ايران و بلغارستان در طول اين سال‌ها روابط سياسي، اقتصادي و فرهنگي بسيار خوبي با يکديگر داشته‌اند و اعتماد بسيار بالايي ميان دو کشور حاکم بوده است.
وي با اشاره به ضرورت توسعه و تقويت روابط و همکاري‌ها ميان ايران و بلغارستان، گفت: سياست‌هاي ثبات‌آفرين و موفقيت‌آميز ايران در منطقه موجب شده تا امروز بتوانيم روابط في‌مابين را در بخش‌هاي مختلف تعميق و گسترش دهيم.
رييس جمهور بلغارستان با بيان اينکه بخش خصوصي بلغارستان علاقمند به سرمايه گذاري‌هاي مشترک در پروژه‌هاي گوناگون، حمل و نقل و انرژي است، گفت: بايد تلاش کنيم تا سطح مناسبات تجاري و اقتصادي دو کشور بيش از پيش ارتقاء پيدا کند.
وي تعاملات فرهنگي دو ملت را بسيار حائز اهميت دانست و با تأکيد بر ضرورت حمايت از توسعه مناسبات فرهنگي و علمي دو کشور، افزود: برقراري پرواز مستقيم بين تهران و صوفيه موجب تشويق مردم براي گسترش روابط و تعاملات فرهنگي و علمي خواهد بود.
رييس جمهور بلغارستان با اشاره به ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي فراوان ايران و بلغارستان در بخش‌هاي مختلف بر ضرورت استفاده از اين پتانسيل‌ها در راستاي توسعه همه جانبه مناسبات في‌مابين تأکيد کرد.

1409586_611.jpg1409586_611.jpg
1409585_580.jpg1409585_580.jpg
1409584_560.jpg1409584_560.jpg


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد