آخرین اخبار

رهبر : به هر حرکت غلط در برجام، عکس‌العمل نشان ميدهيم سياسي

رهبر : به هر حرکت غلط در برجام، عکس‌العمل نشان ميدهيم

  بزرگنمايي:

چه خبر - توصيه رهبر انقلاب به پيگيري دستگاه‌ها و رسيدگي به حوادث تلخ جاده‌اي

حضرت آيت الله خامنه‌اي در ابتداي ورود به دانشگاه علوم انتظامي در محل يادمان شهدا حضور يافتند و با قرائت فاتحه، علو درجات شهداي نيروي انتظامي را از خداوند مسألت کردند.رهبر انقلاب اسلامي سپس از يگانهاي انتظامي، مرزباني، و راهنمايي و رانندگيِ حاضر در ميدان سان ديدند.ايشان همچنين جانبازان سرافراز حاضر در ميدان را مورد تفقد قرار دادند.
در اين مراسم حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به سابقه سردمداران نظام سلطه بويژه آمريکا و دنباله روهاي آن در ايجاد نا امني در ايران، بعد از پيروز انقلاب اسلامي، افزودند: با وجود همه اقدامات و حرکات شرارت آميزي که براي سلب امنيت از کشور در طول 38 سال گذشته انجام شد، اما سازمان‌هاي مسلح از جمله نيروي انتظامي و جوانان مؤمن، با کمال رشادت و قدرت ايستادند و از امنيت کشور دفاع کردند.
ايشان به مأموريت هاي متنوع و گسترده نيروي انتظامي در سراسر کشور اشاره کردند و گفتند: هيچ سازمان و نيرويي به اندازه نيروي انتظامي در مقابل چشم مردم قرار ندارد و برهمين اساس، «توانايي، قدرت، اقدام به‌موقع و رشادت اين نيرو»، مايه افتخار و سربلندي براي نظام است.
فرمانده کل قوا با تأکيد بر اينکه نيروي انتظامي با تأمين امنيت مردم، زمينه‌ساز تأمين آبروي نظام جمهوري اسلامي مي‌شود، امنيت کشور را در نا امني کنوني منطقه، مثال‌زدني خواندند و خاطرنشان کردند: در شرايطي که دست‌هاي آلوده دشمنان، بذر تروريست را در منطقه پاشيده‌اند، تأمين امنيت کشور و همچنين مقابله نيروي انتظامي با مفاسد و اشرار، بسيار حائز اهميت است و اين نقش بايد از بُعدِ علمي، تحقيقي، تجربي و مهارت آموزي در مراکزي همچون دانشگاه نيروي انتظامي، روزبروز تقويت و با جديت پيگيري شود.
حضرت آيت الله خامنه‌اي تأکيد کردند: ما بايد نيروي انتظامي در طراز جمهوري اسلامي و دولت اسلامي و يک جامعه اسلامي و قرآني داشته باشيم و به توفيق الهي مي توانيم به چنين هدفي برسيم.
ايشان با تأکيد بر لزومِ اقتدار همراه با محبت و صميمت با مردم، گفتند: پايبندي به قانون و جرأت و دليري براي اجراي بي ملاحظه آن، وظايف اصلي نيروي انتظامي است.
رهبر انقلاب اسلامي سپس در تبيين علت نا امني کنوني در منطقه، به دخالت‌هاي شرارت‌آميز و شيطنت‌آميز آمريکا و صهيونيسم براي نفوذ در منطقه و تأمين منافع نامشروع خود و تضعيف ملت‌ها اشاره کردند و افزودند: آنها يک روز، داعش را به‌وجود مي‌آورند و هنگامي که با همت مقاومت و جوانان مؤمن، داعش به نفس‌هاي آخر خود رسيده است، به دنبال راههاي خباثت‌آميز ديگر مي‌روند اما به توفيق الهي و به همت جوانان ايران و جوانان مقاومت، بار ديگر بيني کارگزاران نظام سلطه به خاک ماليده خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي، تنها راه مقابله با نفوذ و طمع‌ورزي قدرت‌هاي سلطه‌گر بويژه آمريکا را، احساس توانايي ملت‌ها و دولت‌هاي منطقه و بکارگيري آن، دانستند و تأکيد کردند: اگر ما کوتاه بياييم، دشمن جلو خواهد آمد.
ايشان در همين خصوص به گستاخي و وقاحت آمريکا در قضيه برجام اشاره کردند و افزودند: آنها در اين موضوع، هر روز از خود يک شرارت و يک شيطنت نشان مي دهند که نشانگر صحت فرمايش امام بزرگوار است که آمريکا را شيطان بزرگ مي‌خواندند، و حقيقتاً رژيم ايالات متحده آمريکا، خبيث‌ترينِ شيطان‌ها است.
رهبر انقلاب اسلامي با مروري کوتاه بر علت تلاش و رويکرد علمي دانشمندان ايراني براي دستيابي به دانش هسته‌اي گفتند: بر اساس برآورد کارشناسي و دقيق متخصصان، کشور تا چند سال آينده براي تأمين برق خود، نيازمند حداقل 20 هزار مگاوات برق توليدي از نيروگاه‌هاي هسته اي است، و بر همين اساس ملت ايران براي تأمين نياز خود، به‌دنبال يک مسير علمي و عملي و يک اقدام مشروع و صحيح و بي‌خطر رفت اما آمريکا که مخالف پيشرفت علمي ملت ايران و ديگر ملتها است، در مقابل اين حرکت مشروع ايستاد و تحريم‌هاي ظالمانه را تحميل کرد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي افزودند: مسئولان کشور به اين نتيجه رسيدند که مذاکره کنند و از بخشي از حق خود نيز صرف‌نظر کنند تا تحريم‌ها برداشته شود اما امروز مي‌بينيم علي‌رغم همه قرارها و تعهدها و بحث‌هاي فراوان در مذاکرات، برخورد آمريکا با اين مذاکرات و نتيجه آن، کاملاً ظالمانه، قلدرمآبانه و زورگويانه است.
ايشان با طرح اين سؤال که «ملت ايران و مسئولان در مقابل اين حرکت خصمانه دشمن، چه اقدامي بايد انجام دهند؟» تأکيد کردند: مسئولان بايد به سردمداران فاسدِ رژيم ايالات متحده آمريکا اثبات کنند که به مردم خود متکي هستند و ملت ايران که ملتي مقتدر است، به برکت اسلام، زير بار زور نمي رود و کُرنش نخواهد کرد.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: آمريکايي‌ها بدانند ملت ايران بر مواضع شرافتمندانه و قدرتمندانه خود خواهد ايستاد و در مسائل مهمِ مربوط به منافع ملي، عقب‌نشيني در قاموس جمهوري اسلامي معني ندارد و پيش خواهد رفت.
حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: دشمن بداند، اگر زورگويي و قلدرمآبي در نقاط ديگر جهان جواب مي‌دهد، در جمهوري اسلامي، جواب نخواهد داد و اين نظام، راست‌قامت و مقتدر ايستاده است.
ايشان، علت خصومت‌ورزي روزافزون با ملت ايران را «الهام‌بخشي براي ملت‌هاي ديگر» دانستند و افزودند: مسئولان فاسد، دروغگو و فريبکارِ آمريکا، وقيحانه ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي را به دروغ‌گويي متهم مي‌کنند، در حالي‌که ملت ايران صادقانه حرکت و اقدام کرده و صادقانه نيز اين مسير را تا آخر خواهد پيمود.
رهبر انقلاب اسلامي خطاب به مسئولان آمريکايي تأکيد کردند: دروغگو شما هستيد؛ دروغگو کساني هستند که براي هيچ ملتي، سعادت و خوشبختي قائل نيستند و تامين منافع نامشروع خود را به هر قيمتي جايز مي‌دانند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: ملت ايران محکم ايستاده است و هر حرکت غلط نظام سلطه در قضيه برجام، با عکس العمل جمهوري اسلامي مواجه خواهد شد.
ايشان در بخش پاياني سخنان خود، به موضوع تصادفات جاده اي اشاره کردند و با تأکيد بر لزوم برنامه ريزي دقيق، سريع و جامع براي مقابله با اين مسئله و موضوعاتي همچون مقابله با قاچاق مواد مخدر و اشرار، گفتند: در موضوع تصادفات جاده اي بايد نيروي انتظامي و دستگاههاي ديگر همچون وزارت راه و مراکز صنعتي، سهم خود را در جلوگيري از بروز چنين حوادث تلخ و ناگواري مشخص کنند و با برطرف کردن نقاط ضعف، وظيفه خود را انجام دهند.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين به مسئولان دولت براي کمک به نيروي انتظامي، تأکيد کردند.
در اين مراسم، سردار سرتيپ اشتري فرمانده نيروي انتظامي در سخناني با بيان اينکه خادمان مردم در اين نيرو برآنند تا پليسي شايسته براي نظام و خدمتگزاري بي‌منت براي مردم باشند، افزود: «ارتقاي توانمندي‌هاي مأموريتي و رزمي»، «تشکيل قرارگاه‌هاي عملياتي»، «مراقبت مستمر از مرزها» و «مقابله بي‌امان با اخلال‌گران در نظم و امنيت عمومي» سرلوحه برنامه‌هاي نيروي انتظامي است.
سردار بختياري فرمانده دانشگاه علوم انتظامي نيز گزارشي از اقدامات و برنامه‌هاي علمي، فرهنگي، آموزشي و تقويت توان رزمي اين دانشگاه بيان کرد.
در اين مراسم تعدادي از فرماندهان، مديران و اساتيد نمونه دانشگاه علوم انتظامي، هداياي خود را از دست فرمانده کل قوا دريافت کردند و دو نماينده دانشجويان اين دانشگاه مفتخر به دريافت درجه و سردوشي شدند.
اجراي طرح ميثاق با شهدا و رزمايش ميداني، بخش ديگري از مراسم دانش آموختگي دانشگاه علوم انتظامي بود.
همچنين در اين مراسم، يگانهاي حاضر در ميدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.

شما سازماني هستيد که همه‌ي فعاليت‌هايتان مقابل چشم مردم است؛ توانايي‌هاي شما آبروي نظام جمهوري اسلامي است، قدرت و رشادت شما مايه‌ي افتخار و سربلندي نظام است.
وقتي با يک جريان مفسده‌آميزي مواجه مي‌شويد، مردم به چشم، تلاشتان را مي‌بينند. علاوه بر اينکه نياز امنيت مردم را تأمين مي‌کنيد، براي جمهوري اسلامي هم آبرو تأمين مي‌کنيد.
بايد نيروي انتظاميِ در تراز جمهوري اسلامي و نظام اسلامي داشته باشيم؛ با اين هنوز فاصله وجود دارد. اقتدار همراه با محبت و صميميمت، پايبندي به قانون و جرئت لازم در اجراي قانون وظيفه نيروي انتظامي است.
نقاط حساس و ضعف را پيدا کنيد و رفع کنيد؛ فرضاً جاده‌ها؛ سهم نيروي انتظامي از امنيت جاده‌ها چه اندازه است؟ کاري کنيم که مردم عزيز، اين بخش حادثه‌خيز را در زندگي خود نداشته باشند.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد