آخرین اخبار

12 کار روزمره اي که شما را پير مي کند!! تناسب و زيبايي

12 کار روزمره اي که شما را پير مي کند!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - کارهاي روزمره زير شما را پير مي کند

«آيا شما هم سريع‌تر از سن خودتان پير مي‌شويد؟ اگر در آينه نگاه مي‌کنيد و از آنچه در آينه مي‌بينيد، راضي نيستيد، ممکن است زمان آن فرا رسيده باشد که برخي از عادت‌هاي روزانه خود را دوباره ارزيابي کنيد. غذايي که مي‌خوريد و حتي خوابي که داريد مي‌تواند چهره شما را پيرتر از حد واقعي نشان دهد و دوره زندگي شما را کوتاه‌تر کند. در اين مقاله متخصصان در مورد عادت‌هايي که مي‌توانند فرآيند پيري را سرعت ببخشند، صحبت خواهند کرد و روش‌هايي براي معکوس کردن آن بيان مي‌کنند.

چند کار را با هم انجام مي‌دهيد

اگر کارهايي که بايد انجام دهيد، هرگز پايان ندارد، پس استرس زيادي روي بدن شما خواهد بود. مردم فکر مي‌کنند انجام چند کار با هم خوب است اما در واقع هيچ کاري سر جاي خودش انجام نمي‌شود. تنها اتفاقي که در اين ميان رخ مي‌دهد، ايجاد استرس است. مطالعات متعدد نشان مي‌دهد که استرس مزمن باعث تحريک راديکال‌هاي آزاد در بدن مي‌شود. اين مولکول‌هاي ناپايدار به سلول‌هاي سالم بدن آسيب وارد مي‌کنند و مسئول پيري در انسان هستند. به جاي اين که همه کارها را با هم انجام دهيد، در يک زمان مشخص روي انجام يک کار تمرکز و سعي کنيد آن را به پايان برسانيد.

خوردن دسرهاي شيرين را دوست داريد

اين دسرهاي شيرين و خوشمزه علاوه بر اين که باعث چاق شدن شما مي‌شوند، مي‌توانند دندان‌هاي شما را نيز خراب کنند. همان طور که خودتان نيز مي‌دانيد دندان خراب باعث مي‌شود، چهره زيبايي نداشته باشيد. مولکول‌هاي شکر خودشان را به فيبرهاي پروتئيني در هر کدام از سلول‌ها متصل مي‌کنند. اين فرآيند آسيب‌رسان به عنوان گليکوزيله شدن شناخته شده و مي‌تواند باعث از دست رفتن درخشندگي، ايجاد حلقه‌هاي سياه دور چشم، پف شدن زير چشم، افزايش خطوط و چين و چروک، از دست رفتن برآمدگي‌هاي زيباي صورت و افزايش اندازه منافذ گردد.

عاشق تلويزيون هستيد

اگر شما هم دوست داريد تمامي برنامه‌هاي تلويزيون را تماشا کنيد، خبر بدي برايتان داريم. مطالعات انجام شده که در مجله sport medicine به چاپ رسيده، 11000 استراليايي را مورد بررسي قرار داده است. اين افراد تقريبا 25 ساله يا بالاتر بودند. تحقيقات انجام شده نشان داد که هر ساعتي که فرد تلويزيون تماشا مي‌کند، 22 دقيقه از زندگي‌اش کاسته مي‌شود. افرادي که به طور متوسط 6 ساعت از روز خود را به تماشاي تلويزيون مي‌گذرانند، 5 سال کمتر از ساير افراد عمر خواهند کرد. اين موضوع به خاطر نشستن‌هاي طولاني مدت و غير فعال بودن است. زماني که شما بيشتر از 30 دقيقه مي‌نشينيد، بدن شروع به ذخيره کردن شکر در سلول‌ها مي‌کند و همين امر نيز موجب اضافه وزن مي‌‌شود. اين که تلويزيون تماشا مي‌کنيد يا کارهاي خود را به صورت نشسته انجام مي‌دهيد، فرقي ندارد بايد هر 30 دقيقه يک بار از جاي خود بلند شويد و کمي پياده‌روي کنيد.

بيشتر زمان خود را به صورت نشسته مي‌گذرانيد

خطرات ناشي از سبک زندگي بي‌حرکت مستند است. افرادي که بيشتر زمان خود را به صورت نشسته صرف مي‌کنند، در خطر ابتلاي بيشتري نسبت به بيماري‌هاي کليوي، بيماري‌هاي قلبي-عروقي و سرطان قرار دارند. چاقي نيز از اثرات بارز نشستن‌هاي طولاني‌مدت است. به طور طبيعي، ورزش‌هاي منظم و روزانه به شما کمک مي‌کند از بروز اين بيماري‌ها جلوگيري کنيد و زندگي سالم و طولاني‌تري داشته باشيد. مطالعات انجام شده تاثير ورزش را به خوبي نشان داده‌اند. از بين افراد شرکت‌کننده، آنهايي که 150 دقيقه يا بيشتر در هفته ورزش کرده بودند، 10 تا 13 سال عمر بيشتري داشتند.

از کرم‌هاي مخصوص چشم استفاده نمي‌کنيد

حتي اگر چشم‌هاي شما سالم است و بيماري ندارد بايد از يک کرم خوب براي محافظت از آن و جلوگيري از ايجاد و تسريع فرآيند پيري استفاده کنيد. پوستي که در اطراف چشم شما قرار دارد، نازک‌تر از پوست ساير قسمت‌هاي صورت است و زودتر پير مي‌شود. مرطوب نگه داشتن اطراف چشم مي‌تواند فرآيند پيري صورت را به تعويق بيندازد. کرم‌هاي چشمي که حاوي ويتامين A هستند، تاثير بهتر و بيشتري خواهند داشت. عوامل مهم ديگر شامل مرطوب‌کننده‌ها، آنتي‌اکسيدان‌ها، اسيد هيالورونيک و ويتامين C است. اين مواد باعث تقويت و تحريک تشکيل کلاژن و الاستين مي‌شوند که پوست را محکم‌تر نگه مي‌دارد و از ايجاد چين و چروک در اطراف چشم جلوگيري مي‌کند.

تنها در تعطيلات از کرم‌هاي ضد آفتاب استفاده مي‌کنيد

دويدن، راه رفتن و رانندگي کردن در فضاي باز مي‌تواند روي پوست شما آسيب وارد کند. يکي از دلايل اصلي براي ايجاد فرآيند پيري در صورت افراد، قرار گرفتن در معرض تابش‌هاي اشعه ماوراءبنفش خورشيد است. اين تابش‌ها حتي زماني که هوا ابري يا باراني است هم حضور دارند. بنابراين بهتر است پوست خود را با کرم‌هاي ضد آفتاب مراقبت کنيد. اين کار را هر زمان که قصد رفتن به خارج از منزل داشتيد، انجام دهيد. کرم‌هايي که داراي SPF بين 30 و 50 هستند براي مصرف روزانه توصيه مي‌شوند.

آرايش زيادي مي‌کنيد

داشتن آرايش اضافي روي صورت مي‌تواند فرآيند پير شدن صورت را تسريع کند. اين نوع آرايش‌هاي سنگين و استفاده از محصولاتي که روغني هستند بيشتر مي‌تواند صورت شما را خراب کند. علاوه بر اين استفاده بيش از حد از محصولات پوستي با رايحه، مواد شيميايي تحريک‌کننده و عوامل الکلي ممکن است پوست شما را با حذف چربي طبيعي آن خشک‌تر کند. همين امر نيز باعث ايجاد چين و چروک در صورت مي‌شود.

زماني که مي‌خوابيد صورت خودتان را روي بالش قرار مي‌دهيد

خوابيدن روي شکم يا با صورت مي‌تواند باعث ايجاد چين و چروک در صورت شود و فرآيند پيري را تسريع کند. بافت‌هاي اتصالي و کلاژن موجود در صورت در اين حالت ضعيف‌تر مي‌شود. زماني که روي صورت خود مي‌خوابيد، پوست شما نمي‌تواند راحت باشد و به حالت اوليه خود برگردد. همين امر نيز باعث ايجاد چين و چروک در صورت مي‌شود. بهتر است به پشت بخوابيد تا پوست نرم و صافي داشته باشيد.

هواي منزلتان را بيش از حد گرم نگه مي‌داريد

زماني که هواي بيرون از منزل سرد است، بايد هواي منزل گرم باشد اما اين بدين معني نيست که هواي آن را بيش از حد گرم نگه داريد. گرم شدن بيش از حد هواي منزل باعث از دست رفتن رطوبت آن مي‌شود. همين امر نيز موجب خشک شدن و التهاب پوست شده و به مرور زمان باعث پيري صورت شما مي‌شود. شما مي‌توانيد از يک مرطوب کننده هوا استفاده کنيد. همچنين مي‌توانيد يک حوله مرطوب را روي رادياتور قرار دهيد يا يک کاسه از آب سرد را در يکي از اتاق‌ها قرار دهيد تا رطوبت مورد نياز آن تامين شود.

نوشيدني‌هاي خود را با ني مي‌نوشيد

مصرف نوشيدني‌هاي طبيعي و با رنگ تيره با ني مي‌تواند از ايجاد لکه روي دندان جلوگيري کند اما مکيدن نوشيدني با ني مي‌تواند به تدريج باعث ايجاد چين و چروک در اطراف چشم و لب شما شود. اين موضوع همچنين با کشيدن سيگار نيز رخ مي‌دهد. براي جلوگيري از اين امر بهتر است نوشيدني‌هاي خود را با ليوان بنوشيد.

تمامي چربي‌هاي مورد نياز را از رژيم غذايي خود حذف مي‌کنيد

برخي از چربي‌ها براي نگهداري از جواني و ظاهر زيباي شما ضروري هستند. اسيدهاي چرب امگا 3 که براي قلب نيز بسيار مفيدند در روغن ماهي (مانند سالمون) و برخي از آجيل‌ها (همچون گردو و تخم کتان) يافت مي‌شود. اين اسيد چرب مي‌تواند پوست شما را شاداب نگه دارد و از ايجاد چين و چروک نيز جلوگيري کند. همچنين براي سلامت قلب و مغز نيز مفيد است. متخصصان توصيه مي‌کنند حداقل هفته‌اي دو بار ماهي در رژيم غذايي خود داشته باشيد.

هنگام کار خم مي‌شويد

زماني که با رايانه خود و کيبورد کار مي‌کنيد، حتما خم مي‌شويد. همين امر باعث تغيير شکل ستون فقرات شما مي‌شود و به مرور زمان يک موقعيت آسيب‌رسان براي بدن شما خواهد بود. همان طور که مي‌دانيد ستون فقرات شما به صورت منحني S شکل متعادلي است که مي‌تواند شما را پايدار و ثابت نگه دارد. ژست ضعيف و نشستن نادرست مي‌تواند ستون فقرات را از حالت طبيعي منحرف کند و در نتيجه عضلات، ديسک‌ها و استخوان‌ها حالت غير عادي و غير طبيعي به خود مي‌گيرند. در نهايت درد کمر آغاز مي‌شود و ممکن است باعث ايجاد بدشکلي دائمي شود. سعي کنيد به هنگام نشستن مراقب اين موضوع باشيد تا تناسب اندام شما حفظ شود.


منبع : مجله سلامت



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد