آخرین اخبار

لوازم آرايشي فاسد را با اين نکته ها تشخيص دهيد تناسب و زيبايي

لوازم آرايشي فاسد را با اين نکته ها تشخيص دهيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - نشانه هاي فاسد شدن لوازم آرايش

لازم است هرچند ماه يک بار سراغ لوازم آرايشي‌تان هم برويد و کهنه‌ها را دور بيندازيد؛ يادتان باشد زيبايي تاريخ ندارد ولي محصولاتي که به سلامت و زيبايي شما کمک مي‌کنند تاريخ مصرف دارند.

تاريخ مصرف لوازم آرايش را فراموش نکنيد

لوازم آرايشي ،عطرها و کرم هاي پوستي که تاريخ مصرف‌شان سپري شده باشد و همچنان استفاده شوند،احتمال بروز التهاب و عفونت را در شما افزايش مي‌دهند. محققان علت بروز اين مشکل را وجود هوا و باکتري در اين محصولات مي‌دانند. لوازم آرايشي که استفاده چند منظوره دارند مثل فرچه‌هايي که رژلب يا سايه را روي پوست پخش مي‌کنند، مي‌توانند اثرات اين پديده را تشديد کنند چون ميکروب‌ها را بين پوست لب و چشم‌ها منتقل و ايجاد آلرژي و حساسيت را تشديد مي‌کنند. جالب است بدانيد 60 درصد بانواني که دچار آلرژي و حساسيت شده بودند لوازم آرايشي خود را به دوستان‌شان قرض داده بودند.

کرم‌پودر تاريخ گذشته ، عامل جوش و آکنه

اگر در کرم‌ پودرتان را هنوز باز نکرده‌ايد،مي‌توانيد تا 2 سال آن را نگه داريد اما بعد از باز کردن، بايد نهايتا بين 6 تا 12 ماه از آن استفاده کنيد، چرا که بعد از اين تاريخ ديگر قابل استفاده نخواهد بود. همچنين يادتان باشد کرم‌ پودرهاي خود را دور از فضاهاي مرطوب ( مثل حمام )، گرم و پر نور نگهداري کنيد چون اين محيط‌ها رشد باکتري‌‌ها را بيشتر مي‌کنند و باعث مي‌شوند کرم‌پودر و به طور کلي تمام لوازم آرايشي شما سريع‌تر فاسد شوند.
از نشانه‌هاي انقضا تغيير بو يا رنگ کرم‌پودر است، در اين حالت ممکن است مصرف کرم‌پودر باعث ايجاد حساسيت و آکنه و جوش شود. يادتان نرود وقتي رنگ کرم شما کمي تغيير کند نشان مي‌دهد که فاسد شده‌ و ديگر قابل استفاده نيست.

فاسد شدن سايه چشم

اگر چشماني حساس داريد يا به سلامت چشم‌هاي‌تان اهميت فراواني مي‌دهيد و نمي‌خواهيد قرمز شوند يا به خارش بيفتند هر 3 ماه يکبار سايه چشم‌تان را عوض کنيد هرچند سايه‌ها تقريبا فرمولي شبيه باقي پودر‌ها مثل پنکيک و رژگونه دارند ولي از آنجا که با حساس‌ترين قسمت بدن سروکار دارند بنابراين انتقال باکتري‌ها به آنها و بعد سرايت‌شان به چشم مي‌تواند بسيار خطرناک باشد.
در مورد سايه‌هاي چشم‌ غير پودري و کرمي بايد دقت بيشتري داشته باشيد چون باکتري‌ها بسيار سريع‌تر در آنها رشد مي‌کنند، اگر با انگشت سايه مي‌زنيد قبلش کاملا دست‌هاي‌تان را بشوييد. علاوه بر اين هر تغيير رنگ يا بو مي‌تواند نشانه خراب‌شدن سايه باشد.

خطرناک‌تر از همه؛ ريمل

ريمل خطرناک‌ترين لوازم آرايشي است که بايد زود به زود دور انداخته شود. اين لوازم آرايشي محل اسکان انواع باکتري است که در محيط گرم و تاريک درون آن، جا خوش کرده‌اند و با هر بار استفاده مي‌توانند به چشم‌ها انتقال يابند. از عوارض آن، عفونت‌هاي چشمي و در موارد شديدتر، نابينايي است.
ريمل بايد هر چند ماه يکبار ( در حالت ايده‌آل 2 تا 3 ماه و نهايتا 6 ماه ) عوض شود،با باز شدن درريمل اکسيژن روي مواد تشکيل‌دهنده ريمل تاثير گذاشته و کاري مي‌کند که باکتري‌ها درون آن جمع شوند. وقتي باکتري‌ها درون ريمل تجمع کنند، مي‌توانند باعث قرمزي، خارش يا حتي گاهي ورم ملتهبه و گل‌مژه در ناحيه چشم‌ها شود.
از طرف ديگر هر بار که برس ريمل را بيرون مي‌آوريد، از آن استفاده مي‌کنيد و دوباره آن را سر جايش برمي‌گردانيد، در اين مسير برس تعدادي باکتري جذب مي‌کند و آن را درون ريمل مي‌برد.
وقتي ريمل شما خراب مي‌شود بويي نزديک به بوي گازوئيل از آن به مشام مي‌رسد. هر گاه در چشم‌هاي‌تان احساس ناراحتي کرديد و نشانه‌هايي از بعضي بيماري‌ها در آنها ديديد، بايد اولين کاري که مي‌کنيد دور انداختن تمام لوازم آرايشي‌هاي مربوط به چشم‌تان باشد چون ممکن است بيماري به آنها سرايت کرده باشد. اگر بعد از يک يا 2 روز همچنان در چشم‌هاي‌تان احساس التهاب و ناراحتي کرديد حتما به يک متخصص چشم مراجعه کنيد.

پنکيک آلوده و فاسد

هر پنکيک يا پودري را حداقل مي‌توان 2 تا 3 سال استفاده کرد به شرط آنکه در محيطي خشک و خنک نگهداري شوند اما پنکيک‌هايي که منشا گياهي دارند چون مقدار بسيار کمي آب در آنها وجود دارد درنتيجه رشد باکتري‌ها در آنها محتمل است. بنابراين اول از همه به برچسب پنکيک‌تان نگاه کنيد اگر روي آن عبارت گياهي << botanical>> وجود داشت يا نوشته بود که داراي موادي چون بابونه، آلوورا، بامبو، چاي سبز يا.... است، بايد در نگهداري آن دقت بيشتري کنيد چون در آنها مقداري آب وجود دارد. پودرهاي فشرده تا 2 سال و پودرهاي نرم را تا 3 سال مي‌توانيد استفاده کنيد.
پنکيک تاريخ گذشته چندان قابل تشخيص نيست اما شايد بتوان تا حدي حدس‌هايي درباره فساد آن زد مثلا اگر ديديد در يک دوره زماني دچار تغيير رنگ شد احتمالا تاريخ مصرف آن به انتها رسيده و قابل استفاده نيست يا اگر متوجه شديد بافت آن تغيير کرده‌ يا مواردي از اين قبيل، تاريخ مصرف آن گذشته است.

رژگونه را هر سال عوض کنيد

دقيقا همان قانوني که درباره پنکيک‌ها وجود داشت در مورد رژگونه‌هاي پودري هم صدق مي‌کند يعني اگر در مواد تشکيل‌دهنده آن آب وجود نداشته‌ باشد، مي‌توانيد تا مدت‌ها يعني 2 تا 3 سال از آن استفاده کنيد البته اگر رژگونه کرمي باشد، بايد هرسال آن را عوض کنيد. اگر مي‌خواهيد عمر رژگونه را زياد کنيد به طور مرتب برس آن را بشوييد و رژگونه را در محيطي تاريک و خشک نگهداري کنيد. اگر رژگونه‌تان مرطوب يا نم‌دار شود احتمال رشد باکتري‌ها در آن تسريع مي‌شود.
وقتي شما رژگونه خود را روي کرم صورت يا کرم‌پودر مي‌ماليد، چربي‌ها لابه‌لاي موهاي برس گير مي‌کنند و به رژگونه انتقال مي‌يابند. اين حالت باعث مي‌شود يک لايه کمرنگ سفيد خاکستري روي رژگونه‌ پودري يا لايه‌اي گچي روي کرم‌ها به وجود بيايد. براي اينکه از به وجود آمدن اين حالت جلوگيري کنيد بعد از استفاده از مرطوب‌کننده يا کرم‌پودر چند دقيقه صبر کنيد و بعد رژگونه بزنيد.همچنين مي‌توانيد قبل از استفاده از رژگونه چربي‌هاي صورت را پاک کنيد و بعد از استفاده نيز برس رژگونه را با يک حوله خشک تميز کنيد.در مورد کرم‌ها و پودرها ترکيب ظاهري آنها نيز مي‌تواند بسيار کمک‌کننده باشد. اگر ترکيب رژگونه‌تان بسيار سفت و سخت شده ‌بود و به راحتي از هم جدا نمي‌شد و تکان نمي‌خورد، بايد يک رژگونه نو بخريد.

آلودگي خط چشم

خط‌ چشم مايع يا مداد بايد هر 3 ماه يکبار عوض شوند. اگر از مداد استفاده مي‌کنيد توصيه مي‌کنيم هر بار قبل از استفاده آن را بتراشيد تا اگر آلودگي روي آن وجود داشت از بين برود. آلودگي خط چشم معمولا هيچ نشانه آشکاري ندارد. اگر خط چشم‌تان آلوده باشد احتمال قرمزي،خارش و در موارد بد، التهاب به وجود مي‌آ‌يد، البته گاهي مي‌توان قبل از التهاب تشخيص‌هايي داد مثلا اگر به طور واضح ديديد که ماده آرايشي شما لايه‌لايه شده است فورا از شر آن خلاص شويد. ناگفته نماند که از مداد چشم مي‌توان زمان بيشتري استفاده کرد.
از آنجايي که رژلب‌ها مدام با لب‌ها در تماس هستند، بهتر است هر سال عوض شوند البته در رژلب‌ها آبي وجود ندارد بنابراين احتمال فاسد شدن آنها بسيار کمتر است، البته اگر اخيرا بيمار بوده‌ايد بهتر است رژ خود را دور بيندازيد.هيچ‌گاه رژلب خود را به کسي قرض ندهيد يا از رژ کسي استفاده نکنيد چون احتمال سرايت بيماري از اين راه بسيار است.
رژلب‌ها داراي مواد روغني شکل هستند بنابراين در طول زمان بوي روغن مانده مي‌گيرند. بايد بدانيد که ظاهر اين محصول مي‌تواند فاسد شدنش را نشان دهد. هرگاه احساس کرديد در بافت و ترکيب رژتان تغييري ايجاد شده، آن را دور بيندازيد، يکي ديگر از نشانه‌هاي فاسد شدن ، سفت شدن رژ است به طوري که رنگدانه‌هاي آن به راحتي روي لب نمي‌نشينند و اگر شما از آن استفاده کنيد ناصافي‌اش را احساس مي‌کنيد.


منبع : jamejamonline.ir
لو



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد