آخرین اخبار

قصدم قصاص بود اما امام رضا (ع) بذر گذشت را در قلبم کاشت اجتماعي

قصدم قصاص بود اما امام رضا (ع) بذر گذشت را در قلبم کاشت

  بزرگنمايي:

چه خبر - بخشيدن ضارب پسري جوان و بي گناه

تالار گلايول کرمانشاه امروز ميزبان آئيني معنوي براي پاسداشت اقدامي بزرگ و خيرخواهانه بود که با حضور امير حيدري فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران و جمعي از مسئولان کشوري و لشکري و همچنين خانواده بزرگ منش آقاي يارمحمدي برگزار شد.
به گفته سخنرانان اين آئين مرحوم `شهاب يارمحمدي` جوان 25 ساله ساکن روستاي سرآبله کرمانشاه در تاريخ 25 مرداد سال 92 با شنيدن صداي تيراندازي در روستا براي اطلاع از موضوع به طرف پادگان مي رود و در حين بحث و گفتگو با نگهبان اين پادگان در ارتباط با چرايي تيراندازي، چند تير به صورت غيرعمد از طرف نگهبان شليک و به اين جوان اصابت مي کند و متاسفانه جان خود را از دست مي دهد.
فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران که خود اهل کرمانشاه است در سخناني در اين آئين با قدرداني از منش و بزرگي خانواده يارمحمدي گفت: اين سومين ديدار با اين خانواده براي گرفتن رضايت از آنها است که در آن شرکت مي کنم و خوشحالم که اين خانواده با توسل به خداوند بزرگ، قرآن کريم و ائمه اطهار(ع) لذت بخشيدن و گذشت را براي خود کسب کردند.
امير کيومرث حيدري با استناد به آيات قرآن و احاديث و بيانات ائمه اطهار (ع) افزود: دين مبين اسلام بر گذشت و بخشش تاکيد فراواني دارد اگرچه راه را براي انتقام و گرفتن حق از کسي که بر او ظلم شده است را نيز باز گذاشته است.
وي اظهار کرد: خانواده يارمحمدي چون در مکتب اسلام و قرآن رشد و پرورش يافته اند و اعتقاد به روز قيامت دارند با بزرگ منشي از خون پسر جوان خود گذشتند و ضارب پسرشان را بخشيدند که خداوند اين اقدام پسنديده آنها را بي جواب نخواهد گذاشت.
فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در ادامه سخنان خود بشر امروز را نيازمند و محتاج عدالت دانست و گفت: امروز به خود مي باليم که اين عدالت در همه بخش ها در نظام جمهوري اسلامي وجود دارد به طوريکه دستگاه قضايي اين کشور با وجود همه تلاش هايي ما براي بخشيدن ضارب مرحوم يارمحمدي نتيجه نداد و دستگاه قضايي حق را به حق دار داد و نگهبان ارتش محکوم شد و اين عين عدالت است.
امير حيدري يادآور شد که ما اين عدالت و سبک زندگي اسلامي را مرهون بصيرت و روشنگري هاي امام خميني (ره) مي دانيم که ما را با دنياي نوراني اسلام آشنا کرد و امروز مي بينيم در سايه نور ايمان اين دين الهي مردم ما درس بخشش و گذشت را به جامعه مي دهند.
وي گفت: خانواده يارمحمدي با گذشت از قصاص ضارب فرزندشان بهترين هديه را به روح جوان بي گناه خود هديه کردند و لذت اين بخشش را که در راه خداوند بزرگ بوده خواهند برد.
حجت الاسلام مهري رئيس دفتر شوراي نهگبان در استان کرمانشاه نيز در اين آئين با قدرداني از اقدام خداپسندانه خانواده يارمحمدي گفت: خداوند به کساني که عفو و بخشش در راه او مي کنند وعده حيات طيبه داده که بالاترين درجه در نزد پروردگار است.
وي افزود: هيچ صحنه اي در اين دنيا از رصد پروردگار بزرگ دور نمي ماند و اقدامات خيرخواهانه و خداپسندانه اي مانند گذشت و عفو نزد خداوند پاداش زيادي دارد.
پدر مرحوم شهاب يارمحمدي نيز در اين آئين با بيان اينکه قصد گذشت از خون فرزندم را نداشتم گفت: اين موضوع براي ما خيلي سنگين بود و تنها به قصاص ضارب پسرم فکر مي کردم.
وي اظهار کرد افراد بسياري از جمله روحانيون منطقه و بزرگان و مسئولان به ما مراجعه کردند و درخواست گذشت و بخشش ضارب پسرم را داشتند اما نمي توانستم از خون پسرم که بي گناه کشته شده بود، بگذرم.
وي گفت: براي رهايي از اين وضعيت سه شبانه روز به بارگاه امام رضا (ع) پناه بردم و از امام هشتم خواستم راه حلي پيش پايم قرار دهد که بعد از اين تشرف، موضوع گذشت و بخشش در ذهن و قلبم رخنه کرد و با رضايت مادر آن مرحوم تصميم به گذشت از قصاص ضارب پسرم گرفتم.
يارمحمدي در ادامه سخنان خود يکي ديگر از دلايل خود براي بخشش را رعايت عدالت در حق خانواده او در راستاي پايمال نشدن خون فرزندش دانست و گفت: دستگاه قضايي واقعا به درستي بين ما و ارتش قضاوت کرد و حق را به حق دار داد و پسرم را بي گناه شناخت که اين موضوع تسکيني بر زخم ما بود.
وي همچنين افزود: ما همه مرهون رشادت ها و فداکاري هاي رزمندگان اسلام هستيم و ديگر دليلم براي بخشيدن ضارب پسرم اين است که از خانواده ارتش و جزو رزمندگان اسلام هستند.
در اين آئين با اهداي لوح تقديري به پدر و مادر مرحوم شهاب يارمحمدي اين اقدام آنان مورد تقدير و قدرداني قرار گرفت.


منبع: ايرنا



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد