بزرگنمايي:
چه خبر - رشد غيرقابل باور هوش مصنوعي
کارشناسان آموزشي دانشگاه باکينگهام بر اين باورند که تا 10 سال آينده با تحول در هوش مصنوعي و يادگيري عميق ماشيني شغل معلمان اهميت خود را از دست خواهد داد و رباتها چه به صورت فيزيکي و يا به صورت اپليکيشن مسائل آموزشي را به صورت اختصاصي به دانشآموزان ارائه خواهند کرد.
پروفسور آنتوني سلدان، معاون رئيس دانشگاه باکينگهام گفت: با پيشرفت هوش مصنوعي تا 10 سال آينده ديگر نيازي به روشهاي آموزشي رايج يعني آموزش يکسان براي همه دانشآموزان نيست، چرا که مطالعات ما نشان ميدهد که هر دانشآموز نيازمند يک روش آموزشي مشخص و مبتني بر علايق و انگيزههاي شخصي است.
پيشرفت فناوري هوش مصنوعي تا 10 سال آينده به مرحلهاي از نبوغ خواهد رسيد که انگيزه و تمايل دانشآموزان به مسائل درسي به کمک سيستم تشخيص حرکات چهره و دنبال کردن مسير چشمان مشخص خواهد شد.
محققان اميدوارند با روي کار آمدن فناوري آموزش به کمک رباتهاي هوشمند ديگر نيازي به ارائه مواد درسي به صورت اجباري و بدون توجه به سلايق دانشآموزان نباشد و از همه مهمتر ديگر نيازي نباشد که دانشآموزان جهت انجام امور کلاسي در تلاش براي رسيدن به سرعت کلاس باشند، چرا که آنها بايد تکاليف درسي را با سرعت خود انجام دهند.
کارشناسان آموزشي دانشگاه باکينگهام معتقدند که امروزه قدرت سلطه فناوري بر هيچکس پوشيده نيست و بالاخره هوش مصنوعي با پيشرفتهاي چشمگيري که در طول چند سال اخير داشته وارد حوزه آموزشي خواهد شد.
سرعت و دقت هوش مصنوعي در کنار مصونيت از برخي از ويژگيهاي منفي انسان مثل خستگي و عصبانيت از تکرار موضوع، عامل اصلي افزايش بازده آموزشي است و زمان حضور فيزيکي دانشآموزان در کلاس تا 70 درصد کاهش مييابد.
پروفسور آنتوني سلدان ورود فناوري هوش مصنوعي به حوزه آموزش و پروش را چهارمين انقلاب در تمدن انسان ميداند.
وي معتقد است که اولين انقلاب در تمدن انسان يادگيري مهارتهايي همچون اصول بقاء - تغذيه، شکار، کشاورزي و ساخت پناهگاه است. دومين انقلاب آغاز پديده انتقال دانش و سومين انقلاب اختراع صنعت چاپ است.
منبع: mehrnews.com