آخرین اخبار

حکم قاتل آتنا اصلاني در ديوان عالي کشور تاييد شد اجتماعي

حکم قاتل آتنا اصلاني در ديوان عالي کشور تاييد شد

  بزرگنمايي:

چه خبر - تاييد حکم قاتل آتنا اصلاني در ديوان عالي کشور

به گزارش روزنامه شهروند دکتر غلامرضا انصاري معاون نظارت و بازرسي ديوان عالي کشور از تاييد حکم قاتل آتنا اصلاني در ديوان عالي کشور خبر داد. وي افزود: اين پرونده به يکي از شعب ديوان عالي کشور ارجاع و به صورت فوق العاده و خارج از نوبت مورد رسيدگي قرار گرفت و راي صادره از سوي دادگاه کيفري يک استان اردبيل از سوي ديوان عالي تاييد شد. گفتني است متهم از بابت تجاوز به عنف محکوم به اعدام، از بابت يک فقره قتل عمد محکوم به قصاص نفس، از بابت سرقت محکوم به حبس و شلاق و رد مال شده بود. به گزارش خبرنگار گروه حقوقي و قضايي خبرگزاري ميزان، 29 خرداد ماه مصادف با بيست و چهارم ماه مبارک رمضان بعد از افطاري، خبري در تلگرام مبني بر گمشدن دختر بچه 7 ساله بنام آتنا اصلاني در شهرستان پارس آباد منتشر شد. پدر آتنا سال‌ها بود که در خيابان پزشکان پارس آباد دستفروشي مي‌کرد و پوشاک مي‌فروخت. در اين ميان دختربچه 7 ساله‌اش گاهي همراه پدر مي‌شد تا به او کمک کند. روز حادثه هم آتنا کنار بساط پدرش بود. آن روز وقتي پدر مشغول گفت‌وگو با مشتري مي‌شود آتنا آنجا را ترک کرد و ديگر هرگز بازنگشت.


تلاش‌ها براي يافتن او ادامه داشت تا اينکه حدود بيست روز پس از اين اتفاق يعني 19 تير ماه، پليس جسد او را در خانه مظنوني که بازداشت شده بود، پيدا کرد. متهم که از 5 روز بعد از دزديده شدن آتنا مورد بازجويي قرار داشت، جسد دختربچه را به طور ماهرانه‌اي در پارکينگ خانه خود جاسازي نموده بود.


دادستان اردبيل همان روز از اعتراف متهم به قتل خبر داد و بر رسيدگي فوق العاده به اين پرونده تاکيد کرد. پس از آن بود که پرونده با نظارت دادستان مرکز استان وارد روند تحقيقاتي شد.
با حضور سه پزشک متخصص در پزشکي قانوني، کالبدگشايي و نمونه برداري انجام و به گفته عتباتي عليرغم گذشت مدت طولاني از قتل، تيم پزشکي آثار آزار و اذيت جنسي را تاييد کرد.


حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي سخنگوي دستگاه قضا نيز در يکصدو چهاردهمين نشست خبري خود به پرونده قتل آتنا اصلاني اشاره کرد و جزئيات را اينگونه بيان داشت: در همان لحظه که اعلام شد اين دختربچه مفقود شده، همه مسئولان استاني با جديت تمام از جمله نيروي انتظامي، نيرو‌هاي امدادي و هلال احمر و ودادستاني و ساير دستگاه‌ها بلافاصله وارد کار مي‌شوند و همه بررسي‌ها و بازرسي‌هاي لازم را انجام مي‌دهند.


وي ادامه داد: در بررسي‌هاي اوليه نتيجه‌اي حاصل نمي‌شود؛ در نتيجه به افرادي مظنون مي‌شوند؛ از جمله به فردي که اکنون در بازداشت است و براساس قرائن و شواهدي اين فرد را تحت تعقيب قرار مي‌دهند. بر اساس گزارش دادستاني اين فرد در ابتداي بازداشت که هنوز به قتل اعتراف نکرده بود، به همسر خود پيغام مي‌دهد که مقداري مواد مخدر را در يک قسمت از محل مسکوني مخفي کرده‌ام که آن‌ها را جابجا کنيد.


حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي ادامه داد: همسر وي نسبت به اين موضوع نگران مي‌شود و موضوع را اطلاع مي‌دهد که بلافاصله پس از آنکه براي بررسي مي‌روند، به جنازه مي‌رسند و به اين ترتيب مسئله دنبال مي‌شود. دستگاه قضايي استان با تمام جديت از لحظه اول پيگير موضوع بوده و رياست محترم قوه قضائيه نيز تأکيد کردند که هرچه سريع‌تر به اين پرونده رسيدگي شود.


سخنگوي دستگاه قضا تصريح کرد: در اثناي رسيدگي به اين قتل فجيع و دلخراش، متهم به يک مورد ديگر اعتراف مي‌کند که من مدت‌ها قبل هم خانم ديگري را به قتل رسانده‌ام و مثلاً در فلان قسمت در چاهي جنازه وي را ر‌ها کرده‌ام که با همه تحقيقاتي که انجام شده، هنوز آثاري از آن جسد (تا زماني‌که حداقل اين گزارش را دادستان به من داده) کشف نشده است. البته، چون اين مسئله هم مهم است و هم حق‌الله و هم حق‌الناس محسوب مي‌شود، موضوع در حال پيگيري است؛ اما به غير از اعتراف خود اين فرد هنوز اسناد و مدارک و آثاري از آن جسد در آن محوطه‌اي که وي گفته، پيدا نشده است؛ که اگر چنانچه تکليف اين موضوع روشن شود هرچه سريع‌تر به اين پرونده نيز رسيدگي مي‌شود.


تحقيقات ادامه داشت تا اينکه هفتم مرداد و درست 19 روز پس از پيدا شدن جسد اين دختر بچه معصوم رئيس کل دادگستري اردبيل در گفت‌وگو با خبرگزاري ميزان از صدور کيفرخواست عامل اين جنايت و ارجاع پرونده به دادگاه کيفري يک مرکز استان اردبيل خبر داد. در همين زمينه: کيفرخواست قاتل آتنا اصلاني صادر شد ناصر عتباتي دادستان اردبيل هم فرداي آن روز (8 مرداد) از انتقال متهم از پارس آباد به زندان مرکز استان خبر داد و تصريح کرد که متهم تحت مراقب ويژه است و دادگاه کيفري يک استان اردبيل اتهامات را در سريع‌ترين زمان و با دقت کامل رسيدگي و حکم را صادر خواهد کرد.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد