بزرگنمايي:
چه خبر - نگاهي به فيلم پريناز
خلق کابوسي تلخ از زندگي، درامي است در فيلم زيباي «پريناز» که براستي شگفت زدهات ميکند. فيلم آغازي کوبنده دارد و سکانس خودکشي در اين فيلم با بازي خوب شبنم قلي خاني در سينماي ايران ماندگار خو اهد ماند. در سرتاسر فيلم بغض آنچنان گريبانت را ميگيرد که نميتواني اشکهايت را پنهان کني.
گريم درخشان استاد اسکندري بازي سيمين معتمد آريا را دو چندان قوي کرده و شخصيتي را خلق کرده که هرگز در فيلم ديگري نديدهاي. بابک کايدان نويسنده فيلمنامه قدم به حريمي گذاشته که کمتر کسي جسارت اين کار را دارد. کايدان بدنبال ريشه يابي باورهاي مذهبي است و در اين کار موفق است. بازي مژگان بيات در نقش زني خياباني سکانسي پر تنش و درخشاني را با معتمد آريا به اجرا ميگذارند که تاثيري خوبي در کل فيلم ميگذارند و جز سکانسهاي به ياد ماندني است.
صدا برداري و صدا گذاري در اين فيلم در فضاسازي داستان نقطه عطفي است که کمتر در فيلمي ديده شده است. صداي محيط تماشاگر را در قلب جغرافياي فيلم قرار ميدهد و هرگز صداي پرندهها و مرغان عشق را فراموش نميکني و در آخر کارگرداني هوشمند بهرام بهراميان نشان ميدهد که حرف براي گفتن دارد و دغدغهاش فقط فيلم ساختن نيست بلکه انديشمندي پشت ماجرا او را به شوق مي آورد و اما براستي چه کسي بالهاي «پريناز» را شکست؟
منبع: cinemacinema.ir