آخرین اخبار

ورود بانوان ايراني به ورزشگاه آزاد مي شود؟ حاشيه هاي ورزشي

ورود بانوان ايراني به ورزشگاه آزاد مي شود؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - ميراث زنان سوري!

موضوع حضور زنان در ورزشگاه به يک پرونده اجتماعي بسيار مهم تبديل شد که حرف‌زدن درباره آن از توييت و پست‌هاي اينستاگرامي فاصله گرفت! بحرا‌ن‌هاي به وجود آمده به خاطر اين تبعيض به قدري جدي شد که حالا چهره‌هاي سرشناس درهمه حوزه درباره موضوع آزادي حضور زنان در ورزشگاه حرف مي‌زنند که در اين گزارش به آن اشاره شده است.

پيشنهاد عجيب

ماجراي ورزشگاه آزادي براي بانوان ايراني در روز بازي ايران و سوريه،‌ يک نقطه اوج بسيار مهم ديگر هم داشت. برخي خانم‌هاي ايراني که دوست داشتند در ورزشگاه باشند تا تيم‌ملي کشور خودشان ايران را تشويق کنند،‌ ادعا کرده‌اند؛ از سوي ماموران مقابل درهاي ورودي به آنها گفته شده فقط با پرچم تيم‌ملي سوريه و حضور در جايگاه آنها اجازه حضور در استاديوم را دارند.

سوال نماينده زن مجلس از وزير

با اتفاقاتي که روز سه‌شنبه در ورزشگاه آزادي رخ داد، حالا تلاش‌ها براي گرفتن مجوز حضور بانوان ايراني در ورزشگاه شکلي جدي‌تر به خود گرفته است. بعد از اظهارات پيمان يوسفي روي آنتن زنده تلويزيون در اين خصوص، نکته قابل توجهي که بايد روي آن توجه داشت، اين است که در شرايط کنوني موضوع حضور بانوان به ورزشگاه توسط مسئولان رده ‌بالا و نمايندگان مجلس درحال پيگيري است، اميد بسيار زيادي وجود دارد که تا پايان ‌سال اين موضوع براي هميشه حل و مجوز حضور خانواده‌ها در ورزشگاه صادر شود. روز گذشته سيده فاطمه حسيني نماينده مردم تهران در مجلس از طرح سوال از وزير ورزش و جوانان درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها خبر داده و گفته است: «متاسفانه شاهد آن هستيم که شرط حضور زنان در ورزشگاه‌ها جهت تماشاي مسابقات ورزشي داشتن تابعيت کشور تيم رقيب ايراني است و با توجه به اين‌که ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه‌ها در دوران تصدي وزارت جنابعالي استمرار يافته و اين اقدام با اصول سوم، نهم و بيستم قانون اساسي مغايرت دارد، تاکنون جهت فراهم‌کردن شرايط مطابق با موازين اسلامي و در شأن زنان کشورمان جهت حضور در ورزشگاه‌ها براي تماشاي رقابت‌هاي ورزشي چه برنامه‌ريزي و اقدامي صورت گرفته است؟» گفتني است؛ طيبه سياوشي ديگر نماينده زن مجلس شوراي اسلامي هم که بازي ايران و سوريه را از نزديک تماشا کرده، با انتقاد از عدم حضور بانوان ايراني در ورزشگاه‌ها خبر از پيگيري اين موضوع در مجلس داده است.

صحبت‌هاي اميدوار‌کننده وزير ورزش

مطالبه عمومي حضور خانواده‌ها در ورزشگاه موضوعي است که مسعود سلطاني‌فر از زماني که تصدي وزارت ورزش و جوانان را برعهده گرفت، به شکلي جدي با کمک ساير مسئولان دولتي به‌ويژه معاونت رئيس‌جمهوري در امور زنان دنبال شده است. سلطاني‌فر که خودش شاهد اتفاقات رخ‌داده در ورزشگاه آزادي بود و گزارشي جامع پيرامون اين مسائل به او داده شده است، روز گذشته دوباره درباره موضوع حضور خانواده‌ها در ورزشگاه اظهارنظر کرد و گفت: «تلاش مي‌کنيم همفکري و هماهنگي ايجاد شود و زمينه‌هاي حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها فراهم شود. مطمئنم که مردم ما و هواداران‌مان به لحاظ فرهنگي در درجه‌اي از فهم و شعور و آگاهي هستند که ملاحظات فرهنگي را رعايت کنند، چون در گذشته هم که خانواده‌ها به استاديوم مي‌رفتند، ما هرگز مشکلاتي را دراين‌باره نداشتيم. اطمينان دارم هواداران حتما حريم‌هايي را که بايد رعايت شود، درنظر مي‌گيرند. ان‌شاءالله به مرور تلاش مي‌کنيم با زمينه‌سازي، توجيه‌کردن و هماهنگي بين همه عناصر دست‌اندرکار بتوانيم شاهد حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها باشيم».

تاج: شرايط براي حضور بانوان فراهم نيست

با وجود تأکيد وزارت ورزش و جوانان در هفته‌ها و ماه‌هاي اخير، مديران فدراسيون فوتبال بارها و بارها اعلام کرده‌اند که شرايط براي حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فراهم نيست! اين صحبت‌ها به خوبي نشان مي‌دهد که مديران فدراسيون فوتبال با برنامه‌اي که وزارت ورزش و جوانان و دولت آن را در دستور کار خود قرار داده‌‌اند،‌ هماهنگي لازم را ندارند. به‌طور مثال، مهدي تاج رئيس فدراسيون فوتبال روز گذشته پيرامون اين مطالبه عمومي گفت: «بانوان ايراني هم در ورزشگاه حضور داشتند. دو سه بانوي ايراني در VIP حضور داشتند که يکي از آنها نايب‌رئيس خودم بود. زماني که سوري‌ها به ورزشگاه آمدند، ما آنها را طبق قوانين بين‌المللي به ورزشگاه راه داديم و مشکلي هم پيش نيامد.» تاج در پاسخ به اين سوال که چرا وقتي حضور بانوان سوري باعث ايجاد مشکل نشد، به بانوان ايراني هم اجازه حضور در ورزشگاه نداديد، گفت: «اين مسأله‌اي است که بايد بررسي شود. ما که در ورزشگاه حاضر مي‌شويم، در جريان واقعيت‌هاي موجود درون ورزشگاه هستيم. درحال حاضر از لحاظ ساختاري و فيزيکي آمادگي ورود بانوان را نداريم. بايد گيت‌هاي ورودي جداگانه داشته باشيم که اين اتفاق نيفتاده است. با آن اشتباهي هم که در سيستم بليت‌فروشي رخ داد، تنها 11نفر از بانوان بليت خريدند که با تذکر ما آن بليت‌ها ملغي شد».

واکنش چهره‌هاي مشهور

حقيقت امر اينجاست که اين ديوار بلندي که مقابل بانوان ايراني براي حضور در ورزشگاه‌ها وجود دارد، در آينده‌اي نه‌چندان دور فرو خواهد ريخت و بالاخره يک روز بخش عمده‌اي از سکوهاي ورزشگاه‌هاي فوتبال به بانوان اختصاص داده خواهد شد. حالا که پاي نمايندگان مجلس و دولت به اين پرونده باز شده، بايد منتظر قوانين مهمي باشيم که در مجلس براي حل اين مشکل تصويب خواهد شد. در چنين شرايطي بسياري از هنرمندان و ورزشکاران شاخص کشور هم به اتفاقات روز بازي با سوريه و راه‌ندادن بانوان ايراني به ورزشگاه واکنش نشان داده‌اند. از علي کريمي و مهرداد ميناوند گرفته تا محسن تنابنده، محراب قاسم‌خاني و بسياري ديگر از چهره‌هاي سرشناس ورزشي و فرهنگي و هنري از تبعيض به وجود آمده در حمايت از زنان ايراني انتقاد کردند و حالا همه منتظر تصميمي هستند که در آينده براي اين موضوع گرفته خواهد شد، حتي برخي چهره‌هاي سياسي مانند غرويان و محمد تقي رهبر نيز به اين مسأله واکنش نشان دادند.
منبع: شهروند



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محروميت داوري که به بازيکن پس گردني زد!

عصبانيت طرفداران منچستريونايتد: پوگبا را به رئال بفروشيد

عملکردن کريم بنزما به قولي که به دخترش داده بود

پرونده جنجالي همجنسگرايي در فوتبال ايران

محروميت اشکان دژاگه از بازي با پرسپوليس بخاطر کتک زدن تماشاگر؟!

واکنش همسر ايکاردي به عملکرد رونالدو در يوونتوس: کار خاصي نکرده!

سکوت محسن فروزان در اينستاگرامش شکست! عکس

اقدام غيرمنتظره مهاجم الاهلي عربستان قبل از بازي با پرسپوليس

چيزهايي که هواداران تراکتورسازي هنوز ياد نگرفته اند

ادعاي جنجالي دختر 18 ساله درباره فوتباليست سرشناس

منتظر نقل و انتقالات جنجالي باشيد؛ رحمتي در تراکتور, دژاگه در استقلال

رفتار زشت رونالدو با هم تيمي هايش بعداز حذف مقابل آژاکس

اين چند بازيکن خريد 400 ميليون رئال مادريد! عکس

واکنش مهدي طارمي به کتک خوردن شجاعي در تبريز! عکس

واکنش احساسي فرهاد مجيدي به درگذشت هوادار جوان استقلال

سبک زندگي لاکچري الکساندر دل پيرو در آمريکا با خانه اي رويايي! عکس

اگر جاي عادل فردوسي پور بوديم کدام کار را انجام ميداديم؟

خواستگاري فوتباليست سرشناس از خانم دکتر دندانپزشک! عکس

ستاره سپاهان بازي با پرسپوليس را از دست داد

جزئيات باورنکردني از شرط بندي دروازه بان سرشناس!!

جنجال تماشاگران تراکتورسازي؛ کتک خوردن مسعود شجاعي از تماشاگر!

عصبانيت علي دايي؛ وقتي جيک بازيکنان سايپا در نمي آمد!

جدايي راحت و بي دردسر رشيد مظاهري از ذوب آهن!

سکوت محسن فروزان شکست!

استقبال شديد مردم از جشن امضاي کتاب عادل فردوسي پور! عکس

توفان جديد در فوتبال ايران با افشاگري علي دايي!

رونالدو در فکر ترک يوونتوس؛ مشکل کريس با چه کسي است؟

گزارشگر جديد به جاي عادل فردوسي پور در شبکه 3 مشخص شد

شوخي ديويد بکام با همسرش ويکتوريا و انتشار عکس بدون آرايش وي! عکس

عادل فردوسي پور سوار بر تراکتور در مناطق سيل زده! عکس

رئال مادريد امباپه را نمي خواهد!

رونالدو مانع تمديد قرارداد ستاره رئال مادريد؛ بيا يوونتوس!

جمع آوري کمک توسط امير قلعه نويي براي سيل زدگان! عکس

تيپ مسي و پسرانش در حال رفتن به عيد ديدني! عکس

پست تلخ علي کريمي براي سيل زدگان! عکس

پيام زيبا و جالب باشگاه آ اس رم بخاطر سيل در ايران! عکس

کنايه احمدرضا عابدزاده به مسئولين بخاطر سيل هاي پي در پي! عکس

گزارشگر دربي؛ منتظر فردوسي پور نباشيد

پست عاشقانه حسين ماهيني براي همسرش به مناسبت سالگرد ازدواج! عکس

روش عجيب فروش بليط دربي همراه با سوءاستفاده!!

ريختن آب جوش برروي کمک داور زن!! عکس

نقش مهم منصوريان و ذوب آهن در تعيين قهرمان ليگ برتر

سوژه شدن شباهت راموس به بازيگر کانادايي! عکس

3 ستاره اي که تابستان بارسلونا را ترک مي کنند

حقوق پل پوگبا در رئال مادريد چقدر است؟

کفش هاي ورزشي جديد مسي با طرح سريال بازي تاج و تخت! عکس

ترفند پاري سن ژرمن براي نگه داشتن نيمار و امباپه

عابدزاده از شرايط رستوران داري در شب عيد گفت

نام دروازه بان بايرن مونيخ برروي کره اسب رفيقش!

ماجراي متني که همسر وحيد طالب لو براي بهداد سليمي نوشت