آخرین اخبار

روحاني: سنگ اندازي به شيطان بايد جاودانه بماند سياسي

روحاني: سنگ اندازي به شيطان بايد جاودانه بماند

  بزرگنمايي:

چه خبر - حسن روحاني : از قدرت خود جز براي دفاع استفاده نمي‌کنيم

حجت الاسلام روحاني در جلسه هيات دولت با گراميداشت هشتم شهريورماه سالروز شهادت شهيدان گرانقدر رجايي و باهنر و با اشاره به زندگي سراسر پربار اين شهيدان اظهارداشت: شهيدان رجايي و باهنر مرداني بودند که راه ايثار و فداکاري را از ابتداي زندگي خود انتخاب کرده بودند و ان‌شاءالله ما هم بتوانيم راه آنها را ادامه دهيم.
روحاني افزود: اين روزها يادآور روزهاي بسيار پيچيده و سخت در پايان دهه 50 و اوايل دهه 60 در جمهوري اسلامي ايران است يعني در سال هايي که انقلاب و نظام اسلامي با توطئه هاي قدرتهاي بزرگ بويژه آمريکا تحت فشار شديد بود ، تحريمهاي جديد و کودتا را طراحي و جنگ را در سراسر مرزهاي غربي و جنوب غربي ما تحميل کرده بودند.
رييس جمهور افزود: در آن شرايط گروهک ها هم در داخل ايران از فرصت سوء استفاده کردند و در واقع مجري اوامر ابرقدرتها واربابانشان شدند و آنچه امروز در سراسر دنيا از مساله داعش وجنايات بسيار وحشيانه آنها گفته مي شود شبه آن را در سالهاي 59 تا 61 در ايران و در همين تهران شاهد بوديم يک نمونه اش در همين ساختمان نخست وزيري انجام گرفت.
روحاني با بيان اينکه در لحظه انفجار دفتر وزيري در مجلس شوراي اسلامي و در کميسيون دفاع مجلس مشغول فعاليت بود، افزود: مردم ما در شرايط بسيار سخت ، از انقلاب، نظام و کشورشان حفاظت و حراست کردند و خم به ابرو نياوردند و ضربه هاي بسيار سخت و سنگيني را تحمل کردند و اين ضربه ها و زخم هاي سنگين نتوانست زانوي مردم را در برابر ابر قدرتها خم کند .
رييس جمهور با اشاره به اينکه مردم رشادت و فداکاري کردند و هيچ جايي احساس خستگي نکردند، اظهارداشت: دشمنان هر کاري عليه ملت ما انجام دادند ملت ما با روح ايماني که امام بزرگوار با نفش گرمشان در ميان مردم دميده بودند ، مقاومتر ، رشيدتر و بااراده مستحکم تر راه خود را ادامه دادند.
رييس جمهور با اشاره به اينکه شهيدان رجايي و باهنر در همه مراحل زندگي و در مناصب متفاوتي که داشتند ، پيوسته همان تواضع و ساده زيستي و روحيه ايثار و فداکاري را حفظ کردند ، گفت: اين دو شهيد بزرگوار الگو و نمونه براي همه مسوولان و مردم هستند و بايد راه آنها را دنبال کنيم و ادامه دهيم . خاطرات فراواني از اين دو عزيزان دارم و جزو نمونه هاي کم نظير تاريخ انقلاب اسلامي هستند و بايد در برابر عظمت آنها سر فرود بياوريم .
روحاني با تاکيد بر اينکه "مردم از ما امروز ادامه راه شهيدان باهنر و رجايي و ديگر شهيدان و امام شهيدان را مي خواهند و اين بار مسووليت ما را سخت تر و سنگين تر مي کنند؟، گفت: از اين هفته بايد براي تبيين کارهايي که انجام داده ايم استفاده کنيم .مردم بايد از اقداماتي که انجام گرفته مطلع شوند ، دولت را نقد و راهنمايي و راه بهتر را به ما معرفي کننند. تکيه گاه ما بعد از خداوند مردم بزرگ ما هستند و ما نيازمند به حمايت و رهنمود مردم و رهنمود رهبري معظم انقلاب هستيم.
رييس جمهور در ادامه به عيد قربان اشاره شد و با بيان اينکه عيد قربان مي آموزد که سنگ اندازي به شيطان بايد جاودانه بماند، گفت: يک نمونه بالاتري از فداکاري هم داريم که مربوط به همين ايام است که به مناسبت عيد سعيد قربان و ايثار و فداکاري ابراهيم خليل است قرآن از او به عنوان بلاي مبين ياد مي کند . همه در زندگي آزمايش مي شوند و در پيشگاه خداوند امتحان پس مي دهند و اجر خداوند هم بر اساس همين آزمايش ها است . کوره آزمايش است که خلوصي را به خوبي نشان مي دهد.
روحاني افزود: اين آزمايش بزرگي براي حضرت ابراهيم و حضرت اسماعيل است ؛ پدري که خود را آماده مي کند عزيزترين و گرانبهاترين داشته خود را به قربانگاه ببرد و عجيب اينکه خداوند خواسته اين حادثه جاودانه بماند. يعني خداوند دستور داده هر سال مردم بروند و آن کار را تکرار کنند و اين کار عادي نيست بلکه کاري فوق العاده است.
رييس جمهور تاکيد کرد: خداوند خواسته است رمي جمرات ، قربانگاه و منا براي هميشه جاودانه بماند تا ما يک مثل اعلي براي فداکاري داشته باشيم و ما بايد در راه خدا و براي مردم و به نفع مردم ، اماده فداکردن عزيزترين هايمان باشيم.
روحاني با اشاره به اينکه "وقتي نيکوکار محسوب مي شويم که آنچه را که از عمق جان دوست داريم در راه خدا بدهيم"، گفت: اين مهم است که ادم آن چيزي را که باهمه وجود دوست دارد در راه خدا بدهد و البته مردم ايران و خانواده معظم شهدا ابراهيم وار زندگي کردند و فرزندانشان با افتخار در راه خدا به شهادت رسيدند و برخي از اين خانواده هاي گرانقدر نه يک فرزند که گاهي تا 4 فرزندشان نيز به شهادت رسيدند.
رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه نمونه اسماعيل را امروز در چهره شهيد حججي مي بينيم ، گفت: شما به چهره شهيد حججي عزيزي که او را يک آدم ستمگر و جلاد به قربانگاه مي برد، نگاه کنيد ، همه نگاهش آرامش است . آن نگاه شهيد حججي براي افتخار کشور ما کافي است و نشان مي دهد مردم و جوانان ايران اسلامي تا چه حد در راه اهداف بلندشان ، آماده ايثارند. اين يادگار ابراهيم خليل است که نمونه اعظم ان در کربلا انجام شد.
روحاني افزود: لذا روز عرفه که امروز در برخي کشورها است و در روايات ما آمده که نظر و لطف خداوند اول به زائران قبر امام حسين(ع) و بعد به زائران عرفه است. چون آنجا هم يادآور يک ذبح و ايثار از ابراهيم است و اينجا يادآور يک ايثار مهمتر است و اين حادثه به ما مي آموزد که ما بايد از اين روزهاي تاريخي و مهم استفاده کنيم.
رييس جمهور با بيان اينکه پيام عيد قربان، زدودن خونريزي ها از منطقه و ايجاد ثبات، رشد و محبت اسلامي است ، اظهارداشت: عيد قربان و فطر دو عيد بزرگ ديني و اسلامي ما است و همه مسلمانان به اين دو عيد بزرگ احترام مي گذارند و هر دو عيد بعد از يک عبادت بزرگ است. عبادتها و خلوص ها و پاکي ها است که زمينه را براي جشن و سرور آماده مي کند و اين دو عيد بزرگ براي ما مسلمانان بايد درس باشد و به خاطر عيد قربان و فطر و به خاطر اسلام و رحمت اسلام بايد جلوي خونريزي ها را در منطقه بگيريم چرا که تا چه زماني بايد مردم در سوريه ،عراق ، لبنان، يمن و فلسطين و جاهاي ديگر دنياي اسلام کشته شوند.
روحاني گفت: بايد دست به دست دهيم و جلوي کشتارها و خشونت ها را در منطقه بگيريم و منطقه را آرام کنيم . ايران به عنوان کشور بزرگ ، بسيار قدرتمند است اما همان قدر به خاطر تمدن بزرگ اين ملت ، ملت صبوري نيز مي باشد. ما خيلي اهرم ها داريم و مي توانيم استفاده کنيم هيچوقت از اين اهرمها در اين 40 سال عليه هيچ کس و همسايه اي استفاده نکرده ايم و هميشه در حد دفاع از خود از آنها اهرم ها استفاده کرده ايم.
رييس جمهور افزود: اميدواريم از اين روزها و اعياد، رهبران کشورهاي اسلامي درس لازم را بياموزند و در منطقه بزودي شاهد آرامش و ثبات در همه کشورها باشيم و خونريزي ها متوقف شود و منطقه ما سرزمين رشد و برادري و فرهنگ بزرگ رحمت اسلامي باشد.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد