آخرین اخبار

ژل لوبريکانت يا روان کننده و راهنماي مصرف آن سلامت خانواده

ژل لوبريکانت يا روان کننده و راهنماي مصرف آن

  بزرگنمايي:

چه خبر - لوبريکانت (Lubricant) چيست؟

استفاده از ژل هاي روان کننده يا لوبريکانت هاي مختلف يکي از راه هاي ساده براي افزايش لذت در روابط زناشويي است. همان طور که از اسم آنها پيداست، اين ژل ها رابطه زناشويي را روان تر و لغزنده تر مي کنند و بخاطر همين بسياري از زوج ها هميشه از ژل روان کننده به عنوان يکي از مهم ترين ابزار زندگي ياد مي کنند.

همه لوبريکانت ها مشابه هم نيستند. لوبريکانت ها دنيايي متنوع از عطرها و امکانات دارند. هرچه امکانات بيشتري داشته باشند، سوال هاي بيشتري براي ما پيش مي آيد. آيا اشکالي ندارد اين همه مواد مختلف که برايتان آشنا نيست را به واژن خود نزديک کنيد؟ چطور متوجه شويم احساس خوشايندي به ما خواهد داد يا نه؟ و مهم تر از همه آيا براي رابطه جنسي ايمن است؟. ما همه اين سوالات و ساير ابهاماتي که ممکن است برايتان بوجود آمده باشد را از متخصصين پرسيده ايم. در ادامه هر آنچه نياز است بدانيد را برايتان آماده کرده ايم:

دو نوع لوبريکانت وجود دارد

دو نوع لوبريکانت وجود دارددو نوع لوبريکانت وجود دارد

به گفته دکتر امير مرعشي متخصص زنان و زايمان، دو گروه کلي براي لوبريکانت ها وجود دارد، محلول در آب و محلول در روغن. ما علاقه اي به لوبريکانت هاي روغني نداريم، چون ما مي خواهيم در رابطه جنسي از کاندوم استفاده شود و لوبريکانت هاي روغني را نمي توان با کاندوم استفاده کرد. به خصوص که لوبريکانت هاي روغني باعث ايجاد ترک يا در نهايت پاره شدن کاندوم مي شود که منجر به ابتلاي شما به بيماري هاي مقاربتي يا بارداري ناخواسته خواهد شد.

يکي ديگر از دلايلي که مرعشي استفاده از لوبريکانت بر پايه آب را توصيه مي کند اين است که، لوبريکانت هاي برپايه روغن مانند روغن نارگيل، PH واژن را تغيير داده و شما را در معرض عفونت هايي نظير واژينوز باکتريال ( bacterial vaginosis) قرار مي دهند.

تميز کردن لوبريکانت بر پايه آب راحت است

تميز کردنش راحت استتميز کردنش راحت است

لوبريکانت هايي که بر پايه آب هستند به راحتي و سرعت از واژن خارج مي شوند. از سويي ديگر، لوبريکانت هاي روغني باعث احساس چرب بودن در اين ناحيه مي شوند و بسياري از زنان را مجبور به شستشوي اين ناحيه مي کند که کار اشتباهي است. استفاده از صابون براي واژن هر چقدر هم که ملايم باشد باعث تغيير PH آن مي شود.

بنابراين، اگر مي خواهيد بعد از رابطه جنسي احساس بهتر و تميز تري داشته باشيد از انواع مبتني بر آب آن استفاده کنيد. راه ديگري که مطمئن شويد همه چيز مرتب است، ادرار بعد از رابطه جنسي است. با اين کار باکتري هاي اين ناحيه را تميز کرده و خطر ابتلا به عفونت ادراري را از بين مي بريد.

هر چه مواد تشکيل دهنده لوبريکانت ها کمتر باشد، بهتر است

هر چه مواد تشکيل دهنده لوبريکانت ها کمتر باشد، بهتر استهر چه مواد تشکيل دهنده لوبريکانت ها کمتر باشد، بهتر است

بحث هاي زيادي درباره لوبريکانت هاي ارگانيک وجود دارد. لوبريکانت ها به عنوان مکمل طبقه بندي شده اند و زير نظر سازمان غذا و داروي آمريکا (FDA) نيستند، بنابراين هر کسي مي تواند يک سري مواد را در يک شيشه ريخته و اسم لوبريکانت رويش بگذارد. پس، خيلي مهم است که برچسب پشت آن را مطالعه کنيد و مطمئن شويد، مجاز است.

هرچه فهرست مواد تشکيل دهنده کمتر باشد، بهتر است. يک عنصر که واقعا بايد مراقب آن باشيد، الکل و هر چيزي بر پايه الکل است که معمولا به دو حرف OL ختم مي شود. شما نيازي به الکل که يک ضد عفوني کننده است در لوبريکانت نداريد، چون باکتري هاي طبيعي تان را مي کشد که منجر به ابتلا به عفونت مخمري يا تکثير بيش از حد باکتري ها مي شود. از اين منظر هم مي توانيد ببينيد، الکل پوست را خشک مي کند، بنابراين مطمئنا باعث خشکي واژن تان هم خواهد شد، که دقيقا خلاف آن چيزي است که مي خواهيد.

سرما را بر گرما در انتخاب لوبريکانت ترجيح دهيد

سرما را بر گرما در انتخاب لوبريکانت ترجيح دهيدسرما را بر گرما در انتخاب لوبريکانت ترجيح دهيد

دکتر مري جين مينکين (Mary Jane Minkin) متخصص زنان و زايمان و استاديار باليني دانشگاه ييل، مي گويد: من طرفدار چيزهايي که باعث ايجاد گرما در واژن مي شوند، نيستم. چون احساس گرما مي تواند خيلي به سرعت تبديل به احساس سوزش شود، به خصوص اگر پوست حساس يا آلرژي به مواد فعال داشته باشيد. به علاوه، اصطکاک رابطه جنسي مي تواند منجر به داغ تر شدن ( به معني واقعي کلمه ) واژن شود که براي برخي از افراد بيش از حد شديد است.

از سوي ديگر، هيچ مشکلي با وجود کمي مواد خنک کننده وجود ندارد. بسياري از زنان از آن ها خوششان مي آيد، اگر پايه آن مواد طبيعي مانند نعنا باشد که بسيار خوب است.

لوبريکانت را فله اي نخريد

لوبريکانت را فله اي نخريدلوبريکانت را فله اي نخريد

اگر به يک موقعيت خريد عمده براي لوبريکانت برخورديد، هرگز خريد نکنيد. براي شروع توصيه مي شود که هرگز به صورت کلي خريد نکنيد، اول بايد ببينيد احساس خوب و راحتي داريد، بوي آن چطور است. از آن جايي که مهبل و واژن بافت بسيار ظريفي دارند، حتما بايد مطمئن شويد که لوبريکانت مصرفي تان باعث تحريک اين ناحيه ها نمي شود. بنابراين، بهتر است در ابتلا مقدار کمي خريد کنيد و براي احتياط ابتدا مقدار کمي از آن را روي قسمت داخلي بازو امتحان کنيد تا واکنش پوست تان را بررسي کنيد.

يک راه حل طولاني مدت را براي مصرف لوبريکانت در نظر بگيريد

يک راه حل طولاني مدت را براي مصرف لوبريکانت در نظر بگيريديک راه حل طولاني مدت را براي مصرف لوبريکانت در نظر بگيريد

در ابتدا بايد به اين فکر کنيد که لوبريکانت را براي چه چيزي مي خواهيد. مسلما زناني که در دوران بعد از يائسگي هستند، استروژن کمي دارند و نياز به لوبريکانت بيشتري خواهند داشت. ولي يک زن جوان پيش از يائسگي چه مقدار لوبريکانت نياز دارد؟ من اميدوارم که همسرش به اندازه کافي او را تحريک کند تا بدنش به اندازه کافي روان کننده ترشح کند. اگر شما در دوران پيش از يائسگي هستيد و دچار خشکي واژن شده ايد، بهتر است با پزشکتان يا يک سکس تراپيست مشورت کنيد، تا علت مشکل تان را متوجه شويد. به علاوه، قرص هاي هورموني پيشگيري از بارداري هم مي تواند باعث خشکي واژن و کاهش ميل جنسي شود، بنابراين، بهتر است اين موارد را با پزشک تان در ميان بگذاريد. بهترين روان کننده ترشحات بدن خود شماست، بنابراين بهتر است معاشقه را طولاني تر کنيد.

ولي اگر مشکل کم شدن هورمون هاست، دکتر مينکين و دکتر مرعشي هر دو با مرطوب کننده هاي طولاني مدت مانند Replens موافقند که مي تواند به شما کمک کند. مي توانيد در طول هفته چند بار از آن داخل واژن خود قرار دهيد تا بافت واژن تان را بهتر نگه داشته و از رشد مضاعف باکتري ها جلوگيري کند.
منبع: سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

13 خوراکي اي که زنان نبايد مصرف کنند

4 خطر پنهان درد شکمي در زمان قاعدگي

چرا سرطان هاي دستگاه گوارش در بين مردان در حال افزايش است؟

وقتي قلب جنين مي ايستد!

ويتامين هاي مورد نياز بدن کودکان را بشناسيد

آقايان اين 10 اشتباه خطرناک را در مورد سلامت خود انجام ندهيد!

چرا بايد بيضه هاي نوازد تازه متولد شده معاينه شود؟

بهترين سن باروري در زنان و مردان

علت مشاهده خون در ادرار مردان چيست؟

علت لکه بيني در ماه هاي مختلف بارداري

ممکن است دليل سقط جنين مکرر، مردان باشند!

چرا بايد از شکم بند بارداري استفاده کنيد

مردان 14 تا 20 ساله اي که دچار کمبود ويتامين D هستند

روش تشخيص خوش خيم يا بدخيم بودن بيماري پروستات

سرخک چيست؟ + علائم سرخک و درمان سرخک در کودکان

علت سردرد در کودکان چيست؟

واکسن سه گانه کودکان چه عوارضي دارد؟

درمان اسهال نوزادان در خانه با نکاتي طلايي

خونريزي در بارداري چه علتي دارد و چه زماني خطرناک است؟

مصرف ويتامين D در دوران بارداري به چه صورت است؟

بيماري هاي زنانه که دير تشخيص داده مي شوند

سلامت پروستات را با اين گياهان تضمين کنيد

چرا کودکان از حمام کردن مي ترسند و چطور اين ترس را کم کرد؟

بالارفتن فشار خون بر اثر نشستن طولاني مدت در خانم ها

علت و درمان کمر درد قاعدگي

در زمان پريود از انجام اين کارها جدا بپرهيزيد

نکاتي فوق العاده مهم راجع به تب کودکانمان

کيست تخمدان به سراغ چه زناني مي رود؟

تيز كردن هوش كودكان!؟

نشانه هاي هشدار دهنده سرطان دهانه رحم

صفحه رشد تا چه زماني باز است؟

7 زنگ خطر در اوايل بارداري

ضربه در بارداري مساوي است با سقط‌جنين؟

5 علامتي که نشان مي دهد دوقلو بارداريد!!

چرا بعضي بچه ها هميشه مريض هستند؟

عوامل تشديد افسردگي پس از زايمان

واريکوسل؛ پاسخ به 20 سوال متداول

در ماه دوم بارداري حواستان به اين موارد باشد

سرطان تخمدان و علايم هشدار دهنده اي که هر زني بايد بداند

درد سينه ها نشانه ي چيست؟

علت مشاهده خون در مايع مني مردان چيست؟

علت مرگ جنين در داخل شکم در ماه هاي مختلف

علت دو بار پريود شدن در يک ماه چيست؟

سرطان پروستات در زنان چگونه امکانپذير است؟

تاثير هر کدام از روش هاي پيشگيري از بارداري بر پريود

عمل کورتاژ چيست؟ کورتاژ چرا و چگونه انجام مي شود؟

هورمون ها چطور باعث چاق شدن شما مي شوند؟

نکاتي که مردها براي سالم ماندن بايد از زن ها ياد بگيرند

7 نشانه از بيماريهاي خطرناکي که خانم ها ناديده مي گيرند

آلت تناسلي مردان با افزايش سن کوچک مي شود؟