آخرین اخبار

آيا ستارگان زن سينماي ايران مشغول استفاده ابزاري از خودشان هستند؟ سينما

آيا ستارگان زن سينماي ايران مشغول استفاده ابزاري از خودشان هستند؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - از حضور ستارگان در تبليغات تا حاشيه سازي براي بازيگران زن به خاطر حضور در بيلبوردهاي تبليغاتي

«نظر به بند 10 ماده شش قانون مطبوعات و نظر به شان و جايگاه هنرمندان و ورزشکاران کشور، کماکان استفاده ابزاري از تصاوير ايشان در تبليغ کالا‌ها ممنوع است»
اين قانوني بود که تا چند سال پيش مانع حضور بسياري از چهره‌ها در تبليغات مي‌شد و البته صداي خيلي از کساني که اين راه درآمد هنگفتي را برايشان به همراه داشت را نيز درآورده بود. مدتي بعد با رفع ممنوعيت حضور ستارگان در تبليغات شاهد حضور تعداد بيشتري از چهره‌هاي عرصه‌هاي مختلف در تبليغات بوديم. در سال‌هاي اخير با فراگيرتر شدن فضاي مجازي و به خصوص اينستاگرام شايد اين قانون ديگر مثل قبل دست و پاي چهره‌ها را براي تبليغ نمي‌بست چون خيلي از بازيگران مطرح در صفحه‌هاي شخصي اينستاگرام‌شان به تبليغ برند يا محصولي که احتمالا از آن استفاده کرده‌اند مي‌پرداختند. امري که در همه جاي دنيا هم رايج است و تا کنون نيز افراد مطرحي در حوزه‌هاي مختلف در دنيا سفير يک برند تجاري شده‌اند. در ميان چهره‌هاي سرشناس دنياي هنر و ورزش کساني هستند که به عنوان سفير يک برند مشخص با آن شرکت تجاري همکاري مي‌کنند که همکاري‌شان بعضا مداوم نيز بوده است. برخي نيز حضور براي تبليغ کالاي ايراني را نه تنها تبليغ نمي‌دانند بلکه از آن به عنوان حمايت از محصولي ملي يا مي‌کنند و به همين دليل در تبليغ محصولات ايراني حضور پيدا مي‌کنند. در طول اين سال‌ها چهره‌هاي زيادي در تبليغات برندهاي تجاري حضور داشتند، در اين گزارش نگاهي داشتيم به بازيگراني که به عنوان سفير رسمي با يک برند همکاري کردند.  

محمدرضا گلزار

سوپراستار سينماي ايران از اولين چهره‌هايي بود که در تبليغات حضور پيدا کرد و نام خودش را به عنوان نخستين کسي که در زمينه فتومدل فعاليت کرد به ثبت رساند. محمدرضا گلزار در بحبوبه حضورش در سينما مدل تبليغاتي يک کمپاني پوشاک مردانه شد و تا مدتها عکس او علاوه بر سردر سينماها بر بيلبوردهاي شهر هم با کت و شلوارهاي شيک ديده مي‌شد. او در سال‌هاي بعد هم در تبليغات حضور پيدا کرد و چهره‌اش در تبليغات محصولات بهداشتي دهان و دندان، ساعت و نوشيدني‌هاي انرژي‌زا ديده شد و همچنان هم در اين عرصه حضور دارد.

بهرام رادان

پيش از ممنوعيت حضور بازيگران در تبليغات بهرام رادان يکي از بازيگراني بود که چهره‌اش با لباس‌هاي يک برند تجاري چرم در بيلبوردهاي سراسر شهر ديده شد. بعد از اعلام ممنوعيت حضور بازيگران در تبليغات، عکس‌هاي او نيز مثل خيلي‌هاي ديگر از روي بنرها و بيلبوردها جمع شد. اما بعد از اعلام مجدد رفع ممنوعيت حضور بازيگران در تبليغات او نيز مجددا همکاري‌اش را با شرکتي که همه او را به عنوان سفيرش مي‌شناختند از سر گرفت و حالا هم چهره‌اش در بسياري از بيلبوردها با لباس‌ها و محصولات اين برند در سطح شهر ديده مي‌شود. رادان علاوه بر اينکه فتومدل اختصاصي برند محصولات چرم است در چند تيزر تبليغاتي اين شرکت نيز حضور داشته است.

نيکي کريمي

يکي از جنجالي‌ترين فعاليت‌ها در زمينه تبليغات را مي‌توان مربوط به حضور نيکي کريمي ستاره زن سينماي ايران در تبليغ يک اپراتور تلفن همراه دانست. البته حضور او در افتتاحيه فروشگاه يک برند معروف ديگر براي تبليغات، در تهران نيز چند سال پيش خبرساز شده بود. اما نيکي کريمي به تازگي در تيزر تبليغاتي يک شرکت تلفن همراه ظاهر شده است، تيزري که در ابتداي برخي از آثاري که در شبکه نمايش خانگي عرضه مي‌شوند به چشم مي‌خورد و حرف و حديث‌هاي زيادي را درباره حضور اين بازيگر زن در اين تبليغ به وحود آورده است. برخي حضور کريمي را نوعي استفاده ابزازي از زن تلقي کردند اما اين در حالي است که هنرپيشه‌ها و ورزشکاران مرد زيادي همچنان در زمينه تبليغات چه در بيلبوردهاي شهري و چه تيزرهاي تبليغاتي حضوري چشمگير دارند. حاشيه‌ها درباره حضور نيکي کريمي تا همين روزهاي اخير هم ادامه داشت تاجايي که پاي اين بازيگر زن را به يکي از بخش‌هاي خبري تلويزيون نيز باز کرد و آنها نيز به انتقاد از حضور کريمي در تبليغات پرداختند. با اين تفاسير و با توجه به اعلام رفع ممنوعيت حضور بازيگران در تبليغات به نظر مي‌رسد موضع‌گيري‌ها و تندوري‌ها در اين زمينه تنها محدود به عده يا جناح خاصي است که مترصد فرصتي‌اند تا از هر اتفاق، جنجالي عليه بازيگران و چهره‌ها مطرح بسازند.

مهران مديري

همزمان با پخش سريال‌هاي طنز مهران مديري در تلويزيون که مخاطبان زيادي داشت يک شرکت توليدکننده چاي نيز تصميم گرفت تا از چهره مديري براي تبليغ محصولش استفاده کند و اين شد که چهره او نيز مدتها روي بيلبوردهاي شهر براي تبليغ چاي ايراني جا خوش کرد. حضور مديري در تبليغات نيز پيش از اعلام ممنوعيت حضور بازيگران و چهره‌هاي مطرح در تبليغات بود.

مهناز افشار

مهناز افشار پيش از مادر شدن و در زمان بارداري‌اش و البته بعد از حضور متعددش در مراسم افتتاحيه برندهاي تجاري مختلف همکاري‌اش با يک برند ساعت خارجي را به عنوان مدل تبليغاتي آغاز کرد. انتشار عکس‌هاي او با ساعت برند شرکت او را به عنوان سفير برند معرفي کرد. او پس از به دنيا آمدن فرزندش هم در تبليغات پوشک بچه حضور يافت.

بهنوش بختياري

صفحه پرفالوئر بهنوش بختياري جاي تبليغ بسياري از برندها و محصولاتي است که براي چند ساعت يا چند روز به مخاطبان فضاي مجازي معرفي مي‌شوند. اما حضور بازيگر طنز سينما و تلويزيون در تبليغات يک برند ايراني محصولات چرم او را به عنوان سفير اين برند معرفي کرد. بختياري در عکس‌هاي زيادي براي کيف و کفش چرم تبليغ و طرفدارانش را به استفاده از محصولي ايراني تشويق مي‌کند.

رضا کيانيان

مدت زيادي از ديده شدن بيلبوردهاي زيادي در سطح شهر با عکس رضا کيانيان در کنار فنجاني دم‌نوش نمي‌گذرد. اين بازيگر سينما و تلويزيون نيز با حضورش در تبليغات شرکت توليدکننده دم‌نوش‌هاي گياهي به جمع چهره‌هايي تبليغاتي پيوست. حضور کيانيان در تبليغات نيز حرف و حديث‌هايي را در پيدا داشت که به صراحت جلوي همه آنها ايستاد و در گفتگويي نيز اعلام کرد از اين کارش رضايت کامل دارد. کيانياين در اينباره گفته بود:
« اين روند در ميان بازيگران در جهان مرسوم است و چيز غريبي نيست! بعضي بازيگران،کالاي را که به شخصيت اجتماعي شان نزديک‌تر هست را تبليغ مي‌کنند، مثلا يک تبليغي هست درباره قهوه که آل‌پاچينو آن را تبليغ مي‌کند؛ آل پاچينو يک بازيگري است که کافه نشين است و قهوه خور! بنابراين اين تبليغ خيلي به او مي‌نشيند.»

پوريا پورسرخ

بازيگري که از تلويزيون فعاليت‌اش را آغاز کرد، 4 سال پيش با حضور در تبليغات يک برند لوکس به جمع بازيگراني پيوست که به عنوان مدل تبليغاتي در تبليغات حضور پيدا مي‌کنند. حضور پوريا پورسرخ در پوستر تبليغاتي يک برند مطرح خارجي و گران قيمت و تبليغ خودکاري لوکس حرف و حديث‌هاي زيادي را در پي داشت و شايد همين حواشي بود که باعث شد اين بازيگر عطاي تبليغات را به لقايش ببخشد.

محمدرضا شريفي‌نيا

چند سال پيش که شايد تب و تاب حضور بازيگران و چهره‌ها در تبليغات اينقدر داغ و فراگير نشده بود، عکس محمدرضا شريفي‌نيا با يک دوربين عکاسي حرفه‌اي خبر از حضور او در تبليغ محصولات عکاسي داد. البته انتشار يک يادداشت از اين بازيگر در يکي از مجلات و توضيحاتش درباره يک برند لوازم آرايشي شائبه تبليغ او براي اين برند را دوباره بعد از چند سال به وجود آورد اما شريفي‌نيا هيچ وقت به طور رسمي سفير برند تجاري ديگري نشد.

جمشيد مشايخي

بازيگر پيشکسوت سينما و تلويزيون ايران که اين روزها به دليل اظهارنظر‌هاي جنجالي‌اش در جشن انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران بيش از پيش مورد توجه قرار گرفت نيز از اولين چهره‌هايي است که پايش به تبليغات باز شد. تصوير مشايخي نيز در دهه هشتاد در تبليغات لوازم خانگي و کولر يک برند تجاري مورد استفاده قرار گرفت.

پژمان بازغي

پژمان بازغي تا کنون در تبليغات چند برند تجاري از محصولات سلولزي تا مواد خوراکي و پوشاک، به عنوان سفير حضور پيدا کرده است و خودش نيز از جمله افرادي است که با قانون ممنوعيت حضور بازيگران در تبليغات مخالف است. او که پيش از اين قانون نيز در تبليغات حضور داشت در يکي از گفتگوهايش گفته بود:
« در همه جاي دنيا چهره‌ها مخصوصاً در زمينه ورزش و سينما کساني هستند که در دنيا، شرکت‌هاي بزرگ با آنها قراردادهايي را منعقد مي‌کنند تا کالاهايشان را تبليغ کنند که اين کار هم پيوندي است بين هنر و صنعت و هم پيوند بين ورزش و صنعت. فکر مي‌کنم در ايران من تنها کسي هستم که 3 يا چهار بار بيلبورد تبليغاتي داشتم که آخرين کار مصادف شد با ممنوعيت از طرف وزارت ارشاد و قرارداد ما هم نيمه‌کاره ماند و در واقع ضررش به من رسيد.»

اليکا عبدالرزاقي و امين زندگاني

بازيگر زن سريال‌هاي طنز تلويزيون به همراه همسرش امين زندگاني در مراسم رونمايي يک برند ايراني لوازم خانگي شرکت کرد و از آن به بعد نيز عکس‌هاي آنها در تبليغات اين برند ديده شد. اليکا عبدالرزاقي با انتشار چندين عکس از خودش در تبليغات يک برند لوازم خانگي در صفحه اينستاگرامش به شکل رسمي تبليغات يک برند تجاري را بر عهده گرفت.

ايرج نوذري

همزمان با پخش مسابقه‌اي در تلويزيون که اجرايش بر عهده ايرج نوذري بود، تصاوير اين بازيگر و مجري در بيلبوردهاي شهري يک برند فرش ايراني نيز ديده شد که اولين و آخرين حضور او در همکاري با يک برند تجاري براي تبليغات بود.

حميد گودرزي

با حضور در تبليغات يک شرکت توليدکننده مبلمان پاي حميد گودرزي هم عرصه تبليغات باز شد. گودرزي که در سال‌هاي اخير به نسبت قبل بسيار کم‌کارتر شده است با حضورش در تبليغات يک برند مبلمان، دوباره خودش را در خاطر مخاطبان زنده کرد. البته مدتي بعد و حواشي که درباره زندگي شخصي گودرزي به وجود آمد او را بعد از مدتها دوري دو باره بر سر زبان‌ها انداخت.


ژيلا صادقي

به نظر مي‌رسد حضور زنان در عرصه تبليغات حواشي بيشتري را به همراه دارد، اين روزها حضور نيکي کريمي در تبليغات حرف و حديث‌هايي را به وجود آورده و چند سال پيش هم انتشار تصاوير ژيلا صادقي مجري تلويزيون در کنار عکس‌هاي يک برند لوازم خانگي که او تبليغشان را مي‌کرد جنجال‌هايي را به وجود آورد که حتي آن زمان شائبه ممنوع‌الکاري اين مجري در تلويزيون را هم مطرح کرد. ژيلا صادقي نيز اولين و آخرين حضورش در تبليغات را با همان تبليغ لوازم خانگي تجربه کرد.

 



منبع: khabaronline.ir

 

 



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)