آخرین اخبار

رابطه جنسي در دوران عقد را چگونه مديريت کنيم؟ روابط عاطفي

رابطه جنسي در دوران عقد را چگونه مديريت کنيم؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - مديريت رابطه جنسي در دوران عقد

معمولا در ازدواج هاي امروزي مدت کمي را به دوران نامزدي اختصاص ميدهند و اکثر خانواده ها به خصوص خانواده طرف دختر ترجيح مي دهند هر چه زودتر صيغه عقد دائم جاري شود حال با يک مراسم و تشريفات خاص يا در محضر و يا... به هر حال نکته اي که خانواده ها بايد مدنظر داشته باشند اينکه دوران عقد مربوط به دوران شناخت نيست چرا که مرحله شناخت در دوران نامزدي بايد سپري شود نه در دوران عقد و تا زماني که اين مرحله (مرحله شناخت) تا حد مطلوبي سپري نشده نبايد صيغه عقد دائم جاري شود چرا که به محض جاري شدن اين صيغه عرفا و شرعا دو طرف زن و شوهر محسوب مي شوند و ديگر فرصت شناخت گذشته است.

در دوران عقد بايد به اصلاح اخلاق و رفتارهاي منفي از ديد طرفين پرداخته شود. بعنوان مثال زوجي در دوران نامزدي شاهد برخي رفتارهاي نادرست هستند که اين رفتارها در حدي نيست که به خاطر آنها بشه يک رابطه رو زير سوال برد در دوران عقد دو طرف بايد سعي کنند اين رفتارهاي شناخته شده را اگر منفيست برطرف سازند تا براي آغاز زندگي اين رفتارها مشکل ساز نشوند.

اکثر مواقع دوران عقد به علت عدم آمادگي به لحاظ شرايط خانوادگي طرف دختر يا وضعيت اقتصادي طرف پسر و يا اتفاقات غير منتظره کمي طولاني ميشود طولاني تر شدن رابطه عقد چنانچه با مديريت رابطه همراه نباشد خود مشکل آفرين ميشود.

رابطه جنسي در دوران عقد

اگر چه پس از جاري شدن صيغه عقد دائمي دو طرف عرفا و شرعا زن و شوهر محسوب مي شوند اما نکته اي که مهم تلقي مي شود اينکه دو طرف برخي روابط و رفتارهاي خود را تا زماني که زير يک سقف نرفته اند بايد کنترل کنند.
اولا هرگز توصيه نمي شود رابطه جنسي کامل (hard) را در اين دوران تجربه کنند چرا که عطش جنسي دو طرف بايد در اين زمينه محفوظ مانده تا در جايگاه خود بتواند تاثير گذار باشد. زوج هاي جواني که در دوران عقد به سر مي برند اگر مي خواهند رابطه آنها تکراي نشده و شکل عادت به خود نگيرد سعي کنند از يک رابطه جنسي کامل اجتناب بورزند اما در مورد نيازهاي جنسي خود آزادانه صحبت کنند و در اين صحبتها سعي در تحريک يکديگر نداشته باشند.
معاشقه در دوران نامزدي توصيه مي شود در دوران عقد نيز معاشقه و در صورتي که دو طرف نتوانند خويشتن داري کنند و يا جهت آشنايي با اميال جنسي خود رابطه جنسي را به صورت محدود، تاکيد مي شود، محدود تجربه کنند اما به طور کامل هرگز. ممکن است در اين تجربه با مشکلاتي روبرو شوند دوران عقد دوران مناسبي براي رفع ساير اختلالات جنسي و يا احيانا اگر برخي از خانمها نياز به درمان و رفع مشکلاتي نظير کيست رحم، چرخش دهانه رحم، دردهاي واژن خشکي دهانه واژن و... هستند بپردازند.

 

رفت و آمدها در دوران عقد

پس از عقد رسمي مسلما رابطه شکل جدي تر به خودش ميگيره در عين حال که يکسري از محدوديتها برداشته مي شود عدم مديريت رابطه مي تواند باعث بروز مشکلات و بحث هاي خانوادگي شود تا جايي که متاسفانه کار به طلاق برسد.

مسلما هر دو طرف علاقه مند هستند بيشتر در کنار هم باشند بيشتر رفت و آمد داشته باشند بيشتر کنار هم بخوابند و حتي مسافرت بروند بله ايندو زن و شوهر هستند پس از سالها خلاء احساسي و جنسي حال فرصتي براي بر طرف کردن اين خلاء يافته اند شخصي مورد نظر خود را يافته اند هم ديگر و دوست دارند اما فاکتورهاي مهم و اساسي عموما خانواده ها با رفت و آمد و اينکه دو طرف شب کنار هم بخوابند و با هم باشند مشکل دارند علت اصلي اين مشکل عدم جلوگيري و کنترل غريزه جنسي از سوي دو طرف است که ممکن است باعث پيدايش مشکلاتي نظير باردار شدن يا از بين رفتن باکرگي دختر شود عموما خانواده ها ترجيح مي دهد قبل از ازدواج باکرگي حفظ شود به خصوص خانواده دختر توصيه مي شود دو طرف به اين خواسته ها احترام بگذارند.

نکته مهم بعدي به لحاظ وضعيت اقتصادي اکثر خانواده ها و معذب بودن خانواده ها در ابتداي رابطه جهت پذيرش عضو جديد عروس خانم يا آقا داماد و رودرواسيهايي که دارند مسلما هر ديدو بازديد مستلزم خرج و مخارجيست که بريابرخي از خانواده ها دشوار است دو طرف خود بايد قبل ازاينکه بحثي پيش بيايد رفت و امدهاي خود به منزل دو خانواده را کنترل کنند. جداي از اين مسائل متاسفانه در اين رفت و آمدها ممکن است حرفهايي ردو بدل شود که به علت عدم شناخت باعث پيدايش کدورتهايي بين خانواده ها بشود پس بحثهايي که در اين خانواده پيش مي آيد نبايد توسط عروس خانم يا اقاي دامان به اون يکي خانواده منتقل شود.

دوران عقد دوران حساسي است. به جاي انکه بيشتر به منزل يکديگر برويد قرار هاي خود را بيرون تنظيم کنيد و رفت وآمدهي منزل را در حد يک ناهار يا شام و در صورتي که خانواده ها مشکلي نداشتند شب را اطراق کنيد. حفظ حرمت بسيار اهميت دارد. کاري نکنيد که به خاطر لحظاتي لذت دوران شيرين عقد خود را تلخ کنيد. اما در مورد مسافرت رفتن، سفر کردن روش مناسبي بريا شناخت خيلي از کنشها و واکنش هاي اخلاقي و رفتراي يک فرد محسوب مي شود اگر خانواد ه ها با اين قضايا مشکلي ندارند يک سفر حتما در اين دوران توصيه مي شود البته از اعتماد خانواده ها نبايد سو استفاده شود و اگر خانواد هها راضي نشدند که دو نفره به سفر برويد ميتوانيد با همراهي خانواده ها يک سفر ترتيب دهيد. اگر چه دوران عقد دوران شناخت نيست چرا که به عبارت عام کار از کار گذشته.

 

مناسبت ها، رسم و رسومات

برخي از رسم و رسومات ما زيبا مي باشد اما چون در هر دوره هر خانواده اين رسم و رسومات را به نفع خود تغيير داده متاسفانه برخي از رسم و رسومات بيشتر دست و پا گير شده و باعث شکل گيري مشکلاتي در دوران عقد مي شود بعنوان مثال گروهي رسم بر اين دارند که به مناسبت اعياد مختلف هم خانواده پسر و هم خانواده دختر هدايايي ردو بدل کنند اگر سطح طبقاتي دو خانواده يکسان باشد که خب کتر مشکل پيش مي آيد اما چنانچه سطح طبقاتي يکي از خانواد هها نسبت به خانواده مقابل کمتر باشد جرقه بحث و مشکلات زده مي شود و به جاي آنکه قبل از فرا رسيدن عيد يا مناسبت خاصي اسباب خوشحالي فراهم شود بالعکس غم خريد هديه اي که در خور هديه دريافتي از خانواده مقابل باشد جايگزين شادي مي شود.
توصيه مي شود در همان ابتداي رابطه هر دو خانواده توافقي صورت دهند که پيرامون ان کلا هديه اي رد و بدل نشود و يا اينکه هديه سنگين نباشد. اين رسم و رسومات در جهيزه نيز تاثير گذار بوده متاسفانه فرهنگ غلط جامعه در اين است که اگر هر کسي تجملاتي تر باشد آبرو دار تر است و عموما اين مشکلات همانطور که عرض شد در صورتي که دو خانواده از نظر سطح اقتصادي مطابقت نداشته باشند پيش مي آيد. و همينطور چشم روي چشم بندي، از همان ابتداي رابطه سعي کنيد يا رسم و رسومات دست و پاگير را توافقي کنار بگذرايد يا اينکه رسم هاي يرا اجرا کنيد که هر دو خانواده به يک ميزان از عهده آنها برايند. وگرنه هدف چيزه ديگريست که ممکن است اين رسومات دو طرف را از هدف اصلي دور کند.

 

 



منبع : پايگاه تنظيم خانواده

 



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟