آخرین اخبار

تقويت سيستم ايمني بدن با 8 راه طبيعي بيماري ها و پيشگيري

تقويت سيستم ايمني بدن با 8 راه طبيعي

  بزرگنمايي:

چه خبر -

دستگاه ايمني بدن بخشي از بدن است که وظيفهٔ شناسايي سلول‌ها و مولکول‌هاي خودي را از بيگانه و از بين بردن يا بي‌خطر کردن آن‌ها را برعهده دارد. گاهي به دليل تشابه آنتي ژن‌، سلول‌هاي خودي با غير خودي سيستم ايمني به سلول‌هاي خودي حمله مي‌کند.بدن با دو روش دفاع غير اختصاصي و دفاع اختصاصي عوامل بيماري‌زا و بيگانه را از بين مي‌برد و مانع بروز بيماري مي‌شود.

پارسال که سرماخورده بودم و به پزشکم مراجعه کرده به من توصيه کرد مقدار زيادي ويتامين C مصرف کنم. فکر مي کنم همه شما از مزاياي ويتامين C به خوبي اطلاع داشته باشيد اما مي دانيد راه کارهاي ديگري هم هست که به راحتي مي توانيد با آن ها سيستم ايمني بدنتان را تقويت کنيد؟ شايد از وجود راهکارهاي موجود در ليست بي خبر باشيد و يا فراموششان کرده باشيد !

 

سيستم ايمني بدن را چطور تقويت کنيم ؟ + 8 راه کار طبيعي:1. دوش آب سرد:

به جاي دوش آب گرم دوش آب سرد بگيريد. من وقتي بيمار باشم اين کار را نمي کنم ولي مطالعات نشان داده اند افرادي که دوش آب سرد مي گيرند نسبت به افرادي که دوش آب گرم مي گيرند، شاهد افزايش تعداد گلبول هاي سفيد خون که با ويروس ها مقابله مي کنند، بوده اند.

همچنين محققان در مطالعه ديگر متوجه شدند وقتي تمام بدنتان را در آب سرد قرار مي دهيد حتي براي مدت زماني کوتاه، باعث سفت و سخت شدن بدنتان مي شود که در نتيجه قرار گرفتن در معرض يک محرک طبيعي است و اين عمل به نوبه خود باعث مي شود که انعطاف پذيري تان نسبت به بيماري و استرس افزايش يابد.

چگونه انجامش بدهيم:

مثل هميشه دوش آب گرم بگيريد و قبل از خروج از حمام به مدت 1 تا 2 دقيقه آب سرد را باز کرده و دوش بگيريد.

مراقب باشيد آب خيلي سرد نباشد چون باعث وارد شدن شوک به بدنتان خواهد شد.

 

2. مراقبه يا مديتيشن Meditation:

افکار مثبت به تقويت سيستم ايمني بدن و کاهش هورمون استرس کمک مي کند. هنگامي که مراقبه مي کنيد منطقه اي از مغز که احساسات مثبت و هوشياري را کنترل مي کند برانگيخته مي شود و اين منطقه مرکزي متعلق به سيستم ايمني است.

اگر بتوانيد استرس رواني را کاهش دهيد به سيستم ايمني بدن کمک کرده ايد. محققان دانشگاه ايالتي اوهايو Ohio State University گزارش داده اند که اثر منفي استرس بر سيستم ايمني بدن با قطع ارتباط بين سيستم غدد درون ريز يا سيستم هورموني و سيستم عصبي و سيستم ايمني روي بدن تاثير مي گذارد.

 

3. عصاره استخوان (آب قلم) Bone Broth:

اين غذا براي سلامتي فوق العاده است، غني از مواد معدني، منيزيم، کلسيم و فسفر. اين غذا نه تنها باعث تقويت سيستم ايمني شما مي شود بلکه براي بيماري هاي دستگاه گوارش و بيماري هاي خود ايمني مفيد است. اين عصاره همچنين حاوي اسيد آمينه هاي مفيد براي هضم غذاست و به بهبود عملکرد کليه هم کمک مي کند. يکي ديگر از مزاياي آن افزايش کلاژن و در نتيجه صاف شدن پوست و کمک به کاهش چين و چروک آن است.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : کلاژن چيست؟ و آيا واقعا براي پوست، مو و استخوان شما مفيد است؟

 

4. غذاهاي تخمير شده(غني شده):

خوردن اين غذاها بهترين راه براي بدست آوردن باکتري هاي خوب است! بسياري از ماست هاي بسته بندي شده در فروشگاهها براي خريد مناسب نيستند چون شکر، رنگ، شيرين کننده هاي مصنوعي، شربت ذرت با فروکتوز بالا داشته و پاستوريزه اند. يکي از خوراکي هاي تخمير شده مورد علاقه من ترشي کلم رنده شده sauerkraut است. همچنين ترشي سير و سبزيجاتي هم که در خانه درست مي کنم را بسيار دوست دارم.

نگه داشتن سيستم ايمني بدن در بهترين حالت به روده هاي شما کمک مي کند تا سالم بمانند و مصرف پروبيوتيکي که در اين خوراکي ها وجود دارد بهترين روش براي اين کار است.

 

5. سير:

اگر سير بخوريد مي توانيد توانايي خود را براي مقابله با بيماري هايي از قبيل سرماخوردگي و آنفلوآنزا افزايش دهيد. بر اساس مطالعات با مصرف عصاره سير عملکرد سلول هاي T (سلول‌هاي سيستم ايمني بدن )را در مقابله با ويروس ها بهبود مي بخشيد.

تا جايي که امکان دارد خوب بخوابيد:

به نظر مي رسد خواب کافي راهي ساده براي حمايت از سيستم ايمني شماست ولي گاهي اوقات سخت تر از چيزي است که فکرش را مي کنيد يا گاهي فکر مي کنيد خوابي کافي داشته ايد ولي اين طور نباشد. خب سه روش وجود دارد که مي توانيد با اجراي آن ها کيفيت خوابتان را واقعا افزايش دهيد: موارد 6,7 و 8 را بخوانيد.

 

6. زمين:

آيا تا به حال متوجه شده ايد زماني که با پاي برهنه روي شن هاي ساحل قدم مي زنيد حالتان بهتر است؟ وقتي با پاي برهنه روي زمين راه مي رويد الکترون هاي منفي سطح زمين را مي گيريد و اين اثر آنتي اکسيدان، التهابات را کاهش داده و اين مزاياي سلامتي به بهتر خوابيدن ما کمک مي کند. انجام اين کار تاثير منفي اي که از منابع الکتريکي اطرافمان مانند کامپيوتر، تلويزيون و چراغ هاي فلورسنت به ما مي رسد را کاهش مي دهد.

شواهد نشان مي دهد که زمين موجب بهبود ضربان قلب، *ويسکوزيته خون، تعادل کورتيزول، کاهش استرس و تعادل *دستگاه عصبي خودگردان autonomic nervous system(ANS) مي شود.

*دستگاه عصبي خودگردان (Autonomic nervous system): در برگيرنده آن دسته از نورون‌هاي حرکتي است که فعاليت ماهيچه‌هاي صاف، تراوش غده‌ها، تپش قلب و روي هم رفته کنش اندام‌هاي دروني را ساماندهي مي‌کنند. اين سامانه بطور کلي غيرارادي بوده و بر اندام دروني بدن تاثير مي‌گذارد.

*viscosity ويسکوزيته يا گِران‌رَوي: عبارت است از مقاومت يک سيال در برابر اعمال تنش برشي. به تعريفي ديگر، مقاومت اصطکاکي يک مايع يا گاز را در برابر شارش يا لغزيدن لايه‌ها، هنگامي که تحت تنش برشي قرار گيرد گِران‌رَوي مي‌گويند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : فوايد آب دريا براي بدن | چرا هميشه در ساحل احساس خوبي داريد؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : راديکال هاي آزاد چيست، چگونه با راديکال هاي آزاد مقابله کنيم؟

 

7. اجتناب از در معرض نور بودن قبل و در حين خواب:

هر فردي براي خوابيدن نياز به سطح مطلوبي از *ملاتونين melatonin دارد. قبل از خواب قرار گرفتن در معرض نورهاي روشن، مانند صفحه نمايش کامپيوتر و يا حتي داشتن چراغ خواب روشن هنگام خواب، توانايي بدن براي توليد ملاتونين را کاهش مي دهد.اتاق خواب شما بايد تا حد ممکن تاريک باشد، نه تنها براي خواب بلکه براي بهداشت عمومي تان. بنياد ملي خواب گزارش داده است که مطالعه اي در دانشگاه ايالتي اوهايو اخيرا نشان داده است که چرخه نور غير طبيعي براي سلامت شما تاثير منفي داشته و حتي ممکن است موجب افسردگي شود. مطالعه ديگري نشان داد که خوابيد در تاريکي در مقايسه با انواع نور ها، اندازه تومور و رشد تومور سرطان سينه در موش هاي صحرايي را کاهش داده است.

*ملاتونين: هورموني که  به تنظيم چرخهٔ خواب و بيداري در بدن کمک مي‌کند.

 

8. حمام منيزيم قبل از خواب:

يک راه عالي براي بهبود خواب حمام رفتن با فلس هاي منيزيم Magnesium Flakes يا نمک اپسوم  Epsom است. منيزيم يک عنصر مهم است زيرا به تنظيم واکنش هاي بيش از 300 آنزيم در بدن کمک مي کند. بسياري از افراد کمبود منيزيم دارند و استرس هم باعث کاهش منيزيم مي شود. اگر منيزيم کافي دريافت نمي کنيد ممکن است در يک چرخه معيوب گرفتار شويد. استرس شما سطح منيزيم تان را کاهش داده و کمبود منيزيم باعث افزايش استرس و اضطراب خواهد شد.

پاداش – نه تنها منيزيم به آرام شدن شما کمک مي کند بلکه براي قلب و سلامت رگ هاي خوني و غلظت طبيعي خون هم مفيد است. محققان متوجه شده اند که منيزيم دريافتي براي جلوگيري از حملات قلبي و سکته مغزي و ديابت مفيد است و اخيرا مشخص شده حتي در پيشگيري از سرطان لوزالمعده هم موثر است.
بنابراين حمام در وان منيزيم در شب يک راه عالي براي بهبود سلامت کلي بدن و تقويت سيستم ايمني شماست.




منبع: سيمرغ





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

علايم سوء هاضمه و روش هاي پيشگيري از سوء هاضمه

دچار تنگي دريچه قلب هستم براي درمان چه کاري انجام دهم؟

روش خانگي براي تشخيص کبد چرب

درد پهلو نشانه چيست

فشار خون پايين چيست؟ + دلايل فشار خون پايين

تکنيک هاي طلايي براي درمان سريع سردرد ساده

فيبروز کبدي چيست؟ آيا فيبروز درمان مي شود؟

تدابير طب سنتي براي درمان آلرژي بهاره

مراقب مصرف مکمل ويتامين D باشيد

فشار خون در هر سني چند است و براي درمان فشار خون چه کنيم؟

چه عواملي خطر بروز سرطان روده بزرگ را افزايش مي دهند؟

درمان آمبولي ريه با چه روش هايي امکان پذير است؟

سکته مغزي و آنوريسم مغزي چه تفاوتي با هم دارند؟

کلسترول چيست و براي درمان کلسترول خون چه بايد کرد؟

درمان گلودرد با غرغره هاي طبيعي

عواملي که خطر ابتلا به سندرم روده تحريک پذير را افزايش مي دهند

بيماري قلبي که باعث سکته مغزي مي شود

روشهاي پيشگيري از ماشين گرفتگي

علت وجود خون در ادرار

تضمين سلامت قلب با رعايت اين نکات

روش هاي پيشيگيري و درمان عرق سوز شدن

تاثير سير و پياز بر پيشگيري از سرطان روده بزرگ

نکات بهداشتي براي پيشگيري از ابتلا هاري

علت و درمان رماتيسم مفصلي از ديدگاه طب سنتي

آشنايي با دلايل اصلي سکته قلبي

هشدارهاي بدن براي مراحل اوليه ابتلا به سرطان

کاهش علايم آلرژي با اين خوراکي ها

با مصرف اين خوراکي ها کبد چرب را از خود دور کنيد

کاهش علايم آلرژي در بهار با توصيه هاي طب سنتي

کلسترول را با اين ورزش ها مغلوب کنيد

دلايل سرفه و سرفه هاي خطرناک را تشخيص دهيد

فتق ديسک چرا ايجاد مي شود و چطور از فتق ديسک پيشگيري کنيم

آترواسکلروز atherosclerosis يا تصلب شرايين چيست؟

ورم معده يا گاستريت Gastritis چيست و چطور درمان مي شود؟

تشخيص سرطان مقعد و روش هاي درمان سرطان مقعد

9 راه حل طبيعي براي کنترل فشار خون

هر آنچه بايد درباره انحراف شصت پا بدانيد

چرا ديدتان تار شده ؟

چرا سرم درد مي کند؟

علت تکان هاي شديد پا در خواب يا سندروم پاي بيقرار چيست؟

با زير بغلي که زياد عرق مي کند و هميشه خيس است چکار کنم؟

چند روش خانگي براي درمان درد سياتيک

پيشگيري از شايع ترين سرطان دنيا با مصرف سير و پيار

عواملي که خطر لخته شدن خون را افزايش مي دهند

کمر درد : حقايق و باورهاي غلطي که بايد بدانيد

نشانه هاي عجيب بيماري قلبي

اين بيماري ها باعث چاقي تان مي شوند

علائم کم کاري تيروئيد و هرآنچه بايد در مورد ان بدانيد

درمان سر درد با ماساژ نقاط فشاري در سر

درمان عفونت سينوس با روش هاي خانگي