آخرین اخبار

روز دوم بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي در مجلس / دلايل مخالفان و موافقان سياسي

روز دوم بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي در مجلس / دلايل مخالفان و موافقان

  بزرگنمايي:

چه خبر - بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي رئيس جمهور در مجلس

مجلس شوراي اسلامي پس از بررسي صلاحيت وزيران پيشنهادي آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوري اطلاعات وارد بررسي صلاحيت سيدمحمود علوي وزير پيشنهادي اطلاعات شد. حجت‌الاسلام سيدمحمود علوي 63 ساله و داراي دکتراي فقه و مباني‌حقوق‌ اسلامي، نمايندگي مجلس خبرگان رهبري، نماينده ادوار اول، دوم، چهارم و پنجم مجلس شوراي اسلامي و رئيس‌ سازمان عقيدتي‌ سياسي‌ ارتش را در سوابق کاري خود دارد.

در بررسي صلاحيت وزيران پيشنهادي ابتدا مخالفان و موافقان به بيان سخن مي‌پردازند سپس وزير پيشنهادي از خود دفاع مي‌کند.

عثماني: شأن بسياري از نيروهاي وزارت اطلاعات، وزير شدن است

نماينده مردم بوکان در مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: وزارت اطلاعات سرشار از نيروهاي متعهد و توانمند است که شأن بسياري از آنها وزارت است.

محمد قسيم عثماني در مخالفت با وزير پيشنهادي اطلاعات طي سخناني اظهار داشت: از اقدامات اين وزارتخانه در ارتباط با گروهک‌هاي تروريستي، اشراف وزارتخانه در داخل و خارج، تبادل اطلاعات با سرويس‌هاي اطلاعاتي کشورهاي موفق، مبارزه با فساد اقتصادي و ريشه‌يابي آنها تشکر مي‌کنم.

وي با بيان اين که امنيت با وزارت اطلاعات است، گفت: اما وزارت اطلاعات سرساز نيروهاي متعهد و توانمندي است که شأن بسياري از آن ها تصدي وزارت است و اين ظرفيت در داخل وزارتخانه وجود دارد.

نماينده مردم بوکان در مجلس اظهار داشت: انتظار اين بود که وزير خود يکي از معاونين اين وزارتخانه را براي عهده‌داري مسئوليت در وزارت اطلاعات معرفي مي‌کرد.

دلخوش: امروز مسئولان و مردم در فضاي مجازي در مظان اتهام هستند

نماينده مردم صومعه‌سرا در مجلس گفت: ما نگران اين نيستيم که فضاي مجازي در اختيار همه قرار گيرد اما امروز هم مسوولان و مردم در مظان اتهام در اين فضا هستند.

 سيدکاظم دلخوش در مخالفت با وزير پيشنهادي اطلاعات طي سخناني با بيان اينکه آقاي علوي در ايجاد امنيت براي کشور همواره تلاش کرده‌اند، گفت: نقدهايي هم به عملکرد وي وارد است و اين نقدها براي اين است که به هر حال کشور ما به سمت توسعه مي‌رود و بايد بتوانيم در اين حوزه گام‌هاي موثري برداريم.

نماينده مردم صومعه‌سرا در مجلس با مورد خطاب قرار دادن وزير پيشنهادي اطلاعات گفت: آقاي علوي ما نگران اين نيستيم که فضاي مجازي در اختيار همه ملت قرار بگيرد بلکه اميدواريم همه بتوانند از آن به درستي استفاده کنند.

دلخوش در ادامه با اشاره به برنامه‌هاي وزير پيشنهادي اطلاعات به ويژه درخصوص صيانت اطلاعاتي از مردم گفت: احساس مي‌کنيم که اين صيانت انجام نمي‌شود. امروز اين مفسده دامن همه را گرفته است. ما حرفمان اين است که چرا بايد به مسووليني که خدمت‌گزار هستند توهين شود و هيچ احضاري هم صورت نگيرد.

دلخوش تصريح کرد: متاسفانه مديراني که وارد عرصه‌هاي مديريتي مي‌شوند، مدام تحت مراقبت قرار مي‌گيرند و بايد تذکر به آنها داده شود.

مطهري: وزير اطلاعات اجازه دخالت ساير نهادها در حيطه کار وزارت اطلاعات را ندهد

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر ضرورت انتخاب فردي با صراحت و صلابت در راس وزارت اطلاعات تاکيد کرد که وزير اطلاعات بايد از اختيارات و حقوق اين وزارتخانه صيانت کند و اجازه دخالت ساير نهادها در حيطه کار وزارت اطلاعات را ندهد.

علي مطهري به عنوان مخالف وزير پيشنهادي اطلاعات گفت: مخالفت من با وزير پيشنهادي اطلاعات جناب آقاي علوي، بيشتر ناشي از يک نقص ساختاري در حوزه اطلاعات کشور است. يعني ما يک نقص ساختاري در حوزه اطلاعات داريم که باعث کاهش قدرت نظارت مجلس و تضييع حقوق ملتِ مصرح در فصل سوم قانون اساسي شده است. اين مخالفت در واقع دفاع از حقوق مجلس و مردم است.

مطهري يادآور شد: از ابتداي انقلاب، وظايف امنيتي و اطلاعاتي سپاه پاسداران مشخص بوده و علاوه بر حفاظت اطلاعات خود شامل مخالفان مسلح مثل منافقين، گروه فرقان، پژاک و کومله و امروز داعش بوده و رصدهاي اطلاعاتي سپاه قدس در خارج از کشور نيز وظيفه ذاتي آن شمرده شده است. اين رويه، درست و پذيرفته شده بوده است.

نماينده مردم تهران در مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: مشکل امروز مجلس با وزارت اطلاعات اين است که به خاطر وضعيت موجود، وزير اطلاعات نمي تواند به بسياري از سوالات ما نمايندگان پاسخ بدهد. به عنوان مثال وقتي از وزير اطلاعات درباره بازداشت مديران کانال‌هاي تلگرامي در آستانه سال 96 سوال کرديم ايشان گفت اين کار توسط نهاد ديگري انجام شده و خود من هم معترض هستم. همين طور زماني که از بازداشت برخي دانشجويان و خبرنگاران يا افرادي که به اتهام جاسوسي بازداشت شده اند سوال مي کنيم وزير جوابي ندارد و مي گويد از حيطه اختيار من خارج است. در نتيجه مجلس نمي تواند به وظيفه نظارتي خود در اجراي فصل سوم قانون اساسي درباره حقوق ملت عمل کند.

اکبريان: در دوران وزارت علوي 120 گروه تروريستي شناسايي شدند/احساس ناامني پايين آمده است

رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس دستگيري 200 نفر از قاچاقچيان کالا و ارز، کشف بيش از 300 تن مواد مخدر صنعتي و سنتي و شناسايي بيش از 120 گروه تروريستي را از جمله اقدامات مثبت علوي در دوران وزارت اطلاعات دولت يازدهم عنوان کرد و گفت که عملکرد علوي در چهار سال گذشته باعث افزايش شاخصهاي امنيتي و کاهش احساس ناامني در کشور شده است.

عزيز اکبريان به عنوان موافق وزير پيشنهادي اطلاعات، وزارت اطلاعات را يکي از ارکان‌هاي مهم امنيتي کشور دانست و گفت: برتري اطلاعاتي وزارت اطلاعات در مقابله با جريان‌هاي جاسوسي، نفوذ امنيتي خوبي را به وجود آورده است.

اکبريان در ادامه کشف بيش از 120 گروه تروريستي با قصد انفجار در کشور را از ديگر اقدامات علوي دانست و گفت که امروز وزارت اطلاعات با همکاري سپاه و نيروي قدس چتر اطلاعاتي رابه وجود آورده که هر گروه تروريستي که قصد ايجاد مزاحت در کشور را داشته باشد قبل از ورود به کشور شناسايي و متلاشي مي‌شود چون اين اعتقاد وجود دارد که دشمن بايد خارج از مرزها شناسايي شده و به داخل خانه نيايد.


بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي روز اول/ وزير آموزش و پرورش ، وزير ارتباطات

 



منبع: isna.ir

 



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد