آخرین اخبار

همه ايراني‌ها چاق هستند و بيني‌هاي بدفرم دارند و از انواع اعتياد به شدت رنج مي‌برند اجتماعي

همه ايراني‌ها چاق هستند و بيني‌هاي بدفرم دارند و از انواع اعتياد به شدت رنج مي‌برند

  بزرگنمايي:

چه خبر - تبليغاتي براي خودويرانگري! 

گذشته از اين موارد در مسائل زناشويي هم كاملا ناتوان و بيمار هستند. مساله از دو حالت خارج نيست، اگر افراد دچار اين مشكلات نباشند، با اين تبليغات مستمر به آنها القا مي‌شود كه يا در آستانه اين مشكلات هستند يا اينكه اصلا به مشكل دچار شده‌اند.
 
اگر دچار هركدام از مسائل نامبرده باشند، مساله اين است كه كدام راه تبليغ شده در شبكه‌هاي ماهواره‌اي توانسته كارگشا و قابل ‌اعتماد باشد، وقتي كه حاذق‌ترين پزشكان هم براي درمان هر كدام از اين مشكلات، بعد از مشاوره و علت‌يابي، فقط روش‌هاي خاص و علمي را پيشنهاد مي‌دهند. متاسفانه بيشتر داروهاي قاچاق، داروهاي ماهواره‌اي است. اين داروها معمولا غيرمجاز هستند يا مواد موثره ندارند يا مواد موثره غيرطبيعي دارند كه در اين زمينه توصيه مي‌شود مردم به هيچ‌وجه از طريق ماهواره و با يك تماس داروهاي مورد نياز خود را دريافت نكنند.
 
به‌ مجوز محصولات آرايشي و بهداشتي توجه كنيد
 
ايران بر اساس آمارهاي منتشر شده از سوي سازمان غذا و دارو يكي از پرمصرف‌ترين كشورها در زمينه استفاده از محصولات آرايشي است. بارها از سوي وزارت بهداشت و درمان و ديگر سازمان‌هاي مسئول اعلام شده است كه به مصرف اقلام مورد تبليغ در ماهواره‌ها و فضاي مجازي هيچ اطميناني وجود ندارد و هر نوع مواد غذايي، خوراكي، آشاميدني و دارويي فقط در صورت تاييد از سوي وزارت بهداشت مجوز مصرف دارد، اما باز در كشور شاهد مصرف انبوه اين محصولات هستيم. مصرف هر يك از محصولات آرايشي و بهداشتي بايد با صدور مجوز از سوي وزارت بهداشت باشد، در غير اين صورت مصرف اين محصولات عواقب سنگيني براي افراد به همراه دارد. متاسفانه در بين برخي از افراد جامعه اين‌چنين جا افتاده است كه گراني محصولات آرايشي ايمني سلامت اين محصولات نيز است.
 
آنها بايد بدانند كه اين طرز تفكر به هيچ عنوان علمي و اصولي نيست. در ضمن برخي افراد محصولات داخلي را بي‌‌كيفيت قلمداد مي‌كنند، اين در حالي است كه محصولات توليد داخل با نظارت كارشناسان امر، متناسب با شرايط آب و هوايي كشور و با تاييد سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت توليد مي‌شود. با توجه به تبليغات ماهواره‌اي مي‌بينيد كه بيشتر موضوع تبليغات در زمينه‌هاي محصولات آرايشي و بهداشتي و رنگ مو و... است.
 
اين تبليغات در شرايطي انجام مي‌شود كه هيچ مجوزي از سوي سازمان غذا و درمان كشور براي توزيع اين محصولات در بازار وجود ندارد. براي مثال در تبليغات ماهواره كشور تركيه انواع و اقسام اين محصولات مشاهده مي‌شود، ‌اما بايد توجه داشت كه تبليغ اين محصولات در ماهواره به دليل مسائل اقتصادي و كسب سود است و به نوعي سلامت افراد با مصرف اين داروها در خطر است. تاكنون وزارت بهداشت و درمان براي خريد‌هاي آنلاين مجوز صادر نكرده است و كميسيون بهداشت و درمان مجلس براي ممانعت از مصرف دارو، وسايل آرايشي، آشاميدني و غذايي بدون مجوز طرحي ارائه كرده است. عدم عرضه اين محصولات غيراستاندارد دغدغه وزارت بهداشت و كميسيون بهداشت و درمان مجلس است. با آگاه‌سازي مردم و فرهنگسازي بايد جلو عرضه محصولات آرايشي را گرفت تا بدين ترتيب از بروز صدمات احتمالي ناشي از مصرف اين محصولات جلوگيري كرد.
 
فريب عنوان «داراي مجوز بهداشت بين‌المللي» را نخوريد
 
به گفته رئيس اداره آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو، کالاهاي سلامت محوري که مجوز سازمان غذا و دارو را دارند نبايد از شبکه‌هاي ماهواره‌اي تبليغ شوند و محصولات تبليغ شده در ماهواره‌ها در اغلب موارد مجوز سازمان غذا و دارو ندارند. مصطفي اسماعيلي با اشاره به اينکه گاهي ديده مي‌شود مردم فريب عنوان «داراي مجوز بهداشتي بين‌المللي» محصولات ماهواره‌اي را مي‌خورند و کالا را خريداري و مصرف مي‌کنند، خاطرنشان کرد: فراورده‌هاي بين‌المللي مورد تاييد سازمان غذا و دارو در داخل کشور و از طريق شبکه‌هاي توزيع رسمي‌ عرضه مي‌شوند، ضمن اينکه نيازي به تبليغ در ماهواره و شبکه‌هاي مجازي و اجازه اين‌گونه تبليغات را نيز ندارند.
 
او مي‌افزايد: از آنجا که تامين سلامت آحاد جامعه، اصلي‌ترين رسالت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي است، براين اساس سازمان غذا و دارو نيز با بهره‌گيري از توانمندي کارشناسان و نيرو‌هاي موجود، تحقق هدف ذکر شده؛ آن هم به نحو مطلوب را وظيفه خود مي‌داند.اسماعيلي همچنين در پاسخ به سوالي درباره حمله مافياي محصولات ماهواره‌اي و تقلبي به سلامت مردم، تصريح کرد: بدون ترديد مصرف هر آنچه در شبکه‌هاي ماهواره‌اي تبليغ مي‌شود اعم از فراورده‌هاي آرايشي، بهداشتي، دارو و مکمل شبهه‌ناک بوده و اغلب ادعاهاي مطرح شده در آنها خلاف واقع است؛ لذا از آنجايي که بسياري از مردم جذب اين شايعات و ادعاهاي دروغين مي‌شوند، متاسفانه عوارض آن نيز مصرف‌کننده را در بر مي‌گيرد. او درباره رويکرد سازمان غذا و دارو نسبت به اين قبيل معضلات خاطرنشان کرد: در فرايندي عمومي، تبليغات ماهواره‌اي کالاهايي را که مجوز سازمان غذا و دارو را دارند، ممنوع کرده‌ايم. اسماعيلي در پايان توصيه کرد: مردم به هيچ‌عنوان به تبليغات کذايي محصولاتي که در اين شبکه‌ها معرفي مي‌شوند، اعتماد نکنند.
 
تبليغ شرکت‌هاي سلامت‌محور در ماهواره، تعليق پروانه
 
انواع لوازم آرايشي و بهداشتي، مواد غذايي، داروهاي لاغري و چاقي و داروهاي ترک اعتياد از جمله محصولاتي به شمار مي‌روند که در شبکه‌هاي ماهواره‌اي تبليغ مي‌شوند. به گفته مدير کل نظارت بر فراورده‌هاي غذايي، آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو تبليغ شرکت‌هاي محصولات سلامت‌محور در شبکه‌هاي ماهواره‌اي مترادف با تعليق پروانه محصول آنان است. بهروز جنت با اشاره به افزايش تبليغات غيرواقع و گمراه‌کننده محصولات سلامت محور گفت: سازمان غذا و دارو به شدت در حال رصد و مبارزه با اين‌گونه تبليغات است.
 
او تصريح کرد: از نظر ما ماهيت اين‌گونه شبکه‌ها و رسانه‌ها زير سوال است و به هيچ‌وجه آنها را قبول نداريم و تبليغات در اين شبکه‌ها را نيز غيرمجاز به حساب مي‌آوريم. جنت ادامه داد: شرکت‌هايي را که در اين شبکه‌هاي ماهواره‌اي اقدام به تبليغات محصولات خود کنند، به صورت دقيق و جدي درحوزه نظارتي پيگيري و بدون کوچک‌ترين مماشاتي در کميته فني پروانه متخلفان را معلق مي‌کنيم. او خاطرنشان کرد: اسامي برخي از اين شرکت‌ها به معاونت‌هاي غذا و دارو اعلام شده است و برخورد‌هاي لازم و قانوني در مورد آنها اعمال مي‌شود.
 
تبليغات گمراه‌کننده لوازم آرايشي و بهداشتي در رسانه‌ها
 
نوع تبليغ فراورده‌هاي آرايشي و بهداشتي در ماهواره فريبنده است طوري‌که مشخصات کالا، کشور سازنده، شرکت توليد‌کننده و تاييد‌هاي بهداشتي و سلامت اين محصولات غالبا در تبليغات ماهواره‌اي ارائه نمي‌شود. در اين نوع تبليغات به جاي ارائه مستندات و شناسنامه فني اين محصولات، مسائل فريبنده و جذاب همچون خواص معجزه آساي فراورده‌هاي بهداشتي در اين شيوه استفاده مي‌شود.
 
مردم مصرف‌کنندگان اصلي اين محصولات هستند که بايد در زمان خريد از فروشنده ضمانت اصل بودن و استاندارد بودن کالا را خواستار باشند و به برچسب فارسي نويس کالاي مورد نظر توجه داشته باشند.
 
شرکت‌هاي وارد‌کننده به شرطي مي‌توانند اجناس خود را وارد کنند که مجوز‌هاي لازم را داشته باشند، در غير اين‌صورت براي کسب اين مجوز شرکت وارد‌کننده بايد جزئيات لازم را از شرکت فروشنده براي وزارت بهداشت بگيرد. اقلام وارداتي پس از آزمايش و تجزيه و آناليز در صورتي که مواد مضر نداشته باشند مجوز را دريافت مي‌کنند و توزيع مي‌شوند.

 



منبع: روزنامه آرمان

 

 



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد