آخرین اخبار

حال خوب ستايش / دختري که قرباني کودک آزاري پدر ناتني اش بود اجتماعي

حال خوب ستايش / دختري که قرباني کودک آزاري پدر ناتني اش بود

  بزرگنمايي:

چه خبر - ستايش قرباني کودک آزاري

سال گذشته عکس ها و اخبار ستايش کودک دو نيم ساله اي که سراسر بدنش اثرات خاموش کردن آتش سيگار و شکستگي هاي متعدد بود در فضاي مجازي توفاني از نفرت و همدردي را برانگيخت.ظلم و رنجي که بر ستايش رفته بود مسئولان را بر آن داشت تا با اقدامات فوري اين کودک را از جهنمي که در آن زندگي مي کرد نجات دهند و اقدامات فوري را در جهت بازگشت اين کودک بيگناه به زندگي عادي انجام دهند.

حال پس از 10 ماه برآن شديم تا از حال ستايش باخبر شويم و با هماهنگي مديريت بهزيستي کل استان به موسسه اي که کودک در آن نگهداري مي شد ، رفتيم.
در اتاق انتظار مشتاقانه منتظر حضور اين کودک بي پناه و آسيب ديده هستم، ستايش نماينده اي از آسيب هاي اجتماعي است که زنگ خطر را به صورت جدي در کشور به صدا درآورده که همتي ملي براي مقابله با آن مي طلبد.

مدير موسسه خيريه کرمانيان قبل از ورود ستايش به خبرنگار ايرنا گفت: ستايش در اول آبان سال 95 با گزارش همسايگان در رابطه با کودک آزادي توسط اورژانس اجتماعي رفسنجان از منزل به مرکز بهزيستي منتقل شد و آثار سوختگي شديد و ضربه هاي شديد و شکستگي ها در استخوان پا در سراسر بدن اين کودک مشاهده مي شد.

فرحناز صباغ کرماني افزود: پدر ناتني و مادر به واسطه اعتياد شديد به مواد مخدر شيشه و ترياک در موارد متعدد کودک را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند اما براي درمان آن هيچ اقدامي نکرده بودند، بطوري که شکستگي هاي دست و پا به صورت ناقص جوش خورده و باعث کج شدن پا و دستش شده بود.
وي بيان کرد: اقدامات درماني در بيمارستان علي بن ابيطالب(ع) رفسنجان براي ستايش انجام شد و پس از بهبودي نسبي به دليل اعتياد شديد مادر با دستور مقام قضايي کودک به بهزيستي و شيرخوارگاه مادر کرمان تحويل شد.

مدير موسسه خيريه کرمانيان با اشاره به اينکه پدر ناتني ستايش به جرم کودک آزاري بازداشت و در زندان به سر مي برد افزود: مادر کودک در چند نوبت با مراجعه به بهزيستي خواستار سرپرستي کودک شده بود که به دليل اعتياد شديد از تحويل ستايش به وي خودداري شد. وي اظهار کرد: ستايش از دهم اسفند 95 و زماني که به سن سه سال رسيد به مرکز کرمانيان منتقل شد و در ابتداي ورود وضعيت روحي مناسبي نداشت و گوشه گير و آستانه تحملش به شدت پايين بود و با کسي ارتباط نمي گرفت.

صباغ کرماني تصريح کرد: در مدت پنج ماه اقامت ستايش در مرکز سعي کرديم با بازي درماني، موسيقي درماني و هنر درماني به کمک سازمان بهزيستي، مراکز وابسته و بخش خصوصي وضعيت او را به صورت اساسي بهبود بدهيم. وي ادامه داد: ستايش هم اکنون به مهدکودک مي رود، با همسالان خود ارتباط برقرار کرده و مي خندد، روانشناس مرکز سه روز در هفته به صورت اختصاصي با صحبت و رابطه برقرار کردن با او، دغدغه هاي ستايش را از رنج گذشته خالي مي کند. ستايش وارد اتاق شد، تصوير قبلي ذهنم از آن کودک رنجور و درهم شکسته بر تخت بيمارستان شکسته شد، حالا کودکي با چهره اي که نشان از طراوت و سلامت داشت و لباسهايي با رنگ هاي روشن و شاد در برابرم ايستاده بود.

ستايش به دليل خاطرات تلخ گذشته ترديد داشت به سمت غريبه ها برود، اما دوربين عکاس خبرگزاري توجه او را به شدت جلب کرد و اينگونه پنجره رابطه ما با ستايش گشوده شد و اولين لبخندش را از دريچه دوربين عکاسي شکار کرديم. آثار سوختگي آتش سيگار هنوز بر دستان و صورت ستايش خودنمايي مي کند، اما رضايت و اميد به زندگي در چشمان اين دختر مي درخشد، با لبخند زيبايي بسته شکلات را از دستم مي گيرد.

مدير موسسه خيريه کرمانيان اظهار کرد: شکستگي هاي ستايش به صورت کامل درمان شده و همچنين مشکل قلبي که در ابتداي ورود به مرکز داشت با دارو بهبود پيدا کرده است. وي ادامه داد: شرکت در مراسمات مختلف، پارک هاي شهر، رستوران، شهربازي و مکان هاي تفريحي و جشن تولدها از جمله برنامه هايي بوده که ستايش در مدت زمان حضور در موسسه در آنها شرکت کرده است.

صباغ کرماني بيان کرد: هم اکنون بجز ستايش 27 نفر ديگر از کودکان بي سرپرست و بد سرپرست در اين موسسه نگهداري مي شوند، اما تعدادي از کودکان عادي هم توسط والدينشان به اين مرکز مراجعه مي کنند. وي با اشاره به افرايش آسيب هاي اجتماعي در جامعه تاکيد کرد: اغلب کودکان بي سرپرست و بد سرپرست دچار فقر شديد، اعتياد و يا هر دو با يکديگر هستند و متاسفانه بسياري از کودک آزاري ها مانند مورد ستايش در جامعه انعکاسي ندارد.

وي با اشاره به مشکلات حقوقي و احوال شخصيه ستايش گفت: متاسفانه مادر ستايش از محل زندگي خود نقل مکان کرده است و هيچ نشاني از او در دست نيست و اين کودک هيچ گونه مدارک هويتي ندارد که بايد در اسرع وقت از طرف مقامات ذيربط حل شود. با ستايش، مدير موسسه، مربي و مددکاران از اتاق بازي، مهد کودک، خوابگاه، محل استحمام و غذاخوري خيريه کرمانيان بازديد کرديم و در اين مدت ستايش ما را همراهي کرد.

از ستايش خداحافظي کردم، دخترک در شادي دنياي کودکانه خود غرق بود، اما همه کودکاني که در معرض کودک آزاري شايد مثل ستايش خوش شناس نباشند که دستان گرمي حامي آنها باشد پس بياييم قبل از اينکه آتنا و بنيتا هاي ديگري را از دست بدهيم به ياري آنها بشتابيم. نام مرحوم محمدحسين کرمانيان باني موسسه خيريه کرمانيان با بنا نهادن خانه اي براي کودکان يتيم و بي سرپرست جاودانه شده است و اين مکان 53 سال است که پذيرا و حامي کودکان بي پناه است.

 



منبع: isna.ir

 

 



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد