آخرین اخبار

ربيعي: حواستان باشد، افشاگري مي‌کنم اقتصادي

ربيعي: حواستان باشد، افشاگري مي‌کنم

  بزرگنمايي:

چه خبر - هشدار ربيعي براي افشاگري 300 ميلياردي

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به وجود تحريم‌هاي فروش محصولات پتروشيمي در سال 91 ـ 92 گفت: فردي قرار بود با دور زدن تحريم‌ها 120 ميليون دلار از اين محصولات را فروخته و پولش را برگرداند. با پيگيريهاي صورت گرفته تا امروز مقداري از اين پول را گرفته‌ايم اما هنوز 300 ميليارد باقي مانده است. دو شب پيش شنيدم اين آقا ملاقات‌هايي با برخي دارد، جلساتي مي گذارد و روابط پيچيده‌اي را شاهديم. امروز اعلام مي‌کنم که حواسشان باشد، افشاگري مي‌کنم.

علي ربيعي در اولين کنگره مجمع عالي کانون‌هاي بازنشستگي کشوري خطاب به روساي کانون‌ها با بيان اينکه شما به دولت راي داديد تا برنامه‌هايش را ادامه دهد گفت: اگر قسمت شد و خدا خواست و در دولت دوازدهم خدمتتان بوديم سعي مي‌کنيم برنامه‌هاي مرتب و خوبي داشته باشيم؛ اگر هم لازم شد وصيتي براي بعدي‌ها بنويسيم، تاکيد مي‌کنيم مسير ريشه‌کني فقر و حفظ رفاه، کرامت و حقوق انساني ادامه يابد.

ربيعي با بيان اينکه زماني که دکتر روحاني در زمان انتخابات درباره بازنشستگان سخن مي گفت خوشحال بودم که اين اهميت و جايگاه پررنگ شده است و مورد توجه است افزود: مباحثي که در انتخابات مطرح شد را به فال نيک مي گيرم و نشان مي دهد بايد به سمتي برويم که فقر را ريشه کن کنيم. پيام هاي روشني وجود داشت که شما به آن مسير راي داديد. توزيع مناسب درآمد، رفاه و حفظ حقوق انسان ها، حفظ کرامت انسان ها و دور کردن فقر از آنها جزو اصولي است که هم رهبري بر آن تاکيد دارند و هم در برنامه هاي دولت دوازدهم آمده است.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه اگر قسمت شد و خدا خواست و در دولت دوازدهم خدمتتان بوديم سعي مي کنيم برنامه هاي مرتب و خوبي داشته باشيم گفت: اگر هم لازم شد وصيتي براي بعدي ها بنويسيم، تاکيد مي کنيم اين مسير ادامه يابد.

ربيعي ادامه داد: روزي که به وزارتخانه آمدم ديدم تلقي از صندوق درست نيست و صندوق تبديل به يک کارپردازي شده بود و اين ماهيت صندوق نبود. برنامه ريزي کرديم و روي ايده‌اي براي صندوق کار کرديم.

وي افزود: در کنار کساني که کارهاي خوبي انجام مي دهند، کساني هم هستند که بايد آنها را به خاطر کارهاي نکرده دوست داشت، کسي که پسرعمه‌اش را در صندوق مدير جايي نمي گذارد تا بخورد را هم بايد دوست داشت.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه تصوير صندوق ها فاصله زيادي با اهداف عاليه ما دارد گفت: فقط پرداخت حقوق و مستمري بازنشستگي همه معناي صندوق نيست. تاکيد کرديم صندوق ها کاهش ريسک بازنشستگي را مدنظر داشته باشند. ريسک مسکن، ريسک درمان و حتي ريسک انزواي اجتماعي هم مدنظر است. در تغييرات نسلي با نوعي انزواي سالمندي روبرو مي شويم که بايد براي رفع آن نهادسازي کرده و به آن پاسخ دهيم.

وي ادامه داد: سالمند بايد زندگي سالم اجتماعي را در دوران بازنشستگي خود تجربه کند. بازنشسته معضل نيست و رفتارهاي ما با صندوق ها در پنج دهه گذشته مشکل است.

ربيعي با بيان اينکه نظريه داشتن در کار مهم است در حالي که در کشور کمتر به آن توجه مي شود اظهار کرد: نظريه ما اين بود که صندوق را به مثابه حيات اجتماعي بازنشسته ديديم. بايد سياست بازنشستگي را تدوين و دنبال کنيم. پايدار کردن منابع صندوق ها هم هدف بعدي است. هفت ميليون و 400هزار فرد 60 سال به بالا داريم.

وي ادامه داد: در صندوقها با فقدان آينده نگري روبرو بوديم و روزي که بايد بدهي ها به صندوق ها پرداخت مي شد، شرکت هايي را تهاتر کردند. در صندوق فولاد يکسري شرکت رو به ورشکستگي را تحويل دادند. ما حاضريم دارايي ها را بگيرند و پول نقد بدهند. نبايد شرکت ها را به سمت خصولتي برد. متاسفانه به جاي نقد اين سياست ها خود صندوق ها را نقد مي کنند.

ربيعي با اشاره به اينکه جلسه اي با رييس جمهور داشتيم و تصميماتي گرفتيم که خروج از بنگاههاي ناکارآمد مهمترين آن بود گفت: طرح نهايي را تقديم رييس جمهور خواهم کرد و معتقديم بايد جايي برويم که بيشترين سودآوري را داشته باشيم.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به اينکه بيشترين زجر ما اين است که انتصابات سفارشي در برخي شرکت ها نداشته باشيم گفت : تعهد اخلاقي با خدا و مردم داشتيم تا جايي که توانستيم شما را روز قيامت در قبال اموال صندوق ناظر بدانيم. بناي ما حفظ استقلال صندوق بازنشستگي بوده است.

وي افزود: برخي انگ خصولتي به صندوق مي زنند و نمي گويند طبق کدام تحليل هاي اقتصادي سخن مي گويند. سهم سرمايه گذاري کل صندوق هاي ما در کشور کمتر از 9 درصد است. در سال گذشته بدون ريالي افزايش سرمايه، توانستيم 3000 ميليارد تومان وارد صندوق بازنشستگي کنيم. براي بيمه تکميلي دولت پولي به صندوق نداد اما آن را مديريت کرديم.

 



منبع: isna.ir

 

 



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي