آخرین اخبار

اين مطلب را هر زني بايد با شوهرش بخواند!! روابط عاطفي

اين مطلب را هر زني بايد با شوهرش بخواند!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - چرا مردان در کارهاي خانه کمک نمي کنند؟

همسر شما هم دل به کارهاي خانه نمي‌دهد؟ از کدام دسته است؟ آن‌ها که رسما اعلام مي‌کنند که دست به سياه‌ و سفيد نمي‌زنند، يا آن‌‌ها که به بهانه‌هاي مختلف وقت مي‌خرند و از زير کار در مي‌روند تا وقتي‌که ديگر اوضاع بحراني شود و کار را انجام دهند؟ يا اين‌که آن‌قدر معطل مي‌کنند يا دسته‌گل به آب مي‌دهند که شما ترجيح بدهيد خودتان کارها را انجام بدهيد؟ فکر مي‌کنيد چرا؟

 

بلد نيستند

شايد سخت باشد که باور کنيد، ولي واقعيتش اين است که خيلي از آقايان کاري را انجام نمي‌دهند چون بلد نيستند. آقايان به‌اندازه خيلي از خانم‌ها در خانه پدر و مادرشان تمرين نداشته‌اند و مثلا در شستن ظرف‌ها، تکنيک‌هايي که خانم‌ها بلدند را بلد نيستند و دستشان حسابي کند است. درنتيجه کاري که يک خانم در ده دقيقه انجام مي‌دهد را يک‌ساعته انجام مي‌دهند تازه با کلي خستگي. تازه غر هم مي‌خورند که چرا اين‌قدر طولش مي‌دهند يا اين‌که چرا از روش‌هاي بهتري استفاده نمي‌کنند. خب بلد نيستند! اگر مسئله خانه شما هم همين است، بهتر است آقا خيلي روراست بخواهد که روش سريع‌تر و ساده‌تر کارها را ياد بگيرد و خانم هم خيلي باحوصله به او ياد بدهد. بعد هم‌زمان کافي براي تمرين هست. يادتان باشد اين مشارکت به نفع هردوي شما و درنهايت به نفع فرزندتان است. پس‌ازآن به‌عنوان ابزاري براي اذيت کردن هم استفاده نکنيد. خانم‌ها شيطنت نکنيد، هوس نکنيد در مهماني تعريف کنيد که همسرتان چه‌کاري را بلد نبوده، هرچقدر هم که به نظر خودتان بامزه باشد!

 

يادشان مي‌رود

باور کنيد، خيلي از آقايان چون عادت به کار خانه ندارند، يادشان مي‌رود که بايد کارهاي خانه انجام شود. مثلا تا انبوه ظرف کثيف روي اعصابشان نرود، دست به ظرف‌ها نمي‌زنند. تا وقتي يک نيمروز کامل دنبال وسايلشان نگردند،‌ متوجه نمي‌شوند که روي ميزشان بازار شام شده و خلاصه،‌ مثل خانم‌ها حواسشان به کارهاي خانه نيست. وقتي اين دسته از آقايان همسر خانم‌هايي مي‌شوند که انتظار دارند مرد خودش بفهمد و دوست ندارند دائم تذکر بدهند، اوضاع خراب مي‌شود.

البته مگر آدم چقدر مي‌تواند تذکر بدهد و يادآوري کند؟ پس چاره چيست؟ بهترين کار اين است که يک برنامه‌‌ريزي درست‌وحسابي داشته باشيد. اگر کارهاي خانه و کارهاي هر دوي شما در طول روز برنامه مشخصي دارد، مي‌توانيد يک برنامه‌‌ريزي هفتگي داشته باشيد. مثلا معلوم باشد که چهارشنبه‌ها عصر وقت مرتب کردن ميز کار است.

اگر برنامه اين‌قدر مشخص نيست يا اين‌که خودتان دوست نداريد مثل مدرسه برنامه هفتگي داشته باشيد، يک تابلو در خانه نصب کنيد،‌ جايي که هر دو ببينيد،‌ مثلا در آشپزخانه. يک تخته وايت‌بورد کوچک يا حتي يکي از شيشه‌هاي خانه که رو به نورگير است مي‌تواند گزينه خوبي باشد. بعد هر دو، هرروز هر کاري که به ذهنتان رسيد در خانه بايد انجام شود را روي آن بنويسيد. اين‌طوري هر زمان که هرکدام وقت خالي پيدا کنيد، مي‌توانيد يکي از آن کارها را انجام دهيد و جلوي آن‌يک تيک بزنيد يا رويش خط بکشيد.
بودن اين تخته يا شيشه يا هر جايگزيني که براي آن پيدا کنيد يادآور خوبي است. وقتي آدم يک کار را ببيند که دو سه روز است روي تابلو مانده، آن را انجام مي‌دهد، غر و نق هم در کار نيست.

 

فکر مي‌کنند کار خانه زنانه است

از آنجا که متاسفانه کم نيستند آقاياني که با نسبت دادن زنانه بودن به يکسري از کارها، ويژگي‌ها و رفتارها، آن کارها را در بين دوستان خود تحقير مي‌کنند، بسياري از آقايان از انجام رفتاري که آن را زنانه مي‌دانند هراس دارند. آن‌ها مي‌ترسند بقيه به آن‌ها بگويند زن‌ذليل، ضعيف، مردي که کارهاي زنانه انجام مي‌دهد و ...

آقايان محترم! اگر ته ذهنتان چنين نگراني داريد، بهتر است با خودتان روراست باشيد. به خودتان دروغ نگوييد و اين نگراني را در عمق ذهنتان کشف کنيد. بعد يک‌بار ديگر به آن نگاه کنيد و ببينيد آيا واقعي است يا يک ترس قديمي است که از دوران نوجواني به‌ جاي مانده. الان شما خانواده‌داريد و ديگر لازم نيست نگران تاييد يا عدم تاييد همسالان خود باشيد. شما تعيين مي‌کنيد مسير و روش زندگي‌تان چه باشد و کسي نمي‌تواند روي اين تصميم تاثير بگذارد، مگر اين‌که اين اجازه را به او بدهيد.
خانم‌هاي عزيز هم در اين مورد جلوي زبانشان را مي‌گيرند و مردشان را تحقير نمي‌کنند. اگر خواست خودش در اين مورد با شما درد دل کند، مي‌توانيد به او روحيه بدهيد و استقلالش را تحسين و تشويق کنيد.

 

کار خانه را کار خودشان نمي‌دانند

همان‌طور که خيلي از خانم‌ها در خانه‌هايي بزرگ‌شده‌اند که ياد گرفته‌اند همه کارهاي خانه با زن است، آقايان زيادي هم در چنين خانه‌هايي بزرگ‌شده‌اند و تصورشان اين است که کارهاي خانه‌ بر عهده زن است، حتي اگر خانم شان بيشتر از آن‌ها بيرون از خانه مشغول و گرفتار باشد. آقاياني که اين‌طور فکر مي‌کنند، تغيير نظر نمي‌دهند مگر اين‌که خودشان بخواهند. مگر نه؟ پس، آقايان محترم،‌ لطفا يک‌بار ديگر به اين موضوع فکر کنيد و ببينيد اين باور شخصي خودتان است يا اين‌که فقط اين‌طور ياد گرفته‌ايد. خانم‌ها يادتان باشد در اين مورد، صحبت کردن به همسرتان کمک مي‌کند تا باور واقعي خودش را پيدا کند و در مورد تغيير نظرش تصميم بگيرد. با غر زدن يا دعوا کردن، فقط اوضاع بدتر مي‌شود. مي‌توانيد زمان‌هايي که خودتان دو نفر هستيد،‌ بدون اين‌که ديگران،‌ به‌خصوص والدينتان يا فرزندانتان بخواهند تيم دفاع از يکي از طرفين تشکيل بدهند و اوضاع را خراب‌تر کنند، درباره اين موضوع صحبت کنيد و به هم کمک کنيد نقطه‌نظر يکديگر را بهتر درک کنيد. خانم‌ها فکر نکنيد که به‌مرورزمان خودش از پشت چشم نازک کردن شما مي‌فهمد، نه، اصلا آدميزاد زبان را براي همين اختراع کرد، وگرنه که همه با اشاره و رفتار منظورشان را به هم مي‌رسانند.

 

 



منبع : ninisite.com

 



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟