آخرین اخبار

جزئيات نحوه پرداخت بيمه بيکاري اقتصادي

جزئيات نحوه پرداخت بيمه بيکاري

  بزرگنمايي:

چه خبر - تشريح جزئيات مشمولان دريافت بيمه بيکاري

کريم ياوري مدير کل حمايت از مشاغل و بيمه بيکاري گفت: با تدابير انديشيده شده و همت و پشتکار و جديت کارکنان، کارشناسان و مسئولان و مديران صف و ستاد مرتبط با حمايت از مشاغل و بيمه بيکاري در کل کشور و در جهت صيانت از نيروي کار و حمايت از پايداري توليد و بنگاههاي اقتصادي چتر حمايتي بيمه بيکاري با گسترش دامنه پوشش براي کارگرانيکه بدون ميل و اراده از کار بيکار مي شوند با رويکرد اشتغال مجدد مقرري بگيران بيمه بيکاري و کاهش طول مدت ماندگاري مقرري بگيران در برزخ بيکاري به جديت پيگيري شده و نتايج خوبي حاصل شده است.

وي با بيان اينکه کليه مشمولان قانون تأمين اجتماعي که تابع قوانين کار و کشاوري هستند مشمول قانون بيمه بيکاري و حمايت هاي مندرج در آن هستند مشروط بر آن که بدون ميل و اراده از کار بيکار شده باشند، گفت: بازنشستگان و از کارافتادگان، صاحبان حِرَف و مشاغل آزاد و بيمه  شدگان اختياري و اتباع خارجي مشمول بيمه بيکاري نيستند.

ياوري ادامه داد: بيمه شدگاني که به علت بروز حوادث قهريه و غيرمترقبه از قبيل سيل، زلزله، آتش سوزي و... بيکار شوند با معرفي واحدهاي تعاون، کارورفاه اجتماعي مشمول دريافت مقرري بيمه بيکاري مي ‌شوند.

مدير کل حمايت از مشاعل و بيمه بيکاري وزارت کار افزود: در سال 95 حدود سي و يک هزار نفر از مقرري بگيران بيمه بيکاري براي طي دوره هاي مهارتي و آموزشهاي فني و حرفه اي و ارتقاء مهارت به مراکز آموزش فني و حرفه اي در کل کشور معرفي شدند.

وي افزود: از آنجا که بيکاراني که بدون ميل و اراده به چرخه دريافت مقرري بيمه بيکاري در طي سال وارد و پس از طي دوره استحقاق و يا معرفي آنها به اشتغال مجدد و... از مقرري بگيران بيمه بيکاري خارج مي شوند در سال 95 حدود سيصد هزار نفر از اين حمايت اجتماعي برخوردار شده اند.

اين مقام مسئول در وزارت کار با بيان اينکه حق بيمه بيکاري به ميزان 3% درصد مزد بيمه شده است که تماماً توسط کارفرما تأمين و پرداخت مي شود، افزود: تمام مدت دريافت مقرري بيمه بيکاري جزء سوابق پرداخت حق بيمه شده از نظر بازنشستگي، از کارافتادگي و فوت محسوب مي‌شود.

ياوري ادامه داد: دولت مکلف است همه ساله از طريق سيستم بانکي و منابع اعتباري سازمان تأمين اجتماعي و با استفاده از اعتبارات قرض الحسنه طرحهاي اشتغالزايي مشخصي را جهت اشتغال به کار بيکاران مشمول قانون بيمه بيکاري در بودجه سالانه کشور پيش بيني و رأساً يا از طريق شرکت هاي تعاوني و يا خصوصي و با نظارت وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعي به مورد اجرا بگذارد.

نماينده وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعي در کارگروه ملي تسهيل و رفع موانع توليد کشور گفت کارفرمايان بنگاههاي اقتصادي مي توانند در صورت هرگونه تغيير يا بازسازي خط توليد، جابجائي کارگاه و ماشين آلات به منظور کاهش وابستگي و بهينه کردن توليد که در راستاي سياست هاي اقتصادي و اجتماعي دولت صورت گيرد با تصويب شورايعالي کار از امتيازات و حمايت هاي مندرج در قانون بيمه بيکاري بهره مند گردنند.

وي ادامه داد: براي اجراي قوي و موثر برنامه فراگير اشتغال، (تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي)، انسجام و همکاري همه دستگاهها و سازمانها و حتي قوه مقننه و قضائيه نيز ضروري است.

ياوري با بيان اينکه حسب دستور تأکيد وزير محترم تعاون، کارورفاه اجتماعي تمام حوزه هاي وزارت خانه براي اجراي برنامه فراگير اشتغال بسيج شده اند، گفت: با تشکيل کارگروههاي تسهيل و رفع موانع توليد در استانها و کارگروه ملي تسهيل و رفع موانع توليد در کشور مدت زمان رسيدگي و بررسي واحدهاي مشکلدار کاهش يافته است.

شناسايي بنگاه‌هاي مشکل دار براي صيانت از نيروي کار

نماينده وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعي در کارگروه ملي تسهيل و رفع موانع توليد کشور افزود: يکي از اهداف برنامه فراگير اشتغال حفظ و صيانت از اشتغال موجود کشور است، که براي اين منظور وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعي رصد و شناسائي بنگاههاي مشکل دار را در دستور کار دارد تا با حل و فصل مشکلات بنگاهها هم صيات از نيروي کار تحقق پيدا کند هم حمايت از توليد و پايداري بنگاه و حمايت از کارفرمايان و کارآفرينان و سرمايه گذاران مورد توجه قرار گيرد.

وي افزود: بسياري از مشکلات بنگاههاي اقتصادي مشکل دار با اتخاذ روش و شيوه مديريت صحيح و اتخاذ تدابير خردمندانه توسط مديران بنگاههاي اقتصادي و سهامداران قابل حل و فصل است و اکثر مشکلات درون کارگاهي در اين گروه قرار دارند.

ياوري گفت: در سال 95 حدود چهار هزار بنگاه اقتصادي با حدود ششصد هزار کارگر توسط وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعي در تمامي استانهاي کشور مورد حمايت قرار گرفته اند.

 



منبع: مهر

 

 



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي