آخرین اخبار

افشاگري از ساخت پل صدر و فروش پرديسان اقتصادي

افشاگري از ساخت پل صدر و فروش پرديسان

  بزرگنمايي:

چه خبر - اين چيزي که در جايگاه‌ها عرضه کردند، «بنزين» نبود بلکه يک شانتاژ خبري بود!

حجت سپهوند نوشت: «در سال 89 بنزيني که در جايگاه‌هاي سراسر کشور عرضه شد بنزين نبود، نوعي ترکيب شيميايي خطرناک بود. سال 92، ميزان بنزن موجود در هوا به بين 300 تا 400 برابر حد مجاز در کلانشهرها به‌ويژه تهران رسيده بود. اين موضوع قطعي بود و وزارت بهداشت و وزارت نفت، اين اطلاعات را تهيه کردند.
 
اتهام‌زني‌ها شروع شد. اين چيزي که در جايگاه‌ها عرضه کردند، «بنزين» نبود بلکه يک شانتاژ خبري بود! اراده‌اي نبود که مشکل را حل کند»؛ اين جملات بخشي از اظهارات دکتر معصومه ابتکار معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست است. ابتکار با بيان اينکه اعتراض به بنزين پتروشيمي از شوراي شهر در سال 89 شروع شد و آن را رسانه‌اي کرديم، به انصاف‌نيوز گفت: مشکل از آنجا شروع شد که بعد از سال 88، تحريم‌ها به اوج رسيدند و بنزين تحريم شد.
 
مراسمي با عنوان خودکفايي بنزين برگزار شد و در همين حين گزارشي دريافت کرديم مبني بر اينکه در کلانشهر تهران بنزيني توزيع مي‌شود که بسيار خطرناک است و مردم را به بسياري از بيماري‌ها از جمله سرطان‌هاي لاعلاج مبتلا مي‌کند. وي ادامه داد: بر اين اساس از شهرداري خواستيم که اندازه‌گيري‌هايي انجام دهد و اندازه‌گيري‌ها نشان داد که ميزان بنزن بسيار بالاست.
 
اعتراضاتي صورت گرفت؛ اول به نمايندگان حامي و نزديک دولت به‌صورت کتبي شرايط را گفتم و اعتراض خود را مطرح کردم، اما وقتي ديدم توجهي نمي‌شود در شوراي شهر بيان و موضوع را با عنوان تهديد به بهداشت و سلامت عمومي رسانه‌اي کردم. وي گفت: هجمه‌ رسانه‌هاي طرفدار دولت از آن زمان عليه ما شروع شد که تا سال 92 ادامه داشت. بررسي وضعيت آلاينده‌ها در شهر تهران از جمله درباره بنزن بود. تمام اطلاعاتي که از شهرداري تهران وجود داشت در سازمان به نوعي تاييد شده بود، اما اجازه رسانه‌اي شدنش را ندادند.
 
علني نکردند، علني کرديم
 
وي با تاکيد بر اينکه «قطعنامه پشت قطعنامه به‌طورکلي راه را بسته بود و اراده‌اي نبود که مشکل را حل کند»، عنوان کرد: از سال 92 با آقاي زنگنه مکاتبه داشتيم که ايشان بنزين پتروشيمي را از چرخه خارج کنند و سال 93 به من اعلام کردند که بنزين پتروشيمي به‌طور کامل از رده خارج شده است. معاون رئيس‌جمهور درباره تهديدهايي که به دليل اعتراضات به عملکرد شهرداري در شوراي سوم، شده بود، اظهار کرد: در پي دريافت گزارشي از توزيع بنزين با‌درصد بنزن بالا از شهرداري خواستيم که اندازه‌گيري‌هايي انجام دهد و اندازه‌گيري‌ها نشان داد که ميزان بنزن بسيار بالاست. اعتراضاتي صورت گرفت.
 
اول اعتراضاتي به‌صورت کتبي به نمايندگان حامي و نزديک دولت داشتيم؛ شرايط را گفتم اما وقتي ديدم توجهي نمي‌شود در شوراي شهر بيان و آن را رسانه‌اي کرديم. در آن زمان مورد عتاب واقع شدم. وي با بيان اينکه «همزمان با اين موضوع، داستان فروش پارک پرديسان بود که دولت وقت اصرار به فروش پارک پرديسان داشت و آن را علني نکرده بود»، خاطرنشان کرد: موضوع را با همکاري رسانه‌ها علني کرديم و شورا به اين مساله معترض شد.
 
موضوع ديگر، مساله پارازيت‌ها در شهر بود که متاسفانه با وجود تمامي تلاش‌هايي که شوراي شهر انجام داد، دولت و خود شهرداري هم همراهي نکرد و در نهايت مساله آسيب‌ديدگان حوادث بعد از 88 بود و اينها کنار هم موجب شد که در شوراي سوم همکاري‌هاي خوبي صورت گيرد. ابتکار با تاکيد بر اينکه «نماينده‌ مردم نبايد بنشيند و به صندلي تکيه بزند»، افزود: در شوراي شهر بايد رويکردي باشد که از حقوق مردم حمايت کنند و در شوراي سوم چندين موضوع موجب شد که برخي عکس‌العمل‌ها و فشارها شکل بگيرد.
 
خلأ قانوني
 
عضو سابق شوراي شهر تهران با بيان اينکه «در زمينه نظارت بر عملکرد شهرداران خلأقانوني وجود دارد»، گفت: خلأقانوني به حدي است که شهردار اگر پاسخگو نباشد، تنها کاري که شوراي شهر مي‌تواند انجام دهد اين است که شهردار را استيضاح کند؛ يعني به مرحله آخر برسد؛ اگرچه اين ابزار قوي است اما باز هم ضعف‌ها و مشکلاتي دارد. وي افزود: يکي از اعتراضاتي که آن موقع داشتيم، اين بود که قاليباف اصرار داشت محل درآمد خودش را از محل فروش پروانه و فروش شهر قرار دهد و بعد با احمدي‌نژاد توافق کرده بودند که يک طبقه اضافه بر طرح جامع ارائه شود اما کل طرح جامع را به اين بهانه کنار گذاشتند و از احمدي‌نژاد در شوراي شهرسازي مصوبه يک طبقه اضافه‌تر از طرح جامع را گرفتند و در مقابل نيز، احمدي‌نژاد امتياز تکميل طرح‌هاي مسکن مهر را در تهران از آنها گرفت که مخالف سياست‌هاي طرح جامع و بارگذاري جديد در شهر تهران بود.
 
تونل نيايش و پل صدر
 
معاون رئيس‌جمهور با اشاره به طرح‌هاي بسيار پر سر و صدا مانند پل صدر و تونل نيايش، تصريح کرد: در کميسيون عمران و زيربنايي شوراي شهر همه به‌شدت مخالف ساخت اين پل بودند و اساسا هيچ‌توجيهي براي ساخت تونل نيايش هم وجود نداشت اما مي‌گفتند که توجيهي براي ساخت اينها وجود دارد. عملا متوجه شديم که بيشتر طرح‌هايي عجولانه براي انتخابات بوده تا نمايش بزرگي از عملکرد ارائه شود. ابتکار تاکيد کرد: در مورد پل صدر، ما مخالف بوديم اما بعد گفته شد توجيه بودند و همه اعضاي کميسيون اين را پذيرفتند. تاييديه رسمي گرفته نشد، فقط آمدند و گزارش کلي دادند و رفتند. هم مخالف تونل نيايش بوديم و هم پل صدر و توجيه اين موضوع بسيار بسيار دشوار بود.

 



منبع: روزنامه آرمان

 



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي