آخرین اخبار

سوسيس با طعم گربه و سگ؟! اجتماعي

سوسيس با طعم گربه و سگ؟!

  بزرگنمايي:

چه خبر - توليد سوسيس و کالباس با گوشت حيوانات ممنوعه

مدير عامل اتحاديه شرکت تعاوني فرآورده هاي گوشتي گفت: اکنون زمان فراواني مشتري ما نيست که ما بتوانيم اجناس را هرطور که مايل هستيم عرضه کنيم و يا بخواهيم از کار بدزديم. ما براي همين تعداد بسيار اندک که هنوز موجودي و توان خريد دارند بايد به بهترين نحو و شفاف‌ترين حالت محصولات را عرضه کنيم تا آن‌ها را از دست ندهيم.

سيد محمد موسوي مدير عامل اتحاديه شرکت تعاوني فرآورده‌هاي گوشتي در خصوص توليد فراورده‌هاي گوشتي اظهار کرد: ما در کشور براي توليد سوسيس و کالباس ازگوشت مرغ و گوسفند و گاو استفاده مي‌کنيم که بخش عمده اين گوشت از دام‌هاي داخلي و مقدار کمي هم از کشور برزيل وارد مي‌شود.

وي در واکنش به استفاده از گوشت دام‌هاي بيمار تاکيد کرد: اين موضوع صحت ندارد. تمام گوشت‌هاي توليد شده پس از کشتار تحت نظارت اداره کل نظارت برمواد غذايي وزارت بهداشت قرار دارد و پس از آزمايش توسط سازمان استاندارد تاييد مي‌شوند، لذا نمي‌توانند از گوشت دام بيمار استفاده کنند. همچنين سازمان دامپزشکي نيز پيش از کشتار بر سلامت دام کاملا نظارت دارد و هيچ مشکلي ما با توليدات گوشتي بهداشتي نداريم تنها مشکل ما عدم همکاري سازمان‌هاي ذي‌ربط براي تامين مقداري ارز است تا بتوانيم مقداري گوشت وارد کنيم که آن هم به دليل گراني بيش از حد گوشت داخلي است.

وي ادامه داد: گوشت از 25 هزار تومان به 45 هزار تومان افزايش يافته است. اين گراني باعث کمبود تقاضا و ورشکستگي کارخانجات شده است.

موسوي افزود: توليد فرآورده‌هاي گوشتي انجام مي‌شود اما تقاضا بسيار پايين است و درحال حاضر کارخانجاتي که هنوز روي پا هستند از سرمايه پيشين خود امرار معاش مي‌کنند و فروش زيادي ندارند.

وي در رابطه با استفاده از خمير مرغ در ژامبون خاطر نشان کرد: ما به کارخانجات بزرگ طرحي داديم تا زماني که مرغ به همراه اسکلت مي‌آيد پس از شست و شو و تحت نظارت نهادهاي ذي ربط اين گوشت را از اسکلت جدا کنند. ما به 5 کارخانه مجوز داديم که مرغ را مانند گوشت بسته بندي شده پس از خريد و جدا کردن گوشت از اسکلت آن را بسته بندي کنند و با ليبل و تاريخ مصرف به بازار عرضه کنند. مانند بسياري از کشورهاي ديگر که بسته بندي شده و با کارتن به فروش مي‌رسد. اما متاسفانه همکاري بين وزارت جهاد، وزارت بهداشت و سازمان استاندارد کم است.

مدير عامل اتحاديه شرکت تعاوني فرآورده‌هاي گوشتي در واکنش به عدم درج ميزان خمير مرغ بر روي محصولات گوشتي تاکيد کرد: بر روي تمام محصولات کارخانه‌ها ميزان استفاده از خمير مرغ درج مي‌شود و اين موضوع صحت ندارد. اکنون زمان فراواني مشتري ما نيست که ما بتوانيم اجناس را هرطور که مايل هستيم عرضه کنيم و يا بخواهيم از کار بدزديم. ما براي همين تعداد بسيار اندک که هنوز موجودي و توان خريد دارند بايد به بهترين نحو و شفاف‌ترين حالت محصولات را عرضه کنيم تا آن‌ها را از دست ندهيم. ما تمام موارد بهداشتي را رعايت مي‌کنيم.

وي افزود: عدم توجه به تشکل‌ها و اتحاديه‌ها باعث اين مشکلات شده است و خشک و‌تر را باهم مي‌سوزاند. مردم خودشان جنس خوب و بد را از هم تشخيص مي‌دهند و برند و معتبر را خريداري مي‌کنند، پس نمي‌توان سر مردم را کلاه گذاشت. هر محصولي که توليد شود استاندارد است و بايد تحت نظارت سازمان استانداد باشد. محصولات همه کد توليد که از سوي وزارت صنايع صادر مي‌شود را دارا هستند.

موسوي در ادامه بيان کرد: از نظر وزير جهاد کشاورزي هم اعتبار محصولات و وزارتخانه در بين مردم‌‌ همان ليبلي است که بر روي محصولات درج مي‌شود و در صورت ديدن تخلف مردم مي‌توانند به وزارت خانه اطلاع دهند. ما در اتحاديه هم آزمايشگاه داريم و محصولات توليدي را بررسي و نمونه برداري مي‌کنيم. توليد کننده‌اي که همه هستي خود را براي اين کار گذاشته زير بار توليد محصول بي‌کيفيت و استفاده از گوشت فاسد نمي‌رود.

مدير عامل اتحاديه شرکت تعاوني فرآورده‌هاي گوشتي گفت: ما در حال حاضر چوب عدم توجه دستگاه‌هاي دولتي و وزارت جهاد کشاورزي را مي‌خوريم. عدم همکاري وزارت صنايع، سازمان استاندارد و اداره نظارت بر محصولات باعث مشکلات متعدد براي ما و کارخانجات شده است. محصولات گوشتي از ماليات بر ارزش افزوده معاف است اما اين ارزش افزوده را از کارخانجات به نحو ديگري مانند: تلفن، ‌برق، گاز و آب دريافت مي‌کنند. حتي از توليد هر محصول 4 درصد ارزش افزوده مي‌گيرند در حالي که اين محصولات معاف هستند و وزارت دارايي هم زير بار نمي‌رود.

موسوي با گلايه از بي‌توجهي به تشکلات تصريح کرد: در دوره‌هاي قبل تشکل‌ها وجود داشتند و در اين تشکل‌ها بحث و تبادل نظر مي‌شد، وزير در اين محافل سخنراني مي‌کرد و مشکلات را با هم بررسي مي‌کردند اما از دولت دهم به بعد وزارت جهاد تشکل‌ها را از بين بردند تا بتوانند هرکار که دوست دارند بدون مزاحمت نهاد‌ها انجام دهند.

وي افزود: دولت بايد باتشکل‌ها همکاري کند. تمام مشکلات ما در کشور به خاطر عدم مديريت صحيح است. در دولت اصلاحات و قبل از آن با تمام ارگان‌ها و تشکلات همکاري مي‌شد. اين مردم و تشکل‌ها بودند که جنگ را اداره کردند و هميشه به دولت کمک کردند. اگر تخلفي از کارخانه‌ها سر بزند هم از طريق اتحاديه و هم از طريق اداره استاندارد و دامپزشکي پيگيري خواهد شد و از طريق دادگاه بررسي مي‌شود.

موسوي در واکنش به استفاده از گوشت حيوانات ممنوعه مانند گربه و سگ در سوسيس و کالباس عنوان کرد: اين موضوع به هيچ عنوان صحت ندارد و برخي که قصد ضربه زدن به ما و کارخانه‌ها را دارند اين اکاذيب را در مکان‌ها و فضاي مجازي پخش مي‌کنند تا ما را از دور خارج کنند و بتوانند راه را براي واردات باز کنند. ما هيچ گزارشي در اين زمينه نداشته‌ايم.

 



منبع: ايلنا

 



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد