آخرین اخبار

12 راه حل ساده براي نگهداري بهتر از خودرو و ماشين ماشين

12 راه حل ساده براي نگهداري بهتر از خودرو و ماشين

  بزرگنمايي:

چه خبر -

راه هاي نگهداري از ماشين

به صدا افتادن درها، صندوق عقب به هم ريخته و شلوغ، ريختن مواد غذايي و تسمه‌هاي آسيب ديده همگي مواردي هستند که ممکن است هر کسي که يک خودرو دارد با آن‌ها مواجه شود. با وجود تمام مزايايي که اتومبيل براي ما دارد اما برخي اوقات مشکلات به وجود امده براي خودرو مي‌توانند واقعا اعصاب خرد کن باشند و نه تنها وقت بلکه هزينه‌ي زيادي نيز صرف برطرف کردن آن‌ها شود.

مشکلات مربوط به خودرو اما هميشه پيش نمي‌آيند. راه‌هايي هوشمندانه وجود دارند که تا بتوان عوارض جانبي خودرو را کاهش داد. در اين مقاله 12 راه آسان و کم هزينه را براي شما آماده کرده‌ايم.

1. چراغ‌ها را تميز نگه داريد

چراغ هاي خودرو با گذشت زمان مي‌توانند خراش برداشته و يا کدر شوند. تعويض کامل آن‌ها گزينه‌ي مناسبي است اما هزينه‌ي زيادي در پي خواهد داشت. يک راه دندانپزشکي وجود دارد تا چراغ‌ها را دوباره و حالت اوليه‌ي خود برگردانيد. کمي خمير دندان بر روي يک مسواک و يا پارچه‌ي کهنه بريزيد و سپس شروع به ساييدن آن روي چراغ خودرو کنيد. در اين هنگام مواد ساينده‌اي که در داخل ترکيب خمير دندان قرار دارند شروع به لايه‌برداري از سطح چراغ مي‌کنند و باعث شفافيت دوباره‌ي آن مي‌شوند. انجام چنين کاري هر چند سال يک بار لازم خواهد بود اما يادتان نرود که دندان‌هاي خود را نيز هميشه مسواک بزنيد.

2. از لاک ناخن براي تعمير شيشه استفاده کنيد

اين احتمال وجود دارد تا روزي تکه‌اي از آسفالت جاده يا يک سنگ کوچک به شيشه‌ي اتومبيل شما برخورد کند. برخورد عامل خارجي با شيشه مي‌تواند باعث ايجاد ترک و خراش بر روي شيشه شود. اين ترک‌ها هرچند کوچک اما مي‌توانند ميزان ديد شما را کاهش دهند و آسيب ديدگي حتي مي‌تواند گسترش يافته و باعث بزرگ‌تر شدن ترک‌ها شود. يک راه مقابله با چنين مشکلاتي استفاده از لاک ناخن براق (بي رنگ) است. روش کار به اين شکل است که با دقت و با احتياط لاک ناخن براق را از داخل و بيرون بر روي ترک شيشه بماليد. لاک ناخن ترک را پر مي‌کند و از رشد آن جلوگيري خواهد کرد. نکته اين است که حتما اطمينان حاصل کنيد که از لاک ناخن براق استفاده مي‌کنيد.

3. از کفش کهنه به جاي نگهدارنده‌ي ليوان استفاده کنيد

بي‌ام‌و سري 5 اتاق E39 خودروي فوق العاده اي است اما اگر جا ليواني‌هاي آن را به ياد داشته باشيد حتما متوجه خواهيد شد که مهندسي آن‌ها به بدترين شکل ممکن انجام شده است. يک دست انداز بزرگ و يا دور زدن شديد با خودرو مي‌توانست باعث ريختن نوشيدني از ليوان‌ها و يا حتي به پرواز درآمدن ليوان‌ها شود. يک راه حل قرار دادن يک کفش کهنه در بين دو صندلي جلو است و مي تواند به خوبي ليوان‌ها را در خود نگه دارد. شايد اين ايده چندان زيبا نباشد ولي به هر حال بهتر از ريخته شدن چاي در کف خودرو است.

4. پوشاندن تيغه‌ برف پاک کن‌ها

تيغه‌هاي برف پاک کن در نهايت فرسوده خواهند شد و اگر خيلي قديمي و کهنه باشند ممکن است در هنگام استفاده کنده شوند. اگر کنده شدن تيغه برف پاک کن‌ها در هنگام روشن بودن آن‌ها اتفاق بيافتد مي‌تواند باعث آسيب ديدن جدي شيشه شود. براي جلوگيري از اين قبيل حوادث مي توانيد تيغه‌ي برف پاک کن را با يک جوراب زنانه بپوشانيد. جنس نرم جوراب زنانه از شيشه محافظت مي‌کند و از طرفي در هنگام کارکردن با برف پاک کن نيز متوجه کارکرد خوب آن خواهيد شد.

5. جايگزين تسمه‌هاي پاره شده

در يک خودروي قديمي هر لحظه ممکن است که تسمه‌ها پاره شوند. از طرفي اين وجود اين تسمه‌ها براي کارکرد صحيح اتومبيل بسيار حياتي و مهم است. در اينجا نيز بار ديگر مي‌توانيد از جوراب زنانه به عنوان يک راه حل موقتي استفاده کنيد. اگر در شرايط سختي قرار داريد و دسترسي به تسمه‌ي جديد امکان ندارد، جوراب را تا جايي که مي‌توانيد محکم گره زده و سپس آن را به جاي تسمه جا بزنيد. با اين ترفند حداقل مي‌توانيد تا منزل رسيده و تسمه‌ي نو را جايگزين کنيد.

6. مرتب کردن صندوق بار

اگر زمان زيادي را در اتومبيل و در جاده‌ها مي گذرانيد در اينصورت حمل لوازم زندگي در خودرو توجيه دارد، اما اگر از خودرويتان تنها براي رفت و آمد به باشگاه ورزشي، محل کار، منزل و خريد کردن استفاده مي‌کنيد قضيه کاملا متفاوت است. براي يک استفاده‌ي دورن شهري و معمول از خودرو پيشنهاد مي‌کنيم تا چند سبد خشک‌شويي را در صندوق بار قرار دهيد، يکي براي وسايل باشگاه، يکي براي خريدها و يکي هم براي وسايل محل کار. اينگونه ديگر براي پيدا کردن يک چيز نيز نداريد تا کل صندوق را بگرديد و به راحتي به همه چيز دسترسي خواهيد داشت.

7. افزايش برد ريموت خودرو

شايد تاکنون برايتان پيش آمده باشد که در يک پارکينگ بزرگ خودروي خود را گم کرده باشيد. برخي اوقات مي‌دانيد که نزديک خودرو شده‌ايد اما همچنان نمي‌توانيد آن را پيدا کنيد. در اين هنگام مي‌توانيد ريموت اتومبيل را در زير چانه‌ي خود قرار داده و کليد آن را بفشاريد. اين اثبات شده است که مايعي که درون سر ما قرار دارد رساناي سيگنال است و مي‌تواند باعث افزايش برد امواج ريموت شود. به اين ترتيب اگر خودروي شما کمي دورتر نيز باشد خواهيد توانست آن را پيدا کنيد.

8. يخ زدايي قفل درب خودرو

در يک زمستان سرد يخ زدن قفل درب خودرو مي‌تواند به يک کابوس تبديل شود. اگر قفل درب خودرو يخ زده باشد باز کردن آن بسيار مشکل است. در چنين مواقعي مي توانيد از يک مايع ضد عفوني کننده‌ي دست که در محلول آن از الکل نيز استفاده شده باشد بهره‌گيري کنيد. مايع ضد عفوني کننده‌ي دست با پايه‌ي الکلي مي‌تواند باعث آب شدن فوري يخ شود. به اين روش مي‌توانيد فورا درب خودرو را باز کرد و وارد آن شويد.

9. گرم نگه داشتن غذاها

وقتي با خودروي خود براي خريد غذا مراجعه مي‌کنيد ممکن است غذا در فاصله‌ي بين منزل تا رستوران سرد شود. اين قضيه مخصوصا اگر عده اي در منزل منتظر غذا باشند اصلا خوب نخواهد بود. اگر اتومبيل شما مجهز به گرمکن صندلي است غذا را روي آن قرار داده و گرمکن را روشن کنيد. اگر بتوانيد با تمهيداتي غذا را داخل کاپوت قرار دهيد حتي مي‌توانيد آن را داغ به خانه برسانيد. در اينصورت زماني که غذا به منزل مي‌رسد مانند اين است که تازه از فر بيرون آمده است.

10. تميز کردن داشبورد خودرو با روغن زيتون

گرد و خاک، دوده و چرک از عواملي هستند که مي‌توانند ظاهر داشبورد اتومبيل شما را خراب کنند. در اينجا نيز مواد غذايي به کمک شما مي‌آيند. کمي روغن زيتون را به صورت نم نم روي داشبورد بچکانيد و سپس با استفاده از يک فيلتر قهوه جوش اقدام به پاک کردن داشبورد کنيد. به اين ترتيب ظاهر داشبورد شبيه يک داشبورد نو خواهد شد. چه کسي فکرش را مي‌کرد که روزي اين همه از چيزهاي مربوط به آشپزخانه در خودرو کاربرد داشته باشند؟

11. محافظت از درهاي خودرو

زماني که به استخر مي‌رويد حتما فوم‌هاي شناوري را که براي ايمني در آب قرار داده شده اند را مشاهده کرده ايد. وجود اين فوم‌ها براي ايمني در استخر ضروري هستند اما اين فوم‌ها ضمنا گزينه‌ي خوبي براي پيشگيري از برخورد درب خودرو با ديوار گاراژ نيز هستند. فوم‌ها را به صورت افقي بر روي ديوار گاراژ و در محلي که درهاي خودرو باز مي‌شوند بچسبانيد. در اين صورت اگر در با سرعت زياد و يا بيش از اندازه باز شود به فوم‌ها برخورد خواهد کرد و فوم‌ها نيز با جذب کردن ضربه از آسيب ديدگي درب جلوگيري خواهند کرد.

12. پاک کردن باقي مانده‌ي برچسب‌ روي شيشه‌ها

برچسب‌هايي هستند که شما بر روي شيشه‌ي خودرو نصب مي‌کنيد؛ مثلا ممکن است برچسب گروه موزيک مورد علاقه‌تان يا هر چيزي ديگري را به شيشه‌ي خودروي خود چسبانده باشيد. اگر پس از مدتي از تصميم خود صرف نظر کرده و بخواهيد برچسب را جدا کنيد بخش‌هايي از آن همچنان بر روي شيشه باقي خواهد ماند که ظاهر شيشه را کثيف نشان مي‌دهند. براي پاک کردن آن‌ها يک تکه روزنامه پيدا کنيد و آن را با آب خيس کنيد. سپس روزنامه‌ي مرطوب را بر روي باقي مانده‌هاي برچسب قرار داده و اجازه دهيد تا حدود 15 دقيقه در همان حالت باقي بماند. اين کار باقي مانده‌ي برچسب را نرم خواهد کرد و به اين ترتيب کندن آن‌ها بسيار آسان خواهد شد.

جاده مي‌تواند مانند جنگل وحشي باشد. از اتفاقات کوچک مانند ريخته شدن نوشيدني در خودرو گرفته تا اتفاقات ناگواري مانند پاره شدن تسمه مي‌توانند در جاده اتفاق بيافتند، بنابراين نياز داريد تا براي تمامي اين شرايط آماده باشيد. اين ترفندها را هم در مسافرت‌هاي برون شهري و هم در مسير محل کارتان مي‌توانيد استفاده کنيد. با يادگيري اين ترفندها شما براي هرگونه شرايطي آماده خواهيد بود.




منبع: zoomit.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها