آخرین اخبار

اشتباهات بزرگ در شست و شوي صورت که هرگز نمي دانستيد!! تناسب و زيبايي

اشتباهات بزرگ در شست و شوي صورت که هرگز نمي دانستيد!!

  بزرگنمايي:

چه خبر -

10 اشتباه بزرگ در شست و شوي صورتاستفاده از مواد شوينده اشتباه

يک پاک‌کننده مناسب بايد چرک و آرايش را از صورت به طور کامل پاک کند بدون اينکه چربي طبيعي پوست و سلول‌هاي سالم آن را از بين ببرد. شوينده‌اي که استفاده مي‌کنيد بايد اين کار را انجام بدهد و نه آنقدر ضعيف باشد که مجبور باشيد دو بار صورتتان را با آن بشوييد يا خيلي آن را روي پوستتان بماليد نه آنقدر قوي باشد که پوست را قرمز و حساس و خشک کند.

شست‌ و‌ شوي بيش از اندازه

شستن صورت نبايد بيش از 2 بار در روز باشد چون بيشتر از اين باعث آزار پوست مي‌شود و عاملي براي توليد بيش از حد چربي است. بنابراين اگر آرايش نداريد، از کرم ضد آفتاب استفاده نکرده‌ايد يا صورت‌تان عرق نکرده است از پاک‌کننده صورت استفاده نکنيد و فقط صورت را با آب ولرم بشوييد.

استفاده از آب با دماي نامناسب

برخي گمان مي‌کنند آب گرم منافذ پوست را باز مي‌کند و آب سرد باعث بسته شدن منافذ پوست مي‌شود اما حقيقت اين است که منافذ ماهيچه‌اي ندارند که باز و بسته شوند. با اينکه ممکن است آب گرمي که با پوست برخورد مي‌کند حس خوبي ايجاد کند اما چربي‌هاي طبيعي و محافظت‌کننده پوست را دچار مشکل مي‌کند و باعث خشکي بيش از حد يا توليد بيش از اندازه سبوم مي‌شود. آب ولرم بهترين چيز براي پاک کردن مناسب و مؤثر پوست است.

لايه‌ برداري بيش از اندازه

لايه‌ برداري يک راه مناسب براي جداسازي سلول‌هاي مرده پوست است اما اين کار بايد به اندازه باشد. از لايه بردارهاي دانه دار استفاده کنيد (اسکراب‌هاي شکري يا آنهايي که اسيدهاي ميوه دارند انتخاب‌هاي ملايم تري هستند) و حداکثر هفته‌اي دو يا سه بار آنها را به کار ببريد. به جاي پارچه براي کشيدن روي پوست از انگشتانتان استفاده کنيد تا مانع کشيده شدن يا آزار پوست شويد.

پاکسازي نادرست پوست

پوست را بايد بخوبي آبکشي کرد. در غير اين صورت باقي‌مانده‌هايي که از شوينده روي پوست مي‌ماند منافذ پوست را مسدود و پوست را خشک مي‌کند. صورت را کاملاً آب کشي کنيد بيني و اطراف صورت مثل خط رويش مو و خط فک از معمول‌ترين بخش‌هاي صورت هستند که در شست‌و‌شو و آبکشي فراموش مي‌شوند. در شست‌و‌شوي صورت با آب به اين قسمت‌ها توجه کنيد.

محصولات اشتباهي

از چيزهايي که به پوست آسيب مي‌زنند مثل عطرها، رنگ‌ها و مواد نگهدارنده مانند پارابن‌ها استفاده نکنيد. سديم لوريل سولفات يکي ديگر از چيزهايي است که بايد از آن دوري کنيد. اين ماده به‌عنوان از بين برنده پوست‌هاي اضافي استفاده مي‌شود ولي خودش مي‌تواند باعث حساسيت و واکنش آلرژيک شود. هميشه مواد تشکيل دهنده روي محصولات زيبايي و بهداشتي را بخوانيد.

خشک کردن پوست با حوله

حوله را روي پوست نکشيد، فقط با ضربه‌هاي آرام روي پوست سعي کنيد صورت را خشک کنيد. کشيدن حوله روي پوست خوشايند به نظر مي‌رسد ولي پوست را آزار مي‌دهد. هر حوله‌اي که دم دست است، مثلاً يک حوله استفاده شده را به صورت نماليد چون با اين کار باکتري را انتشار مي‌دهيد؛ بخصوص روي يک پوست عالي و تميز. وقتي مي‌خواهيد صورت شسته شده را خشک کنيد، يک حوله نرم و تميز برداريد.

استفاده نامناسب از مرطوب‌کننده‌ها

براي افزايش ميزان جذب رطوبت، بلافاصله پس از تميز کردن پوست وقتي هنوز نم دارد، از مرطوب‌کننده استفاده کنيد. براي استفاده از سرم‌ها و ديگر محصولات محافظت از پوست و مو هم همين روش را انجام بدهيد.

هزينه‌هاي زياد اما بيهوده

خيلي عاقلانه نيست که بخواهيد فقط براي يک شوينده صورت مقدار زيادي پول خرج کنيد. يک پاک‌کننده ساده با مواد سازنده طبيعي کافي است. به جاي هزينه کردن براي شوينده براي خريد سرم‌ها و مرطوب کننده‌ها بيشتر هزينه کنيد.

ترس از چربي‌ها

چربي‌ها براي مدتي طولاني دشمن درجه يکي بودند که منافذ پوست را مي‌بستند اما اکنون اين طرز تفکر در حال تغيير است. متخصصان مي‌گويند افراد با انواع مختلف پوست مي‌توانند از پاکسازي پوست با چربي بهره ببرند، حتي پوست‌هاي چرب يا آسيب ديده! برخي از چربي‌ها منافذ پوست را از آلودگي و باکتري پاکيزه و در پوست تعادل ايجاد مي‌کنند. به دنبال محصولات تميزکننده چربي باشيد که از چربي‌هاي گياهي و طبيعي توليد شده‌اند يا حتي مي‌توانيد از يک روغن بادام باکيفيت، روغن هسته زردآلو، روغن دانه انگور يا روغن گل آفتابگردان که در سوپرمارکت موجود است استفاده کنيد. روغن را روي پوست خود ماساژ دهيد و سپس با يک پارچه تميز آغشته به آب گرم صورت را تميز کنيد. پيش از شست‌و‌شو مطمئن شويد که صورت را کاملاً تميز کرده‌ايد تا چربي اضافي روي پوستتان نماند و منافذ تميز شوند.

بهترين شوينده پوست صورت چيست؟

پاکسازي صورت با تونر و شيرپاک‌ کن، بخور صورت با آب، شست‌وشوي صورت با مايع راه‌هايي براي پاک کردن پوست هستند اما آب، مفيدترين و ساده‌ترين راه براي پاک کردن آلودگي‌هاي موجود روي پوست است. شست‌وشوي پوست يک ضرورت است اما اينکه با چه ماده‌اي شست‌وشو شود بستگي به وضعيت پوست شما دارد. اگر پوست خشکي داريد بايد از مواد شست‌و‌شويي‌ که اسيديته بيشتر، قلياي کمتر و PH‌هاي پايين‌تري دارند، استفاده کنيد. اما اگر پوستي نرمال داريد کمتر دچار مشکل مي‌شود با اين حال پوست‌هاي نرمال نيز گاهي خشک و گاهي چرب مي‌شوند. در صورتي که پوست چرب داريد اين به معناي آن است که نياز به شست‌وشوي بيشتري داريد. اين نوع پوست محدوديت کمتري در استفاده از صابون‌ها دارد به طوري که اگر پوست چرب را با صابون‌هاي معمولي و حتي بدن‌شوي هم بشوييد، احساس ناخوشايندي مثل احساس سوزش و کش‌آمدگي در پوست نمي‌کنيد.



منبع : ايران بانو



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد