آخرین اخبار

مشکل سخت افزاري براي حضور بانوان در ورزشگاه ها وجود ندارد بعد از نود

مشکل سخت افزاري براي حضور بانوان در ورزشگاه ها وجود ندارد

  بزرگنمايي:

چه خبر - مشکلي بابت حضور بانوان نداريم

مديرعامل شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي روز يکشنبه اعلام کرد تفاهم نامه اي بين باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس، سازمان ليگ و شرکت توسعه با هدف واگذاري بليت فروشي الکترونيکي ورزشکاه آزادي به اين شرکت به امضا رسيد.

مصطفي مدبر در نشست خبري در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر اين تفاهم نامه به امضا رسيد و با انجام مناقصه براساس آيين نامه فدراسيون فوتبال درصدي از آن به شرکت مجري و مابقي به تيم هاي مختلف ليگ برتر تخصيص داده خواهد شد.

وي با اشاره به واگذاري بليت‌فروشي ورزشگاه آزادي به شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي،‌ گفت: استاديوم ورزشي محلي براي مسابقات مختلف داخلي، ملي، ‌بين‌المللي و ... است و بليت فروشي آن هميشه دغدغه اصلي تمام دوستان، اصحاب رسانه، ورزشکاران و تماشاگران بود. طي تفاهمنامه‌اي که بين سازمان ليگ، فدراسيون فوتبال و باشگاه استقلال و پرسپوليس و شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي به امضا رسيده است قرار است در آينده بليت‌فروشي بعد از انجام مناقصه عمومي به صورت الکترونيکي به شرکت توسعه و نگهداري واگذار شود. بدون شک بعد از اين واگذاري عوايد بليت فروشي را طبق آيين‌نامه‌اي که در گذشته در فدراسيون فوتبال بوده است در اختيار سازمان ليگ، فدراسيون فوتبال و تيم‌هاي مختلف قرار خواهيم داد. در حقيقت شرکت توسعه به عنوان مجري برنامه سعي دارد با اين واگذاري تجهيزاتي که در اختيار خود و همچنين در اختيار فدراسيون فوتبال است بتواند کار بليت‌فروشي را با نظم و انضباط بيشتري نسبت به گذشته انجام دهد. قطعا از اين مساله هيچ کسي به ويژه تيم‌هاي ورزشي ضرر نخواهند کرد بلکه تماشاگران مي‌توانند به موقع و با در دست داشتن شماره صندلي مربوطه در استاديوم آزادي حضور پيدا کنند و بدون هيچگونه دغدغه و مشکلي بازي‌هاي فوتبال را دنبال کنند.

مديرعامل شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي خاطرنشان کرد: ما تمام تلاش‌مان بر اين است تا فشاري به تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس از لحاظ بليت فروشي وارد نشود و پيش‌بيني ما بر اين است همان درصدي را در گذشته تيم‌هاي ورزشي از بليت فروشي دريافت مي‌کردند همان درصد را دوباره پس از واگذاري دريافت کنند تا از مساله بليت‌فروشي متضرر نشوند. به هر صورت انگيزه اصلي ما به عنوان يکي از مجريان اصلي براي ورود به کار بليت‌فروشي اين است تا بتوانيم به جامعه فوتبال خدمت کنيم و اين کار را به خوبي ساماندهي کنيم.

مديرعامل شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي در ادامه با بيان اينکه براي بازسازي ورزشگاه آزادي و تحکيم بستر و سازه پروژه به 160 ميليارد اعتبار نياز است، گفت: به نظر مي‌رسد اتمام اين پروژه دو سال طول بکشد تا بتوانيم آزادي را به طور کامل بازسازي کنيم.

وي اضافه کرد: استاديوم آزادي با قدمت نزديک به 50 سال طبيعي است که همچون ساير پروژه‌ها نياز به بازسازي کامل دارد. ما کاري که طي سال‌هاي گذشته براي اين مجمع انجام داديم نگهداري به موقع بود تا بتوانيم از زمين چمن آن و ساير فضاي ورزشي به خوبي استفاده کنيم و در آن تمام مسابقات ملي، باشگاهي و ليگ را برگزار کنيم. البته تا به امروز اين نگهداري به نحو احسن انجام شده و مشکلي براي اجراي پروژه‌هاي خود نداشتيم اما براي بازسازي تمام قسمت‌هاي ورزشگاه آزادي نياز به کار ويژه داريم. همچنين طي گزارش‌هايي که از شرکت‌هاي نظارتي بر اين کار داشتيم متوجه شديم در اضلاع مختلف ورزشگاه آزادي نشست‌هايي در بخش سازه داريم که از نظر فني و مهندسي اين نشست‌ها طبيعي است. به هر صورت اين نشست‌ها نياز به تحکيم، بازسازي و نگهداري دارد.

مدبر با بيان اينکه در نشست عمودي به هيچ عنوان با خطر ريزش مواجه نيستيم، اظهار کرد: نشست‌هاي عمودي که در بخش‌هاي مختلف ورزشگاه آزادي صورت گرفته است مطلقا خطر ريزش در آن وجود ندارد مگر اينکه در زمان لرزش، شدت لرزش به حدي باشد که موجب ريزش بخش‌هاي مختلف ورزشگاه آزادي شود اما در حرکت‌هاي طبيعي خطر ريزش وجود ندارد. با بررسي‌هايي که طي سال‌هاي گذشته صورت گرفته است که متاسفانه برخي نيز با گرفتن فيلم‌هايي سعي کرده‌اند به دستگاه‌هاي مختلف اين مساله را بقبولانند که ورزشگاه آزادي در معرض ريزش قرار دارد بايد بگويم اينطور نيست و با افراد ذيصلاح بررسي‌هايي که صورت گرفته است اين اطمينان را مي‌دهم که در نشست‌هاي عمودي استاديوم ورزشگاه آزادي هيچ مشکلي وجود ندارد.

مديرعامل شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي افزود: بعد از بازي ايران و ازبکستان کار را شروع کرديم و با برداشت لايه اول که لايه هفت سانتي‌متري بود سکوهايي روي آن قرار داشت. ما سعي کرديم لايه اوليه را برداريم و بنا داريم بعد از ترميم اين لايه، کار صندلي‌گذاري آن را انجام دهيم. در حقيقت به دنبال آن هستيم تا گرادن‌هايي را که آسيب ديده‌اند را در ابتدا آب‌بندي کنيم و با شيوه جديد همانند نقش جهان آن را بچينيم و در نهايت کار صندلي‌گذاري را انجام دهيم. سپس در فنداسيون و سازه اصلي، کار بازسازي را ادامه دهيم. بدون شک اگر بازسازي به اين شکل انجام شود براي 50 سال آينده در اين سازه مشکل ديگري نخواهيم داشت و ورزشگاه آزادي تا 50 سال آينده مي‌تواند مورد بهره‌برداري قرار گيرد.


مديرعامل شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي همچنين از طبقاتي شدن پارکينگ‌هاي ورزشگاه آزادي در دو ضلع شرقي و غربي خبر داد و گفت: يکي از برنامه‌هاي ما اين است که بتوانيم در ضلع شرقي و غربي بين پنج سالن و پايين استاديوم ورزشگاه آزادي پارکينگ طبقاتي با گنجايش 1200 و 1500 خودرو ايجاد کنيم. برآوردي که از هزينه ساخت پارکينگ طبقاتي داشتيم 30 ميليارد تومان است که بنا داريم يک پارکينگ هفت طبقه‌اي با همکاري بخش خصوصي به زودي در ورزشگاه آزادي ايجاد کنيم. البته در اين زمينه نياز به همکاري شهرداري داريم تا بتوانيم هر چه سريعتر پارکينگ طبقاتي خود را تاسيس و همچنين برخي از فضاهاي آن را براي کارهاي اقتصادي در نظر بگيريم.

وي در پاسخ به پرسش يکي از خبرنگاران در خصوص بدهي باشگاه استقلال و پرسپوليس بابت اجاره اماکن ورزشي به اين شرکت، افزود: ما طبق تفاهمنامه جديدي که به امضا رسانده‌ايم سعي مي‌کنيم از محل بليت فروشي اجاره اماکن ورزشي را از اين دو باشگاه دريافت کنيم تا مشکلي که سال‌هاي قبل داشتيم ديگر براي شرکت تکرار نشود. البته در مورد بدهي‌هاي سنواتي که فدراسيون‌هاي مختلف به شرکت توسعه دارند از جمله محل اجاره سالن‌ها، فضاهاي اداري و ... ما سعي مي‌کنيم از محل 27 صدم درصد که براي وزارت ورزش و جوانان در نظر گرفته مي‌شود در طي پنج سال بدهي قبلي مستهلک شود و در طول پنج سال 15 تا 20 درصد از بدهي‌ها را پرداخت کنيم.


وي همچنين در رابطه با حمايت شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي از حضور بانوان در استاديوم يکصدهزار نفري براي تماشاي مسابقات، گفت: ما در استاديوم يکصد هزار نفري يا 12 هزار نفري و يا ساير مکانها به لحاظ سخت افزاري براي حضور بانوان مشکل خاصي نداريم. ما حتي حاضريم محل مشخص، سرويس‌هاي بهداشتي مشخص و ساير موارد و تمهيداتي که براي حضور بانوان در استاديوم يکصد هزار نفري يا 12 هزار نفري لازم است فراهم کنيم تا بانوان بتوانند از نزديک مسابقات را تماشا کنند. همان‌طور که در مسابقات واليبال اين مساله اتفاق افتاد اما به هر صورت ما تابع سياست کشور هستيم و سياستگذاري براي اين کار با ما همراه نيست.

مدبر در پاسخ به پرسش يکي از خبرنگاران مبني بر اينکه اينطور به نظر مي‌رسد ورزشگاه‌هايي در اطراف تهران در حال ساخت و ساز است و اين مساله بدون مناقصه از سوي شرکت توسعه به اقوام نزديک مقامات ارشد داده شده است، نظر شما در اين باره چيست؟ گفت: من اين مساله را تکذيب مي‌کنم. ما با توجه به رويکردي که براي ساخت و ساز داريم تلاش ما بر اين است که به سمت ساخت و ساز سريع، ارزان و با کيفيت پيش برويم و بتوانيم شرايط خوبي را براي ساخت ورزشگاه‌هاي مختلف در تهران ايجاد کنيم. ورزشگاه پنج هزار نفري که با سازه‌هاي بتني ساختيم و به بهره‌برداري رسانديم 25 ميليارد براي ما هزينه داشت. هيچ وقت در شرکت توسعه، ما نه توصيه مقامي را داشتيم و نه کسي به ما گفته که کاري را بدون مناقصه انجام دهيم، اين مساله را کاملا تکذيب مي‌کنم.

مديرعامل شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي پيرامون اين پرسش که به نظر مي‌رسد صندلي‌گذاري استاديوم امام رضا (ع) با کيفيت بهتري نسبت به ورزشگاه آزادي و نقش جهان انجام شده است، در اين باره نظر شما چيست، يادآور شد: صندلي که ما همزمان براي نقش جهان و استاديوم آزادي استفاده کرديم از توليدات داخلي و با هزينه 35 هزار تومان بود اما استاديوم امام رضا (ع) از توليدات خارجي است و هزينه آن 170 هزار تومان بود پس طبيعي است که بايد در کيفيت تفاوتي وجود داشته باشد.

وي در پاسخ به اين پرسش که اينطور به نظر مي‌رسد که براي آموزش تنيس، فدراسيون تنيس 75 دلار از هر هنرآموزي دريافت مي‌کند، گفت: در مورد تنيس بايد بگويم اجاره زمين مشخص است و طبق مصوبه‌اي که داريم معلوم است که چقدر بايد براي آموزش هنرآموز پرداخت کند. طبق صحبتي که با رييس فدراسيون تنيس داشتم عنوان کرد در اين خصوص نرخ مصوبي وجود ندارد و اين نرخ بستگي به توافقي که بين مربي و هنرآموز صورت مي‌گيرد، است. شرکت توسعه در مورد نرخ زمين و مصوباتي که خود دارد بدون کوچک‌ترين مشکلي کارها را پيش مي‌برد اما زماني که روند کار توافقي بين مربي و هنرآموز صورت مي‌گيرد سعي مي‌کنيم در اين زمينه دخالتي نداشته باشيم.

مدبر پيرامون برخي از احکام‌هاي قضايي که به شرکت توسعه و نگهداري در طي چهار سال اخير ارسال شده است، اظهار کرد: يکي از مشکلاتي که جديدا ما با آن مواجه هستيم احکام قضايي است که پشت سر هم به شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي ارسال مي‌شود و بدون اطلاع بودجه‌اي از اعتبارات ما بر اساس احکام قضايي برداشته مي‌شود. يکي از اين احکام‌ مربوط به بودجه عمراني ماست که اعتباري نزديک به 153 ميليارد تومان از بودجه عمراني ما توسط ستاد اجرايي فرمان امام در مورد مجموعه سوارکاري شهداي امام برداشته شده است. در سال 82 در اظهارنامه‌اي که ستاد اجرايي به دادگاه انقلاب اسلامي در اين خصوص ارجاع داده بود اين مساله عنوان شده که مجموعه سوارکاري شهر امام جزو اموال سلطنتي است و بايد به ستاد اجرايي فرمان امام اين بودجه تعلق بگيرد. ما متاسفانه در اين زمينه تا حدودي تعلل کرديم و فکر نمي‌کرديم اين مساله اتفاق بيفتد. حکم قطعي و اجرا شده به سازمان مديريت و برنامه‌ريزي ارجاع داده شده است. متاسفانه اگر نتوانيم اين مساله را ثابت کنيم اين ميزان بودجه از اعتبارات ما برداشت خواهد شد. واقعا به راحتي حکم صادر مي‌کنند و ما نمي‌دانيم اين حکم‌ها چگونه به راحتي اجرا مي‌شود. احکام قضايي ما را به تازگي دچار مشکل جدي کرده است.

مديرعامل شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي با اشاره به وضعيت سالن افراسيابي و واگذاري آن به اين شرکت، خاطرنشان کرد: سالن افراسيابي با گنجايش دو هزار نفر از هشت سال قبل براي بازي‌هاي آسيايي در اختيار جودو گذاشته شد و به مدت کوتاهي در اختيار شرکت توسعه و نگهداري قرار داده شد. اين سالن يک سالن مسابقاتي است نه فضاي تمريني و قرار بود در اين سالن رشته‌هاي مختلف براي مسابقات استفاده کنند. حتي قرار بود بازي‌هاي توپي نيز در اين سالن براي مسابقات استفاده کنند. از هشت سال گذشته تا به الان اين سالن در اختيار جودو قرار دارد و متاسفانه شرايط خوبي را براي نگهداري سالن فدراسيون جودو فراهم نکرده است. ما طي بازديدي که از اين سالن در زمان انتخابات داشتيم و يکي از کانديداها اين سالن را براي بحث انتخابات انتخاب کرده بود شرايط نامناسبي داشت. ما سعي کرديم بازسازي اوليه را در اين سالن انجام دهيم و بازسازي نهايي را بعد از واگذاري اين سالن به شرکت توسعه به اتمام برسانيم اما متاسفانه جودو همکاري لازم را با ما نداشت و بازسازي اين سالن همچنان به قوت خود باقي مانده است. البته طي صحبتي که با وزير ورزش و جوانان داشتيم قرار بود که از اين سالن محلي براي برگزاري مسابقات استفاده شود اما من نمي‌دانم چرا فدراسيون جودو با وجود اينکه سالن کبکانيان را نيز در اختيار دارد دست از اين سالن بر نمي دارد.

وي همچنين از حضور بانوان در بخش‌هاي مديريت شرکت توسعه و اماکن ورزشي خبر داد و گفت: با توجه به شعار دولت مبني بر استفاده از ظرفيت بانوان در بخش‌هاي مديريتي ما نيز بنا داريم در آينده در بخش‌هاي مختلف مديريتي از حضور بانوان استفاده بهينه‌اي داشته باشيم.

مدبر در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران که چه تضميني براي بازسازي ورزشگاه آزادي داريد که اين پروژه نيز همانند نقش جهان 20 سال طول نکشد و بازسازي اين ورزشگاه در دو سال به اتمام برسد، گفت: بازسازي ورزشگاه آزادي با نقش جهان متفاوت است و ما سعي داريم بازسازي ورزشگاه آزادي را بخش به بخش انجام دهيم. در حال حاضر بازسازي طبقه دوم ورزشگاه را که سه بخش است سعي کرديم به اتمام برسانيم و بعد از اتمام اين بخش، بخش ديگر را شروع کنيم. نقش جهان سازه‌اي داشت که تماشاگران نمي‌توانستند از فضاي آن براي تماشاي مسابقات فوتبال استفاده کنند اما ورزشگاه آزادي اين مشکل را ندارد و ما الان براي اتمام همين بخش هفت ميليارد بودجه پيش‌بيني کرده‌ايم که پولش را فعلا از جيب خود پرداخت کرديم تا طبقه دوم ورزشگاه آزادي به اتمام برسد. ما اميدواريم کار اتمام ورزشگاه آزادي همانند نقش جهان نباشد و سريعتر کار بازسازي را به اتمام برسانيم.

مديرعامل شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي در پايان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ما براي بودجه‌هاي عمراني خود 560 ميليارد اعتبار در نظر گرفته بوديم که 50 درصد آن به شکل‌هاي مختلف به شرکت توسعه و نگهداري تخصيص داده شد. در حال حاضر ما هيچ بدهي به پيمانکار خود نداريم و سعي کرديم مطالبات پيمانکار را به صفر برسانيم. شايد در اسناد مشکل داشته باشيم اما همه مطالبات پرداخت شده است. ما سعي کرديم در سال 95 پروژه‌هاي قابل توجهي از جمله نقش جهان را افتتاح کنيم و به بهره‌برداري برسانيم. حتي خود شما ديديد که بازي سپاهان نيز بعد از افتتاح نقش جهان انجام شد و مورد رضايت بازيکنان، مربيان و همه مسئولان بود. چادر نقش جهان نيز به زودي کشيده خواهد شد، ضمن اينکه افتتاح ميانرود شيراز با 50 هزار نفر گنجايش را انجام داديم و به بهره‌برداري رسيد به طوريکه الان اين استاديوم براي انجام بازي‌هاي ليگ برتر و دسته اول قابل استفاده است. حتي درباره يادگار امام نيز ما در رابطه با چمن مشکلاتي داشتيم که الان چمن يادگار امام آماده بهره برداري است بنابراين تمام پروژه‌هايي را که در طي اين مدت قولشان را داده بوديم سعي کرديم به بهره برداري برسانيم. امسال بودجه ما 450 ميليارد تومان در نظر گرفته شده که اگر تخصيص بودجه به طور کامل انجام شود 40 پروژه ديگر نيز امسال به بهره‌برداري خواهد رسيد. ضمن اينکه ما در طي چهار سال گذشته هيچ پروژه جديدي نداشتيم و تمام پروژه‌هايي که تا به امروز به بهره برداي رسانده‌ايم متعلق به سال‌هاي قبل بوده است.




منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

پيشنهاد خنده دار استقلال براي دربي

تهديد بازيکن تيم ملي فوتسال بانوان بخاطر گلايه کردن

در جلسه احضار وريا غفوري به وزارت ورزش چه گذشت؛ بايد از ديدن صف گوشت شرمنده شد!

درخشش خيره کننده سردار آزمون در بازي شب گذشته

اين 5 نفر يا از فدراسيون فوتبال مي روند يا دادگاهي مي شوند!!

آتوسا حجازي دختر ناصر حجازي مدير تيم ملي شد! عکس

مذاکرات پنهاني فدراسيون با مربي ايراني؛ دوست دارم بيايم!

نقره داغ شدن چلسي توسط فيفا؛ محروميت از 2 پنجره نقل و انتقالات

اينتر ميلان باز هم اجازه بازي به مائورو ايکاردي نداد

علي کريمي استعفا داد

مذاکره ايران با سرمربي خوش چهره ايتاليايي !!

توضيح سرمربي چلسي درباره اتفاق عجيب و مقاومت دروازه بان تيم!

مدافع رئال مادريد الکلاسيکو را از دست داد

بهترين خبر ممکن براي استقلال و پرسپوليس

اسامي بازيکنان تيم ملي فوتبال اميد ايران: 5 استقلالي و 1 پرسپوليسي

موافقت با ميزباني دبي از بازي پرسپوليس و الاهلي

تغيير ساعت بازي حساس استقلال و فولاد خوزستان

تاريخ دادگاه حسين هدايتي به اتهام اخلال در نظام اقتصادي ايران

جريمه سنگين دروازه بان چلسي بخاطر حرکت عجيبش

بهترين خبر براي تيم ملي فوتبال بانوان ايران

مهدي تاج: مونتلا را نميشناسم؛ سرمربي بزودي معرفي مي شود

بازداشت عليرضا حقيقي بخاطر شکستن بيني معاون باشگاه استقلال!!

ادعاي علي خطير درباره کتک خوردن از عليرضا حقيقي

عکس: حسين هدايتي با لباس آبي زندان در دادگاه

مديرعامل سابق پرسپوليس: از هدايتي نمي پرسيديم پول ها را از کجا مي آورد!

کدام افراد بايد پول هايي که از حسين هدايتي گرفتند پس بدهند؟

محروميت سرخيو راموس پس از حرکت غيرورزشي و سوتي خودش!

ورود رئيس پليس به موضوع توقيف خودرو فرهاد مجيدي

توضيح پليسي که با فرهاد مجيدي درگير شد! عکس

تغيير زمان بازي العين و استقلال بخاطر ماه رمضان

شکايت عليرضا حقيقي از معاون باشگاه استقلال پس از شکستن بيني وي

توافق براي جابجايي ايکاردي و ديبالا بين اينتر ميلان و يوونتوس

خبر خوب براي پرسپوليس: حذف نام ژاوي از ليست السد در ليگ قهرمانان

محروميت منشا و حقيقي از فوتبال به دستور کميته اخلاق

شوک به ليگ قهرمانان اروپا؛ منچسترسيتي کنار گذاشته مي شود!

احضار پرسپوليسي هايي که از حسين هدايتي پول گرفته بودند

هواداران پرسپوليس: سوشا مکاني بخاطر باب اسفنجي محروم شد؛ منشا هم بايد محروم شود

قوانين جديد فيفا؛ گرفتن پنالتي سخت تر شد

درگيري بين هواداران تيم ملوان و نيروي انتظامي

درگذشت بازيکن 17 ساله تراکتورسازي

پيچيده شدن شرايط مهدي تاج در انتخابات آسيا

حذف عامل اصلي دعواي کي روش و برانکو

راي پرونده خوشحالي زشت و جنجالي ديگو سيمئونه صادر شد

محروميت مادام العمر بازيکن چاقوکش ترکيه اي!

ضرر فغاني به پرسپوليس؛ پنالتي هاي سرخ پوشان پريد

تاييد مهماني بازيکنان يوونتوس با حضور 60 مدل!!

درخواست فوتباليست جنجالي؛ علي اکبريان: علي دايي به دادم برس

علي کفاشيان بالاخره استعفا داد و از فوتبال رفت

تغيير عجيب داور بازي استقلال با درخواست عربستان!

برد زنيت با درخشش مجدد سردار آزمون