آخرین اخبار

بيماري هاي مقاربتي که مردان ممکن است بي خبر به آن مبتلا شده باشند!! سلامت خانواده

بيماري هاي مقاربتي که مردان ممکن است بي خبر به آن مبتلا شده باشند!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - بيماري هاي مقاربتي مردان

همه بيماري هاي مقاربتي با زائده هاي عجيب يا ترشحات بدبو همراه نيستند. اين بيماري ها ممکن است بدون هيچ علامتي شما را مبتلا کنند.

طبق گزارش جديد مرکز کنترل و پيشگيري از بيماري ها ( CDC ) انتقال بيماري هاي مقاربتي (STDs ) به بالاترين حد خود در طول زمان رسيده است. از سال 2014 تا 2015، موارد تشخيص کلاميديا (Chlamydia)، شش درصد افزايش داشته و موارد تشخيص سوزاک(gonorrhea) تا 13 درصد افزايش پيدا کرده است. بهتر است بدانيد که تعداد واقعي افراد مبتلا به بيماري هاي مقاربتي، احتمالا خيلي بالاتر از ميزان گزارش شده توسط اين مرکز است، چون بسياري از افراد هيچ سرنخي از مبتلا شدن به اين بيماري ها ندارند و به اين علت است که بيماري هاي مقاربتي اغلب با علائم قابل توجهي همراه نيستند.

به گفته دکتر دبي هربنيک (Debby Herbenick)، محقق روابط جنسي در دانشگاه اينديانا: عفونت هاي منتقله از راه جنسي اغلب به عنوان اپيدمي بي صدا شناخته مي شوند به اين دليل که معمولا نشانه هاي مشخص بيروني ندارند.

بنابراين شما بدون اين که خبر داشته باشيد ممکن است به اين بيماري ها آلوده شده باشيد و همين طور شريک زندگي تان. در ادامه 4 بيماري مقاربتي که ممکن است مبتلا شده باشيد بدون اين که بدانيد و کاري که بايد انجام دهيد را با شما در ميان مي گذاريم:

بيماري مقاربتي: سوزاک (GONORRHEA)

اين بيماري باکتريايي مي تواند از طريق رابطه محافظت نشده واژينال، دهاني يا مقعدي منتقل شود. در نتيجه سبب ايجاد عفونت در اندام تناسلي، راست روده يا گلو مي شود.

به گفته دکتر خليل غانم (Khalil Ghanem) استاديار پزشکي و بيماري هاي عفوني در دانشکده جان هاپکينز، استفاده از کاندوم تقريبا 100 درصد در پيشگيري از انتقال اين بيماري موثر است. همچنين يک محافظ دندان ( Dental dams، يک ورقه نازک از جنس لاتکس که معمولا توسط دندانپزشکان براي جدا کردن دنداني که روي آن کار مي شود از ساير دندان ها استفاده مي شود)، مي تواند جلوگيري کننده باشد، اگر مي خواهيد رابطه دهاني با يک خانم داشته باشيد.

علائم سوزاک

در مورد زنان: زنان معمولا هيچ علامتي ندارند. و زماني که مبتلا مي شوند علائمي بسيار خفيف دارند که ممکن است با عفونت مثانه اشتباه گرفته شود، پس ممکن است نداند که آلوده شده است و بنابراين نمي توانند به شما اطلاع دهند.

در مورد مردان: اگر عفونت در گلو يا راست روده باشد ممکن است هيچ گونه علامتي مشاهده نکنيد. ولي اگر باکتري آلت شما را هدف قرار داده باشد ممکن است ترشحات سبز يا زرد و احساس سوزش هنگام ادرار داشته باشيد. درد حنجره يکي ديگر از علايم است، اگر چه بسيار کم مشاهده مي شود. اين مشکلات معمولا 3 تا 5 روز بعد از ابتلا خودشان را نشان مي دهند.

اگر سوزاک را بدون درمان رها کنيد، مي تواند تبديل به اپيديديميت (epididymitis) شده، سبب التهاب بيضه ها گردد و در نهايت منجر به ناباروري شود.

سوزاک چگونه تشخيص داده مي شود

CDC معاينه سالانه را براي مردان پيشنهاد مي دهد. ولي بهتر است قبل از آن با پزشک تان مشورت نماييد تا متناسب با عوامل خطر براي شما، مثل داشتن يک شريک جنسي جديد، لزوم انجام اين معاينه را برايتان مشخص نمايد.

سوزاک چگونه درمان مي شود

خبر خوب اين است که، سوزاک معمولا با آنتي بيوتيک درمان مي شود. ولي برخي از گونه هاي سوزاک مقاوم به آنتي بيوتيک هستند، بنابراين حتما از پزشک خود پيگير باشيد تا زماني که مطمئن شويد همه باکتري ها از بين رفته اند.

بيماري مقاربتي: کلاميديا (CHLAMYDIA)

کلاميديا يک عفونت باکتريايي ديگر است که، از طريق رابطه واژينال، دهاني يا مقعدي محافظت نشده منتقل مي شود. همانند سوزاک، کاندوم و محافظ دنداني تقريبا 100 درصد جلوي انتقال اين بيماري را مي گيرند.

علائم کلاميديا

کلاميديا به ندرت علائم قابل توجهي در زنان و مردان نشان مي دهد. اگر بدشانسي بياوريد ممکن است نشانه هاي عفونت در شما نمايان شود، اين نشانه ها مي تواند شامل ترشحات آلت تناسلي يا سوزش هنگام ادرار باشد. اين مشکلات معمولا حدود يک هفته بعد از ابتلا نمايان مي شود. عفونت هاي شديد در مردان که به سرعت درمان نمي شود ممکن است باعث ايجاد زخم در مجراي ادرار شود و ادرار کردن را سخت تر کرده و حتي ممکن است منجر به جراحي شود.

کلاميديا چگونه تشخيص داده مي شود

CDC معاينه ساليانه براي مردان را توصيه مي کند، با اين حال قبل از آن بايد با پزشک تان مشورت نماييد.

کلاميديا چگونه درمان مي شود

کلاميديا با آنتي بيوتيک درمان مي شود.

بيماري مقاربتي: تبخال (HERPES)

تبخال به وسيله دو ويروس ايجاد مي شود: تبخال نوع 1 (HSV1)، که معمولا دهان شما را با تاول هاي تبخالي مبتلا مي کند و تبخال نوع 2 (HSV2)، که عمدتا ناحيه تناسلي را مورد هدف قرار مي دهد. تماس جنسي مي تواند تبخال دهاني شريک جنسي تان را به ناحيه تناسلي شما منتقل کند يا تبخال ناحيه تناسلي او را به دهان شما منتقل نمايد. حتي اگر هيچ گونه نشانه اي هم نداشته باشيد، اين ويروس مي تواند بين دو شريک جنسي منتقل شود.

استفاده از کاندم مي تواند به محافظت از شما کمک کند، البته نه کاملا. کاندوم تنها تا 80 درصد مي تواند از انتقال اين بيماري پيشگيري کند. 20 درصد باقيمانده به اين علت است که اين ويروس مي تواند در بخش هايي از پوست شما که با کاندوم پوشانده نشده به زندگي خود ادامه دهد.

علائم تبخال

تا 70 درصد افراد مبتلا به اين ويروس علامتي ندارند. در ساير موارد ممکن است دچار تبخال يا زخم روي آلت تناسلي شويد يا فقط احساس سوزش يا خارش داشته باشيد. برخي بيماران در اوايل ابتلا به اين ويروس دچار تب، لرز، تورم غدد لنفاوي، سردرد و خستگي مي شوند.

تبخال چگونه تشخيص داده مي شود

هر گونه زخم مشکوکي که مشاهده کرديد با پزشک تان مشورت نماييد.

تبخال چگونه درمان مي شود

هيچ درماني براي تبخال تناسلي وجود ندارد، اما داروهاي ضد ويروسي مي تواند نشانه هاي شما را کاهش دهد.

بيماري مقاربتي: ويروس پاپيلوم انساني(HPV )

HPV شامل 150 نوع ويروس مرتبط است و بر اساس گزارش CCD، شايع ترين بيماري مقاربتي محسوب مي شود. اين بيماري دو نوع اصلي دارد: کم خطر، که معمولا باعث زگيل تناسلي مي شود و پر خطر که معمولا آلت و مقعد را تحت تاثير قرار داده و منجر به سرطان مي شود. شما مي توانيد از طريق مقاربت، رابطه جنسي دهاني يا حتي تماس پوست به پوست در حين رابطه جنسي به اين بيماري مبتلا شويد.

به گفته دکتر ميشل کريشمن (Michael Krychman) مدير اجرايي مرکز بهداشتي در جنوب کاليفرنيا، استفاده از کاندوم در رابطه جنسي مي تواند به کاهش ابتلا به اين بيماري کمک کند، ولي احتمال آن را از بين نمي برد.

علايم HPV

HPV تقريبا هيچ نشانه قابل مشاهده اي ندارد. اکثرويروس هاي اين بيماري منجر به زگيل نمي شوند و حتي اگر هم زگيل ايجاد شود، اغلب کوچک است.

HPV چگونه تشخيص داده مي شود

متاسفانه در حال حاضر هيچ گونه آزمايشي براي تشخيص اين بيماري در مردان وجود ندارد.

HPV چگونه درمان مي شود

زگيل ها را مي توانيد منجمد کنيد، از بين بردن ضايعات، عفونت شما را نمي تواند درمان کند، اين زگيل ها مي توانند دوباره تکرار شده و عفونت گسترش پيدا کند. به همين دليل است که، واکسيناسيون توصيه مي شود، به ويژه براي مردان 21 ساله به بالا و استفاده از کاندوم هم از اهميت بالايي در اين زمينه براي کاهش خطر ابتلا به بيماري هاي مقاربتي برخوردار است.




منبع: سيمرغ




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

13 خوراکي اي که زنان نبايد مصرف کنند

4 خطر پنهان درد شکمي در زمان قاعدگي

چرا سرطان هاي دستگاه گوارش در بين مردان در حال افزايش است؟

وقتي قلب جنين مي ايستد!

ويتامين هاي مورد نياز بدن کودکان را بشناسيد

آقايان اين 10 اشتباه خطرناک را در مورد سلامت خود انجام ندهيد!

چرا بايد بيضه هاي نوازد تازه متولد شده معاينه شود؟

بهترين سن باروري در زنان و مردان

علت مشاهده خون در ادرار مردان چيست؟

علت لکه بيني در ماه هاي مختلف بارداري

ممکن است دليل سقط جنين مکرر، مردان باشند!

چرا بايد از شکم بند بارداري استفاده کنيد

مردان 14 تا 20 ساله اي که دچار کمبود ويتامين D هستند

روش تشخيص خوش خيم يا بدخيم بودن بيماري پروستات

سرخک چيست؟ + علائم سرخک و درمان سرخک در کودکان

علت سردرد در کودکان چيست؟

واکسن سه گانه کودکان چه عوارضي دارد؟

درمان اسهال نوزادان در خانه با نکاتي طلايي

خونريزي در بارداري چه علتي دارد و چه زماني خطرناک است؟

مصرف ويتامين D در دوران بارداري به چه صورت است؟

بيماري هاي زنانه که دير تشخيص داده مي شوند

سلامت پروستات را با اين گياهان تضمين کنيد

چرا کودکان از حمام کردن مي ترسند و چطور اين ترس را کم کرد؟

بالارفتن فشار خون بر اثر نشستن طولاني مدت در خانم ها

علت و درمان کمر درد قاعدگي

در زمان پريود از انجام اين کارها جدا بپرهيزيد

نکاتي فوق العاده مهم راجع به تب کودکانمان

کيست تخمدان به سراغ چه زناني مي رود؟

تيز كردن هوش كودكان!؟

نشانه هاي هشدار دهنده سرطان دهانه رحم

صفحه رشد تا چه زماني باز است؟

7 زنگ خطر در اوايل بارداري

ضربه در بارداري مساوي است با سقط‌جنين؟

5 علامتي که نشان مي دهد دوقلو بارداريد!!

چرا بعضي بچه ها هميشه مريض هستند؟

عوامل تشديد افسردگي پس از زايمان

واريکوسل؛ پاسخ به 20 سوال متداول

در ماه دوم بارداري حواستان به اين موارد باشد

سرطان تخمدان و علايم هشدار دهنده اي که هر زني بايد بداند

درد سينه ها نشانه ي چيست؟

علت مشاهده خون در مايع مني مردان چيست؟

علت مرگ جنين در داخل شکم در ماه هاي مختلف

علت دو بار پريود شدن در يک ماه چيست؟

سرطان پروستات در زنان چگونه امکانپذير است؟

تاثير هر کدام از روش هاي پيشگيري از بارداري بر پريود

عمل کورتاژ چيست؟ کورتاژ چرا و چگونه انجام مي شود؟

هورمون ها چطور باعث چاق شدن شما مي شوند؟

نکاتي که مردها براي سالم ماندن بايد از زن ها ياد بگيرند

7 نشانه از بيماريهاي خطرناکي که خانم ها ناديده مي گيرند

آلت تناسلي مردان با افزايش سن کوچک مي شود؟