آخرین اخبار

10 نکته درباره خامس رودريگس بازيکن جديد بايرن مونيخ حاشيه هاي ورزشي

10 نکته درباره خامس رودريگس بازيکن جديد بايرن مونيخ

  بزرگنمايي:

چه خبر - نگاهي به خامس رودريگس بازيکن جديد بايرن مونيخ

در روزهايي كه همه منتظر پيوستن خامس رودريگس به منچستريونايتد بودند و حتي شايعه اينتري شدن او هم منتشر شده بود، بايرني‌ها خواسته كارلو آنچلوتي را به بهترين شكل ممكن پيش بردند و با كمترين هزينه خامس رودريگس، ستاره شماره 10 ناراضي رئال‌مادريد، را قرض گرفتند‌‌؛ قرارداد قرضي 2 ساله كه پس از پايان اين مدت قطعي خواهد شد. حالا خامس رودريگس كلمبيايي يك ستاره ويژه در تركيب باواريايي‌ها خواهد بود و مي‌تواند براي تيم جديدش كمك بزرگي باشد تا شايد طلسم ناكامي در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا را هم بشكند. به مناسبت همين انتقال 10 نكته ويژه از خامس ديويد رودريگس روبيو را مرور خواهيم كرد.

1) ژن فوتبالي خامس

ويلسون خامس رودريگس، پدر ستاره جديد بايرني‌ها هم يك فوتباليست حرفه‌اي بود. وقتي خامس دوازدهم جولاي 1991 در كوكوتا، شهر شمالي كلمبيا نزديك مرز ونزوئلا، متولد شد او به صورت حرفه‌اي فوتبال بازي مي‌كرد. پدر او مي‌گويد فوتبال در ژن او هست و به همين دليل بازيكن خوبي شده. ويلسون در مورد استعداد فوتبالي پسرش مي‌گويد: «از بچگي به ياد دارم هميشه توپ مي‌خواست. خود من هم هميشه به فوتبال بازي كردن فكر مي‌كردم.» فلور سانابريا، كارمند كلينيكي كه خامس در آن متولد شده هم در مورد اين ستاره كلمبيايي مي‌گويد: «مردمي كه اينجا مي‌آيند هميشه سؤال مي‌كنند درست است خامس اينجا متولد شده؟»

2) نفوذ مادرِ خامس

والدين خامس تأثير زيادي روي او داشته‌اند. او از پدرش ژنِ فوتبالي را به ارث برده اما مادرش، پيلار در طول مسير زندگي او نفوذ بالايي داشته است. زماني كه خامس فقط 5 سال سن داشت مادرش او را به شهر «ايباگه» برد تا در يك مدرسه فوتبال اين ورزش را شروع كند. مادرش هم علاقه خاصي به فوتبال دارد و درباره علايق فوتبالي‌اش مي‌گويد: «من در اسپانيا رئال‌مادريد را دوست دارم و در آلمان هم فوتبال بايرن‌مونيخ را مي‌پسندم.»

3) نابغه زودرس

اين پيلار بود كه پيشنهادهايي كه خيلي زود براي پسرش از «اتلتيكو ناسيونال» و «اينديپندنته مِدِيين» رسيده بود را رد كرد و پسرش را به تيم «اِنويگادو» كه به دليل رنگ پيراهنش به تيمِ پرتقالي مشهور بود، فرستاد. سال 2006 اولين بازي حرفه‌اي براي تيم بزرگسالان را وقتي فقط 15 ساله بود انجام داد. شهرت خامس به وقتي برمي‌گردد كه در رقابت‌هاي جوانان با تيمِ «آكادميا توليمنسه» در يك بازي هت‌تريك كرد و گلي هم از روي نقطه كرنر به ثمر رساند. در آن تورنمنت خامس در سن 13 سالگي بهترين بازيكن شد و پس از آن باشگاه اِنويگادو زماني كه فقط 14 سال سن داشت او را به خدمت گرفت.

4) والدراما، الگوي خامس

خامس زماني متولد شد كه فوتبال كلمبيا دوران طلايي‌اش را سپري مي‌كرد و ستاره‌هايي مثل فاستينو آسپريا و فردي رينكون در آن توپ مي‌زدند اما چشم بسياري از مردم كلمبيا به ساق‌هاي كارلوس والدراما، هافبك تواناي شماره 10 تيم ملي كشورشان، بود. والدراما براي خامس هم مثل بسياري از كلمبيايي‌ها اسطوره است. او در مورد والدراما مي‌گويد: «آن زمان بهترين بازيكن فوتبال كارلوس بود و من تحت ‌تأثير بازي‌اش قرار گرفتم. يك بار با هم ملاقات كرديم، شخصيت فوق‌‌‌العاده‌اي دارد. والدراما بازيكني ا‌ست كه شادي‌هاي زيادي براي كلمبيا به ارمغان آورده. او بازيكن بسيار هوشمندي بود كه مي‌توانست از هيچ، همه‌ چيز بسازد. شماره 10 كلمبيا شماره‌اي بود كه همه دوست داريم بعد از والدراما بر تن كنيم.»

5) كوچ به بوينوس‌آيرس

وقتي به اندازه كافي به اِنويگادو كمك كرد تصميم گرفت از كلمبيا برود. نوجواني كه در محيط گرم خانواده زندگي مي‌كرد و به فوتبالش ادامه مي‌داد به يكباره تصميم گرفت به بوينوس‌آيرس آرژانتين برود و در 17 سالگي پيراهن تيم بانفيلد را بر تن كند. او وقتي هنوز 17 ساله بود اولين بازي‌اش را براي بانفيلد انجام داد و با تيمي كه هيچ‌گاه سابقه قهرماني در آرژانتين را نداشت قهرمان ليگ شد. پس از آن در رقابت‌هاي كوپا ليبرتادورس هم شركت كرد و 5 گل هم در اين رقابت‌هاي معتبر آمريكاي‌جنوبي زد. خامس خاطره جالبي از آن روزها تعريف مي‌كند: «پول زيادي در ميان نبود و يادم مي‌آيد براي صرفه‌جويي با پدر و مادرم فقط در حد يك دقيقه تلفني حرف مي‌زدم.»

6) پورتو و اروپا

جولاي 2010 وقتي تيم پورتو خواهان به خدمت گرفت خامس شد، او سرتاسر اقيانوس اطلس را پرواز كرد تا براي تجربه تازه در پرتغال آماده شود. همان سال‌ها تازه ملي‌پوش هم شده بود و با دانيلا اوسپينا واليباليستي كه خواهرِ هم‌تيمي‌اش داويد اوسپينا بود، ازدواج كرد. سال 2011 خامس و دانيلا ازدواج كردند، همان سالي كه خامس به تيم ملي كلمبيا هم راه پيدا كرد.

7) جام جهاني‌ جواناني كه تلخ شد

ستاره تيم ملي زير 20 ساله‌هاي كلمبيا بود. در جام جهاني‌ 2011 شماره 10 تيم ملي كشورش را پوشيد، 3 گل هم زد و عملكرد خوبي داشت اما كلمبيا در جامي كه ميزبان بود در يك‌چهارم نهايي به مكزيك باخت و حذف شد. اولين بازي ملي‌اش براي بزرگسالان را در شهر لاپاز بوليوي در ارتفاع بالا كه فشار هوا كم است، انجام داد. سازنده گلي بود كه رادامل فالكائو در آخرين دقيقه زد تا كلمبيا 2 بر يك در اين بازي پيروز شود.

8) روزهاي رؤيايي جام جهاني‌ 2014

نقطه اوج دوران بازي خامس جام جهاني‌ 2014 بود. سال قبل به موناكو پيوست و در اين تيم نمايش‌هاي خوبي داشت، در جام جهاني‌ با 6 گل آقاي‌ گل شد، گل‌هاي ديدني زد و با وجود حذف تيم شايسته كلمبيا در مرحله يك‌چهارم نهايي برابر برزيل، او يكي از ارزشمندترين بازيكن‌هاي جام بود. كلوديو رانيري، مربي اسبق خامس در موناكو، درباره او مي‌گويد: «خامس بازيكن فوق‌‌‌العاده‌اي است. اتفاق‌هاي خوبي مي‌افتد وقتي توپ زير پاي او است. اتفاق‌هايي كه پيش از آن هيچ‌وقت در ورزشگاه لوئي دوم نديده بوديم.»

9) برزيل، ديگو و لبرون

«فوتبال به بازيكن‌هايي با خصوصيت خامس نياز دارد.» اين جمله تمجيد اسكار تابارس، سرمربي تيم ملي اروگوئه، از خامس است كه پس از گل خارق‌‌‌العاده‌اي كه تيمش در جام جهاني‌ 2014 برزيل با شوت مواج اين ستاره كلمبيايي دريافت كرده بود، بيان كرد. تابارس تنها كسي نبود كه بعد از آن گل تحت ‌تأثير بازي خامس قرار گرفت. ديگو مارادونا در يك برنامه تلويزيوني او را بهترين بازيكن جام جهاني‌ ناميد و حتي لبرون جيمز، فوق‌ستاره بسكتبال NBA، هم در اظهارنظري جالب گفته بود به دليل اينكه از بازي كلمبيا با بازيكني مثل خامس لذت مي‌برد در جام جهاني‌ طرفدار اين تيم است!

10) از شكوه مادريد تا مونيخي شدن

باشگاه رئال‌مادريد بيش از 75 ميليون يورو هزينه كرد تا شماره 10 جديدش را پس از جام جهاني‌ 2014 به خدمت بگيرد. اين بازيكن، خامس رودريگس كلمبيايي بود كه در موناكو بازي مي‌كرد. فلورنتينو پرس او را آن زمان يكي از 5 بازيكن برتر فوتبال دنيا دانست و خامس هدف اول كارلو آنچلوتي بود. فصل اول در رئال درخشيد، 13 گل زد و گل‌هاي زيادي هم براي هم‌تيمي‌هايش ساخت. در ليگ قهرمانان، قهرماني را جشن گرفت. همه‌ چيز خوب پيش مي‌رفت تا اينكه كارلتو تيم را ترك كرد. زين‌الدين زيدان جايي در بين 11 بازيكن اصلي براي خامس در نظر نگرفت و كم‌كم او به در خروج نزديك‌تر شد. اواخر فصل قبل هم بهبود شرايط، زدن 8 گل و ارسال 6 پاس‌ گل در لاليگا و درخشش در برخي ديدارها هم باعث نشد او تصميمش براي جدايي از رئال را عملي نكند. خامس سرانجام تصميم گرفت يك مرتبه ديگر به تيمي ملحق شود كه كارلو آنچلوتي مرد اول نيمكت آن است‌‌‌؛ يعني بايرن‌مونيخ.




منبع: خبرورزشي




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محروميت داوري که به بازيکن پس گردني زد!

عصبانيت طرفداران منچستريونايتد: پوگبا را به رئال بفروشيد

عملکردن کريم بنزما به قولي که به دخترش داده بود

پرونده جنجالي همجنسگرايي در فوتبال ايران

محروميت اشکان دژاگه از بازي با پرسپوليس بخاطر کتک زدن تماشاگر؟!

واکنش همسر ايکاردي به عملکرد رونالدو در يوونتوس: کار خاصي نکرده!

سکوت محسن فروزان در اينستاگرامش شکست! عکس

اقدام غيرمنتظره مهاجم الاهلي عربستان قبل از بازي با پرسپوليس

چيزهايي که هواداران تراکتورسازي هنوز ياد نگرفته اند

ادعاي جنجالي دختر 18 ساله درباره فوتباليست سرشناس

منتظر نقل و انتقالات جنجالي باشيد؛ رحمتي در تراکتور, دژاگه در استقلال

رفتار زشت رونالدو با هم تيمي هايش بعداز حذف مقابل آژاکس

اين چند بازيکن خريد 400 ميليون رئال مادريد! عکس

واکنش مهدي طارمي به کتک خوردن شجاعي در تبريز! عکس

واکنش احساسي فرهاد مجيدي به درگذشت هوادار جوان استقلال

سبک زندگي لاکچري الکساندر دل پيرو در آمريکا با خانه اي رويايي! عکس

اگر جاي عادل فردوسي پور بوديم کدام کار را انجام ميداديم؟

خواستگاري فوتباليست سرشناس از خانم دکتر دندانپزشک! عکس

ستاره سپاهان بازي با پرسپوليس را از دست داد

جزئيات باورنکردني از شرط بندي دروازه بان سرشناس!!

جنجال تماشاگران تراکتورسازي؛ کتک خوردن مسعود شجاعي از تماشاگر!

عصبانيت علي دايي؛ وقتي جيک بازيکنان سايپا در نمي آمد!

جدايي راحت و بي دردسر رشيد مظاهري از ذوب آهن!

سکوت محسن فروزان شکست!

استقبال شديد مردم از جشن امضاي کتاب عادل فردوسي پور! عکس

توفان جديد در فوتبال ايران با افشاگري علي دايي!

رونالدو در فکر ترک يوونتوس؛ مشکل کريس با چه کسي است؟

گزارشگر جديد به جاي عادل فردوسي پور در شبکه 3 مشخص شد

شوخي ديويد بکام با همسرش ويکتوريا و انتشار عکس بدون آرايش وي! عکس

عادل فردوسي پور سوار بر تراکتور در مناطق سيل زده! عکس

رئال مادريد امباپه را نمي خواهد!

رونالدو مانع تمديد قرارداد ستاره رئال مادريد؛ بيا يوونتوس!

جمع آوري کمک توسط امير قلعه نويي براي سيل زدگان! عکس

تيپ مسي و پسرانش در حال رفتن به عيد ديدني! عکس

پست تلخ علي کريمي براي سيل زدگان! عکس

پيام زيبا و جالب باشگاه آ اس رم بخاطر سيل در ايران! عکس

کنايه احمدرضا عابدزاده به مسئولين بخاطر سيل هاي پي در پي! عکس

گزارشگر دربي؛ منتظر فردوسي پور نباشيد

پست عاشقانه حسين ماهيني براي همسرش به مناسبت سالگرد ازدواج! عکس

روش عجيب فروش بليط دربي همراه با سوءاستفاده!!

ريختن آب جوش برروي کمک داور زن!! عکس

نقش مهم منصوريان و ذوب آهن در تعيين قهرمان ليگ برتر

سوژه شدن شباهت راموس به بازيگر کانادايي! عکس

3 ستاره اي که تابستان بارسلونا را ترک مي کنند

حقوق پل پوگبا در رئال مادريد چقدر است؟

کفش هاي ورزشي جديد مسي با طرح سريال بازي تاج و تخت! عکس

ترفند پاري سن ژرمن براي نگه داشتن نيمار و امباپه

عابدزاده از شرايط رستوران داري در شب عيد گفت

نام دروازه بان بايرن مونيخ برروي کره اسب رفيقش!

ماجراي متني که همسر وحيد طالب لو براي بهداد سليمي نوشت