آخرین اخبار

4 روز در اسارتگاه قبل از قتل به آتنا چي گذشت؟ اخبار ويژه

4 روز در اسارتگاه قبل از قتل به آتنا چي گذشت؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - راز قتل "آتنا" در اسارتگاه قاتل

از ناپديد شدن آتنا دختربچه پارس‌آبادي تا پيدا شدن جسدش در خانه قاتل، بيست روز پرالتهاب براي مردم، پليس و مقامات قضايي شهر گذشت و سرانجام افشاي راز قتل اين دختربچه هفت ساله ضمن ابراز تأثر عمومي، خشم مردم پارس‌آباد را نسبت به اين جنايت هولناک برانگيخت.
 
اين خشم و تأثر مردم پارس آباد اردبيل چنان عميق و گسترده بود که دادستان اين شهر به ميان مردم رفت و آنان را به صبر و آرامش دعوت کرد تا رسيدن قاتل بيرحم به پاي دار مجازات، پرونده جنايت رويه قضايي خود را طي کند.به گزارش خبرنگار حوادث «ايران» عواطف مردم پارس آباد نسبت به قتل فجيع آتناي هفت ساله جريحه دار شده و ضمن انتشار تصاويري از اين دختر خردسال در شبکه‌هاي مجازي، اهالي شهر به خيابان‌ها آمدند و ضمن ابراز نفرت نسبت به مرد جنايتکار و دادن شعارهايي براي مجازات سريع اين قاتل، خانه‌اش را سنگباران کردند.
 
بيست روز از ربوده شدن آتنا مي‌گذشت اما تحقيقات نشان مي‌داده اين دختربچه 16 روز پيش از اين به قتل رسيده و به اين ترتيب روشن مي‌شود که آتنا چهار روز در اسارتگاه قاتل بيرحم زنداني بوده و سپس به قتل رسيده است.آتناي خردسال بيست روز پيش از پيدا شدن جسدش براي ديدن پدرش از خانه بيرون آمده و از آن پس ربوده شده است.
 
آن گونه که مقامات قضايي و پليس اعلام کرده‌اند با گذشت پنج روز از گم شدن «آتنا اصلاني» عامل قتل دستگير شده بود تا اينکه با گذشت بيست روز از ناپديد شدن دختربچه، جسدش را در پارکينگ خانه اين مرد جاني پيدا کردند و تعجب عمومي اين است که چرا در اين مدت مأموران به بازرسي خانه او نپرداخته‌اند و روز دوشنبه اين هفته با گذشت بيست روز پس از اعتراف قاتل به خانه‌اش رفته‌اند و با جسد آتنا در پارکينگ اين خانه روبه‌رو شده‌اند.
 
اعتراف قاتل
 
ناصر عتباتي، دادستان مرکز استان اردبيل با تشريح جزئيات جديدي از پرونده قتل دختر هفت ساله پارس‌آبادي، گفت: مظنوني که در پنجمين روز ناپديد شدن آتنا اصلاني بازداشت شده بود، در بازجويي‌ها به قتل اقرار کرد. 20 روز پيش با اعلام مفقود شدن آتنا اصلاني پرونده کيفري تشکيل و مأموران و کارشناسان زبده مرکز استان و شهرستان

پارس‌آباد تحقيقات فني را زيرنظر بازپرس مرکز استان و پارس‌آباد آغاز کردند.
 
وي افزود: در پنجمين روز گم شدن آتنا فرد مظنون دستگير شد و با صدور دستور قضايي اين فرد با قرار بازداشت موقت راهي زندان شد. به دستور دادستان مرکز استان پرونده به صورت فوق‌العاده مورد رسيدگي قرار گرفت و تحقيقات مفصلي از اين مرد انجام شد و درنهايت به اين نتيجه رسيديم که آتنا اصلاني به قتل رسيده است و سپس جسد وي در محيطي که متعلق به اين مرد بوده، کشف شد. طبق نظريه اوليه پزشکي قانوني استان، زمان فوت آتنا به روز مفقود شدن وي برمي‌گردد. دستگاه قضايي استان عزم جدي براي رسيدگي سريع و فوق‌العاده به اين پرونده، صدور حکم و اجراي آن خواهد داشت و در کنار سرعت دقت نيز در تحقيقات مدنظر خواهد بود.
 
تلاش بي‌وقفه براي يافتن آتنا
 
دادستان پارس آباد نيز در اين باره گفت: جسد آتنا در پارکينگ خانه مظنون اصلي پرونده پيدا شد و تحقيقات قضايي در اين باره ادامه دارد. از زمان دريافت خبر گم شدن دختر 7 ساله، دادسرا و مأموران آگاهي به‌صورت 24 ساعته براي پيدا کردن اين دختربچه تلاش کرده‌اند.
گزارش پليس هم تأکيد دارد که آتنا 28 خرداد امسال براي رفتن نزد پدرش، خانه‌شان در محله پزشکيان پارس آباد در استان اردبيل را ترک کرد و پس از آن ناپديد شده است.
 
با شکايت خانواده او در پليس آگاهي، پرونده‌اي تشکيل شد و با دستور دادستان پارس آباد تجسس پليس آغاز شد. تيم جنايي با بررسي دوربين‌هاي مداربسته و تحقيقات محلي متهم را شناسايي کرد و سرانجام در بازرسي پارکينگ خانه اين مرد جسد دختر هفت ساله کشف شد. جسد اين کودک به دستور دادستان براي تعييـــــــن علت مرگ به پزشکي قانوني انتقال يافت.
 
نماينده شهرستان‌هاي پارس آباد و بيله سوار درمجلس شوراي اسلامي نيز در پي درگذشت آتنا اصلاني، ضمن صدور اعلاميه‌اي ضمن تشکر از تلاش مأموران در کشف اين جنايت خواستار مجازات قاتل شد.
 
درخواست فرماندار از مردم براي حفظ آرامش
 
فرماندار پارس‌آباد از مردم خواست پيگيري حادثه را به مراجع مسئول واگذار کنند تا اشد برخورد با قاتل انجام شود: تجمعات و جوسازي‌هاي بي‌مورد و ايجاد جو التهاب در جامعه موجب تأخير در روند رسيدگي به پرونده قتل آتنا اصلاني مي‌شود و اين نه خواست ما و نه خواست شهروندان است.وي روز دوشنبه در اجتماع جمعي از مردم در مصلاي شهر گفت: همه ما خواهان رسيدگي فوري به اين پرونده هستيم، بايد اجازه داد پرونده مسير و مراحل قانوني خود را طي کند. خواست ما و نتيجه مطلوب اين بود که اين دختر معصوم صحيح و سلامت به آغوش خانواده خود برگردد که متأسفانه چنين نشد.اين پرونده داراي ابعاد پيچيده‌اي بود، مطمئن باشيد پرونده بدون فوت وقت و بسرعت رسيدگي و حکم الهي صادر و با قاطعيت اجرا خواهد شد.

 

گزارش کامل و تکميلي/ قاتل آتنا کيست؟


تصوير 150 دقيقه اعترافات قاتل آتنـا کوچولو

 رسيدگي به اين پرونده از ظهر يکشنبه 28 خرداد امسال و به دنبال ناپديد شدن مرموز دختربچه‌اي هفت ساله به نام آتنا اصلاني در دستورکار تيم جنايي شهرستان پارس آباد قرار گرفت.

پدر آتنا با مراجعه به پليس در شکايت خود گفت: من پارچه فروش هستم. امروز دخترم با من از خانه خارج شد و پس از ساعتي تصميم گرفت به خانه بازگردد. او به سمت خانه رفت و پس از آن ناپديد شد. وقتي متوجه غيبت دخترم شدم، مسيري را که او از من جدا شد تا خانه جست‌وجو کردم، اما ردي از دخترم به دست نيامد. به همين خاطر تصميم گرفتم به پليس مراجعه کنم.

پس از اين شکايت و با توجه به حساسيت ماجرا، با دستور قاضي طباطبايي دادستان پارس‌آباد تيمي از کارآگاهان جنايي تحقيقات براي پيدا کردن دخترک را آغاز کردند.

بررسي دوربين‌هاي مداربسته

کارآگاهان در نخستين گام به بررسي دوربين‌هاي مداربسته محل گم شدن آتنا پرداختند، اما به دليل سدمعبر در محل دوربين‌ها، کمکي به ماموران نکرد. از سوي ديگر برخي دوربين‌ها نيز زمان ناپديد شدن دخترک را ثبت نکرده بودند.

تيم جنايي در شاخه ديگري از تحقيقات احتمال دادند، دختر هفت ساله در مسير خانه دچار حادثه شده باشد؛ به همين خاطر با کمک امدادگران هلال احمر چند بار مسير را جست‌وجو کردند، اما در اين شاخه نيزبه بن‌بست رسيدند.

آتنا؛ چهره شبکه‌هاي اجتماعي

همزمان با ناپديد شدن آتنا، تصوير او در شبکه‌هاي مجازي منتشر شد تا اگر کسي از سرنوشت او اطلاعي دارد موضوع را به خانواده‌اش اطلاع دهد. تماس‌هاي زيادي با خانواده آتنا گرفته شد، اما هيچ کدام نتيجه‌اي نداشت.

دستگيري مظنونان

با گذشت چهار روز از ماجرا، جست‌وجو‌ها گسترده شد و ماموران چند مظنون را در اين باره دستگير کردند. يکي از مظنونان مردي جوان به نام اسماعيل بود که در نزديکي محل گم شدن دخترک کارگاه رنگرزي داشت. شک پليس به او زماني بيشتر شد که بررسي‌ها نشان داد، دوربين‌هاي مداربسته کارگاه او چند روز قبل از ناپديد شدن آتنا خاموش شده بود.

بازجويي از مظنونان ادامه داشت تا اين که پس از 20 روز ماموران به بازرسي محل کار و زندگي اسماعيل پرداخته و با جسد آتنا در بشکه‌اي بزرگ در پارکينگ خانه روبه‌رو شدند.

با کشف جسد دخترک، پرونده وارد مرحله‌اي تازه شد.اسماعيل دوباره تحت بازجويي قرار گرفت و اين‌بار به قتل آتنا اعتراف کرد و سکوت 20 روزه خود را شکست.

متهم به قتل در اعترافاتش مدعي شد، روز حادثه دخترک را در خيابان ديده و او را ربوده است. او پس از ربودن آتنا، دختر را به قتل رسانده و جسدش را داخل بشکه رنگرزي مخفي کرده است. مرد جنايتکار قبل از اين که بتواند جسد را از مخفيگاهش خارج کند، توسط پليس دستگير شده بود.

قاتل را در ملأعام اعدام کنيد

پس از اعلام خبر کشف جسد آتنا، اهالي پارس‌آباد در مقابل محل کار قاتل تجمع کرده و آنجا را به آتش کشيدند. اهالي که از شنيدن خبر قتل متاثر و شوکه شده بودند خواستار اعدام اسماعيل در ملأعام شدند. سرانجام با حضور مسئولان شهرستان در جمع مردم و قول آنها براي رسيدگي سريع به پرونده و مجازات قاتل، فضاي شهر آرام شد.

به گزارش سايت محلي «آران مغان»، دادستان پارس‌آباد با حضور در جمع مردم معترض، آنها را به صبر و آرامش دعوت کرد تا رسيدگي به پرونده طبق روال قانوني خود ادامه يابد.

رسيدگي ويژه به پرونده

دادستان انقلاب و عمومي مرکز استان اردبيل در پي کشف جسد آتنا اصلاني، کودک خردسال پارس‌آبادي ضمن ارائه توضيحاتي، بر تسريع در رسيدگي به پرونده و صدور حکم مجرم تاکيد کرد.

به گزارش ايرنا، ناصر عتباتي عصر دوشنبه عنوان کرد: جسد آتنا اصلاني که از 20 روز پيش مفقود شده بود عصر دوشنبه در محل متعلق به مظنون دستگير شده پيدا شده است.

وي بيان کرد: اين فرد مظنون در چهارمين روز گزارش مفقود شدن آتنا توسط نيروي انتظامي بازداشت و روانه زندان شده بود و ماموران پليس آگاهي در يک محل متعلق به اين فرد، جسد آتنا را کشف کردند.

دادستان اردبيل با اشاره به جريحه‌دار شدن افکارعمومي از اين جنايت تاکيد کرد که دستگاه قضايي در باره اين پرونده بشدت حساس بوده و در کوتاه ترين زمان ممکن و با دقت تمام پرونده را بررسي و حکم لازم را در اين باره صادر خواهد کرد.

عتباتي اظهار کرد: پليس آگاهي شهرستان پارس‌آباد و مرکز استان و نيز دستگاه قضايي از همان ابتدا به اين پرونده حساس بودند و موضوع با انتقال به مرکز استان با جديت تمام مورد پيگيري قرار گرفت و به نتيجه رسيد.

جزئيات اعترافات قاتل

سيدعبدالله طباطبايي شندآبادي، دادستان عمومي و انقلاب پارس‌آباد در گفت‌وگو با جام‌جم درباره کشف راز قتل و انگيزه قاتل گفت: پس از ناپديد شدن آتنا، تحقيقات گسترده‌اي براي رازگشايي از ماجرا آغاز شد و فيلم دوربين‌هاي مداربسته منطقه را بررسي کرديم. در اين رابطه 60دقيقه فيلم را بررسي کرديم که متوجه شديم در دو سمت کارگاه رنگرزي مغازه اسباب‌بازي‌فروشي و بانک است. دوربين يکي از مغازه‌ها عبور دخترک را ثبت کرده بود، اما در دوربين دوم اثري از او نبود. همين باعث شد احتمال دهيم در بين اين مسير براي او اتفاقي رخ داده است.

وي ادامه داد: در اين فاصله پنج شش متري نقطه کور کارگاه قاتل بود که ما او را دستگير کرديم. در ابتدا اتهام آدم‌ربايي به او تفهيم و او چهارم تير امسال بازداشت شد. سرانجام در تحقيقات به پارکينگي که در کنار خانه او قرار دارد رسيديم و در بازرسي آنجا جسد را در بشکه‌اي آبي رنگ پيدا کرديم. پس از اعلام خبر کشف جسد اهالي تجمع کردند که براي آرام کردن آنها مجبور شديم تحقيقات را متوقف کرده و به آنجا برويم. بعد از بازگشت اهالي به خانه‌هايشان، بازجويي از قاتل را آغاز کرديم. مرد جوان در جريان 150 دقيقه بازجويي به تشريح قتل پرداخت.

عامل قتل درباره انگيزه‌اش گفت: روز حادثه دخترک قصد شستن دست‌هايش را داشت. او را به کارگاه برده و دچار وسوسه شيطاني شدم. او مقاومت کرد که دستم را مقابل دهانش گرفتم و باعث خفگي او شدم. بدهي داشتم و ديدن النگوهاي دخترک باعث شد، تصميم به سرقت طلاهاي او بگيرم تا با فروش آن چکم را پاس کنم. بعد از قتل جسد را داخل ساک گذاشته و به پارکينگ کنار خانه‌ام انتقال داده و داخل بشکه‌اي آبي انداختم. مي‌خواستم آن را به جاي ديگري انتقال دهم که دستگير شدم.

دادستان پارس‌آباد تاکيد کرد: به اين پرونده به صورت ويژه رسيدگي مي‌شود و قاضي اکبري، بازپرس شعبه اول دادسراي پارس‌آباد مسئول رسيدگي به پرونده است. پس از تکميل تحقيقات، پرونده به دادگاه ارسال مي‌شود. مردم مطمئن باشند به صورت ويژه به اين پرونده رسيدگي مي‌شود.

قاتل کيست؟

به گفته يکي از اهالي پارس‌آباد، مرد جنايتکار به نام اسماعيل 41 ساله متاهل و داراي سه فرزند و سابقه‌دار است. او در محله مردي بدنام بوده و به رباخواري مشهور است. کارگاه رنگرزي او در نزديکي محل بساط پارچه‌فروشي پدر آتنا بود.

او مردي مرموز و خونسرد است که در مدت 16 روز سعي داشت مسير تحقيقات را تغيير دهد و خود را بي‌گناه نشان دهد.

اسماعيل 15 سال قبل از همسر اول خود جدا شده و پس از مدتي دوباره ازدواج کرده است. او به مواد مخدر اعتياد دارد و در بازجويي‌ها گفته، هر نوع موادمخدري که دستم مي‌رسيد مي‌کشيدم، اما بيشتر ترياک مصرف مي‌کردم.

 



منبع: ايسنا/ جام جم آنلاين

 



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ميزان استفاده جوانان از تلگرام و اينستاگرام

ايران يک ميليارد دلار گاز مجاني به ترکيه تحويل داد

آتليه‌اي که عکس‌هاي مستهجن از بچه‌ها مي‌گيرد!

مازني: مديران اينستاگرام عذرخواهي کنند

درز اطلاعات کاربران يک تاکسي اينترنتي تأييد شد

تکذيب اجبار سيل‌زدگان براي بازگشت به خانه

هلال احمر از سردار سعيد قاسمي شکايت مي‌کند

نمايندگان دنبال حاشيه امن براي انتخابات هستند؟

خط و نشان پليس در خصوص برخورد با بدحجابي

دختر ترامپ پشت دستگاه سنتي پارچه بافي+عکس

استاندار خوزستان از 28اسفند تاکنون خانه نرفته!+عکس

کشف فساد جديد در پرونده دکل نفتي گمشده

بازداشت عوامل ترويج فساد و فحشا در شيراز

سقوط 40 درصدي توليد خودرو در ايران

جريمه ميلياردي گران‌فروشان و محتکران موبايل

اقبال خانه اولي‌ها به وام مسکن کم شد

پرايد، نقش اول در تصادفات نوروزي

ماجراي مرده‌اي که از خارج کشور پيامک مي‌فرستاد

چشم‌انداز بازار خودرو و ارز در سال 98

افتتاح خط 6متروي تهران فردا با حضور روحاني

سپاه، درگيري با سيل‌زدگان خوزستان را تکذيب کرد

جهانگيري: کمک‌هاي خوبي براي سيل‌زدگان داريم

تب مهاجرت از ايران به دهه هشتادي‌ها رسيد

تعطيلات مرگبار؛ افزايش 7 درصدي تلفات جاده‌اي

رهاسازي ناگهاني آب سد علت تشديد سيل گلستان

حکم سه قاچاقچي ميلياردي صادر شد

انبارهاي مرغ و گوشت تنظيم بازاري سالم ماندند

قايق حامل مهاجران ايراني در مديترانه غرق شد

دادستان شيراز: شهردار در شيراز نيست

اعاده دادرسي سعيد طوسي در حال بررسي است

بازداشت دو ايراني در آرژانتين با گذرنامه اسرائيل

برخورد متفاوت شهرداري گرگان با پاکبانان

فرح: اميدوارم ايرانيان نوروزِ آزادي را جشن بگيرند!

فرماندار دشستان: به شهردار برازجان تذکر دادم

خريد و فروش گوشي در بازار موبايل نصف شد

قيمت اينترنت، از ساندويچ هم ارزان‌تر است

نه به آجيل؛ راه جديد مبارزه با گراني

ماجراي بازداشت يک استاد بلژيکي در ايران

آستان قدس در دوره رئيسي ماليات مي‌داد؟

تکرار بلاي پرايد بر سر لادا

جزئيات تازه درباره پرونده قتل شرور معروف تهران

هرج و مرج در بازار موبايل

چرا قيمت گوشي دوباره بالا رفت؟

شوراي شهر، فاتحه‌ي باغ‌هاي تهران را خواند!

بازداشت زن دوم در ماجراي مرگ مرد بازنشسته

مزايا و معايب مصوبه پرحرف و حديث مجلس

حمله خمپاره‌اي تروريست‌ها به حومه حلب

ثروت ترامپ چقدر است؟

جزئيات نشت آب از پايه‌هاي برج آزادي

آخرين وضعيت پرونده مرگ رئيس تامين اجتماعي