آخرین اخبار

نقد تند حسن روحاني به سبک وطن امروز سياسي

نقد تند حسن روحاني به سبک وطن امروز

  بزرگنمايي:

چه خبر - آقاي روحاني، چه کرديد که صداي حاج قاسم درآمد؟

قدياني در وطن امروز نوشت: سلام آقاي روحاني! اميد دارم برخلاف اقتصاد کشور و معيشت مردم، حال شما خوب باشد! و اما بي‌هيچ اطاله کلامي، بروم سر اصل سخن! يادتان هست هنگام مذاکره با کشورهاي غربي بويژه آمريکا، جهت نيل به توافقي که لغوکننده تحريم‌ها باشد، ما چه مي‌گفتيم و حضرتعالي و ساير همکاران، چه جواب مي‌داديد؟! يادتان هست ما مي‌گفتيم با اين شعار آقاي ظريف که «هيچ توافقي بدتر از عدم توافق نيست» خوش‌خيالي محض است اميد بستن به قول و قرار سران کاخ سفيد و  لغو تحريم‌ها؟!
 
يادتان هست ما مي‌گفتيم اتفاقا ناظر بر درّ گرانقدر هسته‌اي که محصول خون شهداي هسته‌اي است، مي‌توان به شرط مذاکره درست با آن طرف ميز، اميدوار بود به کسب نتايج خوب؟! يادتان هست ما مي‌گفتيم اما هر چه هم خوب و اصولي و دقيق و عميق و ناظر بر استيفاي حقوق ملت مذاکره کنيم، باز هم طرف يانکي، بدعهد و غيرقابل اعتماد است؟! يادتان هست ما مي‌گفتيم حالا که دشمن تا اين حد خبيث است، اصلا و اساسا بهتر است به جاي نگاه صرف به خارج، اندکي هم با سرمايه‌ها و استعدادهاي داخل مهربان باشيم؟!
 
يادتان هست ما مي‌گفتيم برابر امتيازات بزرگي که داريد به دشمن مي‌دهيد، از او متقابلا امتياز بزرگ بگيريد، نه وعده نسيه؟! يادتان هست ما مي‌گفتيم صرف کوتاه آمدن از هسته‌اي، دشمن را با ما نرم نمي‌کند؟! يادتان هست ما مي‌گفتيم هسته‌اي براي اوباما و جان‌ کري بهانه است؟! يادتان هست ما مي‌گفتيم اين مردمان ديپلمات، دقيقا بايد مثل طرف مذاکره خود، نقد منتقد را اهرمي براي امتيازگيري بيشتر تفسير کنند؟! يادتان هست ما مي‌گفتيم تمناي ما از حضرات ديپلمات که مواجهه محکم‌تري با مردان آن سوي ميز داشته باشند، با نيت خيرخواهي و جلوگيري از همان چيزهايي است که امروز داريم مع‌الاسف مشاهده مي‌کنيم که حتي شخص آقاي ظريف هم اذعان کند به نقض روح و جسم برجام با هم؟! يادتان هست ما مي‌گفتيم با اين دست‌فرمان، دشمن علي‌الدوام امتياز بيشتري مي‌گيرد و نفع کمتري مي‌رساند؟! يادتان هست ما مي‌گفتيم اين «نفع کم» در صورت ادامه اين رويه، منجر به «خسارت محض» مي‌شود؟! يادتان هست ما مي‌گفتيم از قضا من‌باب نفع دنيوي و عقل معاش هم، بايد قوي‌تر وارد مذاکره شد؟!
 
يادتان هست ما مي‌گفتيم «گندم ري» لزوما با «سازش» و «دوري از ارزش‌ها» به دست نخواهد آمد؟! يادتان هست ما مي‌گفتيم راه فشار بر دشمن و جواب به بدعهدي او، بسنده کردن به 4 تا سخن در گوش 4 تا نماينده در جلسه خصوصي مجلس نيست؟! يادتان هست ما مي‌گفتيم ارسال 2 تا ايميل براي وزير خارجه آمريکا، هرگز پاسخ 2 ميليارد دلار حق‌خوري ملت ايران نخواهد بود؟! يادتان هست ما مي‌گفتيم در مصاف با دشمني که به کرات، بدقول بودن بلکه بدذات بودن خود را ثابت کرده، نبايد خوش‌باور بود و الا نتيجه‌اي بهتر از «هيچ» يا «تقريبا هيچ» حاصل نخواهد شد؟!
 
شما اما چه جواب ما را داديد؟! وااسفا! با وجود آنکه شعارتان «اعتدال» بود و جمله قصارتان «پناه مي‌برم به خدا از بستن دهان منتقد»، منتقد خيرخواه را حواله داديد به جهنم! و به ده‌ها تهمت نازيباي ديگر! چه بود اما جرم ما؟! الا آنکه زودتر از آقاي ظريف، دقيقا همين حال و روز امروز را پيش‌بيني کرده بوديم؟! طرفه حکايت اينجاست که دورنماي ماجرا، از فرط وضوح، حتي براي عادي‌ترين و عامي‌ترين مردم هم روشن بود! و خيلي هم لازم نبود توي نوعي، حقوق خوانده باشي يا ديپلماسي بلد باشي!
 
آري! بسيار واضح بود که با دست‌فرمان «هر توافقي بهتر از عدم توافق است» تو در مصاف با هيچ طرف مذاکره‌اي، موفق نخواهي شد؛ چه رسد که طرف مذاکره تو جان ‌کري مکار باشد! با اين همه، شما تهمت بدتري هم به ما زديد آقاي روحاني! اولا ما را همصدا با دشمن خوانديد! و ثانيا منبعث از انتقادات ما، بيان داشتيد هيچ چيز بدتر از خيانت پشت جبهه نيست!
 
گو آنکه به زعم شما، ديپلمات‌ها مشغول مبارزه با دشمن هستند و ما هم ستون پنجم آمريکا و اسرائيل! اما خوب است روشن کنيد وقتي الساعه، وزير امور خارجه خودتان هم همان حرف ديروز ما را مي‌زند، آيا ايشان هم مشغول خيانت در پشت جبهه است؟! يا احيانا همصدا با استکبار جهاني است؟!
 
نه آقاي روحاني! ما آن روز، خير سياست خارجه دولت شما را مي‌خواستيم، بلکه اجلاس منافقين جلاد بي‌آبرو، با روزهاي سفر آقاي ظريف به فرانسه، همزمان نشود! و اينگونه نشود که برجام باشد اما تحريم‌ها هم باشد! و تازه! با وجود اين «آفتاب تابان» بيشتر هم بشود! کاش آن روزها، شما و همکاران، لحن تندتان با منتقد خيرخواه را مصروف دشمن آن سوي ميز مي‌کرديد تا اين همه با برجام‌تان بد تا نکند! و اين همه تا کمر، آن را خم نکند! پس ما نه مشغول همصدايي با دشمن بوديم و نه مشغول خيانت از پشت جبهه! جرم ما ديدن درست «جبهه» بود! جرم ما اين بود که اسير شارلاتان‌بازي قلم به مزدهاي دولت موسوم به اعتدال نشديم! و «صبح بدون تحريم» را باور نکرديم! و «خداحافظ تحريم‌ها» را شعر و شعاري بيش نخوانديم! بله! اگر فريب‌نخوردن جرم است، ما معترفيم به مجرم بودن خود! و اعتراف مي‌کنيم هرگز باور نکرديم اين جمله را که «به محض امضاي برجام، همه تحريم‌ها بالمره لغو مي‌شود»!
 
معلوم بود نمي‌شود! با دست‌فرمان تيم سياست ‌خارجه شما، معلوم بود به برجامي مي‌رسيم اما به لغو تحريم‌ها، باش تا برسيم! در نهايت، رونمايي کنم از همصدا با دشمن! نيز خائن پشت جبهه! همصدا با دشمن، کسي است که «سپاه عزيز» را درست عين داعش و تکفيري‌ها و يانکي‌ها و اسرائيلي‌ها چنان مورد تخريب قرار دهد که «حاج‌قاسم» با آن همه تحفظ در سخن، دست آخر مجبور شود به گلايه، که «مرا بزنيد، نه سپاه را!»
 
خائن به رزمنده مشغول در جنگ با اجنبي هم از قضا همين ناکس است که به موازات تير حراميان بر سينه رزمنده مدافع حرم امنيت، ضمن تحريم مالي پاسداران غيور، از پشت به او خنجر مي‌زند! و لاف مي‌زند که داعش را با مذاکره مي‌توان مهار کرد! در نهايت، از خدا براي شما عنايت خدمت مسالت دارم و از کدخدا اما «هيچ» هم نمي‌توان خواست! هر چند کمي دير اما خب! رسيديد به حرف ما که آمريکا حتي به کدخداشمارندگانش هم بي‌عهد است! از توجه‌تان ممنون!

 



منبع: isna.ir

 

 



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد