آخرین اخبار

سپاه به درخواست و نياز دولت‌ها بر سر پروژه‌ها حضور دارد! اقتصادي

سپاه به درخواست و نياز دولت‌ها بر سر پروژه‌ها حضور دارد!

  بزرگنمايي:

چه خبر - بهتر از دولت بخش خصوصي را حمايت مي‌کنيم/ بنا به درخواست دولت‌ها در پروژه‌ها حضور داريمفرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) با حضور در برنامه گفتگوي ويژه خبري به بررسي فعاليت‌ها و اقدامات اين قرارگاه پرداخت.
سردار عبدالله عبدالهي در اين گفت‌وگو با بيان اينکه تنها کسي هستم که در ارتباط قرارگاه سازندگي با دولت‌ها بيشترين تعامل را با آن‌ها داشته ام، افزود: زماني که در سال 95 بالاترين رکورد کاري را براي دولت داشتيم آيا سزاوار است دولت با تفنگ و بي تفنگ مطرح شود.
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء سپاه در پاسخ به اين سوال که گفته مي‌شود قرارگاه عرصه را بر خارجي‌ها تنگ کرده است، افزود: قرارگاه طرح‌هاي نيمه کاري‌اي را به ثمر رسانده است که خارجي‌ها در ابتداي تحريم‌ها آن‌ها را ر‌ها کردند و رفتند.

سردار عبدالهي با بيان اينکه سپاه نهادي مردم پايه است، گفت: در دوران دفاع مقدس از اين ظرفيت استفاده و با همراهي مردم موفق شديم و پس از جنگ تحميلي نيز با توجه به ظرفيت سپاه قرارگاه خاتم الانبياء ايجاد و در بازسازي و سازندگي کشور وارد شد.

وي افزود: از ابتداي تاسيس قرارگاه خاتم الانبياء تاکنون 2 هزار و 500 طرح استاني و ملي ساخته شده و به بهره برداري رسيده است.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء سپاه گفت: در دولت‌هاي پس از جنگ تاکنون هر طرحي که سپاه به آن وارد شد بنا به درخواست و نياز دولت‌ها بود و سپاه هيچ اصراري براي ورود به اين طرح‌ها نداشته است.

سردار عبدالهي افزود: هيچ گاه قرارگاه نگفته است که اين طرح را به ما بدهيد البته بر اساس وظيفه بايد به سازندگي کشور کمک کند.

وي با بيان اينکه در دولت يازدهم 183 طرح به اتمام رسيده است و مردم از آن بهره‌مند شده اند، گفت: اين طرح‌ها در حوزه حمل و نقل، نفت و گاز، سدسازي، صنعت و معدن و آي تي بوده است.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء سپاه افزود: با توجه به اينکه روزانه 12 ميليون ليتر بنزين وارد کشور مي‌شد قرار گاه خاتم الانبياء سپاه با ساخت پالايشگاه ستاره خليج فارس که بزرگترين پالايشگاه در کشور است توانست روزانه 12 ميليون ليتر بنزين توليد کند و کشور را از واردات اين فرآورده بي نياز کرد.

سردار عبدالهي گفت: فاز نخست اين پالايشگاه که در دولت يازدهم به اتمام رسيد حدود 75 درصد پالايشگاه را شامل مي‌شود و 20 ميليون ليتر فراورده نفتي توليد مي‌کند که 12 ميليون ليتر آن بنزين يورو 4 با اکتان 96 است.

وي افزود: از ابتداي راه اندازي پالايشگاه خليج فارس تاکنون 1 / 2 دهم ميليارد ليتر فرآورده توليد شده که 350 ميليون ليتر آن بنزين بوده است.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء سپاه گفت: در زمان ساخت اين پالايشگاه 17 هزار نفر در آن کار مي‌کردند و 420 شرکت پيمانکاري در اين پروژه حضور داشتند.

سردار عبدالهي افزود: مهمترين سرمايه براي کشور نيروي انساني است قرار گاه خاتم الانبياء ارتباط تنگاتنگي با دانشگاه‌ها دارد.

وي گفت: در دو سال و نيم، 3 هزار و 700 نفر را از دانشگاه‌هاي برتر کشور از جمله دانشگاه آزاد جذب کرديم و 2 هزار و 100 نفر از اين افراد پس از گذراندن دوره سربازي به عنوان مدير جذب قرارگاه خاتم الانبياء شدند.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء سپاه افزود: مسئول اجراي طرح پالايشگاه ستاره خليج فارس يکي از اين افراد بود.

سردار عبدالهي اضافه کرد: قرارگاه خاتم الانبياء 170 هزار نيروي انساني دارد که کمتر از دو درصد آن‌ها نيروي رسمي قرارگاه هستند.

وي گفت: قرارگاه خاتم الانبياء 5 هزار پيمانکار از بخش خصوصي دارد که با سپاه کار ميکند و بهتر از دولت از آن‌ها حمايت مي‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء سپاه با بيان اينکه شبهه‌ها درباره فعاليت‌هاي سازندگي سپاه از طرف مسئولان ايجاد مي‌شود، افزود: سزاوار نيست عرصه بر مجموعه‌اي که با تمام توان و قدرت در شرايط سخت تحريم اين گونه کار مي‌کند تنگ شود.

سردار عبدالهي با بيان اينکه فاز 15 و 16 پارس جنوبي در دولت يازدهم به بهره برداري رسيد و از اين فاز‌ها 40 ميليارد متر مکعب استخراج و شيرين سازي گاز انجام و وارد شبکه شده است گفت: اين کار 16 ميليارد دلار براي کشور منفعت داشته است.

وي افزود: به جاي تشويق سپاه سزاوار نيست جوسازي عليه اين نهاد انجام شود.

سردار عبدالهي بسياري از شرکت‌هاي معتبر دنيا را که در زمينه‌هاي گوناگون فعاليت مي‌کنند نظامي خواند و گفت: براي اين شرکت‌ها مشکلي ايجاد نمي‌شود، اما سپاه که هم توان نظامي دارد و هم مسائل عمراني و سازندگي کشور را حل مي‌کند مورد خطاب قرار مي‌گيرد.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء سپاه گفت: در حالي که 24 هزار ميليارد تومان از دولت طلبکاريم اين را قبول نداريم که مي‌گويند سپاه با بخش خصوصي در رقابت است.

سردار عبدالله عبدالهي در ادامه برنامه گفتگوي ويژه خبري شبکه دو سيما افزود: اگر به سپاه طرح هايي با ترک تشريفات مناقصه واگذار شده اين طرح‌ها ضرر ده بوده است.

وي درباره واگذاري شرکت صدرا به سپاه گفت: اين شرکت زماني که به سپاه واگذار شد دو هزار ميليارد تومان به بانک‌ها بدهکار بود هيچ تعهدي را نمي‌توانست انجام دهد و 250 نفر از 300 نيروي اين شرکت هر روز جلوي استانداري تجمع مي‌کردند.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء سپاه افزود: قرارگاه اين شرکت را پذيرفت و ساخت سکو‌ها را قبول کرد و اکنون سه هزار و 500 نفر در شرکت صدرا مشغول به کارند.

سردار عبدالهي گفت: قرارگاه خاتم الانبياء ملک هايي را که در اختيار داشت فروخت تا بدهي شرکت صدرا به بانک‌ها را بدهد.

وي افزود: اين شرکت نه تن‌ها نفعي براي سپاه نداشت بلکه دو هزار ميليارد تومان نيز به بانک‌ها بدهکار بود.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء سپاه گفت: بخش خصوصي در زمينه کارهايي که سپاه انجام مي‌دهد توان انجام آن کار‌ها را ندارد.

سردار عبدالهي افزود: در حالي که بانک‌ها سود بيش از 20 درصد به سپرده‌ها مي‌دهند چه کسي با دولتي کار مي‌کند که نرخ سود طرح‌هاي آن 7 تا 10 درصد است.

وي گفت: در مقابل پول اجراي طرح‌ها دولت به عنوان اسناد خزانه يا مشارکت اوراقي را به ما مي‌دهد که 30 تا 34 درصد کاهش قيمت دارد، اما چون سپاه مي‌خواهد طرح‌ها نخوابد و به بيکاران کشور اضافه نشود کار‌ها را انجام مي‌دهد.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء سپاه افزود: کساني که مي‌گويند سپاه با بخش خصوصي در رقابت است يا ناآگاهند يا مغرض.

سردار عبدالهي درباره امضا قرارداد فاز 11 پارس جنوبي با شرکت توتال گفت: قرارگاه خاتم الانبياء در عين ارتباطي که با وزارت نفت دارد از اين قرارداد خبري نداشت.

وي افزود: اکنون صنعت ساخت پالايشگاه و هر طرح بزرگ ديگري در کشور بومي شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء سپاه گفت: بخش نخست قرارداد فاز 11 شامل 30 چاه و دو سکو است و بخش دوم نيز ايستگاه‌هاي تقويت فشار و ... را شامل مي‌شود که بخش نخست دو ميليارد دلار و بخش دوم 2 / 8 دهم ميليارد دلار قيمت دارد.

سردار عبدالهي افزود: در ساخت پالايشگاه و تجهيز همه مراحل آن با مهندسي صددرصد خودکفا هستيم و در بخش نخست قرارداد فاز 11 با توتال کاري نيست که در کشور انجام نشود.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء سپاه گفت: قرارگاه بزرگترين دکل‌هاي حفاري 400 فوتي را در اختيار دارد که مي‌توانند 11 کيلومتر حفاري کنند و ممکن است اين دکل‌ها بيکار شوند.

وي گفت: مسئولان مي‌گويند بايد خارجي‌ها بيايند و سرمايه گذاري کنند در حالي که سپاه بار‌ها اعلام آمادگي کرده است که مي‌تواند بخش مالي را نيز تامين کند.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء سپاه افزود: وزارت نفت گفته است مي‌خواهد قراردادگاه به سمت مناقصه برود، اما واگذاري فاز 11 به توتال بدون تشريفات مناقصه بوده است.

سردار عبدالهي گفت: مي‌گويند شرکت توتال در قرارداد بايد از شرکت‌هاي داخلي استفاده کند، اما ما هيچ وقت نبايد عزت خود را زير سوال ببريم و در حالي که توانايي داريم پيمانکار دست دو شويم.

وي اضافه کرد: اکنون 1 / 3 دهم تريليون تومان پول در دست مردم است و اگر براي جذب آن زمينه سازي کنيم مي‌توان اين سرمايه را به بخش‌هاي مورد نياز هدايت کرد.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء سپاه گفت: در 26 اسفند 94، 15 هزار ميليارد تومان اوراق نفتي در يک دقيقه به فروش رفت و در سال 95 نيز 300 ميليارد تومان اوراق ستاره خليج فارس کمتر از يک دقيقه فروخته شد در حالي که 80 برابر خريداران متقاضي وجود داشت.

سردار عبدالهي با بيان اينکه در حالي که بايد مردم را به سمت سرمايه گذاري در طرح‌ها هدايت کنيم، اما بد مديريت کرده ايم افزود: اگر صنعت پالايشگاه سازي بومي شده به اين دليل است که به توانمندي‌هاي داخلي اتکا کرده ايم.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء سپاه افزود: اگر بجاي نگاه کردن به جاهاي ديگر به ظرفيت‌هاي داخلي توجه کنيم تحريم‌ها اثري ندارد.

وي با بيان اينکه براي تربيت نيروي انساني در کشور بهترين جا قرارگاه خاتم الانبياء بوده است گفت: اين قرارگاه 50 هزار نفر حقوق بگير دارد که از اين تعداد 16 هزار نفر ليسانس، کارشناس، کارشناس ارشد و دکتري هستند.



منبع: ميزان




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي