آخرین اخبار

دلايل جوان و خوش اندام ماندن زنان ژاپني تازه هاي سلامت

دلايل جوان و خوش اندام ماندن زنان ژاپني

  بزرگنمايي:

چه خبر - ژاپن سرزمين زنان جوان و خوش اندام

ژاپن کشور زيبايي است. کوه‌هاي سبز، درياي آبي، فرهنگي پويا و غذاهايي خوشمزه. همه‌ي اينها به زيبايي اين کشور مي‌افزايد و البته بانواني زيبا.

اگر به ژاپن سفر کرده باشيد يا ژاپني‌ها را ملاقات کرده باشيد، حتما اين سؤال به ذهن‌تان خطور کرده است که چرا زنان ژاپني خوش اندام و جوان مي‌مانند. شايد عجيب باشد اما ژاپن بيشترين تعداد افراد بالاي صد سال را دارد. ژاپني‌ها غذا را صرفا به خاطر مزه‌ي آن نمي‌خورند، بلکه معتقدند که بايد مزايا و مواد مغذي را از غذاها دريافت کنند. با ما همراه باشيد تا ببينيد چرا زنان ژاپني خوش اندام و جوان مي‌مانند.

1.نوشيدن چاي سبز

ژاپني‌ها عاشق چاي سبز هستند. «ماچا» يا پودر چاي سبز از باکيفيت‌ترين برگ‌ها ساخته مي‌شود. برگ‌هايي که خشک شده و به شکل پودري مرغوب درمي‌آيند. اين پودر با آب داغ ترکيب مي‌شود و در جشن چاي مصرف مي‌شود. جشن چاي حرکتي است فرهنگي که در آن به تهيه و معرفي ماچا پرداخته مي‌شود.

چاي سبز فقط خوش‌طعم و خوش‌عطر نيست، بلکه مزاياي فوق‌العاده‌اي نيز دارد و يکي از سالم‌ترين انواع چاي در سراسر جهان است. اين چاي سرشار از آنتي‌ اکسيدان است. آنتي‌اکسيدان‌ها با راديکال‌هاي آزاد مبارزه مي‌کنند، فرايند پيري را به تأخير مي‌اندازند و حتي باعث کاهش وزن هم مي‌شوند.

نوشيدن چاي سبز خطر ابتلا به سرطان و بيماري‌هاي قلبي را نيز کاهش مي‌دهد. بر اساس پژوهشي که در سال 2006 صورت گرفت، از ميان بزرگسالان افرادي که بيشتر چاي سبز مصرف مي‌کردند کمتر با خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي و مرگ مواجه بودند. اين مطالعه علاوه بر اين نشان مي‌داد که نرخ مرگ‌ومير در شهروندان ژاپني که روزانه 5 فنجان چاي مي‌نوشيدند، 26 درصد کمتر از سايرين بود.

2. مصرف مواد تخمير شده

ژاپني‌ها اغلب از غذاهاي تخمير شده استفاده مي‌کنند، مثلا نام برخي از اين غذاها به اين شکل است: کفير، کيمچي، ميزو و… . غذاهاي تخميري غذاهايي هستند که در فرايندي از تخمير لاکتو ساخته مي‌شوند. در اين فرايند، باکتري‌هاي طبيعي از شکر و نشاسته‌ي موجود در غذاها تغذيه کرده و اسيد لاکتيک توليد مي‌کنند. تخمير شدن باعث حفظ مواد مغذي موجود در غذا مي‌شود و آنزيم‌هاي مفيدي توليد مي‌کند؛ ويتامين‌ B، امگا3، اسيدهاي چرب و انواع پروبيوتيک‌ها.

تخمير شدن منجر به رشد باکتري‌هايي مي‌شود که به عملکرد روده کمک مي‌کنند و با تجزيه‌ي مواد غذايي به شکلي قابل هضم‌تر، به کاهش وزن نيز کمک مي‌کنند. از ديگر فوايد آنها مي‌توان به دفع سموم مضر و فلزات سنگين از بافت سلولي اشاره کرد.

طبق مطالعه‌اي که در سال 2014 صورت گرفت و گزارش آن در مجله‌ي «Physiological Anthropology» به چاپ رسيد، ميان مواد لبني تخميري و رشد ميکروب‌هاي روده‌اي ارتباطي وجود دارد.

اين مطالعه نشان مي‌داد که مواد غيرلبني تخميري و گياهان دارويي نيز تأثير مثبتي روي ميکروب‌هاي روده‌اي دارند و ممکن است آثار بلندمدتي روي ارتباطات مغز-روده داشته باشند.

3. استقبال از غذاهاي دريايي

بر خلاف آمريکايي‌ها، علاقه‌ي ژاپني‌ها به غذاهاي دريايي خيلي بيشتر از گوشت قرمز است. خب همان‌طور که مي‌دانيد گوشت قرمز موجب بسياري از مشکلات سلامت مي‌شود که از بين آنها مي‌توان به چاقي افراطي، کلسترول بالا و بيماري‌هاي التهابي اشاره کرد.

برنج و نودل يا همان رشته به شکل‌هاي مختلفي با انواع غذاهاي دريايي ترکيب مي‌شود و انواع متنوعي از غذاها را براي نوش جان کردن ژاپني‌ها فراهم مي‌کند. دور تا دور کشور ژاپن دريا وجود دارد و همين باعث شده که اين کشور منبع عظيمي از صدف، ماهي‌هاي مختلفي مانند: تُن، ماهي اسقومري، سالمون، ميگو و … باشد. اين غذاهاي دريايي به شدت در ژاپن طرفدار دارند.

ماهي منبع فوق‌العاده‌اي از پروتئين، سرشار از مواد مغذي متنوع، و اسيدهاي چرب امگا3 است. اين مواد براي مغز، قلب و ساير ارگان‌هاي بدن بسيار مفيدند.

اسيدهاي چرب امگا3 براي کاهش ميزان چربي بدني خيلي کاربرد دارند، به‌ويژه براي کاهش چربي‌هاي شکمي عالي عمل مي‌کنند. علاوه بر اينها غذاهاي دريايي به کم شدن التهاب بدن نيز کمک مي‌کند و براي سيستم عصبي مفيد است.

اسيدهاي چرب امگا3 به داشتن پوستي زيبا نيز کمک مي‌کند و باعث مي‌شود پوستي صاف و جذاب داشته باشيد. اين چربي‌هاي مفيد از اختلالات پوستي مانند: آتوپيک درماتيت، آکنه ولگاريس، سرطان پوست و … جلوگيري مي‌کند.

ژاپني‌ها معتقدند هرچه ماهي مصرفي شما سالم‌تر باشد، براي سلامتي شما هم مفيدتر خواهد بود و از انواع ماهي‌ها در شکل‌هاي مختلف خام، کبابي، سرخ کرده، پخته، بخارپز ،آب‌پز و … استفاده مي‌کنند.

4. وعده‌هاي غذايي کوچک‌تر

سرو غذا در ژاپن معمولا در حجم و اندازه‌ي کم صورت مي‌گيرد. حجم کم‌تر غذا باعث مي‌شود که کم‌تر بخوريد و در نتيجه به کم کردن وزن شما کمک مي‌شود. حجم غذا در بشقاب‌هاي کوچک‌تر، بيشتر به نظر مي‌رسد و باعث مي‌شود کمتر بخوريد. با اين روش مي‌توانيد از پرخوري و ورود کالري‌هاي ناخوشايند به بدن جلوگيري کنيد.

وقتي بحث کم کردن وزن به ميان مي‌آيد، حجم غذا مهم‌تر از نوع غذايي است که ميل مي‌کنيد. تعدادي از مهم‌ترين اصول ژاپني‌ها در سرو و مصرف غذا به اين شکل است:

بشقاب را کاملا پر نکنيد

از هر غذا فقط حجم کمي را آماده کنيد

غذاهاي تازه بهترين هستند

غذا بايد به زيبايي تزئين بشود و هر ماده‌ي غذايي که در سفره گذاشته مي‌شود بايد زيبايي طبيعي خود را نشان بدهد

5. نهادينه شدن عادت قدم زدن

ژاپني‌ها، چه مرد و چه زن عادت دارند که زياد قدم بزنند و پياده‌روي کنند. پياده‌روي يکي از بهترين روش‌ها براي تناسب اندام و از بهترين انواع تمرينات ورزشي است. پياده‌روي علاوه بر کاهش وزن به بهبود عملکرد قلبي-عروقي، افزايش انرژي و خلق و خو و کاهش استرس نيز کمک مي‌کند.

جمعيت ژاپن بيشتر در شهرها متمرکز است و بيشتر افراد معمولا براي عبور و مرور از قطار عادي و زيرزميني استفاده مي‌کنند. و به همين دليل براي رسيدن به ايستگاه و بازگشت از آن يا پياده‌روي مي‌کنند يا دوچرخه سوار مي‌شوند. حتي کودکان نيز براي رفت‌وآمد به مدرسه بخش قابل توجهي از مسير را پياده طي مي‌کنند و والدين‌شان آنها را با اتومبيل دقيقا تا جلوي درب کلاس نمي‌رسانند.

به جز پياده‌روي، استفاده از دوچرخه نيز در ژاپن رواج زيادي دارد. خيلي از افراد براي رفت و آمد خود از دوچرخه استفاده مي‌کنند. به اين ترتيب با يک تير دو نشان مي‌زنند و ورزش هم مي‌کنند.

6. مخالفت با خوردن در هنگام تردد

زمان خوردن غذا در ژاپن بسيار مقدس و مهم است و از اين رو خوردن در هنگام تردد کار شايسته‌اي نيست. وقتي در رفت و آمد هستيد نبايد غذا بخوريد و اين کار از نظر ژاپني‌ها بي‌ادبي و بي‌احترامي به شمار مي‌رود. به همين دليل در خيابان يا وسايل نقليه‌ي عمومي به ندرت شاهد غذا خوردن افراد هستيد.

ژاپني‌ها به هنگام غذا خوردن هيچ کار ديگري نمي‌کنند. يعني دورِ تلويزيون،کار و … را يک خط قرمز بزرگ مي‌کشند. تميزي و شيوه‌ي سِرو غذا براي آنها خيلي مهم است و بخش مهمي از آداب غذا خوردن در ژاپن را شکل مي‌دهد. ژاپني‌ها خيلي آرام غذا مي‌خوردند و به معده اجازه‌ي هضم بهتر غذا را مي‌دهند علاوه بر اين با آرام خوردن باعث مي‌شوند که مغز فرمان سيري بدهد. البته ناگفته نماند که چوب‌هايي که براي خوردن غذا به‌عنوان قاشق و چنگال استفاده مي‌کنند نيز در امر کم و آرام غذاخوردن بي‌تأثير نيست.

وقتي آرام آرام غذا مي‌خوريد به شکم مبارک زمان کافي براي صدور دستور توقف مي‌دهيد؛ درست برخلاف عادت آمريکايي‌ها که با پرخوري زياد مانع از ايجاد ارتباط ميان مغز و معده مي‌شوند.

7. روش‌هاي طبخ سالم

ژاپني‌ها نه‌تنها از مواد سالم براي غذاهاي خود بهره مي‌برند بلکه روش‌هاي طبخي که به‌کار مي‌گيرند نيز سالم است. آنها براي اجتناب از مصرف روغن معمولا غذاها را به‌صورت کبابي، خام يا جوشانده شده با شعله‌ي ملايم مصرف مي‌کنند. اين روش‌ها به حفظ طعم و مواد مغذي موجود در غذا نيز کمک مي‌کند.

سرخ کردن زياد مواد در ژاپن بي‌معناست. اگر هم بعضي از غذاها با سرخ کردن همراه باشد، تنها اندکي از آن غذا در کنار ساير مواد اصلي مصرف مي‌شود. مثلا «تمپورا» نمونه‌اي از اين غذاهاي سرخ کردني است که البته در حجم کمي در کنار غذاهاي ديگر خورده مي‌شود. به اين ترتيب روي هم رفته يک وعده‌ي غذايي سالم مي‌خورند.

8. تمرين ورزش‌هاي رزمي

ورزش‌هاي رزمي متنوعي در ژاپن رواج دارد و مردان و زنان به آنها مي‌پردازند. در واقع، يکي از رازهاي اصلي خوش اندام بودن و جوان ماندن بانوان ژاپني ورزش‌هاي رزمي مختلف مانند جودو، کاراته، آيکيدو و … است. بيشتر ورزش‌هاي رزمي موجب بهبود وضعيت قلب و عروق مي‌شوند و تناسب اندام و مقاومت بدن را بالا مي‌برند. اين تمرينات ورزشي موجب تقويت عضلات و انعطاف آنها مي‌شوند. و از همه بهتر باعث سلامتي عمومي بدن و کند شدن فرايند پيري در افراد مي‌شوند.

طرح اوليه‌ي پژوهشي که در سال 2013 انجام شد، نشانگر اين بود که: ورزش‌هاي رزمي باعث بهبود ترکيب بدن و بهبود نشان‌گرهاي زيستي تغيير استخوان مي‌شود. يعني موجب افزايش شکل‌گيري و استحکام استخوان‌ها و کاهش جذب آنها مي‌شود. از ديگر فوايد اين ورزش‌ها کاهش التهاب در زناني است که اضافه وزن و چاقي افراطي دارند و در دوران قبل از يائسگي به‌سر مي‌برند.

9. استفاده از چشمه‌هاي آب گرم

چشمه‌هاي آب گرم در ژاپن منبع خوبي براي افزايش عمر هستند. اين کشور به دليل شرايط جغرافيايي، کشوري است که در آن کوه‌هاي فعال آتش‌فشاني زيادي وجود دارد. و به همين خاطر در جزاير آن هزاران هزار چشمه آب گرم موجود است که در زبان محلي به آنها اُنسن (onsen) مي‌گويند.

چشمه‌هاي آب گرم خاصيت شفابخشي دارند و براي سلامتي بسيار سودمندند. در اين چشمه‌ها به علت دماي بالا مواد معدني نظير منيزيم، کلسيم، سيليک و نياسين ديده مي‌شود. با حمام گرفتن در اين چشمه‌ها بدن شما غرق در مواد معدني شده و فشار هيدرواستايتک شما بالا مي‌رود و باعث مي‌شود گردش خود و جريان اکسيژن رساني به قلب و ساير اندام‌هايتان بهتر صورت بگيرد.

استفاده از چشمه‌هاي آب گرم موجب کاهش استرس و خواب بهتر و در نتيجه زيبايي و بهبود پوست مي‌شود. حمام چشمه آب گرم حداقل دو بار در ماه يکي از دلايل جوان ماندن و خوش‌اندام بودن زنان ژاپني است.

10. دسرهاي سالم

به دسر در آشپزي ژاپني اهميت زيادي داده نمي‌شود. زنان ژاپني زياد شيريني مصرف نمي‌کنند و اين يکي ديگر از دلايل اندام متناسب آنهاست. در ژاپن، افراد معمولا پس از غذا ميوه‌هاي تازه مي‌خورند و از دسرهاي شيرين استفاده نمي‌کنند. قند و شکر يکي از عوامل اصلي چاقي افراطي به ويژه در ايالت متحده آمريکا هستند.

شيريني‌هاي ژاپني کارامل اندکي دارد و با آرد تصفيه شده درست مي‌شود و مواد مضر و چاق‌کننده از آن حذف مي‌شود. بيشتر شيريني‌هاي ژاپني از مواد مفيدي مثل قند سيب‌زميني، آرد گندم سياه و ميوه‌هاي تازه تهيه مي‌شوند. حتي اگر ژاپني‌ها از دسرهاي شيرين غربي استفاده کنند، حجم مصرفي‌شان بسيار کم و کوچک خواهد بود.


seemorg.com/health
منبع: chetor.com




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

فوايد علمي براي استفاده از ظروف مسي

شارژ و ترميم سلول هاي مغز با اين ورزش

6 تغيير ساده و مهم براي حفظ سلامت و عمر طولاني تر

علت خواب آلودگي بهاري چيست و چطور با خواب آلودگي مقابله کنيم؟

8 قسمت بدن که نبايد لمس کنيد

مسموميت با قارچ سمي را چطور درمان کنيم

غذاهاي مفيد و مضر براي شما که حساسيت فصلي داريد

چرا پشت سر هم عطسه مي کنم؟ آيا عطسه در خواب اتفاق مي افتد؟

خواب راحت شبانه با ترک اين عادت هاي اشتباه

10 بيماري عجيب و هولناک که از طريق نيش پشه منتقل مي شوند

روش هاي طبيعي براي افزايش هورمون شادي

علايم نشان دهنده بيماري در چشم ها

12 دليل براي نفخ ناگهاني

هنگام انجام فعاليت هاي خلاقانه موسيقي گوش ندهيد

علت عرق زياد زير بغل و روش هاي درمان

علت تيک هاي عصبي چيست؟ آيا تيک عصبي درمان مي شود؟

براي به تعويق انداختن پيري مغز بايد اين دو نکته را رعايت کنيد

داغ شدن بدن نشانه چيست؟ چرا هميشه بدنم گرم است؟

باکتري سالمونلا در ماهي قرمز و بيماري هاي ناشي از آن

ژله و پاستيل چه خواصي دارد و براي چه کساني ممنوع است؟

افزايش وزن در تعطيلات و باورهاي غلطي که بايد کنار بگذاريد

روش هايي براي درمان ميگرن بدون نياز به دارو

دوش گرفتن با آب سرد چه فوايدي براي سلامت دارد؟

عوامل تهديد کننده قلب از شب کاري گرفته تا ازدواج ناشاد

خطرناک ترين شوينده هاي خانه تکاني کدامند؟

آيا توقف قلب امکان پذير است؟ به بهانه پخش برنامه عصر جديد

چگونه طول عمرمان را مثل يک ورزشکار افزايش دهيم

علت سردي پاها چيست؟

گياهان آپارتماني که نگهداري آنها براي حفظ سلامت ضروري هستند

مهم ترين دلايل پزشکي کم اشتهايي چيست؟

شوينده هاي شيميايي که براي خانه تکاني نوروز نبايد استفاده کنيد

مشکلات بينايي نوزادان چه علايمي دارد

هر آنچه بايد در مورد مدفوع بدانيد + پيوند مدفوع چيست؟

کدام بيماري ها باعث بر هم خوردن تعادل شما مي شوند؟

چرا با افزايش سن حس بويايي کاهش پيدا مي کند

خطرات مصرف عطر و ادکلن که تاکنون نشنيده ايد!

پير شدن غير عادي مغز با اين علايم همراه است

نوار مغز EEG چيست و چه زماني بايد نوار مغز بگيريد؟

علايمي که نشان ميدهد متابوليسمتان کند است

اين سرفه ها يعني قلب شما بيمار است، مراقب باشيد

مراقب سم خطرناک سيب زميني سبز رنگ باشيد

چشم قهوه اي ها بيشتر به افسردگي فصلي دچار مي شوند يا چشم آبي ها؟

آيا قرص لاغري واقعا باعث کاهش وزن مي شود؟

علت داغ کردن بدن چيست؟

6 استفاده خانگي قرص آسپرين، از درمان شوره سر تا رفع جوش پوستي

چرا هميشه خسته ام؟ چطور از خستگي مزمن خلاص شويم؟

مور مور شدن وبي حسي دست و پا نشانه چيست؟

کاهش وزن با رژيم ماست + برنامه غذايي روزانه با ماست

مشکلات دست ها که نشان دهنده بيماري است

آلوده ترين اشيائي که هر روز به آنها دست مي زنيم