بزرگنمايي:
چه خبر - محمد احمدزاده راننده کاميون شد
محمد احمدزاده که در تمام ردههاي از نوجوانان، جوانان، اميد تا بزرگسالان به عنوان مربي در تيم ملي فعاليت داشته و سالها در باشگاه ملوان و برخي ديگر از باشگاهها مربيگري کرده اکنون راننده کاميون شده است.
احمدزاده در حالي به عنوان راننده کاميون مشغول فعاليت است که در همين فصل سه پيشنهاد مربيگري باشگاهي را در ليگ دسته اول و دوم فوتبال ايران رد کرده است.
محمد احمدزاده که در همه ردههاي ملي از نوجوانان تا بزرگسالان مربيگري کرده است اکنون عطاي فوتبال را به لقايش بخشيده و به جاي مربيگري در زمين چمن رانندگي کاميون و تنهايي در جادهها را به هياهوي فوتبال ترجيح داده است. گفتوگوي محمد احمدزاده با فارس در اين باره را بخوانيد:
چرا فوتبال را رها کرديد و راننده کاميون شديد؟
اين طوري بهتر است هر چه از فوتبال دور باشي راحتتري، من يک کاميون داشتم که دست راننده بود و وقتي از شاهين بوشهر جدا شدم بيکار بودم و ترجيح دادم خودم راننده کاميون شوم.
کار سختي نيست؟
چرا؛ رانندگي يک کار بسيار سخت و طاقتفرساست. يک کار واقعاً مردانه که شايد در کشور ما به ارزشش پي نبردهاند به هر حال کار ميکنم.
چرا مربي سابق تيم ملي بايد راننده کاميون شود؟
من در تمام ردههاي سني تيم ملي از نوجوانان و جوانان تا اميد بزرگسالان مربي بودم، به عنوان بازيکن هم در تيمهاي ملي حضور داشتم. به هر آنچه که در فوتبال عشق ميورزيدم و به هرچه در فوتبال عشق آن را داشتم رسيدم البته در زمان بازيکني کمتر به حقم رسيدم ولي در مربيگري که خيلي هم دوستش داشتم به هر چه ميخواستم رسيدم.
چرا از فوتبال گريزان شديد؟
16 سال ليگ برتر حرفهاي فوتبال ايران برگزار شده و شايد در 90 درصد اين رقابتها حضور داشتم ولي متاسفم بگويم که شرايط فرهنگي و اخلاقي حاکم بر فوتبال ايران نه تنها پيشرفتي نداشته که پسرفت هم کرده است. به همين دليل احساس کردم که هرچه از اين فوتبال دورتر شوم بهتر خواهد بود. در اين فوتبال هر روز بيشتر از ديروز شاهد بياحترامي و بيحرمتي به مربيان هستيم و روي نيمکت چيزي جز فحش نميشنويم!
براي فصل آينده پيشنهاد مربيگري داشتيد و راننده کاميون مانديد؟
بله از يک تيم ليگ دسته اولي و دو تيم ليگ دسته دومي پيشنهاد داشتم اما رانندگي کاميون را به فوتبال کنوني ترجيح دادم.
درآمد رانندگي کاميون بيشتر است يا مربيگري فوتبال؟
اين فوتبال هر چقدر درآمد هم داشته باشد ارزش اين همه بيحرمتي، توهين و فحاشي را ندارد. ترجيح دادم از گود فوتبال بروم. متأسفانه تماشاگران آزادند که هر چه ميخواهند به مربيان بگويند به نظرم مسئولان فوتبال بايد فرهنگ اين ورزش را اصلاح کنند.
يعني در شغل رانندگي کاميون بد و بيراه نميشنويد؟
اينجا شرايط فرق ميکند، اين يک تصميم شخصي است و تو تنها پشت فرمان کاميون مينشيني اما در فوتبال همه به خودشان اجازه ميدهند که به مربي توهين کنند. فوتبال ما با تمام دنيا متفاوت شده است. ليگ برتر ما در همان سالهاي اول بافرهنگتر بود اکنون هر فصل نسبت به فصل گذشته شرايط فرهنگي و اخلاقي آن بد و بدتر ميشود. شايد فوتبال براي مربياني خوب باشد که پول خيلي خوبي از آن ميگيرند اما براي فردي مثل من که فقط 20 درصد از مبلغ قراردادم را ميگيرم و به عالم و آدم هم بدهکار ميشوم خوب نيست.
ظاهرا مايليکهن از دست شما دلخور بوده که گفته راننده کاميونها هم در مورد فوتبال نظر ميدهند و منظورش شما بوديد؟
چه بگويم بهتر است حرفي نزنم.
حيف نيست که يک مربي سابق تيم ملي پشت فرمان کاميون بنشيند؟
کار که عار نيست من حداقل با اين کارم به جوانان کشور اين پيام را ميدهم که کار کردن در هر لباسي عار نيست، رانندگي کاميون، صداقت، شرافت و سلامتي دارد. با اين حال من حتي به برخي از شبکههاي تلويزيوني که ميخواستند از من در حين رانندگي کاميون فيلم بگيرند اجازه اين کار را ندادم. فوتبال را دوست دارم اما شرايط کنوني فوتبال باعث شده اين شغل را انتخاب کنم.
منبع: 90tv.ir