آخرین اخبار

جراحي پلک و آنچه بايد در باره آن بدانيد پوست، مو و زيبايي

جراحي پلک و آنچه بايد در باره آن بدانيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - عمل جراحي زيبايي پلک بالا و پايين

چشم‌ها اولين نقطه‌اي است که در هنگام صحبت کردن با ديگران توجه افراد را به خود جلب مي‌کند. علاوه بر اين، هيچ چيز نمي‌تواند به اندازه چشم‌ها تحت تاثير افزايش سن و جاذبه زمين قرار گرفته و در نتيجه اين شرايط، دچار افتادگي شود.

در حقيقت اين وضعيت مي‌تواند باعث شود چشم‌هاي فرد خسته به نظر رسيده و گودي، پف و سياهي زير آنها تشکيل شود. به اين ترتيب با تشکيل چربي اضافي، چين و چروک و نيز افتادگي پلک، ظاهر صورت فرد خسته و پيرتر از شرايط واقعي به نظر خواهد رسيد.

عمل جراحي پلک که در اصطلاح به آن بلفاروپلاستي گفته مي‌شود، مي‌تواند به جوان‌سازي ظاهر ناحيه اطراف چشم‌ها، بهبود وضعيت ظاهري پلک‌هاي بالا، پلک‌هاي پايين يا هر دوي آنها کمک کند. استفاده از اين درمان مي‌تواند ظاهري جوان‌تر براي فرد ايجاد کرده و به اين ترتيب جذابيت فرد و اعتماد به نفس وي را افزايش دهد.

انواع جراحي پلک

عمل جراحي پلک بالا شامل برداشتن پوست اضافي متصل به پلک است که در عمل، اين پوست اضافي مي‌تواند باعث ايجاد چين و چروک و ظاهر سايه باني براي خط مژه شود. در صورتي که افتادگي پلک با وضعيت عضلات ارتباط داشته باشد، براي رفع اين مشکل مي‌توان از ترميم عضله از طريق ايجاد شکاف در پلک به صورت همزمان با عمل جراحي پلک استفاده کرد.

جراحي پلک پايين

در طول عمل جراحي پلک پايين، پزشک بافت چربي زير چشم را پخش کرده و ظاهر پف زير چشم و کبودي زير آن را برطرف مي‌کند. بهترين روش براي جراحي پلک فرد، به ميزان قابليت ارتجاع پذيري پوست و بافت چربي اضافي زير چشم‌ها بستگي دارد. جراح متخصص در حوزه آناتومي صورت و زيبايي، بهترين روش را با توجه به شرايط بيمار در طول جلسه مشاوره مشخص خواهد کرد.

هزينه جراحي زيبايي پلک بالا و پايين (هزينه بلفاروپلاستي)

هزينه جراحي زيبايي پلک، بسته به نوع جراحي، ميزان افتادگي يا پف پلک، مهارت جراح و محل جراحي متفاوت است. لازم به ذکر است که اين جراحي مگر در موارد لزوم پزشکي، تحت پوشش بيمه و خدمات درماني قرار نمي‌گيرد.

چرا لازم است از عمل جراحي پلک استفاده شود؟

عمل جراحي پلک به دلايل مختلف بر روي افراد انجام مي‌شود. برخي از مهم‌ترين دلايل انجام اين جراحي به شرح زير هستند:

حالت پلک سايه باني (بلند)

داشتن پوست اضافي در ناحيه پلک بالا مي‌تواند باعث ايجاد پلک‌هاي سايه باني يا بلند شده و ظاهر خسته يا ناراحت براي صورت فرد ايجاد کند. در موارد خاص، اين مشکل حتي مي‌تواند باعث ايجاد محدوديت براي بينايي فرد شود.

پف زير چشم‌ها

با افزايش سن، اغلب زير چشم‌ها پف ايجاد مي‌شود. اين شرايط معمولاً با کشيدگي بيش از حد لايه‌هاي پلک پايين همراه بوده و مشکلي است که رفع آن به سادگي از طريق جراحي بلفاروپلاستي امکان‌پذير است.

افتادگي پوست و چين و چروک زير چشم‌ها

افتادگي پوست و بافت اطراف چشم‌ها باعث ايجاد ظاهر مسن و پير براي فرد مي‌شود. به هر حال امروزه امکان استفاده از روش بلفاروپلاستي براي صاف کردن چين و چروک‌هاي اطراف چشم وجود دارد.

پلک‌هاي سنگين و افتادگي چشم‌ها

پلک‌هايي که بافت چربي بيش از حد داشته باشند، در عمل باعث مي‌شوند ظاهر فرد همواره خسته به نظر برسد. امروزه از عمل جراحي پلک براي خارج کردن بافت چربي اضافي و ايجاد ظاهر جوان و جذاب براي چشم‌ها استفاده مي‌شود.

آيا شما فرد مناسبي براي استفاده از روش جراحي زيبايي پلک هستيد؟

عمل جراحي پلک مي‌تواند ظاهر فرد را جوان‌تر و جذاب‌تر نمايد. جراحي پلک يک درمان معمول براي افراد در سنين مختلف بوده و بيشتر در سنين 30 سال و بالاتر به منظور ترميم آسيب‌هاي ناشي از افزايش سن بر پوست ناحيه دور چشم مورد استفاده قرار مي‌گيرد. با افزايش سن، پوست به تدريج قابليت ارتجاع پذيري خود را از دست مي‌دهد.

با ترکيب اين وضعيت با تاثيرات ناشي از جاذبه زمين، پوست اضافي به تدريج در ناحيه پلک‌هاي بالا نمايان شده و در نتيجه پلک‌ها با افتادگي مواجه مي‌شوند. از طرف ديگر براي پلک‌هاي پايين، افزايش سن باعث شل شدن پوست و عضلات زير پلک مي‌شود.

افراد مناسب براي جراحي زيبايي پلک مردان و زناني هستند که از بافت و عضلات سالم در ناحيه صورت خود برخوردار باشند. علاوه بر اين، افراد مناسب براي استفاده از اين درمان مي‌بايست اهداف واقع‌بينانه درباره نتايج اين درمان داشته باشند.

به اين ترتيب معمولاً افرادي از اين روش درمان زيبايي استفاده مي‌کنند که داراي مشکلات زير باشند:

پف ناحيه اطراف چشم‌ها که باعث پيرتر شدن ظاهر فرد نسبت به شرايط سني واقعي وي مي‌شود.

سايه باني يا بلندي پلک‌ها که در عمل باعث مي‌شود ظاهر فرد همواره حتي در شرايطي که فرد پرانرژي است، خسته به نظر برسد.

سايه باني يا بلندي پلک‌ها که باعث ايجاد تاثير منفي بر توانايي ديد و قدرت بينايي فرد شده باشد.

علاوه بر ويژگي‌هاي فوق، افرادي که به دنبال استفاده از اين درمان هستند بايد داراي شرايط زير باشند:

از نظر فيزيکي سالم باشند.

مشکلات جدي در ارتباط با سلامت چشم نداشته باشند.

سيگار کشيدن را حداقل دو هفته قبل از جراحي ترک کرده باشند.

جراحي بلفاروپلاستي آسيايي

تقريباً 50 درصد افراد در قاره آسيا بدون وجود خط واضح در پلک بالا متولد مي‌شوند. اين خط دقيقاً در ناحيه بالاي مژه‌ها مي‌بايست قرار داشته باشد.

به هر حال امروزه جراحان زيبايي به اين افراد پيشنهاد مي‌دهند از بلفاروپلاستي پلک آسيايي براي درشت کردن چشم‌ها و ايجاد يک خط طبيعي در ناحيه پلک بالا استفاده کرده و به اين ترتيب ظاهر پلک خود را بهبود بخشند. در اصطلاح به اين روش جراحي پلک دوبل نيز گفته مي‌شود.

مهم است که توجه داشته باشيد تفاوت بين پلک آسيايي و پلک هند و اروپايي در ارتباط با هر دوي موارد، اندازه و ظاهر پلک مي‌باشد. در حقيقت پلک افراد از نژاد هند و اروپايي تقريباً 20 درصد بزرگ‌تر از پلک آسيايي است و مژه‌ها به سمت بالا متمايل هستند. به اين ترتيب هدف جراح از عمل جراحي پلک آسيايي ايجاد يک ظاهر پلک غربي براي فرد نيست، بلکه در حقيقت جراح سعي مي‌کند يک خط کاملاً طبيعي براي پلک فرد ايجاد نمايد.

اين عمل جراحي چگونه انجام مي‌شود؟

اين عمل جراحي با استفاده از بي‌حسي موضعي يا بي‌هوشي عمومي بر روي بيمار انجام شده و انتخاب روش جراحي بستگي به نيازهاي خاص بيمار دارد.

عمل جراحي پلک بالا

به اين منظور جراح يک شکاف در خط طبيعي پلک بالا ايجاد مي‌کند. به اين ترتيب از طريق اين شکاف پوست و چربي اضافي از محل خارج شده و در نهايت شکاف بسته مي‌شود. با انجام جراحي به اين صورت، جراحت باقيمانده پس از جراحي در هنگام باز بودن چشم‌ها به خوبي در ناحيه پلک بالا پنهان خواهد شد.

عمل جراحي پلک پايين

در اين درمان، يک شکاف دقيقاً زير خط مژه پلک پايين ايجاد مي‌شود. به اين ترتيب پوست اضافي در ناحيه پلک پايين برداشته شده و بافت چربي به منظور از بين بردن پف و برآمدگي زير چشم در اين ناحيه پخش مي‌شود.

گاهي اوقات، جراح ممکن است از يک شکاف اضافي در ناحيه داخل پلک براي اين درمان استفاده کند تا به اين ترتيب بتواند وضعيت پلک پايين را اصلاح کرده و بافت چربي اضافي را در ناحيه زير چشم‌ها پخش نمايد.

در صورتي که جراح از روش ايجاد شکاف در داخل پلک پايين براي اين جراحي استفاده کند، پس از پايان درمان هيچ جاي زخم مشخصي بر روي صورت فرد قابل مشاهده نخواهد بود. علاوه بر اين در مواردي که فرد دچار شل شدگي عضلات پلک پايين باشد، احتمالاً پزشک معالج به وي پيشنهاد مي‌دهد از روش سفت کردن عضله پلک پايين به همراه برداشتن پوست اضافي و خارج کردن چربي از ناحيه زير پلک استفاده نمايد.

اين درمان تقريباً به دو ساعت زمان نياز دارد، البته در مواردي که عمل جراحي براي هر دوي پلک‌هاي بالا و پايين به صورت همزمان انجام شود. در صورتي که به همراه اين جراحي از درمان‌هاي اضافي و تکميلي همچون ليفت ابرو براي بيمار استفاده شود، مقدار زمان لازم براي جراحي پلک افزايش خواهد يافت.

در روز پس از انجام جراحي بيمار با پزشک معالج ملاقات کرده و لازم است اين جلسات ملاقات در فواصل زماني مشخص در طول چند هفته پس از جراحي تکرار شود. در حقيقت انجام اين کار به منظور نظارت دقيق پزشک بر فرآيند ريکاوري و اطمينان از دستيابي به بهترين نتايج ممکن براي بيمار صورت مي‌گيرد.

فرآيند ريکاوري

در اکثر موارد جراحي‌هاي پلک، شرايط ريکاوري بيمار سريع و ساده مي‌باشد. به اين ترتيب که بلافاصله پس از جراحي، از يک پماد و چسب مخصوص بر روي پلک استفاده مي‌شود تا به اين ترتيب ورم و ناراحتي بيمار پس از درمان کاهش يابد. علاوه بر اين معمولاً از بيمار خواسته مي‌شود از کمپرس سرد، يخ درماني و استراحت براي بهبود سريع‌تر شرايط استفاده کند.

در اين مرکز معمولاً به بيماران توصيه مي‌شود از قطره‌هاي مرطوب کننده چشم در طول چند روز پس از جراحي به منظور کاهش ورم و التهاب ايجاد شده در نواحي اطراف چشم‌ها استفاده کنند.

توجه داشته باشيد ايجاد مقداري کبودي و ورم در نواحي اطراف چشم‌ها کاملاً طبيعي است و اين شرايط با گذشت 1 تا 3 هفته به خودي خود از بين خواهد رفت.

براي برخورداري از شرايط ريکاوري مناسب لازم است بيمار به نکات زير توجه داشته باشد:

بالا نگه داشتن سر در هنگام خواب

استفاده از يخ و کمپرس سرد براي کاهش ورم (بطور خاص در طول 2 روز اول پس از جراحي)

نوشيدن مقدار زياد آب

اجتناب از فعاليت شديد و استراحت به مقدار کافي

اجتناب از استفاده لنزهاي چشمي براي حداقل 72 ساعت پس از درمان

در اين حالت معمولاً لازم است بيمار براي مدت يک هفته يا بيشتر از محل کار خود مرخصي بگيرد.

از چه درمان‌هاي ديگري مي‌توان به همراه جراحي پلک براي بيمار استفاده کرد؟

رايج‌ترين درمان تکميلي قابل استفاده به همراه جراحي پلک، عبارت از ليفت ابرو است. اين درمان مي‌تواند به حداقل شدن خطوط ايجاد شده در ناحيه پيشاني يا چين و چروک‌هاي ايجاد شده در ناحيه بين ابروها کمک موثر نمايد. ليفت ابرو همچنين مي‌تواند براي اصلاح موقعيت پلک پايين يا افتادگي پلک مناسب بوده و باعث ايجاد ظاهر جوان‌تر و جذاب‌تر براي فرد شود.

علاوه بر اين در صورت نياز مي‌توان به همراه جراحي زيبايي پلک از ليفت صورت و ساير روش‌هاي مانند آن نيز براي بيمار استفاده کرد.



منبع: salamati.ir




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ضد آفتاب با SPF چند خوب است؟

عادت هاي اشتباهي که موهايتان را خراب مي کند

7 اشتباه بزرگ در زمان شستن صورت که بايد اجتناب کنيد

پرپشت کردن موها با استفاده از طب هندي

ميکرودرم ابريژن چيست و چه زماني از ميکرودرم ابريژن استفاده کنيم؟

روش هاي طبيعي براي از بين بردن خط اخم

چطور از بروز مشکلات پوستي شايع بارداري پيشگيري کنيم

چگونه از شر غبغب خلاص شوم

پيشگيري از سفيد شدن موها با 5 ماده غذايي

پوسته پوسته شدن نقاط مختلف پوست چه چيزي به شما مي گويد

کاهش سرعت پيري با نسخه هاي گياهي

چرا پوستم مي خارد؟ علت خارش پوست

آيا شکلات خوردن باعث جوش زدن مي شود؟

درمان بواسير با بلوط

آيا مي توان بدون جراحي، پلک هاي افتاده را درمان کرد؟

خطرات تاتو يا تتو که تاکنون هيچکس به شما نگفته + عکس

خوراکي هايي که باعث پيري پوست مي شوند

چطور در خانه تکاني از پوست خود مراقبت کنيم؟

بي ضررترين پاک کننده هاي پوست که در آشپزخانه يافت مي شوند

چند برابر شدن رشد موها با ترفندهاي خانگي و ارزان قيمت

10 ورزش صورت که شما را از جراح پلاستيک بي نياز مي کند

10 ماسک خانگي براي انواع پوست و زيبا شدن تا نوروز

درمان هاي طبيعي براي ريزش مو

چه زماني علت آکنه هاي هورموني افزايش تستوسترون است

آيا ليزر موهاي زائد ضرر دارد؟ و پاسخ به مهم ترين سوالات در مورد ليزر

وقتي کبودي پوست نشانه خطرناکي است

آشنايي با انواع روش هاي ليفت ابرو

اکستنشن مژه چيست و چه عوارضي دارد؟

ملاسما و لک هاي بارداري را با ماسکي خانگي کاهش دهيد

علت اصلي شوره سر چيست

درمان آکنه با ايزوترتينوئين چقدر موثر است؟

چگونه مي توان ريزش مو ارثي را کنترل کرد

عادت هاي بد مراقبت از مو که بايد در زمستان ترک کنيد

5 غذا که باعث چرب شدن موها ميشوند و 3 غذا که موها را زيبا مي کنند

اين خوراکي ها به جوان ماندن پوست شما کمک مي کنند

جوش نزن تا جوش نزني!!(علل،پيشگيري،درمان)

درمان خشکي و ترک پوست در پاييز با سيب

کمبود کدام مکمل ها باعث ريزش مو مي شود؟

حقايقي در مورد تزريق ژل لب که تاکنون گفته نشده

دلايل عجيبي که باعث ريزش موها مي شوند

کاشت مو به چه روش هايي انجام مي شود؟+ انواع روش کاشت مو

درمان عفونت فرو رفتن ناخن در گوشت با روش هاي خانگي

دستگاه جوانسازي پوست که شما را از بوتاکس بي نياز مي کند

علت خارش پوست در هواي سرد چيست؟

کم کاري تيروئيد يا پرکاري تيروئيد چه تاثيري بر پوست مي گذارند؟

نوشيدني هايي که باعث مي شوند صورتتان جوش بزند

نسخه اي جادويي براي خداحافظي با سفيدي مو در طب سنتي

علت دو رنگ شدن پوست و لک شدن پوست چيست

ديابت باعث ريزش مو مي شود؟ ديابت باعث چه بيماري هايي مي شود؟

نکات مهمي که لازم است بعد از حمام رعايت کنيد