آخرین اخبار

رابطه جنسي موفق چه فوايدي براي شما و همسرتان دارد؟ روابط عاطفي

رابطه جنسي موفق چه فوايدي براي شما و همسرتان دارد؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - فوايد رابطه جنسي براي بدن

محققان مي‌گويند رابطه زناشويي، اگر در زمان مناسب و منظم انجام شود، مي‌تواند سلامت شما را تضمين کند. اگر حرف‌هاي محققان را جدي بگيريم، مي‌توانيم بگوييم که بالا رفتن سن ازدواج يکي از دلايل شايع شدن بيماري‌هاي رنگارنگي است که اين روزها پير و جوان را درگير کرده است.

از نظر پژوهشگراني که تاثير اين ارتباط بر سلامت جسم و روان را بررسي مي‌کنند، قرار نيست اين رابطه تنها وابستگي شما دونفر را بيشتر کند؛ بلکه ارتباط زناشويي ميان شما و همسرتان، مي‌تواند به سلامت جسم و روان هردوي شما خدمات بزرگي برساند. «Webmd» نوشته است که محققان در بررسي‌هاي مختلف، دريافته‌اند رابطه جنسي موفق، اگر مستمر و منظم انجام شود، مي‌تواند عمر شما و همسرتان را طولاني کند و فوايدي راکه در ادامه مي‌آوريم به سلامت شما برساند.

رابطه جنسي موفق فشارتان پايين مي‌آيد

نگران نباشيد؛ اگر با فشارخون بالا دست و پنجه نرم مي‌کنيد، قرار نيست نگران سلامت‌تان بعد از برقراري رابطه زناشويي باشيد. محققان مي‌گويند اين رابطه مي‌تواند مثل يک داروي فشارخون عمل کرده و حال شما را بهتر کند. از نظر محققان رابطه زناشويي نه تنها استرس را کم مي‌کند، بلکه در صورتي که منظم و مداوم باشد، فشارخون را هم پايين مي‌آورد. طبيعي است که با حذف شدن اين دو عامل خطر، يعني استرس و فشار خون، قلب شما سالم‌تر مي‌ماند و کمتر به بيماري‌هاي کليوي دچار مي‌شويد و خطر سکته مغزي هم از شما دور مي‌شود.

اگر هر روز به يک بيماري دچاريد، بايد به رابطه‌اي که با همسرتان داريد، نگاه کنيد. در صورتي که مدتي است رابطه ميان شما سرد شده، طبيعي است که بيماري‌هاي مختلف بدن‌تان را هدف قرار دهند. محققان مي‌گويند يک يا دو بار ارتباط زناشويي در هفته ميزان يک آنتي بادي به نام ايمونوگلوبين A در بدن را بيشتر مي‌کند و باعث مي‌شود که در برابر سرماخوردگي و ساير عفونت‌ها ايمن شويد. از نظر آنها تاثير رابطه زناشويي آنقدر زياد است که مي‌تواند سيستم ايمني را تا 30 درصد قوي‌تر کند.

گذشته از اين، بررسي‌ها نشان مي‌دهد که رابطه زناشويي اثري مشابه ورزش کردن روي بدن مي‌گذارد و به بهبود عملکرد قلب و عروق، افزايش توان، انعطاف‌پذيري و تعادل کمک مي‌کند.

رابطه جنسي موفق اعتماد به نفس‌تان بالا مي‌رود

تازگي‌ها نمي‌توانيد از حق‌تان دفاع کنيد و حس مي‌کنيد به اندازه ديگران توانا و باارزش نيستيد؟ شايد صميميت ميان شما و همسرتان کم شده که چنين احساسي مي‌کنيد چراکه به باور محققان، کساني که ارتباط زناشويي موفقي ندارند، اعتماد به نفس‌شان پايين است و در مقابل رابطه موفق زناشويي مي‌تواند به بالا رفتن اعتماد به نفس کمک کند.

با رابطه جنسي موفق شما کمتر درد مي‌کشيد

اکسي‌توسين تنها عشق را در روابط زن و شوهرها به جريان نمي‌اندازد. وقتي اين هورمون بيشتر ترشح مي‌شود، اندروفين بيشتري در بدن افراد آزاد مي‌شود و به همين دليل کمتر دردهاي جسماني را احساس مي‌کنند. در نتيجه رابطه زناشويي موفق و مستمر ترشح اکسي توسين بيشتر مي‌شود و در نتيجه آن سردرد، درد ناشي از التهاب مفاصل و علائم سندرم پيش از قاعدگي هم کمتر مي‌شود.

با رابطه جنسي موفق سرطان نمي‌گيريد

فوايد رابطه زناشويي سالم به همين‌جا محدود نمي‌شود. آقاياني که با همسرشان رابطه زناشويي خوشايند و انزال مکرر را تجربه مي‌کنند، کمتر با خطر ابتلا به سرطان پروستات روبه‌رو مي‌شوند. از نظر محققان مرداني که پنج يا بيشتر از پنج بار در هفته انزال مي‌شوند، به ويژه اگر در دهه سوم زندگي‌شان باشند، تا يک سوم کمتر با خطر ابتلا به سرطان پروستات روبه‌رو خواهند بود. شايد همين يافته کافي باشد تا آقايان براي پايين آمدن سن ازدواج کاري بکنند.

البته تنها آقايان نيستند که از اين رابطه فايده مي‌برند. بررسي‌هاي ديگري نشان داده است که رابطه جنسي منظم و مداوم مي‌تواند خطر دچار شدن به سرطان سينه را در زنان نيز پايين بياورد. به گفته محققان حتي يک‌بار در ماه رابطه زناشويي داشتن هم مي‌تواند به شکل معناداري احتمال دچار شدن زنان به اين سرطان را پايين بياورد.

با رابطه جنسي موفق افسرده نمي‌شويد

تنها علاقه ميان شما و همسرتان نيست که مي‌تواند بعد از ازدواج از افسردگي و آسيب‌هاي رواني نجات‌تان دهد. اگر در رابطه ميان شما و همسرتان جاي مشخصي براي ارتباط زناشويي وجود نداشته باشد، نمي‌توانيد به سالم ماندن روان‌تان اميدوار باشيد. آنچه پژوهشگران ثابت کرده‌اند، اين است که ارتباط زناشويي مطلوب حال را خوب مي‌کند و احتمال افسردگي را هم پايين مي‌آورد. بررسي‌ها نشان مي‌دهد افرادي که رابطه زناشويي خوبي را تجربه مي‌کنند، شادتر و سالم‌تر از ديگران مي‌مانند.

گذشته از اين، اين رابطه صميميت ميان زن و شوهرها را بيشتر مي‌کند و باعث مي‌شود روابط عاطفي‌شان استحکام بيشتري پيدا کند. سطح هورمون اکسي توسين که به هورمون عشق و محبت معروف است، با چنين رابطه‌اي بالا مي‌رود و همين افزايش اکسي‌توسين باعث مي‌شود تعهد و اعتماد ميان زن و شوهرها بيشتر شود.

با رابطه جنسي موفق نابارور نمي‌شويد

ناباروري هميشه نياز به درمان‌هاي دارويي پرهزينه ندارد. گاهي سردي ميان شما و همسرتان مي‌تواند قدرت باروري شما را کاهش دهد و حتي اسپرم‌هاي همسرتان را هم ناتوان و ضعيف کند. محققان مي‌گويند مردهايي که يک روز در ميان رابطه زناشويي برقرار مي‌کنند، اسپرم‌هاي قوي‌تري دارند و زودتر مي‌توانند به آرزوي پدر شدن برسند.

با رابطه جنسي موفق بدن‌تان قوت مي‌گيرد

رابطه جنسي مستمر مي‌تواند مردها را مردتر و زن‌ها را زن‌تر کند. محققان مي‌گويند با استمرار چنين رابطه‌اي تستوسترون بيشتري در بدن آقايان آزاد مي‌شود و عضلات و استخوان‌هاي‌شان هم قوي‌تر و محکم‌تر مي‌شوند. از طرف ديگر، در بدن زناني که رابطه زناشويي بيشتري را با همسرشان تجربه مي‌کنند، استروژن بيشتري آزاد مي‌شود و با کمک همين هورمون از دچار شدن به بيماري‌هاي قلبي هم مصون مي‌شوند.

در رابطه جنسي وقت‌شناس باشيد

از نظر پژوهشگران براي انجام هر کاري، زمان مناسبي وجود دارد. درحالي که احتمالا شما فکر مي‌کنيد ساعات پاياني شب بهترين زمان برقراري رابطه زناشويي است، پژوهشگران مي‌گويند اگر اين رابطه را در ابتداي صبح و قبل از انجام هر کاري تجربه کنيد، لذت بيشتري از آن مي‌بريد و تاثيرش را روي سلامت‌تان هم مي‌بينيد. ديلي ميل نوشته است که به باور محققان، ساعت 5:45 بهترين زمان برقراري اين رابطه است. آنها معتقدند ميل و نيروي جنسي در خانم‌ها در ساعات مختلف شبانه روز متفاوت است و تنها در ساعات معيني هر دو طرف رابطه در بهترين شرايط براي برقراري آن هستند.

محققان مي‌گويند شب‌ها سطح تستوسترون مردها بالاتر مي‌رود و حتي بين 25 تا 50 درصد از ديگر ساعات روز بيشتر مي‌شود. به عقيده آنها هم مردها و هم زن‌ها در بدن‌شان ميزاني تستوسترون دارند که باعث مي‌شود ميل جنسي‌شان بيشتر شود و به باور محققان درست در زماني که آفتاب در حال بالا آمدن است، سطح اين هورمون و ميل زن و شوهرها به برقراري اين ارتباط به شکل قابل توجهي بالاتر مي‌رود.

معجزه‌اي به نام ازدواج

از قوي شدن استخوان در مردان و کم شدن دردهاي قاعدگي و مشکلات ناشي از يائسگي در زنان گرفته، تا بالا رفتن قدرت باروري، همه اتفاق‌هايي هستند که با تجربه کردن مداوم رابطه زناشويي خوشايند، براي شما مي‌افتند. علاوه بر همه اينها، محققان مي‌گويند رابطه زناشويي موفق و مداوم مي‌تواند اين تاثير‌هاي عجيب را هم روي سلامت شما و همسرتان بگذارد.

با رابطه جنسي موفق خوب مي‌خوابيد

وقتي رابطه جنسي و ارضاي جنسي به ترشح اکسي‌توسين در بدن‌تان کمک مي‌کند، خواب کافي و بهتري را تجربه مي‌کنيد. آرامش خواب يکي از هديه‌هايي است که رابطه زناشويي به شما تقديم مي‌کند.

با رابطه جنسي موفق دندان هاي‌تان نمي‌پوسد

شايد باور نکنيد اما اين رابطه باعث افزايش بزاق و آنزيم‌هاي مفيد در دهان‌تان مي‌شود و از پوسيدگي دندان‌هاي شما جلوگيري مي‌کند.

با رابطه جنسي موفق عمرتان دراز مي‌شود

کساني که دو بار در هفته ارگاسم را تجربه مي‌کنند، 50 درصد ديرتر از افرادي که در ماه تنها يک بار ارگاسم مي‌شوند، مي‌ميرند. محققان مي‌گويند رابطه زناشويي سالم يکي از رازهاي داشتن عمر طولاني است.



منبع : مجله سيب سبز



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟