آخرین اخبار

رهبر: ما به آنها سيلي خواهيم زد تا حساب کار دستشان بيايد سياسي

رهبر: ما به آنها سيلي خواهيم زد تا حساب کار دستشان بيايد

  بزرگنمايي:

چه خبر - رهبر: گزافه‌گويي‌هاي رئيس جمهور آمريکا موضوع جديدي نيست

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر روز (يکشنبه) در ديدار جمعي از خانواده‌هاي شهداي مدافع حرم و شهداي مرزبان، با تأکيد بر اينکه شهدا حق حيات بر اين کشور دارند و همه مردم و مسئولان بايد خود را زير بار منت شهدا و خانواده شهدا بدانند، به سخنان خصمانه و تهديدآميز اخير مقامات آمريکايي اشاره کردند و با گزافه خواندن آن، گفتند: دولتمردان آمريکايي از ابتداي پيروزي انقلاب همواره به دنبال تغيير نظام جمهوري اسلامي بوده اند اما نخواهند توانست به ملت ايران سيلي بزنند بلکه اين ملت است که به آنها سيلي خواهد زد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ابتداي اين ديدار، مفهوم «شهادت» را مقوله‌اي عميق و داراي معاني بلند و يک معامله پرسود با خداوند متعال خواندند و افزودند: شهادت يک «مرگ تاجرانه» است و در اين معامله، خداوند جان انسان را که ضايع‌شدني و از بين‌رفتني است، در مقابل سعادت ابدي خريداري مي‌کند و شهيد به مقامي مي‌رسد که قدرت شفاعت پيدا مي‌کند.

ايشان، صبر و استقامت خانواده شهدا در مصيبت از دست دادن نزديک‌ترين افراد خود را، يک ارزش بسيار والا دانستند و خاطرنشان کردند: عوامل اصلي حفظ انقلاب اسلامي و قدرت آن، مفاهيم و ارزشهاي عظيمي همچون «شهادت، جهاد و صبر و استقامت خانواده هاي شهدا» است و دشمن تلاش دارد تا اين ارزشها را از جامعه بگيرد و متأسفانه برخي نيز در اين چارچوب قلم‌فرسايي مي‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به بقاي نظام اسلامي با وجود مواجهه با دشمني هاي سخت، گفتند: گزافه‌گويي‌هاي رئيس جمهور آمريکا موضوع جديدي نيست زيرا نظام اسلامي از ابتدا با توطئه هاي گوناگوني مواجه بوده است اما بدخواهان ملت ايران هيچ غلطي نتوانسته اند بکنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: آن زماني که نظام اسلامي يک نهال تازه‌روييده و نحيف بود، نتوانستند به آن آسيبي برسانند، چه برسد به اکنون که اين نظام به يک درخت تناور تبديل شده است.

ايشان با اشاره به سخنان اخير مقامات آمريکايي مبني بر تلاش براي تغيير نظام اسلامي خطاب به آنها گفتند: در طول 38 سال گذشته، چه زماني بوده که شما نمي خواستيد نظام اسلامي را تغيير دهيد، اما همواره سرتان به سنگ خورده است و از اين پس هم همين‌گونه خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامي، مقامات جديد کاخ سفيد را بي‌تجربه و تازه‌کار خواندند و تأکيد کردند: اين افراد بي‌تجربه، ملت و مسئولان ايران را نشناخته اند و هنگامي که تو دهني بخورند، آن زمان متوجه خواهند شد، حساب و کتاب چيست!

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: سردمداران آمريکا، از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي در تلاش براي ساقط کردن نظام جمهوري اسلامي ايران بودند، اما کساني که چنين حسرتي داشتند، اين آرزو را به گور بردند و از اين پس نيز همين‌گونه خواهد بود.

ايشان تأکيد کردند: همه اعم از دشمنان، دوستان با اخلاص و دوستاني که برخي مواقع دلشان مي لرزد، بدانند جمهوري اسلامي مستحکم و با اقتدار کامل ايستاده و دشمنان نمي توانند به ملت ايران سيلي بزنند بلکه ملت به آنها سيلي خواهد زد.

رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه ارزش شهدا بايد در جامعه معلوم باشد، در تجليل از نقش شهيدان مدافع حرم گفتند: اگر شهيدان مدافع حرم نبودند، امروز بايد با «عناصرِ فتنه‌گر، خبيث و دشمن اهل‌بيت(ع)» در شهرهاي ايران مي‌جنگيديم، زيرا آنان قصد داشتند از مرزهاي عراق وارد ايران شوند اما جلوي آنها گرفته شد و تار و مار شدند و اکنون نيز در عراق و سوريه به‌طور کامل در حال ريشه‌کن شدن هستند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، امنيتِ کنوني کشور را مرهون مدافعان حرم و مدافعان مرزهاي ايران دانستند و افزودند: امنيت مرزها و شهرهاي کشور به برکت تلاشهاي مرزداراني است که با همه وجود از ايران دفاع، و همچنين از ورود مواد مخدر جلوگيري مي‌کنند، البته اين تلاشها به‌خوبي ديده نمي‌شود و مرزداران و شهداي مرزي، مظلوم هستند.

ايشان، شهيدانِ فعاليت‌هاي امنيتي و اطلاعاتي را از جمله ديگر فداکاران در تأمين امنيت و جلوگيري از اقدامات تروريستي و کشته‌شدن مردم بي‌گناه خواندند و گفتند: خدمت به کشور فقط تأمين آب و نان نيست بلکه بالاتر از آن، تأمين امنيت است و شهيدان و مدافعان حرم و مرزها و شهرهاي کشور، با تأمين امنيت، حق حيات بر گردن کشور دارند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر لزوم قدرداني از شهيدان و خانواده‌هاي آنان، خاطرنشان کردند: همه زير بار منت شهيدان هستيم و هر کس در جهت فراموش شدن ياد شهيدان يا اهانت و بي‌اعتنايي به خانواده‌هاي آنان کاري انجام دهد، در واقع به کشور خيانت کرده است.

در پايان اين ديدار، نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر انقلاب اسلامي اقامه شد و حاضران روزه خود را همراه با ايشان افطار کردند.



منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد