آخرین اخبار

10 ماده غذايي که بايد قبل از 40 سالگي بخوريد تناسب و زيبايي

10 ماده غذايي که بايد قبل از 40 سالگي بخوريد

  بزرگنمايي:

چه خبر - مواد غذايي مفيد که بايد قبل از 40 سالگي بخوريد

مطالعه انجام شده توسط موسسه ملي سرطان آمريکا کارتنوئيدهايي مانند بتاکاروتن را با نرخ هاي پايين‌تر ابتلا به بسياري از سرطان ها و به طور ويژه سرطان پستان پيوند داده است. در شرايطي که سرطان و بيماري قلبي تا چند سال پيش ممکن بود براي شما نگراني بزرگي محسوب نشوند، اما با عبور از مرز 40 سالگي خطر ابتلا به اين بيماري ها نيز افزايش مي يابد.

به گزارش "پريونشن"، خطر ديابت و سکته مغزي نيز با عبور از مرز 50 سالگي و 60 سالگي افزايش مي يابند. از سوي ديگر، بيماري هاي خودايمني مانند آرتريت روماتوئيد، لوپوس، بيماري کرون، بيماري سلياک، و ام اس، اگرچه همواره کشنده نيستند، اما مي توانند مردم، به ويژه زنان، را از ميانه عمر تحت تاثير قرار دهند.

آهنگ کندتر سوخت و ساز و تغييرات هورموني عوامل کليدي براي بسياري از اين خطرات سلامت محسوب مي شوند. اگر پس از عبور از 40 سالگي همچنان رژيم غذايي که در دهه دوم يا سوم زندگي براي شما کارآمد بوده است را دنبال کنيد، احتمالا با مشکل مواجه خواهيد شد. کارشناسان افزودن مقدار زيادي از مواد غذايي که در ادامه به آنها اشاره مي شود به رژيم غذايي را عاملي در کمک به پيشگيري از مشکلات سلامت مي دانند که احتمال مواجهه با آنها پس از 40 سالگي افزايش مي يابد.

تمشک

افت سلامت روده و مشکلات مرتبط با گوارش نادرست با انواع بيماري هاي خودايمني مرتبط با التهاب که زنان را از اواسط عمر خود تحت تاثير قرار مي دهند، پيوند خورده است. کمبود فيبر غذايي بخشي از مشکل محسوب مي شود. ميزان مصرف توصيه شده روزانه فيبر 20 تا 30 گرم است. در ميان ميوه ها، تمشک از نظر محتواي فيبر يک گزينه عالي محسوب مي شود. يک فنجان تمشک حاوي هشت گرم فيبر است.

عدس

حبوبات سرشار از فيبر هستند. در اين ميان، هنگامي که موضوع ميزان محتواي فيبر مطرح مي شود، عدس و لپه از بهترين گزينه ها محسوب مي شوند.

کنسرو کدو تنبل

مطالعه انجام شده توسط موسسه ملي سرطان آمريکا کارتنوئيدهايي مانند بتاکاروتن را با نرخ هاي پايين‌تر ابتلا به بسياري از سرطان ها و به طور ويژه سرطان پستان پيوند داده است. بر همين اساس، مواد غذايي سرشار از اين آنتي اکسيدان هاي قدرتمند بايد به رژيم غذايي شما افزوده شوند. هرگونه سبزي قرمز، زرد، بنفش يا نارنجي و همچنين سبزيجات سبز برگ تيره منبع خوبي براي کاروتنوئيدها محسوب مي شوند. اما هويج هاي نارنجي و کنسرو کدو تنبل را بايد فوق ستاره هاي بتاکاروتن در نظر گرفت.

گوجه فرنگي پخته

در کنار بتاکاروتن، يک آنتي اکسيدان قدرتمند ديگر به نام ليکوپن نيز مبارزي قوي در برابر سرطان به نظر مي رسد. ميوه ها و سبزيجات قرمز رنگ - گوجه فرنگي، هندوانه، پاپايا، فلفل دلمه اي قرمز - منابع خوبي براي ليکوپن هستند. گوجه فرنگي پخته مي تواند کمک بيشتري به بدن در جذب هر چه بيشتر اين آنتي اکسيدان مفيد کند.

غلات جوانه زده

نمونه هاي جوانه زده غلات که حاوي سبوس، جوانه و اندوسپرم هستند، يکي از معدود منابع غذايي براي توکوترينول ها، نوعي از ويتامين E که ممکن است خطر ابتلا به بيماري هاي مغزي مرتبط با افزايش سن مانند آلزايمر را کاهش دهد، محسوب مي شوند.

گردو

مصرف اسيدهاي چرب خوب مي تواند خطر ابتلا به بيماري ديابت را با افزايش سن در انسان کاهش دهد. اسيدهاي چرب غير اشباع چند پيوندي که در گردو يافت مي شوند ممکن است به محافظت از شما در برابر اين بيماري کمک کنند. مغزهاي خوراکي و دانه هاي ديگر نيز منابع خوبي براي اين اسيدهاي چرب سالم هستند.

روغن زيتون

روغن هاي گياهي يک منبع خوب ديگر براي اسيدهاي چرب غير اشباع چند پيوندي هستند. در شرايطي که روغن سويا و روغن آفتابگردان منابع خوبي براي اين اسيدهاي چرب هستند، اما روغن زيتون بهترين گزينه در اين زمينه است.

آووکادو

مصرف چربي هاي سالم يکي از بهترين روش ها براي کنترل اشتها است و آووکادو منبع خوبي براي اين درشت مغذي سرکوب کننده گرسنگي محسوب مي شود.

ماهي سالمون

نتايج يک پژوهش نشان داد که دنبال کردن يک رژيم غذايي مديترانه اي مي تواند خطر مرگ به واسطه بيماري قلبي را تا 37 درصد کاهش دهد. ماهي يک از اجزا اصلي رژيم مديترانه اي است و در شرايطي که بيشتر انواع ماهي براي سلامت انسان مفيد هستند، اما ماهي هاي چرب مانند سالمون بيشترين فايده را براي سلامت قلب ارائه مي کنند. از ديگر ماهي هاي چرب مي توان به ساردين، ماهي خال مخالي، شاه ماهي و قزل آلاي درياچه اي اشاره کرد.

کلم کيل

هنگامي که موضوع مواد مغذي سالم مطرح مي شود، گزينه هاي کمي قدرت برابري با کلم کيل را دارند. کلم کيل سرشار از اسيد آلفا ليپوئيک (ALA) است. اين آنتي اکسيدان به بدن در تبديل گلوکز به انرژي و زير کنترل نگه داشتن سطوح قند خون کمک مي کند. پژوهش هاي صورت گرفته ALA را با نرخ هاي پايين‌تر ابتلا به ديابت، سکته مغزي، آب سياه (گلوکوم) و بيماري هاي ديگر پيوند داده اند.



منبع : asriran.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد